Reklama

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai

 (1)
Ką vertėtų žinoti planuojančioms pastoti, besilaukiančioms bei žindančioms moterims?
© Reklamos užsakovas

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Gyvybės mikroelementai nėščiajai – geležis, folio rūgštis ir vitaminas B12

Dažna nėščioji išgirsta apie mažą hemoglobino kiekį kraujyje. Taip atsitinka, kai kraujyje stipriai sumažėja raudonųjų kraujo kūnelių – eritrocitų, kurių sudėtinė dalis yra baltymas hemoglobinas, aprūpinantis organizmą deguonimi. Tuomet deguonies pritrūksta ir besivystančiam būsimam vaikeliui – vaisių gali ištikti hipoksija (deguonies badas), kuri gali sukelti persileidimo pavojų, kraujavimą gimdymo metu ir po jo, vaikas gali gimti mažesnio svorio ir lėčiau vystytis.

Hemoglobino nėščiajai pritrūksta greičiau

Nėštumo metu hemoglobino kiekis gali sumažėti gana greitai, ypač antrojoje nėštumo pusėje, nes nėščiosios organizme padaugėja kraujo, kuriuo aprūpinama vis sparčiau auganti gimda, o skystosios kraujo dalies, vadinamos kraujo plazma, padaugėja labiau negu raudonųjų kraujo kūnelių – eritrocitų. Kraujas tarsi praskiedžiamas, todėl sumažėja hemoglobino koncentracija.

Hemoglobino norma yra 120–150 g/l, tačiau dėl nedidelio jo sumažėjimo nėščiajai jaudintis nereikia.

Netekus daug hemoglobino, susergama anemija (mažakraujyste), kuri pavojinga ir įsčiose augančio vaikelio sveikatai. Hemoglobino gamybai organizme reikia daug medžiagų, ypač svarbios yra geležis, vitaminas B9 (folio rūgštis) ir vitaminas B12.

Geležies nėštumo metu reikia dvigubai daugiau

Geležis – būtina raudonųjų kraujo kūnelių eritrocitų susidarymui, taigi ir hemoglobinui. Šis mineralas svarbus būsimo vaikelio smegenų vystymuisi, ypač pirmąjį nėštumo trimestrą, kuomet vaisius dar neturi skydliaukės, – geležies reikia skydliaukės hormonų gamybai. Trūkstant šio mikroelemento ir mažėjant eritrocitų skaičiui, nėščioji gali susirgti geležies stokos anemija, dėl kurios placenta bus prasčiau aprūpinama deguonimi ir jo neužteks vaisiui.

Geležies poreikis laukiantis vaikelio išauga dvigubai, jos reikia vaiko vystymuisi ir augimui. Organizmas turi savybę kaupti šio mikroelemento kiekį: nepanaudotas iš karto atidedamas „atsargoms".

Geležies nėštumo metu daugiau negu įprastai reikia ir dėl spartesnės medžiagų apykaitos, taip pat placentai formuotis. Apie 200 mg šio mikroelemento moteris netenka gimdydama. Nėščiajai per parą rekomenduojama suvartoti 25 mg geležies, o trečiąjį nėštumo trimestrą – 30 mg. Gauti tiek geležies iš maisto praktiškai neįmanoma, todėl nėščiosioms, nevartojančioms šio mikroelemento papildomai, dažnai nustatoma jo stoka.

Ypač geležies pritrūksta antrąjį ir trečiąjį trimestrą, kai jos reikia daugiau ir augančiam vaisiui, ir placentai. Geležies stokos rizika nėštumo metu didesnė, jeigu jos trūko dar iki šio periodo, taip pat laukiantis kelių vaikelių, jeigu nėštumo pradžioje vargina dažnas vėmimas. Dar vienas rizikos faktorius – gausios mėnesinės iki nėštumo.

Geležies trūkumo požymiai: greitas nuovargis, silpnumas, dirglumas, gali traukti nevalgomi dalykai. Esant dideliam geležies trūkumui, kamuoja galvos skausmai, dusulys, padažnėja širdies plakimas, išblykšta oda, sumažėja atsparumas infekcijoms.

Geležies organizmas negamina, todėl jos gauname iš maisto produktų ir maisto papildų. Šio mikroelemento gausu raudonoje mėsoje, paukštienoje, kiaušiniuose, žuvyje. Daug jo yra ir galvijų kepenyse, bet jose kaupiasi sunkieji metalai, todėl nėščiosioms patariama atsisakyti šio produkto. Ankštinės daržovės, špinatai, brokoliai, riešutai ir visagrūdžiai produktai yra turtingi ne tik geležies, bet ir maistinių skaidulų. Tačiau geležis iš jų pasisavinama prastai, skirtingai nei iš mėsos, ir tai priklauso nuo kartu valgomo kito maisto.

Folio rūgštis – vaiko smegenims ir sveikiems nervams

Geležies pasisavinimą organizme gerina folio rūgštis (vitaminas B9), kuri taip pat dalyvauja kraujodaros procesuose. Folio rūgštis stiprina geležies veiksmingumą, skatina eritrocitų susidarymą. Šis vitaminas reguliuoja ląstelių dalijimosi procesus, jo reikia ir paveldimumo informaciją saugančių nukleino rūgščių sintezei, todėl folio rūgštis labai svarbi augimui, vystymuisi ir ląstelių kaitai.

Vaisiaus smegenys pradeda formuotis jau antrąją nėštumo savaitę. Net ir trumpalaikis folio rūgšties trūkumas šiuo periodu gali turėti skaudžių pasekmių. Neišnešiotas naujagimis, apsigimimai, fizinės ir psichinės raidos sutrikimai – tai kaina už nepakankamą dėmesį būtinoms maistinėms medžiagoms nėštumo metu.

Folio rūgštis taip pat svarbi baltymų apykaitai, kai kurių aminorūgščių susidarymui, ji stiprina imuninę sistemą. Šis mikroelementas reguliuoja riebalų apykaitą kepenyse bei kai kurių vitaminų pasisavinimą.

Vitaminas B9 būtinas nervų sistemai, teigiamoms emocijoms, yra reikalingas laimės hormonų serotonino ir noradrenalino gamybai. Šie hormonai suteikia optimizmo, džiaugsmo, geros nuotaikos, pasitikėjimo savimi. Taigi svarbiausios folio rūgšties veiklos sritys – smegenys ir nervų sistema.

Daugiausia folio rūgšties yra tamsiai žalios spalvos daržovėse, kepenyse, jautienoje, ėrienoje, kiaulienoje, vištienoje, kiaušinio trynyje, piene, sūryje, lašišoje, tune. Vienas iš geriausių folio rūgšties šaltinių yra mielės, tačiau jos – itin nepatvarus mikroelementas, kuris greitai suyra termiškai apdorojant maistą, ilgai neišsilaiko kambario temperatūroje, šviesoje.

Vitaminas B12 – būtinas folio rūgščiai ir geležiai

Vitaminas B12 dalyvauja folio rūgšties apykaitoje, nuo jo priklauso pastarosios veiksmingumas. Pritrūkus šio vitamino, eritrocitai tampa labai dideli, greitai suyra, todėl negali atlikti deguonies pernešimo funkcijos. Vitaminas B12 padeda pasisavinti geležį, o jo stokojant, organizme sumažėja ir geležies.

Vitaminas B12 kartu su folio rūgštimi dalyvauja aminorūgšties metionino, veikiančio augimą ir vystymąsi, sintezėje. Vitamino B12 trūkumas ne tik sutrikdo aminorūgščių, baltymų ir lipidų apykaitą, dėl jo trūkumo folio rūgštis negali atlikti svarbiausių savo funkcijų – dezoksiribonukleino (DNR) ir ribonukleino (RNR) rūgščių sintezės. DNR ir RNR yra sudėtingos struktūros medžiagos, iš kurių sudaryti visų kūno ląstelių branduoliai, turintys genetinę informaciją.

Dėl vitamino B12 ir folio rūgšties stokos sutrinka normalus ląstelių dalijimasis, audinių ir organų augimas bei vystymasis. Pirmiausia tai paveikia greitai atsinaujinančius raudonuosius kraujo kūnelius (eritrocitus) ir žarnyno gleivinių ląsteles, o nėštumo metu – embriono ir vaisiaus vystymąsi. Nėštumo metu ne tik atsinaujina moters ląstelės, bet ir atsiranda daug naujų – besiformuojančio organizmo ląstelių, todėl vitamino B12, kaip ir folio rūgšties, poreikis labai padidėja.

B12 lemia nervų sistemos ir virškinamojo trakto būklę, kuri labai svarbi nėščiai moteriai. Šio vitamino stoka gali sukelti psichinius sutrikimus, pažeisti daugelį organų. Vitamino B12 trūkumas nėštumo metu susijęs su mažesniu naujagimių svoriu bei didesne cholesterolio koncentracija jo kraujyje, vėliau šiems naujagimiams padidėja 2 tipo cukrinio diabeto rizika.

Vitaminas B12 randamas tik gyvūninės kilmės maisto produktuose, daugiausia jo yra galvijų kepenyse ir inkstuose. Dėl jo stokos sukeltos anemijos pasekmių ypač nukenčia vegetarės ir veganės, atsisakančios mėsos, kiaušinių, pieno produktų, jūros gėrybių, jeigu jos papildomai nevartoja šio vitamino. Greičiausiai šio mikroelemento trūkumas atsiranda nėštumo metu, kai jo reikia papildomai būsimam kūdikiui.

DIFOLIN linijos maisto papildai sukurti specialiai planuojančioms pastoti, besilaukiančioms, žindančioms

Bendradarbiaujant su ginekologais ir kitų sričių gydytojais, specialistais, įsiklausant į jų išsakomas problemas, poreikius, rekomendacijas, buvo sukurti „Difolin" linijos maisto papildai.

„Difolin+" (NAUJIENA)

„Difolin+" skirtas moterims, kurioms labai svarbus tinkamas geležies įsisavinimas; kurioms yra nustatyta geležies, folio rūgšties, vitamino B12 stoka; kurioms yra padidėjusi rizika bet kurios rūšies (geležies, folio rūgšties ar vitamino B12) anemijos (mažakraujystės) atsiradimui.

Šių straipsnyje nurodytų besilaukiančioms mikroelementų – geležies, folio rūgšties, vitamino B12, kurie taip pat labai svarbūs ir žindančioms, planuojančioms pastoti moterims, yra maisto papilde „Difolin+".

„Difolin+" sudėtyje yra mikrokapsuliuota liposominės formos geležis, užtikrinanti tris kartus geresnį geležies įsisavinimą lyginant su kitomis geležies formomis. „Difolin+" liposominės formos geležis nedirgina skrandžio, nesukelia pykinimo ar kitų nemalonių virškinamojo trakto sutrikimų, nejaučiamas nemalonus geležies poskonis burnoje.

Folio rūgšties, vitamino B12 pakankamas kiekis organizme leidžia išvengti mažakraujystės atsiradimo. Taip pat gali padėti palaikyti normalią kraujodarą, energijos apykaitą, nervų sistemos, imuninės sistemos veiklą, mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį.

Siekiant garantuoti geresnį geležies įsisavinimą iš maisto, „Difolin+" sudėtyje yra vario ir vitamino C, kurie pagerina geležies absorbciją bei pernešimą organizme.

Atsižvelgiant į tai, kad 4 iš 5 moterų nustatoma vitamino D3 stoka, „Difolin+" sudėtis papildyta vitaminu D3, kuris padeda palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą, normalią kaulų būklę bei raumenų funkciją, atlieka tam tikrą funkciją ląstelių dalijimosi procese.

„Difolin" – išskirtinis maisto papildas Lietuvos rinkoje, kurio sudėtyje yra folio rūgštis ir taip reikalingas vitaminas D3. Difolin sukurtas moterims, kurios planuoja nėštumą, laukiasi ar žindo, nes jo sudėtyje yra folio rūgštis, kurią specialistai rekomenduoja vartoti mažiausiai tris mėnesius iki pastojimo ir viso nėštumo bei žindymo metu; ir vitaminas D3, kurio trūkumas nustatomas 4 iš 5 moterų. Tai – du būtiniausi vitaminai nėštumo ir žindymo laikotarpiu, kuriuos rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija bei Karališkoji akušerių ir ginekologų kolegija.

„Difolin" sudėtyje esanti folio rūgštis ir vitaminas D padeda palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą, dalyvauja ląstelių dalijimosi procese. Folio rūgštis padeda palaikyti motinos audinių augimą nėštumo metu, normalią kraujodarą, padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį. Vitaminas D padeda palaikyti normalią kaulų būklę, normalią raumenų funkciją.

Užsakymo nr.: PT_78089125

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?
Seksas nėštumo metu neretai vis dar yra tabu: apie tai savo gydytojų drovisi klausti nėščiosios, ne visada šiuos klausimus aptaria ir medikai, manydami, kad čia ir taip viskas yra aišku, ką čia daug kalbėti. O kalbėti yra apie ką.

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau
„Čia vienu daugiau". Nuo šiandien tokiu ženkliuku pasipuošusias būsimas mamas vis dažniau pastebėsite sostinės viešajame transporte.

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? Atsako gydytoja

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? <span style="color: #ff0000;"><sup>Atsako gydytoja</sup></span>
Būsimoms mamoms, ypač besilaukiančioms pirmojo vaiko, kyla daug klausimų ir abejonių, kas yra leistina nėštumo metu, o nuo ko geriau susilaikyti.

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?
Kiekviena mama nori, kad vaikelis jos įsčiose bręstų ir gimtų laimingas. Tačiau aplinkybės ne visuomet būna palankios. Netgi laukiamas vaikas jį nešiojančiai moteriai kartais tampa nemielas, vargina ją. Ir visa tai vaikui teks ištverti pilve? Gal geriau iš visų jėgų slopinti neigiamas emocijas?

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę
Ar viešajame transporte pastebite besilaukiančias moteris? Ar užleidžiate joms vietą ir stengiatės pasirūpinti jų saugumu? Ar važiuojate dėmesį nukreipę kitur ir nematote būsimųjų mamų?

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte (PAPILDYTA)

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte <sup style="font-family: yui-tmp;">(PAPILDYTA)</sup>
Lietuvos šimtmečio dainų šventė „Vardan tos…“ vyks šių metų birželio 30 – liepos 6 dienomis. Jeigu šiuo metu laukiatės vaikelio ir esate geros savijautos, turite unikalią progą tapti šios išskirtinės šventės dalimi.

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų
Kai nėštumas persirita į antrą pusę, nemalonus ir deginantis pojūtis už krūtinkaulio, rūgštus skonis burnoje neaplenkia net kas antros moters. Susitaikyti ar kreiptis į gydytoją?

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai (1)

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai
Ką vertėtų žinoti planuojančioms pastoti, besilaukiančioms bei žindančioms moterims?

20 įdomių faktų apie nėštumą

20 įdomių faktų apie nėštumą
Kokią savaitės dieną gimsta daugiausiai naujagimių? Kuo nuo kitų kūdikių skiriasi gimusieji gegužės mėnesį? Šie ir kiti įdomieji nėštumo faktai - mūsų parengtoje apžvalgoje.

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos
Svarbu atminti, kad bent dviejų medžiagų per nėštumą ignoruoti nevertėtų – folio rūgšties ir vitamino D3. Kuo jos tokios svarbios?

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą (1)

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą
Įvairiais prietarais ir mitais mūsų proseneliai apipindavo tas kasdienio gyvenimo sferas, kurių gerai nenumanydavo. Viena tokių - nėštumo periodas.

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą
Turime gerų žinių būsimoms mamoms: orgazmas nėštumo metu ne tik leistinas, bet ir rekomenduojamas. 4 priežastys, kodėl nėštumo metu verta mylėtis ir atsipalaiduoti.

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai
Ką reikia žinoti apie gana dažnai nėštumo metu išryškėjančias strijas? Kaip jų išvengti?

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai
Kokių maisto produktų geriau vengti nėštumo metu?

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė (1)

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė
Vaikelio laukimas neretai pakeičia poros gyvenimą. Taip pat - ir intymų ryšį.