Kaip patenkinti vitaminų poreikį nesuvalgant nė vienos tabletės

Nėštumo metu svarbūs ne vien vitaminai, bet ir mineralai bei mikroelementai. Kokių jų reikia ir kokiuose produktuose jų daugiausia?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vitaminai

B1 reikalingas nervų sistemos formavimuisi. Geriausi „tiekėjai" – pilno grūdo produktai ir mėsa, ypač – kiauliena.

B2 svarbus formuojantis medžiagų apykaitai. Daugiausia jo pieno produktuose.

B6, kaip ir folio rūgštis, dalyvauja geležies apykaitoje - taigi jo poreikis auga ne dienomis, o valandomis. Mat geležis yra pagrindinis augančių ląstelių maistas. Vitamino B6 yra beveik visuose produktuose – mėsoje, grūduose, daržovėse, riešutuose. Jo ypač daug lašišoje, omaruose, bananuose ir bulvėse.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kas rūpi pagimdžiusioms: 4 mamų paatviravimai
Kaip tinkamai pagirti vaiką: vertingi patarimai

Niacinas svarbus ląstelių formavimuisi. Jo daugiausiai gyvulinės kilmės produktuose. Vegetarėms rekomenduojama rinktis kviečių gemalus, grybus ir ankštinius.

Vandenyje tirpių vitaminų - visų B grupės vitaminų ir vitamino C – organizmas nekaupia. Taigi, jų reikia reguliariai gauti su maistu. Be to, aukštesnėje temperatūroje jie žūva, todėl geriausia vartoti šviežias daržoves ir šviežius vaisius. Tiesa, nebloga alternatyva - šaldyti produktai. Kad nepasijustumėte „žolėdis triušis", vitaminų labui vertėtų pagalvoti apie sulčiaspaudę.

Vitaminas A reikalingas besiformuojantiems audiniams ir – o tai itin svarbu – būsimai regai. Tačiau pirmajame nėštumo trimestre per daug vitamino A gali pakenkti vaisiui. Itin didelė šio vitamino koncentracija nustatyta kai kurių rūšių dumbliuose. Tad nėštumo pradžioje dumblių (pvz., suši) visiškai atsisakykite. Kepenėlių valgykite ne dažniau kaip kartą per savaitę. Be to, nepasitarusi su gydytoja jokiu būdu negerkite vitaminų preparatų! Užtat beta karotino, kuris yra „žaliava" vitaminui A, tikrai nebus per daug. Jo yra visose geltonai oranžinėse daržovėse ir vaisiuose – morkose, moliūguose, melionuose, manguose, tačiau nemažai ir raudonose – pvz., pomidoruose ar žaliose – pvz., brokoliuose.

Folio rūgštis būtina ląstelių augimui ir kraujo gamybai. Kadangi ji itin neatspari aukštesnei temperatūrai, organizmas su maistu jos gauna tiek mažai, kad gydytojai dažniausiai rekomenduoja folio rūgšties tabletes (0,4 mg per dieną). Be to, vartokite šviežiai spaustas daržovių ir vaisių sultis, karčias salotas – endivijas, cikorijas, radikjo (trūkažoles), riešutus, sėklas ir pilno grūdo dribsnius.

Kaip patenkinti vitaminų poreikį nesuvalgant nė vienos tabletės
© Vida Press

Mineralinės medžiagos

Mineralai – augančio vaisiaus „statybinės medžiagos"

Geležis nepamainoma augančiam embrionui – juk 300 mg geležies vaidina lemia gerą augančio organizmo aprūpinimą deguonimi – taigi ir jo gyvybingumą bei atsparumą. Daugiausia geležies tamsioje mėsoje – jautienoje, ėrienoje, žvėrienoje, nemažai ir pilno grūdo produktuose bei riešutuose. Juodoji arbata slopina geležies pasisavinimą, vitaminu C turtingos sultys jį skatina.

Kalcio naujagimio kauluose jau būna maždaug 300 mg. Kalcio „podėlis" nėštumo metu buvo mamos kaulų sistema. Jei nenorite su kiekvienu vaiku prarasti po dantį, turėtumėte gerti neriebius pieno produktus (apie tris ketvirčius litro kasdien) bei kalciu turtingą mineralinį vandenį (daugiau nei 150 mg kalcio litre). Ypač veiksminga: gabalėlis sūrio naktipiečiams. Naktį kalcis pasisavinamas itin gerai.

Jodo Jūsų mažylis gaus tik tuomet, jei pati esate pakankamai šiuo mikroelementu aprūpinta. Deja, kas antrai nėščiajai jodo trūksta. Tai gali turėti ir liūdnų pasekmių – dėl jodo trūkumo sulėtėja fizinis ir protinis vaisiaus vystymasis. Todėl svarbu jo gauti pakankamai – su žuvimi, pienu bei pieno produktais, joduota druska, o prireikus gerti ir jodo tabletes.

Kaip patenkinti vitaminų poreikį nesuvalgant nė vienos tabletės
© Vida Press

Išaugęs maisto medžiagų poreikis

Čia apžvelgsime, kiek padidėja atitinkamų medžiagų poreikis (procentais), ir gerus jų šaltinius.

Kalorijų: +13%

Nevalgykite riebiai, neužkandžiaukite nuolat.

Baltymų: +23%

Liesi pieno produktai, žuvis.

Vitamino A: +25%

Stiklinė morkų ar pomidorų sulčių.

Vitamino B1: +20%

Avižų dribsniai, saulėgrąžų sėklos, kiaulienos pjausnys (ne kasdien).

Vitamino B3: +25%

Liesas pienas ir jo produktai.

Vitamino B6: +58%

Lašiša, omarai, bananai, bulvės.

Niacino: +15%

Pilno grūdo duona.

Folio rūgšties: +50%

Karčios salotos, termiškai neapdoroti vaisiai ir daržovės (taip pat ir šviežiai spaustos jų sultys).

Vitamino B12: +17%

Žuvis, mėsa, kiaušiniai, rauginti kopūstai.

Geležies: +50%

Tamsi mėsa + šviežiai spaustos sultys.

Cinko: +43%

Sezamų, moliūgų, saulėgrąžų, aguonų sėklos.

Jodo: +15%

Jūrų žuvys, joduota druska

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Nėščioji tiesiog norėjo nusifotografuoti prie jūros, tačiau likimas iškrėtė pokštą

Nėščioji tiesiog norėjo nusifotografuoti prie jūros, tačiau likimas iškrėtė pokštą
Tokio kadro nei surežisuosi, nei suplanuosi. Tai viena įspūdingiausių nėščiųjų nuotraukų.

Berniukas ar mergaitė? 3 originalūs būdai sužinoti vaiko lytį

Berniukas ar mergaitė? 3 originalūs būdai sužinoti vaiko lytį
Užsienyje, ypač JAV, labai populiarūs vakarėliai, kurių metu vaikelio besilaukianti pora visiems artimiesiems ir draugams atskleidžia savo būsimo vaikelio lytį.

Gripas ir nėštumas: svarbu žinoti

Gripas ir nėštumas: svarbu žinoti
Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro specialistai įspėja, kad nėščios moterys, susirgusios gripu, gali patirti sunkių nėštumo komplikacijų. Jeigu laukiatės kūdikio, yra didesnė tikimybė sunkiai susirgti gripu, patekti į ligoninę, patirti priešlaikinį gimdymą.

Ką reikia žinoti apie svorio augimą nėštumo metu

Ką reikia žinoti apie svorio augimą nėštumo metu
Yra vienintelis kartas gyvenime, kai moteris džiaugiasi, kai jai auga svoris - nėštumas. Kaip smagu neskaičiuoti kiekvieno centimetro aplink taliją, žinant, kad tai ženklas, jog vaikas auga, ir jam nieko netrūksta.

Nufilmavo retą procedūrą, kaip gydytojas rankomis apsuka vaikelį gimdoje (2)

Nufilmavo retą procedūrą, kaip gydytojas rankomis apsuka vaikelį gimdoje
Kai vaikas mamos gimdoje yra įsitaisęs sėdmenine pirmeiga, gydytojai pirmiausia svarsto cezario pjūvio operacijos galimybę.

Neįtikėtina: iš labai arti nufilmavo, kaip mamos gimdoje juda kūdikis (2)

Neįtikėtina: iš labai arti nufilmavo, kaip mamos gimdoje juda kūdikis
Visai gali būti, kad ateityje įprastas ultragarso tyrimo procedūras pakeis naujos kartos medicinos įranga, kuri leis gydytojams dar aiškiau matyti, kaip motinos gimdoje vystosi būsimasis vaikelis.

Mityba nėštumo metu: ką ir kaip valgyti

Mityba nėštumo metu: ką ir kaip valgyti
Nėštumas – ypatingas laikotarpis kiekvienai moteriai, kurio metu reikia itin rūpintis savo sveikata. Šiuo laikotarpiu būtina galvoti ne tik apie tai, kad kūdikis sklandžiai vystytųsi, tačiau ir apie savo savijautą. Nėštumo metu gydytojai rekomenduoja moterims itin atidžiai rinktis, ką valgyti, ir pakeisti visus neteisingus mitybos įpročius.

3 populiarūs nėštumo prietarai: tikėti ar ne?

3 populiarūs nėštumo prietarai: tikėti ar ne?
Nėštumas net ir šiais laikais apipintais daug mitų, tai paslaptingas laikotarpis, kuomet ne visada klausome proto balso ir logiškų paaiškinimų. Ką jau kalbėti apie mūsų protėvius, kurie nėštumo metu turėjo daug draudimų ir prietarų.

Pykinimas nėštumo metu: kas padeda efektyviausiai (1)

Pykinimas nėštumo metu: kas padeda efektyviausiai
Vienas nėštukes pykina taip smarkiai, kad net gyvenimas tampa nemielas, kitoms pasiseka labiau ir blogumą jaučia tik retkarčiais, o dar kitos džiaugiasi visai to prasto jausmo nepatyrusios. Kaip gelbėjasi mamos, kai būna labai negera?

Nėštumas ir kraujo spaudimas: svarbu žinoti

Nėštumas ir kraujo spaudimas: svarbu žinoti
Padidėjęs arba pernelyg mažas kraujo spaudimas - nereta nėščiųjų problema. Nepamirškite to aptarti savo vizito pas gydytoją metu, na, o mes pateikiame svarbiausiąją informaciją apie kraujo spaudimą.

Džiaugtis nėštumu dažnai trukdo baimės: 10 dažniausių (2)

Džiaugtis nėštumu dažnai trukdo baimės: 10 dažniausių
Nėštumas – nauja būsena, kuri neretai moterį ne tik džiugina, bet ir šiek tiek gąsdina. Gera žinia yra ta, kad truputėlį jaudintis yra normalu, ir panašiai jaučiasi dauguma nėščiųjų. Kas kita, jei baimė tokia didelė, kad pradeda trukdyti, tuomet kreiptis pagalbos – būtina.

Tyrimai, kurių neišvengsite

Tyrimai, kurių neišvengsite
Kaip dažnai nėštumo metu teks lankytis pas gydytoją ir kokie tyrimai bus atliekami? Trumpai drūtai apie nėščiosios sveikatos priežiūrą.

Atviras pokalbis su mamomis: nėštumas – labiau džiaugsmas ar kančia

Atviras pokalbis su mamomis: nėštumas – labiau džiaugsmas ar kančia
Vienos nėštukės patiria kone euforiją – jos gerai jaučiasi, nekamuoja pykinimas, tad drąsiai gali vaikelio laukimą vadinti džiaugsmingu, kitoms taip paprasta nebūna: pykina, gresia persileidimas arba tiesiog... galvoje sumaištis.

Keisčiausi nėščiųjų įgeidžiai: silkė su pienu, kalnas citrinų ir žalia žuvis (1)

Keisčiausi nėščiųjų įgeidžiai: silkė su pienu, kalnas citrinų ir žalia žuvis
Silkė su pienu, kilogramas citrinų, kalnas raugintų agurkėlių... Net nenumanysi, ko užsimanys nėštukė! Klausiame mamų, kokio maisto jos labiausiai norėjo, kai laukėsi, ir į kokį net pažvelgti negalėjo.

Kaip atpažinti ankstyvuosius sepsio simptomus ir užkirsti kelią nelaimei

Kaip atpažinti ankstyvuosius sepsio simptomus ir užkirsti kelią nelaimei
Pasaulyje nuo sepsio kasmet miršta apie 100 tūkstančių nėščiųjų ir gimdyvių bei milijonas naujagimių.