Norinčioms sulieknėti po gimdymo - 6 svorio mažinimo mitai

 (3)
Vis daugiau sportuojančių galime išvysti miestų stadionuose ir parkuose. Lietuvos sporto universiteto dėstytoja, sertifikuota Europinio trenerių tinklo EREPS asmeninė trenerė dr. Simona Pajaujienė pataria, ką svarbu žinoti lieknėjant.
© Shutterstock nuotr.

S. Pajaujienė sako, kad teiginys „sveikata yra grožis" šiandien suprantamas atvirkščiai - „grožis yra sveikata". Šiuolaikinėje visuomenėje ypač „sveika" yra tai, ką galima pelningai parduoti. LSU dėstytoja pateikia keletą visuomenėje skleidžiamų mitų ir kviečia atsakingai rūpintis savo sveikata. Pasak dėstytojos, Jūsų sveikata turi rūpintis profesionalūs treneriai, specialistai, o ne „stebuklingi" vaistai ar dietos.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Populiariausi vaikų vardai Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse
7 mėnesį nėščia Diana Lobačevskė kasdien nubėga 10 kilometrų

Pirmas mitas. Svorio mažinimui geriausiai tinka dietos, nes sportuojant galima svorį ne sumažinti, bet netgi priaugti.

Tikrovė: beveik visos dietos (95%) yra nesėkmingos, ir baigus jos laikytis, svoris ne tik grįžta į pradinę būklę, bet netgi sukaupia atsargų - juk reikia pasiruošti kitam „karui". Reiktų žinoti, kad ir kokia dieta būtų, ji veikia tik tol, kol jos laikomės. Reiktų nepamiršti, kad dietos turi ir neigiamų pasekmių mūsų organizmui: dieta gali sumažinti būtinų maisto medžiagų kiekį organizme. Ji lėtina medžiagų apykaitą, didina organizmo pasipriešinimą svorio mažinimui ir didina efektyvų svorio priaugimą ar atstatymą. Todėl geriausia dieta yra ta, kurios galėsime laikytis visą gyvenimą.

Antras mitas. Kinų žolytės ir kiti  lieknėjimo papildai. Svorio mažinimas bus lengvesnis ir veiksmingesnis tik su papildų, kokteilių ar žolelių pagalba.

Tikrovė: nėra tokios „stebuklingos" tabletės, kuri padėtų ilgalaikei svorio kontrolei. Dauguma reklamuojamų vaistų, papildų, kokteilių tėra tik apgaulingi fitneso (sveikatingumo) pramonės produktai. Papildomos dozės papildų ir vitaminų negali padėti svorio mažinimui, nes riebalai yra mūsų kuras, kuriuos galime panaudoti raumenų darbui aktyviai judant ar mankštinantis. Ypatingai svarbu nepasiduoti reklamos spaudimui vartoti įvairias žoleles ar arbatėles, kai žadama, kad lengvai neteksite 4-6 kg per savaitę. Tai dažniausiai tėra diuretikai, t. y., skysčius varantys ar vidurius laisvinantys produktai. Internetu platinamų egzotiškų vaistažolių ar žolelių (ypač kiniškų), skirtų svoriui mesti, pavojai sveikatai privertė mokslininkus sunerimti. Jie ištyrė, kad vietoje vaistažolių rastos dvigubos vaistų dozės, kenkiančios visam organizmui ir turinčios negrįžtamus pokyčius ne tik fizinei, bet ir psichinei sveikatai, nes kai kurios žolelės sukelia nervinei anoreksijai būdingus požymius.

Trečias mitas. Svorio ir celiulito mažinimui yra sukurti specialūs rūbai (pėdkelnės, šortai, diržai), rekomenduojama naudoti liekninamuosius diržus.

Tikrovė: nėra tokio „stebuklingo" rūbo ar diržo, kuris paprastai, greitai, lengvai, be mankštinimosi pakeistų kūno formas ir sumažintų riebalinį audinį. Tačiau tam tikrą laiką pabuvus suspaustuose ir labai aptemptuose rūbuose, kūne persiskirsto skysčių kiekiai ir atlaisvinus buvusią suspaustą ar suveržtą vietą, joje trumpam lieka mažesnės apimtys. Neapsigaukime, tai labai laikina.

Atsistačius kraujotakai, mūsų kūno formos grįš į pradinę būseną. Sportuojant su juosmenį juosiančiu aptemptu diržu, po treniruotės klaidingai atrodo, kad sulieknėjome, tai tik laikino suspaudimo ir skysčių perskirstymo padarinys. Nepamirškite, kad riebalai yra kuras, kuriuos turime panaudoti aktyviai judant.

Ketvirtas mitas. Įvairios procedūros, kremai ir masažai. Masažai, prabangūs celiulitą mažinantys kremai ar kitokios kūno procedūros sumažina celiulitą ir riebalų kiekį.

Tikrovė: nesvarbu ar atliekamas aparatu, ar rankomis, masažas gali pagerinti kraujotaką atpalaiduoti, stabdyti raumenų atrofiją. Tačiau nėra jokio mokslinio pagrindimo, kad jis ar „stebuklingi" kremai gali mažinti poodinį riebalų sluoksnį. Nepamirškime - riebalai yra kuras, kurį reikia panaudoti raumenų veiklai. Todėl būtina mažinti kalorijų suvartojimą ir didinti fizinį aktyvumą. Jei kalbėtume apie pirtis, reiktų žinoti, kad pirtyse riebalai netirpsta. Karštis ir drėgmė verčia prakaituoti, bet - tai vanduo, o ne riebalai. Povandeninių srovių (džakuzi) poveikis yra atpalaiduojantis, bet ne riebalus mažinantis.

Penktas mitas. „Ypatingieji" treniruokliai, pratimai ir treniruotės. Specialios treniruotės ar tam tikri įrengimai gali pakeisti jūsų kūno formas daug greičiau ir efektyviau.

Tikrovė: nėra jokių palengvinančių ir specialių priemonių gauti didesnės naudos mankštinantis. Reklama, kad pratimams su tokia įranga užteks 15, vietoj 30 minučių - neteisybė. Efektas priklauso nuo mankštinimosi intensyvumo ir trukmės, o ne nuo įrangos. Reikėtų nepamiršti, kad kažkokių judėjimo formų ar pratimų didesnė reklama yra perdėta ir nepagrįsta. Ilgalaikiam svorio mažinimui reikalingas visapusiškas fizinis aktyvumas: aerobinis krūvis ir raumenų stiprinimo bei tempimo mankštos.

Šeštas mitas. Elektriniai stimuliatoriai. Šie vibruojantys stimuliatoriai gali sumažinti riebalų kiekį ir suformuoti dailias kūno formas.

Tikrovė: visi elektriniai stimuliatoriai nevalingai verčia raumenį susitraukti. Jie yra tinkami gydymo tikslams, mažina raumenų atrofiją tiems, kurie negali judėti, mažina raumenų spazmus. Visiškas melas yra pažadai per kelias savaites pagerinti raumenų tonusą ir kūno formas be jokio mankštinimosi. Reiktų žinoti, kad elektriniai stimuliatoriai ant krūtinės, nugaros, pilvo gali sutrikdyti širdies ritmą net ir sveikiems žmonėms o turintiems skrandžio, kepenų, širdies problemas, venų varikozę, išvaržą, epilepsiją - ypatingai pavojingi. Dėvėjimas įvairių vibruojančių prietaisų, gali būti pavojinga naudojant juos pilvo srityje ir ypač nėštumo, menstruacijų metu. Jie gali padidinti nugaros problemas. Būkite atidūs: visus „stebuklingus" vibratorius reklamuoja tik raumeningi asmenys, rezultatą pasiekę ne reklamuojamo produkto pagalba, o sunkių ir ilgalaikių treniruočių bei teisingos mitybos dėka.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras (3)

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras
Persileidimas tai savaiminis vaisiaus praradimas iki 22 nėštumo savaitės, kuris įvyksta tam, kad iš organizmo būtų pašalintas negyvas vaisius. Priežastys, lemiančios, kodėl vienos moterys patiria persileidimą, o kitos - ne, yra labai įvairios.

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį (3)

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį
Neretai būsima mama per 9 mėnesius priauga 10-20 ir daugiau kilogramų, tad dažnai moteris sunerimsta ne tik dėl pasikeitusių kūno formų, bet ir dėl sveikatos. Akušerės ginekologės Rasos Jakutienės patarimai mamoms.

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką (1)

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką
Kaip parodė naujausi tyrimai, tie žiurkių jaunikliai, šalia kurių nuolat būdavo mama, sparčiau vystėsi, greičiau formavosi jų smegenys. Mokslininkai daro prielaidą, kad tėviškas rūpinimasis atžalomis, fizinis kontaktas turi teigiamos įtakos smegenų raidai.

Po gimdymo – iš karto atgal į darbus: psichologės komentaras (1)

Po gimdymo – iš karto atgal į darbus: psichologės komentaras
Lietuvoje vaiko auginimo atostogos yra vienos ilgiausių Europoje. Tačiau neretai pasitaiko, kad į darbą grįžti moteris nusprendžia praėjus vos keliems mėnesiams po gimdymo. Psichologės Karolinos Gurskienės įžvalgos apie motinystės ir karjeros suderinimą bei tai lydintį kaltės jausmą.

Psichologė: moterys, neatiduokite visos savęs vaikui (42)

Psichologė: moterys, neatiduokite visos savęs vaikui
Gimus vaikui, jis reikalauja didžiausios dalies mamos ir tėčio dėmesio bei laiko. Dažna moteris savo poreikius atideda „geresniems laikams“. Ar tai teisinga?

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą (18)

Psichologė: artimieji po gimdymo turėtų būti labai budrūs ir stebėti jauną mamą
Nors kūdikio gimimas dažniausiai yra labai džiuginantis ir laukiamas įvykis, kartais nutinka visiškai priešingai. Ką svarbu žinoti apie pogimdyvinę depresiją?

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas

Tai, apie ką kalbėti nedrąsu: šlapimo nelaikymas
Šlapimo nelaikymas – itin nemalonus sutrikimas, apie kurį vengiama kalbėti. Tačiau skaičiuojama, jog maždaug trečdalis moterų ir apie 20 proc. vyrų kenčia fizinį ir psichologinį diskomfortą dėl šlapimo nelaikymo.

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras (15)

Ar normalu, kad kartais labai pykstu ant savo vaiko? Psichologės komentaras
Gražus motinystės paveikslas, kai viskas nupiešta šviesioms ir ramiomis spalvomis, nėra teisingas jaunų mamų atžvilgiu.

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą (2)

Natūralūs būdai padidinti pieno gamybą
Siekis krūtimi maitinti kūdikį vertas pastangų, nes motinos pienas – geriausias maistas, idealiai tinkantis vaikui pirmaisiais gyvenimo metais.

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui (3)

Psichologė: kas iš tiesų nutinka vyro ir moters santykiams gimus vaikui
Dažniausiai kūdikio gimimas yra labai lauktas ir džiaugsmingas įvykis, kurio laukia ne tik būsima mama ir tėtis, bet ir visi aplinkui.

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį

Renkamės mamos krepšį: į ką atkreipti dėmesį
Tėveliai žino, kad pakeisti sauskelnes ne namuose gali būti ne taip jau ir paprasta: tam reikia ne tik patogios vietos, bet ir ne vienos priemonės.

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną

Gimtadienio proga surengė labdaringą aukcioną
BABY CITY/TOY CITY gimtadienio šventėje surinktos lėšos paaukotos Mamų unijai.

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima (1)

Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo: apie ką nutylima
Visi pirmi kartai mus šiek tiek gąsdina. Pirmasis vizitas pas gydytoją po gimdymo – ne išimtis. Žinojimas, ko galima tikėtis ir kam nusiteikti, padės jaustis ramiau.

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias (2)

Kviečia nemokamai mankštintis nėščiąsias ir ką tik pagimdžiusias
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia net į 4 skirtingus nemokamus užsiėmimus: