3 pratimai po gimdymo, kurie reikalingi kiekvienai moteriai

Dalis moterų po gimdymo patiria įvairių rūpesčių: prasideda šlapimo nelaikymas, sumažėja lytinis jautrumas. Nespręsdamos šių problemų moterys laikui bėgant užsidaro savyje, apsimesdamos, kad viskas yra gerai. Tačiau daugelis jų nežino, kad dubens dugno raumenų pratimai gali padėti susitvarkyti su kylančiomis problemomis ir turėti tvirtus dubens dugno raumenis.
3 pratimai po gimdymo, kurie reikalingi kiekvienai moteriai
© Shutterstock nuotr.

Intymūs pratimai po gimdymo - dubens dugno raumenų mankšta

Gimdymas sąlygoja anatominius pakitimus

Daugelis lytinio gyvenimo problemų po gimdymo yra susijusios su anatominiais pakitimais. „Labai individualus dalykas, ar moteris turės problemų su šlapimo nelaikymu ir seksualiniu gyvenimu po gimdymo, ar neturės. Tai priklauso nuo vaisiaus svorio, moters sportinės formos, nuo to, ar ji treniravosi nesilaukdama, ar buvo menko fizinio pasiruošimo. Moterų kūno sudėjimas, organizmo ir raumenų stiprumas yra skirtingi, tad vienos gali turėti tokių problemų, o kitos - ne", - teigia akušerė Violeta Staniulevičienė.

TAIP PAT SKAITYKITE:
10 mamų atvirauja, kaip pasikeitė jų santykiai su vyrais po gimdymo
TESTAS būsimoms mamoms: kas jums yra motinystė?

Didelę akušerinę patirtį turinti specialistė teigia, kad jei moteris iki gimdymo turėjo tvirtus dubens dugno raumenis ar atlikdavo raumenų stiprinimo pratimus, jai ir po gimdymo bus lengviau susitvarkyti su kylančiomis problemomis.

Praėjus kelioms dienoms po gimdymo, jei nebuvo komplikacijų ar nebuvo atliktas cezario pjūvis, moteris gali pradėti atlikti dubens dugno raumenų stiprinimo pratimus. Atlikdama pratimus moteris sutvirtins juos, o tvirti raumenys pagerina seksualinius pojūčius.
Akušerė Violeta Staniulevičienė

Dubens dugno raumenys palaiko gimdą ir makštį taisyklingoje padėtyje, o nėštumo metu auganti gimda spaudžia dubens dugno raumenis ir raiščius, ištempia ir suminkština juos. Paties gimdymo metu raumenims tenkantis krūvis paskatina mažojo dubens organų nusileidimą ir taip sumažėja lytinis jautrumas lytinės sueities metu. Taip pat lytinių organų pakitimai sąlygoja šlapimo šalinimo problemas - bėgant metams raumenys dar labiau nusilpsta ir gali grėsti šlapimo nelaikymas.

Į pagalbą - tarpvietės raumenų stiprinimo pratimai

Nėštumo ir gimdymo metu dubens dugno raumenys yra stipriai įtempiami, o raumenų stangrumas atsistato gana lėtai. Po gimdymo moters gimda dažnai šiek tiek nusileidžia, dubens dugno raumenys būna suminkštėję, todėl būtina kaip galima greičiau grąžinti jiems tonusą.

„Praėjus kelioms dienoms po gimdymo, jei nebuvo komplikacijų ar nebuvo atliktas cezario pjūvis, moteris gali pradėti atlikti dubens dugno raumenų stiprinimo pratimus. Atlikdama pratimus moteris sutvirtins juos, o tvirti raumenys pagerina seksualinius pojūčius. Sutraukinėjami raumenys stiprėja, o tam, kad moteris galėtų atlikti pratimus, nereikia jokių specialių pozų - galima sportuoti net stovint eilėje parduotuvėje", - sako V. Staniulevičienė.

Tiesiog sėdėdama, stovėdama, gulėdama ar net vaikščiodama, moteris gali sutraukinėti tarpvietės raumenis. Per dieną užtenka atlikti tris-keturias tokių pratimų serijas ir jau po 2-3 mėnesių bus jaučiamas rezultatas. Jaunesnio amžiaus moterims rezultatai gali būti jaučiami ir per trumpesnį laiką, tačiau kad pratimai duotų teigiamą efektą, pirmiausia reikia pajusti raumenis, kuriuos reikia treniruoti, nes kai kuriais atvejais moterys sutraukia pilvo preso ir dubens raumenis, tačiau visai neapkrauna mažojo dubens raumenų.

Pirmasis patarimas: šlapinantis bandyti sulaikyti šlapimo srovę sutraukiant mažojo dubens raumenis. Sulaikyti šlapimo srovę reikėtų 5-10 s., priklausomai nuo to, kaip moteriai sekasi tai daryti. Keletą kartų pamėginus bus nesunku imtis ir pačios mankštos - moteris bus įsidėmėjusi, kuriuos raumenis reikia sutraukinėti. Verta pabrėžti, kad moteris, gebanti 5-10 s. sulaikyti šlapimo srovę ir ją paleisti iš naujo, turi tikrai tvirtus tarpvietės raumenis.

Antrasis patarimas: reikėtų atsigulti ant nugaros, pusiau sulenkti ir šiek tiek praskėsti kojas, pėdas atremti į grindis. Pratimas atliekamas sutraukiant mažojo dubens raumenis 3-5 s., paskui palengva juos atleidžiant. Mažiausias pratimų kiekis - 25. Jei nepavyksta iš karto atlikti visos serijos, reikėtų daryti tiek pratimų, kiek išeina ir palengva didinti jų skaičių.

Trečiasis patarimas: Norėdamos paįvairinti mankštą, moterys gali atlikti ne tik pavienius pratimus, bet ir pratimų kompleksus, kurie būna skirti ir pradedančioms ir pažengusioms. Pavyzdžiui, Norvegijos profesorė Kari Bø sukūrė tarpvietės raumenų stiprinimo pratimų kompleksą „Pelvicore Technique". Nemokamus vaizdo įrašus, kuriuose pratimų atlikimo techniką aiškina pati pratimų kūrėja, galima rasti internete.

Dėmesio!

Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime 6 mėnesių žurnalo "TAVO VAIKAS" prenumeratą.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą
Nors kūdikio gimimas dažniausiai yra labai džiuginantis ir laukiamas įvykis, kartais nutinka visiškai priešingai. Ką svarbu žinoti apie pogimdyvinę depresiją?

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas
Šlapimo nelaikymas – itin nemalonus sutrikimas, apie kurį vengiama kalbėti. Tačiau skaičiuojama, jog maždaug trečdalis moterų ir apie 20 proc. vyrų kenčia fizinį ir psichologinį diskomfortą dėl šlapimo nelaikymo.

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras (15)

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras
Gražus motinystės paveikslas, kai viskas nupiešta šviesioms ir ramiomis spalvomis, nėra teisingas jaunų mamų atžvilgiu.

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą (2)

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą
Siekis krūtimi maitinti kūdikį vertas pastangų, nes motinos pienas – geriausias maistas, idealiai tinkantis vaikui pirmaisiais gyvenimo metais.

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui (3)

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui
Dažniausiai kūdikio gimimas yra labai lauktas ir džiaugsmingas įvykis, kurio laukia ne tik būsima mama ir tėtis, bet ir visi aplinkui.

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį
Tėveliai žino, kad pakeisti sauskelnes ne namuose gali būti ne taip jau ir paprasta: tam reikia ne tik patogios vietos, bet ir ne vienos priemonės.

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną
BABY CITY/TOY CITY gimtadienio šventėje surinktos lėšos paaukotos Mamų unijai.

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima (1)

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima
Visi pirmi kartai mus šiek tiek gąsdina. Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo – ne išimtis. Žinojimas, ko galima tikėtis ir kam nusiteikti, padės jaustis ramiau.

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias (2)

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia net į 4 skirtingus nemokamus užsiėmimus:

4 mitai apie po gimdymo suglebusią krūtinę (15)

4 mitai apie po gimdymo suglebusią krūtinę
Subliuškusi ir praradusi stangrumą krūtinė po gimdymo – problema, su kuria susiduria ne viena moteris. Ji verčia kompleksuoti ir jaudintis dėl savo išvaizdos.

Auginate mažus vaikus ir nieko nespėjate? 5 patarimai jums (7)

Auginate mažus vaikus ir nieko nespėjate? 5 patarimai jums
Auginant vaikus laikas iš tiesų tampa pinigais. Todėl laiko planavimas, savo ir šeimos veiklos organizavimas yra svarbi kiekvienos dienos dalis. Jūsų dėmesiui - 5 patarimai, kaip taupyti laiką net ir būnant labai užsiėmusiu tėčiu ar mama.

Kūnas po gimdymo: kam ir kaip pasiruošti (15 dažniausių pokyčių)

Kūnas po gimdymo: kam ir kaip pasiruošti <sup style="color: #ff0000;">(15 dažniausių pokyčių)</sup>
Laukiantis įprasta ruošti kūdikio kraitelį, mokytis vaikelio priežiūros, tačiau dažnai pamirštama, kad reikia pasiruošti pasirūpinti ir savimi.

Palengvinantys motinystę daiktai, apie kuriuos mūsų močiutės nė nesapnavo (3)

Palengvinantys motinystę daiktai, apie kuriuos mūsų močiutės nė nesapnavo
Mūsų mamos ir močiutės nustebtų sužinojusios, ko tik šiais laikais nėra – įvairiausių motinystę palengvinančių priemonių, skirtų kūdikiams maitinti, migdyti ir ugdyti.

Kodėl Lietuvoje mamos dažnai vis dar nedrįsta žindyti viešumoje? (23)

Kodėl Lietuvoje mamos dažnai vis dar nedrįsta žindyti viešumoje?
Kiekvienais metais rugpjūčio 1-7 dienomis minime Pasaulinę žindymo savaitę. Ta proga kviečiame paskaityti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro sveikatos stiprinimo specialistės Dovilės Vervečkienės parengtą informaciją apie žindymo padėtį Lietuvoje.