Norinčioms sulieknėti po gimdymo - 6 svorio mažinimo mitai

 (3)
Vis daugiau sportuojančių galime išvysti miestų stadionuose ir parkuose. Lietuvos sporto universiteto dėstytoja, sertifikuota Europinio trenerių tinklo EREPS asmeninė trenerė dr. Simona Pajaujienė pataria, ką svarbu žinoti lieknėjant.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

S. Pajaujienė sako, kad teiginys „sveikata yra grožis" šiandien suprantamas atvirkščiai - „grožis yra sveikata". Šiuolaikinėje visuomenėje ypač „sveika" yra tai, ką galima pelningai parduoti. LSU dėstytoja pateikia keletą visuomenėje skleidžiamų mitų ir kviečia atsakingai rūpintis savo sveikata. Pasak dėstytojos, Jūsų sveikata turi rūpintis profesionalūs treneriai, specialistai, o ne „stebuklingi" vaistai ar dietos.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Populiariausi vaikų vardai Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse
7 mėnesį nėščia Diana Lobačevskė kasdien nubėga 10 kilometrų

Pirmas mitas. Svorio mažinimui geriausiai tinka dietos, nes sportuojant galima svorį ne sumažinti, bet netgi priaugti.

Tikrovė: beveik visos dietos (95%) yra nesėkmingos, ir baigus jos laikytis, svoris ne tik grįžta į pradinę būklę, bet netgi sukaupia atsargų - juk reikia pasiruošti kitam „karui". Reiktų žinoti, kad ir kokia dieta būtų, ji veikia tik tol, kol jos laikomės. Reiktų nepamiršti, kad dietos turi ir neigiamų pasekmių mūsų organizmui: dieta gali sumažinti būtinų maisto medžiagų kiekį organizme. Ji lėtina medžiagų apykaitą, didina organizmo pasipriešinimą svorio mažinimui ir didina efektyvų svorio priaugimą ar atstatymą. Todėl geriausia dieta yra ta, kurios galėsime laikytis visą gyvenimą.

Antras mitas. Kinų žolytės ir kiti  lieknėjimo papildai. Svorio mažinimas bus lengvesnis ir veiksmingesnis tik su papildų, kokteilių ar žolelių pagalba.

Tikrovė: nėra tokios „stebuklingos" tabletės, kuri padėtų ilgalaikei svorio kontrolei. Dauguma reklamuojamų vaistų, papildų, kokteilių tėra tik apgaulingi fitneso (sveikatingumo) pramonės produktai. Papildomos dozės papildų ir vitaminų negali padėti svorio mažinimui, nes riebalai yra mūsų kuras, kuriuos galime panaudoti raumenų darbui aktyviai judant ar mankštinantis. Ypatingai svarbu nepasiduoti reklamos spaudimui vartoti įvairias žoleles ar arbatėles, kai žadama, kad lengvai neteksite 4-6 kg per savaitę. Tai dažniausiai tėra diuretikai, t. y., skysčius varantys ar vidurius laisvinantys produktai. Internetu platinamų egzotiškų vaistažolių ar žolelių (ypač kiniškų), skirtų svoriui mesti, pavojai sveikatai privertė mokslininkus sunerimti. Jie ištyrė, kad vietoje vaistažolių rastos dvigubos vaistų dozės, kenkiančios visam organizmui ir turinčios negrįžtamus pokyčius ne tik fizinei, bet ir psichinei sveikatai, nes kai kurios žolelės sukelia nervinei anoreksijai būdingus požymius.

Trečias mitas. Svorio ir celiulito mažinimui yra sukurti specialūs rūbai (pėdkelnės, šortai, diržai), rekomenduojama naudoti liekninamuosius diržus.

Tikrovė: nėra tokio „stebuklingo" rūbo ar diržo, kuris paprastai, greitai, lengvai, be mankštinimosi pakeistų kūno formas ir sumažintų riebalinį audinį. Tačiau tam tikrą laiką pabuvus suspaustuose ir labai aptemptuose rūbuose, kūne persiskirsto skysčių kiekiai ir atlaisvinus buvusią suspaustą ar suveržtą vietą, joje trumpam lieka mažesnės apimtys. Neapsigaukime, tai labai laikina.

Atsistačius kraujotakai, mūsų kūno formos grįš į pradinę būseną. Sportuojant su juosmenį juosiančiu aptemptu diržu, po treniruotės klaidingai atrodo, kad sulieknėjome, tai tik laikino suspaudimo ir skysčių perskirstymo padarinys. Nepamirškite, kad riebalai yra kuras, kuriuos turime panaudoti aktyviai judant.

Ketvirtas mitas. Įvairios procedūros, kremai ir masažai. Masažai, prabangūs celiulitą mažinantys kremai ar kitokios kūno procedūros sumažina celiulitą ir riebalų kiekį.

Tikrovė: nesvarbu ar atliekamas aparatu, ar rankomis, masažas gali pagerinti kraujotaką atpalaiduoti, stabdyti raumenų atrofiją. Tačiau nėra jokio mokslinio pagrindimo, kad jis ar „stebuklingi" kremai gali mažinti poodinį riebalų sluoksnį. Nepamirškime - riebalai yra kuras, kurį reikia panaudoti raumenų veiklai. Todėl būtina mažinti kalorijų suvartojimą ir didinti fizinį aktyvumą. Jei kalbėtume apie pirtis, reiktų žinoti, kad pirtyse riebalai netirpsta. Karštis ir drėgmė verčia prakaituoti, bet - tai vanduo, o ne riebalai. Povandeninių srovių (džakuzi) poveikis yra atpalaiduojantis, bet ne riebalus mažinantis.

Penktas mitas. „Ypatingieji" treniruokliai, pratimai ir treniruotės. Specialios treniruotės ar tam tikri įrengimai gali pakeisti jūsų kūno formas daug greičiau ir efektyviau.

Tikrovė: nėra jokių palengvinančių ir specialių priemonių gauti didesnės naudos mankštinantis. Reklama, kad pratimams su tokia įranga užteks 15, vietoj 30 minučių - neteisybė. Efektas priklauso nuo mankštinimosi intensyvumo ir trukmės, o ne nuo įrangos. Reikėtų nepamiršti, kad kažkokių judėjimo formų ar pratimų didesnė reklama yra perdėta ir nepagrįsta. Ilgalaikiam svorio mažinimui reikalingas visapusiškas fizinis aktyvumas: aerobinis krūvis ir raumenų stiprinimo bei tempimo mankštos.

Šeštas mitas. Elektriniai stimuliatoriai. Šie vibruojantys stimuliatoriai gali sumažinti riebalų kiekį ir suformuoti dailias kūno formas.

Tikrovė: visi elektriniai stimuliatoriai nevalingai verčia raumenį susitraukti. Jie yra tinkami gydymo tikslams, mažina raumenų atrofiją tiems, kurie negali judėti, mažina raumenų spazmus. Visiškas melas yra pažadai per kelias savaites pagerinti raumenų tonusą ir kūno formas be jokio mankštinimosi. Reiktų žinoti, kad elektriniai stimuliatoriai ant krūtinės, nugaros, pilvo gali sutrikdyti širdies ritmą net ir sveikiems žmonėms o turintiems skrandžio, kepenų, širdies problemas, venų varikozę, išvaržą, epilepsiją - ypatingai pavojingi. Dėvėjimas įvairių vibruojančių prietaisų, gali būti pavojinga naudojant juos pilvo srityje ir ypač nėštumo, menstruacijų metu. Jie gali padidinti nugaros problemas. Būkite atidūs: visus „stebuklingus" vibratorius reklamuoja tik raumeningi asmenys, rezultatą pasiekę ne reklamuojamo produkto pagalba, o sunkių ir ilgalaikių treniruočių bei teisingos mitybos dėka.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Gydytojų ištarta frazė įžeidžia ne vieną nėščiąją (40)

Gydytojų ištarta frazė įžeidžia ne vieną nėščiąją
Gegužė - mėnuo, kai tradiciškai labiau prisimename motinystę ir moteriškumą.

Vaikiškos mados šventė Kaune

Vaikiškos mados šventė Kaune
Savaitgalį stilingiausi kauniečiai rinkosi apžiūrėti naujausios OVS kids parduotuvės prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ Kaune.

Kaip iš tiesų jaučiasi abortą patyrusi moteris (21)

Kaip iš tiesų jaučiasi abortą patyrusi moteris
Abortas – tai nepageidaujamo nėštumo nutraukimas. Sužinojusios, kad pastojo, nors nenorėjo ir nesitikėjo, moterys sutrinka, todėl kartais nusprendžia negimdyti ir pasidaryti abortą. Šis žingsnis gyvenime yra rizikingas tiek mediciniškai, tiek psichologiškai, nes turi gana rimtų ir sunkių pasekmių.

Kaip sustabdyti plaukų slinkimą (2)

Kaip sustabdyti plaukų slinkimą
Plaukų slinkimo problema aktuali visais metų laikais ir daugeliui moterų, tačiau paūmėja ji nėštumo metu ir po gimdymo. Ką turime žinoti apie plaukų slinkimą ir pagalbą sau tokiu atveju?

Po gimdymo vyras pasikeitė ir atšalo: psichologės komentaras (44)

Po gimdymo vyras pasikeitė ir atšalo: psichologės komentaras
Psichologė Karolina Gurskienė sulaukė jaunos mamos klausimo: po gimdymo vyras pasikeitė neatpažįstamai. Moterį baugina tokie pokyčiai ir atšalimas.

Nuo ko priklauso moters noras mylėtis po gimdymo: psichologės komentaras (18)

Nuo ko priklauso moters noras mylėtis po gimdymo: psichologės komentaras
Psichologės Karolinos Gurskienės komentaras apie intymų šeimos gyvenimo susilaukus vaikų.

Gydytoja ginekologė ragina moteris nebūti abejingomis sau (1)

Gydytoja ginekologė ragina moteris nebūti abejingomis sau
Kasmet Lietuvoje apie 450 moterų suserga ir 250 miršta nuo gimdos kaklelio vėžio – tai antra dažniausia po krūties vėžio onkologinė liga tarp 15–54 m. amžiaus moterų.

Apklausa: koks amžiaus skirtumas tarp vaikų geriausias? (12)

Apklausa: koks amžiaus skirtumas tarp vaikų geriausias?
Kaip ir kiekvieną mėnesį – mamų nuomonė. Pametinukai, keleri metai ar daug daugiau – koks vaikų metų skirtumas geriausias? Ir geriausias kam – vaikams ar tėvams?..

Gydytojos patarimai: kaip įveikti dažniausias žindymo kliūtis (4)

Gydytojos patarimai: kaip įveikti dažniausias žindymo kliūtis
Šių dienų medicina tvirtina, kad sėkmingai savo kūdikį žindyti gali bene visos moterys. Deja, didelė dalis, nesulaukusios kvalifikuotos pagalbos, pasinaudodamos klaidingais patarimais ar tiesiog nežinodamos, ką daryti, nutraukia natūralų vaiko maitinimą.

7 patyrusios mamos patarimai pirmą kartą gimdžiusiajai

7 patyrusios mamos patarimai pirmą kartą gimdžiusiajai
Po gimdymo, ypač, jei tai pirmas vaikas, pirmaisiais mėnesiais nelengva išlikti ramiai ir racionaliai. Tačiau pabandyti verta.

Kaip baigti žindyti nesukeliant streso sau ir vaikui (8)

Kaip baigti žindyti nesukeliant streso sau ir vaikui
Žindymo nutraukimas - tai kantrybės ir ryžto reikalaujantis procesas. Nors būna tokių vaikų, kurie patys savaime atsisako mamytės pienelio ir tai nesukelia jokio streso nei jam, nei motinai, dažniausiai šis procesas savaime nesibaigia ir tenka įdėti nemažai pastangų į maitinimo nutraukimą.

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais

Beveik ketvirtadalis gimdžiusių moterų jaučia nepasitenkinimą lytiniais santykiais
Darnus seksualinis gyvenimas ir lytinė sveikata daro tiesioginę įtaką mūsų emocinei savijautai ir net šeimos laimei.

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras (3)

Nėštumas be laimingos pabaigos: psichologės komentaras
Persileidimas tai savaiminis vaisiaus praradimas iki 22 nėštumo savaitės, kuris įvyksta tam, kad iš organizmo būtų pašalintas negyvas vaisius. Priežastys, lemiančios, kodėl vienos moterys patiria persileidimą, o kitos - ne, yra labai įvairios.

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį (4)

Patarimas mamoms: kaip po gimdymo sustangrinti liemenį
Neretai būsima mama per 9 mėnesius priauga 10-20 ir daugiau kilogramų, tad dažnai moteris sunerimsta ne tik dėl pasikeitusių kūno formų, bet ir dėl sveikatos. Akušerės ginekologės Rasos Jakutienės patarimai mamoms.

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką (1)

Mokslininkai dar kartą patvirtino, kodėl reikia kuo dažniau glausti gimusį vaiką
Kaip parodė naujausi tyrimai, tie žiurkių jaunikliai, šalia kurių nuolat būdavo mama, sparčiau vystėsi, greičiau formavosi jų smegenys. Mokslininkai daro prielaidą, kad tėviškas rūpinimasis atžalomis, fizinis kontaktas turi teigiamos įtakos smegenų raidai.