4 klaidos, kurias daro lieknėjančios mamos

 (1)
Ši informacija skirta šviežiai iškeptoms mamoms, kurios šalia motinystės džiaugsmo sprendžia ir dar vieną dilemą: kaip susigrąžinti prieš nėštumą buvusias formas?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ieva Gerčienė, mitybos konsultantė, programos "Lieknėju Paskutinį Kartą" autorė:

„Kažin ar ir kitas mamas apima jausmas, kad nieko nespėji? Rodos vertiesi per galvą, neturi nė minutės ramiai pasėdėt, o darbų krūva kaip nemažėja, taip nemažėja. Kai taip atsitinka, nusprendžiu nedaryti visai nieko. Kaip bebūtų keista, tačiau štai taip atsipalaidavus, visi darbai lengvai pasidaro beveik patys.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Į ką bus panašus vaikas: įdomūs faktai apie paveldimumą
Karališkojo kūdikio pirmasis oficialus vizitas prasidėjo

Taip išeitų, kad didžiausia klaida - noras viską atlikti tobulai. Būti gera mama, gyventi tvarkinguose namuose, neapleisti darbo, valgyti namie gamintą maistą. Kai pavargusi nusprendi, kad nieko baisaus neatsitiks, jei grindis išplausi kitą dieną, o ir indų krūva niekur nepabėgs, prašviesėja akyse. Peršasi išvada, kad norint būti ne tik gera, bet ir laiminga mama, reikia į viską žiūrėti lengviau ir paprasčiau.

Šį įrašą skiriu šviežiai iškeptoms mamoms, kurios šalia motinystės džiaugsmo sprendžia ir dar vieną dilemą: kaip susigrąžinti prieš nėštumą buvusias formas? Toks klausimas kyla tiek toms, kurios jau ir iki nėštumo kovojo su nepageidaujamais kilogramais, tiek ir toms, kurios pirmą kartą susidūrė su antsvorio problema. Jeigu nepriklausome mažumai tų, kurioms per nėštumą priaugtas svoris nepastebimai pradingsta, teks pasistengti, kad ir vėl atrodytume taip, kaip anksčiau.

Nors rodėsi nėštumo metu per daug neatsipalaidavau ir nė karto vidury nakties nesiunčiau vyro į parduotuvę parvežti įsigeisto maisto, sugebėjau priaugti 20 kilogramų. Praėjus gerai savaitei po gimdymo man vis dar buvo likę 12 kilogramų, kurie nepranyko savaime.

Nors iki nėštumo jau turėjau ne vienerių metų lieknėjimo stažą, lieknėjimas po gimdymo buvo visiškai nauja patirtis. Šiandien noriu su jumis pasidalinti klaidomis, kurias daro lieknėjančios mamos. Jas pastebėjau bendraudama su tomis mamomis, kurioms vis nepavyksta susigrąžinti buvusių formų.

Nėra laiko sportui. Aš tikrai suprantu, kad su kūdikiu, reikalaujančiu viso mūsų dėmesio, tikrai nėra lengva rasti laiko reguliarioms treniruotėms. Tačiau bent šiek tiek pajudėti tikrai galima. Tereikia sąmoningai ieškoti progų nuolat tai daryti. Tol kol nusistovės ritmas ir turėsite laiko rimtesniam pasportavimui, ieškokite progų pajudėti dienos eigoje, neatitrūkstant nuo savo mamos pareigų. Kol mano Izabelė dar buvo visai kūdikis, kelis kartus per dieną leisdavau jai laisvai pagulėti ant vystymo lentos be sauskelnių, kad odelė pakvėpuotų. Bešnekindama ją, sau sėkmingai kilnodavau kojas į šonus - puikus pratimas klubams. Arba laukdama, kol atvės buteliukas, darydavau pritūpimus su ja rankose. Padarau dvidešimt ir einu pažiūrėti ar jau atvėso. Tada dar tiek pat ir taip toliau, kol buteliukas reikiamos temperatūros tapdavo. Kitu atveju per tą laiką tiesiog trypčiočiau vietoje. Juk vistiek, kol lauki, nieko neveiki. Kai ji jau buvo kelių mėnesių, linksmindavau šokdama pagal mėgstamą muziką. Labai juokingai jai tie mano šokiai atrodydavo. Ir vaikui linksma, ir mamai nauda. Tegul tai bus pora dainų, pagal kurias pašoksite, tačiau per visą dieną po kelis kartus padaromi pritūpimai, kojų kilojimai, pašokimai pagal mėgstamą muziką ir jau gali susidaryti valanda tikslinio pajudėjimo. Juk vistiek tuo metu būnate su vaiku. Oi, dar pamiršau paminėti kasdienius išvažiavimus su vežimėliu į lauką.

Neturiu galimybės sveikai maitintis.Tai dar vienas populiarus mamų pasiteisinimas. Iš tiesų pirmosiomis savaitėmis po vaikelio gimimo apie maisto gamybą nėra kada nė galvoti. Ypač jeigu tai pirmas vaikelis, užtrunka prisitaikyti prie visiškai pasikeitusio dienos ritmo. Tačiau tokios aplinkybės neturėtų būti pasiteisinimas valgyti bet ką. Juk išsivirti košę beveik

Turbūt visoms pažįstama situacija, kai vaikas palieka pusė pagamintos porcijos. Taip ir kyla pagunda likučius suvalgyti, kad nešvaistytume maisto. Tačiau gerai pagalvokite, kas geriau - ar nesuvalgytą maistą išmesti čia ir dabar, ar vėliau nuo savęs tirpinti riebalų atsargas, kurios bus tų likučių valgymo pasekmė.
Mitybos konsultantė Ieva Gerčienė

neužima laiko. Užpili ryžius verdančiu vandeniu, sumažini ugnį ir vėl prisimeni po 15-20 minučių. Galime pridėt šaukštelį Ghi ar paprasto sviesto, šaukštelį medaus ir puikiausias greitas maistas paruoštas. Tas pats galioja ir visoms kitoms kruopų košėms. Avižinių dribsnių košės net galite nevirti. Pridėkite saują razinų, užpilkite šiltu vandeniu ir po valandos jau drąsiai galite valgyti. Ne tik skanu, bet ir labai sveika. Žinoma, vien košėmis nesimaitinsime. Bet jeigu labai striuka su laiku, tikrai daugiau naudos turėsime iš košės, nei iš kokių kitų greitų kaloringų užkandžių. Nauda ne tik figūrai, bet ir sveikatai.

Vaiko maisto likučių suvalgymas. Turbūt visoms pažįstama situacija, kai vaikas palieka pusė pagamintos porcijos. Taip ir kyla pagunda likučius suvalgyti, kad nešvaistytume maisto. Tačiau gerai pagalvokite, kas geriau - ar nesuvalgytą maistą išmesti čia ir dabar, ar vėliau nuo savęs tirpinti riebalų atsargas, kurios bus tų likučių valgymo pasekmė. Juk abiem atvejais maistą švaistysime. Manau, kad nė viena neišvengsime situacijų, kai vaikas nenori to, ką jam pagaminome. Iš draugių, auginančių didesnius vaikus, patirties matau, kad taip bus dar ilgai. Negi tiek ilgai atidėliosite savo sulieknėjimą ir gerą savijautą? Verčiau susitaikyti su nesuvalgyta porcija, kaip su neatsiejama vaikų auginimo dalimi. Juk ir mūsų nupirkti žaislai ne visada vaikui patiks, ir drabužius greitai išauga. Tokia vaikų auginimo realybė. Suvalgydamos maisto likučius tikrai nesutaupysite, tik save apgausite ir auginsite nepageidaujamus kilogramus.

Jeigu negaliu idealiai, tai nedarysiu iš viso. Dažnai mamos net nepradeda lieknėti, nes neturi sąlygų visko daryti šimtu procentų. Jos imasi laikytis naujo mitybos ir sporto plano, tačiau pamato, kad tai tiesiog nepavyksta. Negali sportuoti, kiek norėtų, skirti laiko mitybai, kiek norėtų ir t.t. Tai dar viena labai didelė klaida. Gyvenimas man parodė, kad greičiausiai to šimto procentų auginant mažą vaiką taip niekada ir nebus. Dėl vaiko ligos gali tekti atšaukti suplanuotą treniruotę ar paskubomis suvalgyti visai ne tai, ką buvai numačius. Labai svarbu, kad tokie trumpi nesklandumai nepaskatintų visko mesti ir laukti geresnių laikų, kai turėsime daugiau laiko sau. Kiekvienos motinystės patirtis kitokia, tačiau man su 16 mėnesių kūdikiu to laiko sau nelabai daugiau ir atsirado. Vienų darbų sumažėjo, tačiau atsirado kitų. Tad jeigu būčiau laukusi geresnių laikų, iki dabar vaikščiočiau nepatenkinta savimi su papildomais per nėštumą priaugtais kilogramais. Iki šiol neturiu galimybės reguliariai lankytis sporto klube, tačiau atrandu kitų būdų pajudėti. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių neturiu sąlygų vieną savaitę pasportuoti, nedarau iš to tragedijos. Tiesiog kitą savaitę grįžtu prie įprasto ritmo.

Taigi mielosios, gražiosios, gerosios mamos, nepamirškite savęs. Tikrai galite sulieknėti bei vėl patikti sau ir augindamos vaikus. Patenkinta savimi mama - tai laiminga mama. O laiminga mama augina laimingus vaikus. Būkit gražios ir, svarbiausia, laimingos!"

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Vienas didžiausių santuokos priešų, kurį kuo greičiau vykite iš namų (6)

Vienas didžiausių santuokos priešų, kurį kuo greičiau vykite iš namų
Santuokoje būna visko, todėl tie, kurie tuokiasi tikėdamiesi, kad po vedybų bus geriau, dažniausiai nusivilia.

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo (3)

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo
Dažnai sureikšminame gimdymo dieną, manydamos, kad tai sunkiausia, kas mūsų laukia. Tačiau gimdymas - tik pradžios pabaiga. Ant rankų kūdikėlį sūpuojančios mamytės laukia ankstyvasis adaptacijos periodas. Kam pasiruošti, ko tikėtis ir ką daryti?

Santuokinio sekso kokybė ir kiekybė: psichologės komentaras (35)

Santuokinio sekso kokybė ir kiekybė: psichologės komentaras
Psichologės Karolinos Gurskienės pamąstymai apie intymų poros gyvenimą susilaukus vaikų: pagerėja jis, pablogėja ar išlieka toks pat?

Psichologė: 7 argumentai, kodėl verta gimdyti daugiau kaip vieną vaiką (12)

Psichologė: 7 argumentai, kodėl verta gimdyti daugiau kaip vieną vaiką
Psichologės Karolinos Gurskienės mintys apie motinystę ir šeimų pasirinkimą auginti daugiau kaip vieną vaiką.

ATVIRAI: kokią kontracepciją po gimdymo renkasi lietuvės (16)

ATVIRAI: kokią kontracepciją po gimdymo renkasi lietuvės
Šiais laikais, kai yra daugybė kontracepcijos priemonių, tikriausiai ne taip lengva nuspręsti, kurią rinktis. O ir tinka visoms ne kiekviena. Pasikalbėjus su mamomis paaiškėjo – į naujoves dauguma dar žiūri atsargiai.

Kuo netyčiukai vaikai skiriasi nuo kruopščiai suplanuotų? (4)

Kuo <em>netyčiukai</em> vaikai skiriasi nuo kruopščiai suplanuotų?
Planuoti nėštumą ar ne? Psichologė ir LSMU lektorė, VšĮ Krizinio nėštumo centras savanorė dr. Giedrė Širvinskienė sako, kad gebėjimas priimti gyvybę susijęs su požiūriu į vaiką apskritai. „Svarbu yra planuoti tiek, kiek galime, kiek tai nuo mūsų priklauso“, – sako straipsnio konsultantė.

Šie tėvų žodžiai mus skaudino: kodėl dabar juos sakome savo vaikams?

Šie tėvų žodžiai mus skaudino: kodėl dabar juos sakome savo vaikams?
Būdami vaikais mes jų nekentėme, būdami tėvais pagauname save kartais patys juos sakantys savo tėvams. Portalas „Stern“ pateikia frazes, kurios išsprūsta mums iš lūpų ir vaikams ne padeda, o tik kenkia.

Mamos laikas sau: gudrybės, kad kūdikis būtų ramus

Mamos laikas sau: gudrybės, kad kūdikis būtų ramus
Iki pirmojo vaikelio gimimo mažai tėvų suvokia, kaip keisis jų kasdienybė, poilsio režimas ir tai, kad rasti laisvą minutėlę sau bus labai sunku.

Mamos ir tėčiai Vilniuje kviečiami nemokamai pasisemti žinių

Mamos ir tėčiai Vilniuje kviečiami nemokamai pasisemti žinių
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras vykdo programą, skirtą nėščiųjų ir pagimdžiusių moterų švietimui bei sveikatinimui. Būsimos ir esamos mamos konsultuojamos aktualiais klausimais. Į paskaitas kviečiamos šeimos, besilaukiančios arba auginančios vaikučius.

Po gimdymo siaubingai slenka plaukai: ką daryti? (9)

Po gimdymo siaubingai slenka plaukai: ką daryti?
Praėjus keliems mėnesiams po gimdymo kuokštais slenkantys plaukai kankina ne vieną mamą. Ką daryti?

Moters kūnas po gimdymo: kas labiausiai neramina pagimdžiusias moteris (3)

Moters kūnas po gimdymo: kas labiausiai neramina pagimdžiusias moteris
Kiekviena moteris po gimdymo pastebi tam tikrus savo kūno pokyčius, kurie nors ir nėra malonūs, dažniausiai yra laikini.

Atsistatymui po gimdymo vien laiko neužtenka (1)

Atsistatymui po gimdymo vien laiko neužtenka
Nėštumas, gimdymas, o vėliau ir vaiko žindymas bei priežiūra iš moters pareikalauja daug fizinių ir psichologinių jėgų.

Rugilė: papasakosiu, kaip be pagražinimų atrodo tikroji motinystė (171)

Rugilė: papasakosiu, kaip be pagražinimų atrodo tikroji motinystė
Rugilė nevynioja žodžių į vatą – iš pradžių, gimus vaikeliui, ji save laikė negera mama ir netgi, kaip pati sako, nejautė meilės savo sūnui. Tai ją labai gąsdino. Bet... Atradus priežastis situacija ėmė keistis.

5 skirtingi psichologiniai motinų tipai (3)

5 skirtingi psichologiniai motinų tipai
Kokių būna mamų? „Pačių įvairiausių", – šypsodamasi sako psichologė.

Psichologė: kas dažniausiai išprovokuoja pykčius po gimdymo

Psichologė: kas dažniausiai išprovokuoja pykčius po gimdymo
Gimus kūdikiui, natūraliai namie atsiranda daugiau veiklos: mažyliu reikia rūpintis ne tik dieną, bet ir naktį. Dažniausiai trūkstant poilsio ima trūkti ir kantrybės, todėl net ir smulkmenos išprovokuoja tėvelių tarpusavio pykčius ir ginčus.