Norinčioms sulieknėti po gimdymo - 6 svorio mažinimo mitai

 (3)
Vis daugiau sportuojančių galime išvysti miestų stadionuose ir parkuose. Lietuvos sporto universiteto dėstytoja, sertifikuota Europinio trenerių tinklo EREPS asmeninė trenerė dr. Simona Pajaujienė pataria, ką svarbu žinoti lieknėjant.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

S. Pajaujienė sako, kad teiginys „sveikata yra grožis" šiandien suprantamas atvirkščiai - „grožis yra sveikata". Šiuolaikinėje visuomenėje ypač „sveika" yra tai, ką galima pelningai parduoti. LSU dėstytoja pateikia keletą visuomenėje skleidžiamų mitų ir kviečia atsakingai rūpintis savo sveikata. Pasak dėstytojos, Jūsų sveikata turi rūpintis profesionalūs treneriai, specialistai, o ne „stebuklingi" vaistai ar dietos.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Populiariausi vaikų vardai Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse
7 mėnesį nėščia Diana Lobačevskė kasdien nubėga 10 kilometrų

Pirmas mitas. Svorio mažinimui geriausiai tinka dietos, nes sportuojant galima svorį ne sumažinti, bet netgi priaugti.

Tikrovė: beveik visos dietos (95%) yra nesėkmingos, ir baigus jos laikytis, svoris ne tik grįžta į pradinę būklę, bet netgi sukaupia atsargų - juk reikia pasiruošti kitam „karui". Reiktų žinoti, kad ir kokia dieta būtų, ji veikia tik tol, kol jos laikomės. Reiktų nepamiršti, kad dietos turi ir neigiamų pasekmių mūsų organizmui: dieta gali sumažinti būtinų maisto medžiagų kiekį organizme. Ji lėtina medžiagų apykaitą, didina organizmo pasipriešinimą svorio mažinimui ir didina efektyvų svorio priaugimą ar atstatymą. Todėl geriausia dieta yra ta, kurios galėsime laikytis visą gyvenimą.

Antras mitas. Kinų žolytės ir kiti  lieknėjimo papildai. Svorio mažinimas bus lengvesnis ir veiksmingesnis tik su papildų, kokteilių ar žolelių pagalba.

Tikrovė: nėra tokios „stebuklingos" tabletės, kuri padėtų ilgalaikei svorio kontrolei. Dauguma reklamuojamų vaistų, papildų, kokteilių tėra tik apgaulingi fitneso (sveikatingumo) pramonės produktai. Papildomos dozės papildų ir vitaminų negali padėti svorio mažinimui, nes riebalai yra mūsų kuras, kuriuos galime panaudoti raumenų darbui aktyviai judant ar mankštinantis. Ypatingai svarbu nepasiduoti reklamos spaudimui vartoti įvairias žoleles ar arbatėles, kai žadama, kad lengvai neteksite 4-6 kg per savaitę. Tai dažniausiai tėra diuretikai, t. y., skysčius varantys ar vidurius laisvinantys produktai. Internetu platinamų egzotiškų vaistažolių ar žolelių (ypač kiniškų), skirtų svoriui mesti, pavojai sveikatai privertė mokslininkus sunerimti. Jie ištyrė, kad vietoje vaistažolių rastos dvigubos vaistų dozės, kenkiančios visam organizmui ir turinčios negrįžtamus pokyčius ne tik fizinei, bet ir psichinei sveikatai, nes kai kurios žolelės sukelia nervinei anoreksijai būdingus požymius.

Trečias mitas. Svorio ir celiulito mažinimui yra sukurti specialūs rūbai (pėdkelnės, šortai, diržai), rekomenduojama naudoti liekninamuosius diržus.

Tikrovė: nėra tokio „stebuklingo" rūbo ar diržo, kuris paprastai, greitai, lengvai, be mankštinimosi pakeistų kūno formas ir sumažintų riebalinį audinį. Tačiau tam tikrą laiką pabuvus suspaustuose ir labai aptemptuose rūbuose, kūne persiskirsto skysčių kiekiai ir atlaisvinus buvusią suspaustą ar suveržtą vietą, joje trumpam lieka mažesnės apimtys. Neapsigaukime, tai labai laikina.

Atsistačius kraujotakai, mūsų kūno formos grįš į pradinę būseną. Sportuojant su juosmenį juosiančiu aptemptu diržu, po treniruotės klaidingai atrodo, kad sulieknėjome, tai tik laikino suspaudimo ir skysčių perskirstymo padarinys. Nepamirškite, kad riebalai yra kuras, kuriuos turime panaudoti aktyviai judant.

Ketvirtas mitas. Įvairios procedūros, kremai ir masažai. Masažai, prabangūs celiulitą mažinantys kremai ar kitokios kūno procedūros sumažina celiulitą ir riebalų kiekį.

Tikrovė: nesvarbu ar atliekamas aparatu, ar rankomis, masažas gali pagerinti kraujotaką atpalaiduoti, stabdyti raumenų atrofiją. Tačiau nėra jokio mokslinio pagrindimo, kad jis ar „stebuklingi" kremai gali mažinti poodinį riebalų sluoksnį. Nepamirškime - riebalai yra kuras, kurį reikia panaudoti raumenų veiklai. Todėl būtina mažinti kalorijų suvartojimą ir didinti fizinį aktyvumą. Jei kalbėtume apie pirtis, reiktų žinoti, kad pirtyse riebalai netirpsta. Karštis ir drėgmė verčia prakaituoti, bet - tai vanduo, o ne riebalai. Povandeninių srovių (džakuzi) poveikis yra atpalaiduojantis, bet ne riebalus mažinantis.

Penktas mitas. „Ypatingieji" treniruokliai, pratimai ir treniruotės. Specialios treniruotės ar tam tikri įrengimai gali pakeisti jūsų kūno formas daug greičiau ir efektyviau.

Tikrovė: nėra jokių palengvinančių ir specialių priemonių gauti didesnės naudos mankštinantis. Reklama, kad pratimams su tokia įranga užteks 15, vietoj 30 minučių - neteisybė. Efektas priklauso nuo mankštinimosi intensyvumo ir trukmės, o ne nuo įrangos. Reikėtų nepamiršti, kad kažkokių judėjimo formų ar pratimų didesnė reklama yra perdėta ir nepagrįsta. Ilgalaikiam svorio mažinimui reikalingas visapusiškas fizinis aktyvumas: aerobinis krūvis ir raumenų stiprinimo bei tempimo mankštos.

Šeštas mitas. Elektriniai stimuliatoriai. Šie vibruojantys stimuliatoriai gali sumažinti riebalų kiekį ir suformuoti dailias kūno formas.

Tikrovė: visi elektriniai stimuliatoriai nevalingai verčia raumenį susitraukti. Jie yra tinkami gydymo tikslams, mažina raumenų atrofiją tiems, kurie negali judėti, mažina raumenų spazmus. Visiškas melas yra pažadai per kelias savaites pagerinti raumenų tonusą ir kūno formas be jokio mankštinimosi. Reiktų žinoti, kad elektriniai stimuliatoriai ant krūtinės, nugaros, pilvo gali sutrikdyti širdies ritmą net ir sveikiems žmonėms o turintiems skrandžio, kepenų, širdies problemas, venų varikozę, išvaržą, epilepsiją - ypatingai pavojingi. Dėvėjimas įvairių vibruojančių prietaisų, gali būti pavojinga naudojant juos pilvo srityje ir ypač nėštumo, menstruacijų metu. Jie gali padidinti nugaros problemas. Būkite atidūs: visus „stebuklingus" vibratorius reklamuoja tik raumeningi asmenys, rezultatą pasiekę ne reklamuojamo produkto pagalba, o sunkių ir ilgalaikių treniruočių bei teisingos mitybos dėka.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Ko tėvai labiausiai pasiilgsta gimus kūdikiui? (3)

Ko tėvai labiausiai pasiilgsta gimus kūdikiui?
Gimus kūdikiui gyvenimas niekada nebebus toks kaip anksčiau. Vaikai atneša daug džiaugsmo ir atradimų, tačiau taip pat šio to reikia atsisakyti. Paklaustos mamos prisipažįsta, ko joms labiausiai trūksta atsiradus pirmagimiui.

Penkios priežastys, kodėl skauda spenelius žindymo metu

Penkios priežastys, kodėl skauda spenelius žindymo metu
Daugiau nei trečdalis visų žindančių motinų pirmosiomis savaitėmis po gimdymo skundžiasi spenelių skausmais. Kai juos skauda, kūdikio žindymas tampa tikra kankyne.

MAMOS ATVIRAI: kova su kilogramais po gimdymo

MAMOS ATVIRAI: kova su kilogramais po gimdymo
Mėnuo po gimdymo jau gali didžiuotis idealia figūra. Tokį standartą jau kuris laikas bruka Holivudo ir kai kurios Lietuvos žvaigždės. Tačiau realybė visai kitokia. Vienoms stebuklingai svorio atsikratyti padeda žindymas, kitoms tenka paplušėti sporto salėje. Penkios mamos dalijasi savo patirtimi.

10 klausimų apie seksą, kurie rūpi, bet nedrąsu paklausti

10 klausimų apie seksą, kurie rūpi, bet nedrąsu paklausti
Ką svarbu žinoti vaikelio susilaukusioms poroms apie intymius tarpusavio santykius? 10 dažniausiai rūpimų klausimų ir 10 atsakymų į juos.

Kokios klaidos nedaryčiau augindama kitą vaiką: lietuvių mamų paatviravimai

Kokios klaidos nedaryčiau augindama kitą vaiką: lietuvių mamų paatviravimai
Šį klausimą uždavėme portalo TavoVaikas.lt bičiulėms ir sulaukėme pačių įdomiausių atsakymų.

Simona atskleidžia savo lieknumo paslaptį: iki tol niekas nepadėjo

Simona atskleidžia savo lieknumo paslaptį: iki tol niekas nepadėjo
Po gimdymo numesti priaugtą nėštumo svorį moterims sekasi skirtingai. Žurnalas TAVO VAIKAS šįkart pakalbino dviejų vaikų mamą Simoną, kuri sutiko pasidalinti savo patirtimi.

Ko negalima valgyti žindančiai mamai

Ko negalima valgyti žindančiai mamai
Ar tikrai žindyvė gali valgyti viską?

Vis dažniau ginekologines ligas sukelia stresas ir pervargimas

Vis dažniau ginekologines ligas sukelia stresas ir pervargimas
Stresas, pervargimas, didelis fizinis krūvis, nepilnavertė mityba vis dažniau siejami su ginekologinių ligų susirgimo atvejais.

Veiksmingi patarimai, kaip tapus tėvais išsaugoti ypatingą ryšį tarp vyro ir moters

Veiksmingi patarimai, kaip tapus tėvais išsaugoti ypatingą ryšį tarp vyro ir moters
Ar esate patenkinti savo santuoka? O gal susilaukus vaikų prioritetų sąrašą teko pakoreguoti?

Psichologė: po gimdymo svorį galima reguliuoti, depresijos - ne

Psichologė: po gimdymo svorį galima reguliuoti, depresijos - ne
Namuose pagaliau krykščia mažylis. Tačiau širdyje apsigyvena ne džiaugsmas, o liūdesys. Dažnai rieda ašaros, moterį kankina noras būti ne čia, šalia kūdikio, o kažkur kitur... Iš kur tokios mintys?

Šitų 11 frazių pagimdžiusi mama tikrai nenori girdėti (2)

Šitų 11 frazių pagimdžiusi mama tikrai nenori girdėti
Susilaukus vaiko, tampa šiek tiek sunkiau išlaikyti tokius pat gerus santykius, kaip ir iki gimdymo, su vaikų neturinčiomis draugėmis. Pateikiame 11 frazių, kurios labiausiai erzina jaunas mamas, ir kurios gana dažnai (ir visai nepiktybiškai) išsprūsta dar negimdžiusioms draugėms.

Kas labiausiai pasikeičia gyvenime, tapus mama (2)

Kas labiausiai pasikeičia gyvenime, tapus mama
Koks yra didžiausias jūsų „atradimas“ tapus mama? Šį klausimą uždavėme savo paskyroje "Facebook". Sulaukėme daugybės atsakymų, iš kurių įdomiausiuosius publikuojame šiame straipsnyje.

Natūralus gimdymas, cezario pjūvis, žindymas – kokią turi įtaką vaiko mikrobiomui bei būsimai sveikatai

Natūralus gimdymas, cezario pjūvis, žindymas – kokią turi įtaką vaiko mikrobiomui bei būsimai sveikatai
Lietuvoje viešėjusią Bridget Supple, pasiruošimo gimdymui lektorę, daugiau nei penkiolika metų dirbančią didžiuosiuose Jungtinės Karalystės gimdymo skyriuose, kalbina Lina Gabrijolavičienė.

Įvardijo, kas paskatintų lietuvius grįžti į darbą pirmaisiais vaiko auginimo metais

Įvardijo, kas paskatintų lietuvius grįžti į darbą pirmaisiais vaiko auginimo metais
Minėdama Motinos dieną, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba išsiaiškino, kokių poreikių turi dirbantieji, norintys derinti darbą ir vaikų priežiūrą.

Lietuvos mamos: jauniausiai – 12 metų, vyriausiai – per 50

Lietuvos mamos: jauniausiai – 12 metų, vyriausiai – per 50
Artėjant Motinos dienai ELTA pasidomėjo, kokia buvo ir šiandien yra Lietuvos mama.