5 būdai, kaip sulieknėti po gimdymo

 (2)
Gimus mažyliui moteris spinduliuoja laime, bet... neretai bijo prieiti prie veidrodžio. Šią laimės akimirką veidrodis tampa panašus į priešą: veide - nuovargis, iki tol susižavėjimą kėlęs apvalutis pilvelis dabar it koks maišas, svarstyklės rodo ne tai, ką norėtume matyti, o ryte ir vėl tenka rengtis tuos pačius nėščiosios drabužėlius... Nusprendžiate pasigražinti, tačiau vos atsisėdusi kirpėjos kėdėje išgirstate: "Kada turite gimdyti?". Taigi, amžinas klausimas: kaip suplonėti pagimdžiusiai?
© Shutterstock nuotr.

5 būdai vėl pamilti savo kūną po gimdymo

1-as būdas. Dietoms - ne!

Kad ir kaip norėtųsi laikytis dietos ir greitai netekti visų prisikaupusių kilogramų, nedarykite to. Dietų laikytis iš karto po gimdymo nerekomenduojama nei žindančioms, nei nežindančioms mamoms. Pieno sudėtis tiesiogiai priklauso nuo to, ką jūs valgote, todėl pirmiausia turite pasirūpinti tuo, kad kūdikis gautų visas reikiamas medžiagas. Nežindančioms patariama palaukti bent 1,5-2 mėn., negalima per nėštumą ir gimdymą išvarginto organizmo alinti dietomis. 

 Net ir maitinant vaikelį savo pienuku nereikia valgyti „už du". Venkite riebių patiekalų, saldumynų, geriau valgykite kelis kartus po nedaug nei vieną kartą daug. Geriausia, jei valgysite penkis kartus per dieną (pusryčiai, priešpiečiai, pietūs, pavakariai ir vakarienė). Vartokite liesą pieną, jogurtą, varškę, vietoj dešros - virtos vištienos gabalėlį ir t. t. Kiti patarimai, padedantys nepersivalgyti, turbūt, yra jums ne kartą girdėti, bet prisiminti juos visada verta:

 - neskaitykite ir nežiūrėkite televizoriaus valgydamos;

 - išalkusios neikite pirkti;

- nesistenkite pabaigti tai, ko nesuvalgė vaikai ar vyras.

 Žindančioms mamytėms jokiu būdu negalima daryti iškrovos dienų. Nepatartina staigiai keisti gyvenimo ritmo. Viską darykite pamažu, antraip dėl staigių pokyčių patiriamas stresas tik dar labiau sužadins apetitą.

 Tai, kas lėkštėje, ir kraujo grupės

 Kaimynė patarė laikytis dietos pagal kraujo grupę ar derinti maisto produktus lėkštėje? Neklausykite jos. Mitybos pagal kraujo grupes teoriją visiškai sugriauna tai, kad beždžionės taip pat turi kraujo grupes, bet klausydamos gamtos balso renkasi tą patį maistą. Nurodoma, kad makakos turi A antigeną, o gorilos - tik B antigeną. Pasirodo, makakos minta augalų lapais, vabzdžiais ir smulkiais gyvūnais, o kai kurios rūšys - net krabais ar kitais jūros gyviais, jei tik sugeba pagauti. Pažiūrėkime, ką mitybos pagal kraujo grupes šalininkas D'Adamo siūlo valgyti šią kraujo grupę turintiems žmonėms: ,,Idealu, jei A(II) kraujo grupės žmonės visiškai atsisako mėsos. Derėtų vengti krevečių, krabų, omarų, midijų, vėžių, ungurių, lašišų, silkių, plekšnių. Tinkamiausi produktai - ankštiniai augalai: pupelės, pupos, šparagai, žalieji žirneliai, lęšiai. Iš valgiaraščio patartina išbraukti bananus, apelsinus, mandarinus, mangus ir papajas". Sutikite, sunku įsivaizduoti simpatingą beždžionėlę, atsisakančią banano. Sakote, šis nesutapimas - tikrų tikriausias atsitiktinumas? Pažiūrėkime, kas rekomenduojama trečią kraujo grupę turintiems žmonėms: ,,Gyvulinės kilmės baltymai padeda B(III) kraujo grupės žmonėms išlaikyti gerą formą. Daugiausia jėgų suteikia jūros gėrybės. Tinka žirneliai, šparaginės ir baltosios pupelės, daržovės, kiaušiniai". Gorilos minta apytikriai 200 rūšių augalų lapais, vabzdžiais ir visiškai negeria vandens. Na, o derindamos maistą paprasčiausiai blogiau įsisavinsite kai kurias medžiagas, pvz., riebaluose tirpius vitaminus ir t. t.

 2-as būdas. Keliam ranką - keliam koją

 Viena priežasčių, kodėl negalima pradėti sunkiai sportuoti iš karto pagimdžius, yra ta, kad per nėštumą pilvo raumenys atsiskiria vienas nuo kito ir susijungia tik praėjus kuriam laikui. Pirmomis dienomis po gimdymo galite daryti lengvus pratimus, kuriuos vėliau naudosite ,,apšilimui". Dėmesio, prieš pradėdamos mankštintis, būtinai pasitarkite su gydytoju, nes kartais, pvz., po cezario pjūvio operacijos, kai kurių pratimų daryti negalima. 

 Kegelio pratimas: įtempkite tarpvietės raumenis (jie padeda sulaikyti šlapimą), po 5-10 s juos atpalaiduokite. Šis pratimas padės išvengti šlapimo nelaikymo, suaktyvins kraujotaką, tuo pačiu metu padės gyti tarpvietei. Kartokite pratimą kelis kartus per dieną.

 Geros laikysenos pratimai: atpalaiduokite kaklo raumenis, nuleiskite galvą, lėtai sukiokite ją nuo vieno iki kito peties. Laikykite galvą tiesiai, kelis kartus pasukite ją į kairę ir į dešinę. Kiek galite palenkite galvą prie peties, jo nekeldamos. Kiek galėdamos pakelkite pečius, tarsi stengtumėtės jais pasiekti ausis. Pakėlusios pečius sukite juos dideliais apskritimais į priekį ir atgal. 

 Katės nugara: atsistokite keturpėsčia. Kiek įmanoma labiau išrieskite nugarą tuo pat metu įtraukdamos pilvą. ,,Paspauskite uodegą" ir atpalaiduokite pečius, paskui vidurinę kūno dalį, kad nugara įlinktų. Vėl ją išrieskite. Šis pratimas sutvirtina nugaros raumenis. Laikysenos ir nugarą tvirtinantys pratimai padeda atsikratyti po gimdymo atsiradusių nemalonių jutimų nugaros srityje.

 Klubų ir dubens mankšta: kuo stipriau sutraukite sėdmenis, kad dubuo kaip įmanoma labiau pajudėtų į priekį, po 5-10 s juos atpalaiduokite. Paskui įtraukite pilvą, tarsi norėdamos pritraukti bambą prie stuburo. Stovėdamos sukite klubus į šoną ir atgal, kad nugara išsiriestų. Tada užbaikite apskritimą grįždama į pradinę padėtį.

 Gilus kvėpavimas diafragma: padėkite ranką ant pilvo. Giliai įkvėpkite vis labiau išpūsdamos pilvą. Sulaikykite kvėpavimą kelias sekundes ir iškvėpkite įtraukdamos pilvą.

 Praėjus maždaug 6 sav. po gimdymo šie pratimai tiks "apšilimui". Aktyviai judėti būtina net jei mažylio niekas nepadeda prižiūrėti. Sakysite, kad skalbiate, vystote, verdate pietus ir neturite kada sportuoti? Tinkamai išnaudokite laiką, kurį skiriate mažyliui. Pavyzdžiui, išėjusios pasivaikščioti žingsniuokite sparčiau. 

Kad krūtinė išliktų graži:

 - stenkitės pažindyti kūdikį prieš treniruotę;

 - sportuodamos dėvėkite specialiai mankštai skirtą liemenėlę (ji ne pakelia, o kaip tik prispaudžia krūtis, kad jos kuo mažiau judėtų sportuojant);

 - gerkite daug vandens;

 - nedarykite itin energingų rankų judesių ir smarkiai nemosuokite rankomis.

 3-ias būdas. „Stebuklinga" piliulė

 Žmogus iš prigimties linkęs mažumėlę patingėti, todėl koreguojant svorį ypač vilioja galimybė gerti lieknėjimą skatinančius preparatus. Atrodytų: išgėriau keletą tablečių ir viskas susitvarkys savaime, ar gali būti geriau? Deja, žindant nerekomenduojama vartoti jokių svorio mažinančių preparatų, ypač jei jie augalinės kilmės. Nepamirškite, visos jūsų vartojamos medžiagos per pieną patenka į kūdikio organizmą. Daugybės augalų poveikis kūdikiui ir laktacijai dažnai nežinomas, todėl lieknėti skatinančius preparatus geriau vartoti baigus žindyti. Ta pati taisyklė galioja ir tokį pat poveikį turinčioms arbatoms.

 4-as būdas. Elektrinis raumenų stimuliavimas
Vakaruose tai itin populiarus metodas, padedantis atkurti audinių ir organų veiklą, veikiant nedideliems elektros impulsams. Impulsinei elektros srovei tekant audinių veikla suaktyvėja, pvz., raumenys susitraukia. Esant pertraukai tarp impulsų raumenys atsipalaiduoja. Tai tarsi mankšta tinginiaujant.

 5-as būdas. Plastinė operacija

 Gali kilti pagunda patobulinti kūno formas chirurgo skalpeliu. Neskubėkite. Moterims, norinčioms koreguoti po gimdymo pakitusią pilvo formą, rekomenduojama kreiptis ne anksčiau kaip 6 mėn. po gimdymo. Per tą laiką audiniai traukiasi, gerėja raumenų tonusas. Atlikus pilvo plastiką, draudžiama gimdyti 1 m., nes per operaciją ne tik pašalinamas odos perteklius, bet ir sutvirtinama pilvo sienoje esanti baltoji linija. Taigi gimdyti nepatariama siekiant išvengti pavojaus vaisiaus raidai dėl neelastingos pilvo sienos.

 Svarbu:

 Taigi, giliai įkvėpkite, suskaičiuokite iki 10 ir virš kūdikio vystymo stalo pakabinkite užrašą: aš graži, gražesnė nei vakar. Ar jau pasiryžote tobulinti savo figūrą? Jei taip, atminkite:

 - Neperlenkite lazdos, nes arba nualpsite ir nesugebėsite tinkamai pasirūpinti savo vaikeliu, arba nematydamos trokštamo rezultato po 3 dienų pulsite į depresiją.

 - Nusiteikite atkakliai ir ilgai tobulinti savo išvaizdą (juk siekiate nepriekaištingos išvaizdos).
Tikėkite tuo, ką darote. 

 - Ir, svarbiausia, neskubėkite. Nėštumas trunka 9 mėn., vidutiniškai tiek pat prireikia pirmykštėms kūno formoms atnaujinti.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Kaip baigti žindyti nesukeliant streso sau ir vaikui (3)

Kaip baigti žindyti nesukeliant streso sau ir vaikui
Žindymo nutraukimas - tai kantrybės ir ryžto reikalaujantis procesas. Nors būna tokių vaikų, kurie patys savaime atsisako mamytės pienelio ir tai nesukelia jokio streso nei jam, nei motinai, dažniausiai šis procesas savaime nesibaigia ir tenka įdėti nemažai pastangų į maitinimo nutraukimą.

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais
Darnus seksualinis gyvenimas ir lytinė sveikata daro tiesioginę įtaką mūsų emocinei savijautai ir net šeimos laimei.

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras (3)

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras
Persileidimas tai savaiminis vaisiaus praradimas iki 22 nėštumo savaitės, kuris įvyksta tam, kad iš organizmo būtų pašalintas negyvas vaisius. Priežastys, lemiančios, kodėl vienos moterys patiria persileidimą, o kitos - ne, yra labai įvairios.

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį (3)

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį
Neretai būsima mama per 9 mėnesius priauga 10-20 ir daugiau kilogramų, tad dažnai moteris sunerimsta ne tik dėl pasikeitusių kūno formų, bet ir dėl sveikatos. Akušerės ginekologės Rasos Jakutienės patarimai mamoms.

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką (1)

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką
Kaip parodė naujausi tyrimai, tie žiurkių jaunikliai, šalia kurių nuolat būdavo mama, sparčiau vystėsi, greičiau formavosi jų smegenys. Mokslininkai daro prielaidą, kad tėviškas rūpinimasis atžalomis, fizinis kontaktas turi teigiamos įtakos smegenų raidai.

Po gimdymo – iš karto atgal į darbus: psichologės komentaras (1)

Po gimdymo – iš karto atgal į darbus: psichologės komentaras
Lietuvoje vaiko auginimo atostogos yra vienos ilgiausių Europoje. Tačiau neretai pasitaiko, kad į darbą grįžti moteris nusprendžia praėjus vos keliems mėnesiams po gimdymo. Psichologės Karolinos Gurskienės įžvalgos apie motinystės ir karjeros suderinimą bei tai lydintį kaltės jausmą.

Psichologė: moterys, neatiduokite visos savęs vaikui (42)

Psichologė: moterys, neatiduokite visos savęs vaikui
Gimus vaikui, jis reikalauja didžiausios dalies mamos ir tėčio dėmesio bei laiko. Dažna moteris savo poreikius atideda „geresniems laikams“. Ar tai teisinga?

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą (18)

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą
Nors kūdikio gimimas dažniausiai yra labai džiuginantis ir laukiamas įvykis, kartais nutinka visiškai priešingai. Ką svarbu žinoti apie pogimdyvinę depresiją?

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas
Šlapimo nelaikymas – itin nemalonus sutrikimas, apie kurį vengiama kalbėti. Tačiau skaičiuojama, jog maždaug trečdalis moterų ir apie 20 proc. vyrų kenčia fizinį ir psichologinį diskomfortą dėl šlapimo nelaikymo.

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras (15)

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras
Gražus motinystės paveikslas, kai viskas nupiešta šviesioms ir ramiomis spalvomis, nėra teisingas jaunų mamų atžvilgiu.

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą (2)

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą
Siekis krūtimi maitinti kūdikį vertas pastangų, nes motinos pienas – geriausias maistas, idealiai tinkantis vaikui pirmaisiais gyvenimo metais.

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui (3)

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui
Dažniausiai kūdikio gimimas yra labai lauktas ir džiaugsmingas įvykis, kurio laukia ne tik būsima mama ir tėtis, bet ir visi aplinkui.

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį
Tėveliai žino, kad pakeisti sauskelnes ne namuose gali būti ne taip jau ir paprasta: tam reikia ne tik patogios vietos, bet ir ne vienos priemonės.

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną
BABY CITY/TOY CITY gimtadienio šventėje surinktos lėšos paaukotos Mamų unijai.

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima (1)

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima
Visi pirmi kartai mus šiek tiek gąsdina. Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo – ne išimtis. Žinojimas, ko galima tikėtis ir kam nusiteikti, padės jaustis ramiau.