Ką iš tiesų sveikiausia valgyti nėščiajai?

 (1)
Nėštumo metu labai svarbu sveikai maitintis - juk nuo šiol moteris atsakinga ne tik už savo, bet ir už mažylio, gyvenančio pilvuke, sveikatą. Nėštumo metu padidėja tam tikrų naudingųjų medžiagų poreikis. Kokių ir koks maistas tinkamiausias būsimai mamai?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Valgyti ne daugiau, bet sveikai

Posakis „valgyti už du" teisingas tik iš dalies. Taip, moteris maitinasi pati, ir „maitina" pilve gyvenantį mažylį, tačiau kita vertus, tai nereiškia, kad reikia valgyti dvigubai daugiau, negu iki pastojimo. Iš tiesų nėštumo metu papildomų kilokalorijų kiekis padidėja labai nedaug, vos 200 - 300 kilo kalorijų. Tiek, kiek turi vienas javainio batonėlis ar keletas vaisių.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Neringa: po gimdymo buvau tapusi stora drimba
6 naminiai gėrimai - idealūs karštą dieną

Daug svarbiau yra tai, kad nėščioji žinotų, kokių naudingųjų medžiagų pastojus reikia daugiau, ir iš kur jų gauti. Nėštumo metu moteris turi maitintis sveikai - pilno grūdo ir pieno produktai, vaisiai ir daržovės - tai kertiniai sveikos mitybos pamatai, kurių pridera nepamiršti.

Geležis, jodas ir folio rūgštis

Tam tikrų medžiagų poreikis nėštumo metu akivaizdžiai išauga. Nėščiosioms reikia dvigubai daugiau geležies, 50 proc. daugiau - folio rūgšties ir 15 proc. daugiau jodo. Vienas iš svarbiausių geležies šaltinių - mėsa, jos valgyti nėštumo metu rekomenduojama mažiausiai tris kartus per savaitę. Jeigu esate vegetarė arba nėštumo metu negalite dėl kažkokių priežasčių valgyti mėsos, pasitarkite su nėštumą stebinčiu gydytoju, kad jis rekomenduotų, ką valgyti, kad būtų patenkintas padidėjęs organizmo geležies poreikis. Geležies yra ir kai kuriose daržovėse (burokėliuose, pupelėse, burokėliuose), kiaušinių tryniuose, džiovintuose vaisiuose, riešutuose, žemuogėse ir kt.

Naudingi maisto produktai, turintys folio rūgšties

Folio rūgštis - kitas svarbus mikroelementas, kurio poreikis nėštumo metu didelis. Kokie maisto produktai turi daugiausiai folio rūgšties? Folio yra bulvėse, špinatuose, pomidoruose, apelsinuose, žemuogėse. Tačiau ar pakankamai moteris gauna folio rūgšties tik iš maisto, labai sunku apskaičiuoti, todėl Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, rekomenduojama iki pastojant ir pirmais nėštumo mėnesiais papildomai vartoti folio preparatų.

Nepamirškite žuvies

Taip pat nėra lengva iš maisto gauti pakankamai jodo, ypač nėštumo metu, kai išauga jo poreikis. Svarbiausiu jodo šaltiniu yra įvardijamos žuvys - lašišos, silkės, skumbrės. Be jodo jos taip pat turi Omega 3 riebalų rūgščių. Žuvies patiekalai rekomenduojami bent 2 kartus per savaitę. Jodo turi ir jūros kopūstai, ir menkės kepenys, taip pat verta pagalvoti ir apie galimybę nėštumo metu paprastą druską pakeisti į joduotą.

Britanijos mitybos specialistų asociacija nėščiosioms ir maitinančioms motinoms rekomenduoja per parą suvartoti 250 mikrogramų jodo, o kitiems suaugusiesiems - 150 mikrogramų arba tiek pat, kokia yra rekomenduojama jodo paros norma Europos Sąjungoje. Jeigu organizme trūksta jodo, visų pirma, sutrinka skydliaukės veikla.

Ko valgyti negalima?

Dar iki pastojant reikia atsisakyti alkoholio. Taip pat nėštumo metu patartina vengti žalios arba ne visai išvirusio mėsos, taip pat žalios žuvies. Jose gali būti ligų sukėlėjų, pavyzdžiui, toksoplazmų ir listerijų. Todėl nėštumo metu tabu turėtų būti tartaras, sušiai, verčiau nepiktnaudžiauti rūkytos mėsos gaminiais.

Kita produktų grupė, apie kurią atsargiai kalbama nėštumo metu - nepasterizuotas pienas ir jo produktai. Pavyzdžiui, minkštas sūris taip pat gali būti užkrėstas listerijomis. Todėl venkite nepasterizuoto ožkų ir avių pieno sūrio. Sūrius iš pasterizuoto pieno galima valgyti. Tačiau kadangi ožkos sūrio galimi abu variantai, reikia įdėmiai skaityti užrašus ant pakuotės. Nėštumo metu patartina valgyti tik gerai išvirtus kiaušinius, kad išvengtumėte salmoneliozės infekcijos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas (26)

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas
Kai pastoja, keičiasi moters gyvenimas, tačiau vieno dalyko nevalia pamiršti – seksas su mylimu žmogumi turi tęstis, tik šiek tiek kitaip. Konsultuoja gydytoja ginekologė Ingrida Kravčenkienė.

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus
Vilniuje gyvenančios ir vaikelio besilaukiančios būsimos mamos kviečiamos dalyvauti nemokamuose muzikos terapijos užsiėmimuose.

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris
Kūdikio laukimasis – ypatingas metas visai šeimai. Tai didelių pasikeitimų, džiaugsmo, o kartu ir rūpesčio periodas.

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad Seimas svarstys, ar leisti laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti (3)

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti
Nėščios moterys vairuoja dėl daugybės priežasčių, tarp kurių patenka patogumo, saugumo, komforto ir laisvės argumentai.

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą
Kokia yra nėščiosios emocijų įtaka vaisiui, svarsto psichologė Karolina Gurkienė.

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia (12)

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia
Kalbiname 10 mamų, kurios mums atsakė į klausimą: kodėl galėtų vėl ir vėl lauktis. Vienos jų jau turi dvi atžalas, kitos dar tik planuoja šeimos pagausėjimą, tačiau visos sutinka – tai neįkainuojama ir nepaprastai maloni patirtis kiekvienai moteriai.

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras (13)

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras
Pirmojo vaiko besilaukianti moteris jaučia, kad praranda drauges. Jai nebeįdomūs pašnekesiai apie klubus, vakarėlius ir jaunikių paieškas. Negi tikrai tai reiškia draugystės pabaigą?

Viena dažniausių nėščiųjų problemų – pykinimas

Viena dažniausių nėščiųjų problemų – pykinimas
Dauguma nėščiųjų patiria rytinį pykinimą. Simptomai būna įvairūs: vienas pykina ryte, kitos vemia, be to, kartais pykinimas pasireiškia ir dienos metu.

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris
Tikėtina, kad reta šeima, planuodama nėštumą, pagalvoja, koks metų laikas būtų palankesnis antrajam laukimo periodui. Tiesa, gydytojai šiuo klausimu sutaria: vasaros karščiai, tvankus oras, spiginanti saulė – gali būti sunkios nėštumo pabaigos, priešlaikinio gimdymo ar kitų komplikacijų priežastimi.

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį
Šiandien jau sunku įsivaizduoti, kad dar 1960-aisiais Dauno sindromo riziką būsimam vaikeliui buvo galima įvertinti tik pagal besilaukiančios gimdyvės amžių.

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?
Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau (134)

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau
Redakcija gavo neįprastą laišką, kuriame vedusį vyrą mylinti moteris klausia psichologės patarimo: kaip jų santykius paveiktų bendras kūdikis?

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti
Nėštumo metu moteris prakaituoja labiau, negu įprastai, todėl šiltuoju metų laiku tai sukelia nemažai nepatogumų. Praktiški patarimai, kaip padėti sau tokiu atveju.