Ką iš tiesų sveikiausia valgyti nėščiajai?

 (1)
Nėštumo metu labai svarbu sveikai maitintis - juk nuo šiol moteris atsakinga ne tik už savo, bet ir už mažylio, gyvenančio pilvuke, sveikatą. Nėštumo metu padidėja tam tikrų naudingųjų medžiagų poreikis. Kokių ir koks maistas tinkamiausias būsimai mamai?
Ką iš tiesų sveikiausia valgyti nėščiajai?
© Shutterstock nuotr.

Valgyti ne daugiau, bet sveikai

Posakis „valgyti už du" teisingas tik iš dalies. Taip, moteris maitinasi pati, ir „maitina" pilve gyvenantį mažylį, tačiau kita vertus, tai nereiškia, kad reikia valgyti dvigubai daugiau, negu iki pastojimo. Iš tiesų nėštumo metu papildomų kilokalorijų kiekis padidėja labai nedaug, vos 200 - 300 kilo kalorijų. Tiek, kiek turi vienas javainio batonėlis ar keletas vaisių.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Neringa: po gimdymo buvau tapusi stora drimba
6 naminiai gėrimai - idealūs karštą dieną

Daug svarbiau yra tai, kad nėščioji žinotų, kokių naudingųjų medžiagų pastojus reikia daugiau, ir iš kur jų gauti. Nėštumo metu moteris turi maitintis sveikai - pilno grūdo ir pieno produktai, vaisiai ir daržovės - tai kertiniai sveikos mitybos pamatai, kurių pridera nepamiršti.

Geležis, jodas ir folio rūgštis

Tam tikrų medžiagų poreikis nėštumo metu akivaizdžiai išauga. Nėščiosioms reikia dvigubai daugiau geležies, 50 proc. daugiau - folio rūgšties ir 15 proc. daugiau jodo. Vienas iš svarbiausių geležies šaltinių - mėsa, jos valgyti nėštumo metu rekomenduojama mažiausiai tris kartus per savaitę. Jeigu esate vegetarė arba nėštumo metu negalite dėl kažkokių priežasčių valgyti mėsos, pasitarkite su nėštumą stebinčiu gydytoju, kad jis rekomenduotų, ką valgyti, kad būtų patenkintas padidėjęs organizmo geležies poreikis. Geležies yra ir kai kuriose daržovėse (burokėliuose, pupelėse, burokėliuose), kiaušinių tryniuose, džiovintuose vaisiuose, riešutuose, žemuogėse ir kt.

Naudingi maisto produktai, turintys folio rūgšties

Folio rūgštis - kitas svarbus mikroelementas, kurio poreikis nėštumo metu didelis. Kokie maisto produktai turi daugiausiai folio rūgšties? Folio yra bulvėse, špinatuose, pomidoruose, apelsinuose, žemuogėse. Tačiau ar pakankamai moteris gauna folio rūgšties tik iš maisto, labai sunku apskaičiuoti, todėl Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, rekomenduojama iki pastojant ir pirmais nėštumo mėnesiais papildomai vartoti folio preparatų.

Nepamirškite žuvies

Taip pat nėra lengva iš maisto gauti pakankamai jodo, ypač nėštumo metu, kai išauga jo poreikis. Svarbiausiu jodo šaltiniu yra įvardijamos žuvys - lašišos, silkės, skumbrės. Be jodo jos taip pat turi Omega 3 riebalų rūgščių. Žuvies patiekalai rekomenduojami bent 2 kartus per savaitę. Jodo turi ir jūros kopūstai, ir menkės kepenys, taip pat verta pagalvoti ir apie galimybę nėštumo metu paprastą druską pakeisti į joduotą.

Britanijos mitybos specialistų asociacija nėščiosioms ir maitinančioms motinoms rekomenduoja per parą suvartoti 250 mikrogramų jodo, o kitiems suaugusiesiems - 150 mikrogramų arba tiek pat, kokia yra rekomenduojama jodo paros norma Europos Sąjungoje. Jeigu organizme trūksta jodo, visų pirma, sutrinka skydliaukės veikla.

Ko valgyti negalima?

Dar iki pastojant reikia atsisakyti alkoholio. Taip pat nėštumo metu patartina vengti žalios arba ne visai išvirusio mėsos, taip pat žalios žuvies. Jose gali būti ligų sukėlėjų, pavyzdžiui, toksoplazmų ir listerijų. Todėl nėštumo metu tabu turėtų būti tartaras, sušiai, verčiau nepiktnaudžiauti rūkytos mėsos gaminiais.

Kita produktų grupė, apie kurią atsargiai kalbama nėštumo metu - nepasterizuotas pienas ir jo produktai. Pavyzdžiui, minkštas sūris taip pat gali būti užkrėstas listerijomis. Todėl venkite nepasterizuoto ožkų ir avių pieno sūrio. Sūrius iš pasterizuoto pieno galima valgyti. Tačiau kadangi ožkos sūrio galimi abu variantai, reikia įdėmiai skaityti užrašus ant pakuotės. Nėštumo metu patartina valgyti tik gerai išvirtus kiaušinius, kad išvengtumėte salmoneliozės infekcijos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus
Visos moterys, kada nors laukusios vaikelio, ar netgi tėčiai, kuriems teko būti šalia, žino, koks džiaugsmingas, tačiau kartu ir varginantis gali būti šis periodas.

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti (1)

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti
Vaiko besilaukianti moteris nuolat lankosi pas gydytojus, stebinčius, ar mažylio vystymasis yra normalus, ir prižiūrinčius jos sveikatą.

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės (1)

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės
Kiekvienos moters nėštumas – atskira istorija. Vienoms devyni mėnesiai prabėga nepastebimai greitai, be jokių negalavimų ir net beveik neapribojus savo fizinio aktyvumo. Kitoms – viskas kardinaliai keičiasi, tenka labiau save prižiūrėti ir saugoti.

10 maisto produktų, kurie nėščiajai gali sukelti rimtą pavojų

10 maisto produktų, kurie nėščiajai gali sukelti rimtą pavojų
Kūdikio laukimasis – vienas gražiausių ir prasmingiausių etapų šeimos gyvenime. Nieko stebėtino, kad, pirmą kartą besilaukiančiai, moteriai gali kilti šimtai klausimų ir baimių. Juk joje augantis mažylis atrodo toks trapus.

Astrologinis nėštumo kalendorius nuo pradėjimo akimirkos iki gimdymo (4)

Astrologinis nėštumo kalendorius nuo pradėjimo akimirkos iki gimdymo
Nauja gyvybė po truputį beldžiasi į šį pasaulį – nėštumo laikotarpis be galo slėpiningas, kupinas laukimo, džiugesio ir, natūralu, nerimo. Jis – ypatingas.

Ko žiemą reikia saugotis nėščiajai?

Ko žiemą reikia saugotis nėščiajai?
Laukiatės kūdikio ir norite dar kartą su savo antrąja puse kelias dienas romantiškai praleisti kalnuose? O gal geriau nuskristi kažkur, kur šilčiau? Čia rasite atsakymus į svarbiausius klausimus apie žiemos atostogas nėštumo laikotarpiu.

Kaip gimimo data nulemia sėkmę gyvenime: sužinokite likimo skaičių (12)

Kaip gimimo data nulemia sėkmę gyvenime: sužinokite likimo skaičių
Senovės graikai nustatė, kad kiekvienas skaičius turi magišką reikšmę, o tam tikras skaičių derinys daro įtaką žmogaus likimui.

Lietuvės atvirauja: kokių prietarų laikosi nėščiosios šiais laikais (3)

Lietuvės atvirauja: kokių prietarų laikosi nėščiosios šiais laikais
Kai su keliomis mamytėmis tradiciškai susitikome paplepėti apie vaikus ir gyvenimą, diskusija pakrypo įdomia linkme – apie prietarus. Kai kone prisiekiau, kad vardų neatskleisiu, mamos tapo atviresnės...

Įspūdingas vaizdo įrašas, kaip iš tiesų gimdoje gyvena vaikelis (4)

Įspūdingas vaizdo įrašas, kaip iš tiesų gimdoje gyvena vaikelis
Devyni nėštumo mėnesiai sutilpo į keturias minutes. Kviečiame pamatyti trumpą vaizdo įrašą apie būsimo vaikelio gyvenimą gimdoje - nuo pradėjimo akimirkos iki gimimo.

Juokas pro ašaras: įdomiausi nėščiųjų prisiminimai (5)

Juokas pro ašaras: įdomiausi nėščiųjų prisiminimai
Nėštumo laikas dažnai vadinamas stebuklingu ir tai nė kiek nestebina – juk nieko nėra nuostabesnio nei nauja gyvybė.

Paskutiniai nėštumo mėnesiai: saldus miegas – įmanomas (3)

Paskutiniai nėštumo mėnesiai: saldus miegas – įmanomas
Miegas esamiems ir būsimiems tėveliams – brangiausia dovana. Su mintimi, kad miego gali trūkti gimus kūdikiui, daugelis susitaiko, tačiau dažnai būsimos mamos nustemba, kad gerai išsimiegoti gali būti sunku dar kūdikiui negimus.

Gydytojas – apie genetinius nėščiųjų tyrimus (4)

Gydytojas – apie genetinius nėščiųjų tyrimus
Beveik visos žmogaus ligos yra susijusios su genais, jiems tenka lemiamas vaidmuo sergant kai kuriomis paveldimomis ligomis.

Nėštumas ir peršalimo ligos: gydytojos komentaras (7)

Nėštumas ir peršalimo ligos: gydytojos komentaras
Sezoninės peršalimo ligos nė vienam nėra malonus dalykas, tačiau laukiantis jų norėtųsi išvengti ne tik dėl blogos savijautos, bet ir dėl gresiančių komplikacijų, galinčių atsiliepti vaisiaus sveikatai.

Būsimieji ir esamieji tėvai kviečiami į „Šeimų mokyklėlę“ (1)

Būsimieji ir esamieji tėvai kviečiami į „Šeimų mokyklėlę“
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras vykdo programą, skirtą nėščiųjų ir pagimdžiusių moterų švietimui bei sveikatinimui.

Kiek svorio moteris priauga per nėštumą (9)

Kiek svorio moteris priauga per nėštumą
Kodėl viena nėščioji per devynis mėnesius priauga vos devynis kilogramus svorio, o kita – dvidešimt devynis? Atsakymo į šį klausimą mes nežinome, tačiau pabandykime išsiaiškinti, kaip pasiskirsto nėštumo metu priaugtas svoris.