Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kuo pasižymi treniruotės nėščiosioms?

Visų pirma, atkreipiu dėmesį, kad šiuo atveju sportuojama ne siekiant dailių figūros linijų ar sportinių aukštumų, o tam, kad organizmas būtų sveikas ir būtų tinkamai pasiruošta išties atsakingam gimdymo momentui.

Tai specifinės mankštos, kurios skirtos saugiam vaisiaus išnešiojimui, mamytės sveikatai bei neskausmingam vaikučio gimimui. Kaip tai vyksta? Visai paprastai – mankštos metu didelis dėmesys skiriamas kvėpavimui, dubens dugnui ir sąnariams stiprinti, nes nėštumo metu jie tampa pernelyg elastingi.

Mankštos metu stengiamės mobilizuoti čiurnų, klubų sąnarius bei tarpumentį, stabilizuoti kelių sąnarius bei juosmeninę dalį. Taip pat be galo svarbu „pajungti“ kvėpavimą, kurio intensyvumas turi skirtis. Lėtas, greitas bei „lekavimas“. Tokiu būdu stiprinama širdies bei kraujagyslių sistema. „Lekavimai“ padeda gimdymo metu sulaikyti stangas. To reikia, kad gimdyvė pailsėtų tarp sąrėmių, nes vienu metu ji neturi tiek energijos, kad iškart akimirksniu pagimdytų mažylį.

Mankštos metu nuolatos kartojame, kad negalima sulaikyti kvėpavimo – tai prilygsta vaisiaus dusinimui. Svarbu viską daryti iš lėto. Rekomenduojamas pulsas mankštos metu iki 140-150 tv./min., nes vaisiaus pulsas užkyla dvigubai.

Ką svarbu žinoti būsimoms mamytėms, norinčioms pradėti mankštintis?

Jeigu tai pirmas nėštumas, rekomenduotina 3-4 mėn. nesportuoti tuo metu, kai turėtų būti mėnesinės. O ir pradėti sportuoti rekomenduoju tik nuo 3 mėn., kai vaisius pilnai įsitvirtinęs gimdoje. Žinoma, tai individualu, ypač, jei prieš tai jau aktyviai mankštinotės. Viskas priklauso nuo jūsų savijautos. Tiesa, jeigu nusprendėte pradėti sveikesnio, aktyvesnio gyvenimo etapą tik nėštumo metu, visgi tai – ne pats geriausias metas. Tačiau tai nereiškia, kad reikia būti pasyviai! Tiesiog būtina krūvį rinktis pasikonsultavus su specialistu.

Taip pat prie mankštų rekomenduotinas limfodrenažinis masažas, ypač jeigu jaučiate tinimą kojose.

Ir, atminkite, kai jūs gulite, vaisius juda, kai jūs judate – vaisius ilsisi. Jį ramina jūsų judesiai, tai lyg sūpavimas. To turėtumėte neužmiršti ir sąrėmių metu! Sėskitės ant tualeto, jei skauda judėti, taip padidėja spūdis ir mažylis greičiau išvys pasaulį. Prasidėjus sąrėmiams, daugelis stipriai įsikabina ir tiesiog laukia, kol praeis. Visgi turėtumėte judėti, tokiu būdu vaisius nusiramina. O ir pati save pasaugosite, nes pečių juosta įsitempia ir, jei sąrėmiai trunka ilgai, po to jausite nežmonišką skausmą ir įtampą toje vietoje.

Beje, jeigu tai daugiavaisis nėštumas, tuomet reikėtų būti itin atsargiomis. Visi niuansai, pastebėjimai geriausiai išryškėja pasikonsultavus su specialistu ir pradėjus mankštas.

Svarbiausia, nebijoti. Sportas ir nėštumas ne tik, kad suderinama, bet ir rekomenduotina. Kuo daugiau sveikų, aktyvių, pozityvių mamyčių, tuo laimingesni ir sveikesni vaikučiai!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris
Tikėtina, kad reta šeima, planuodama nėštumą, pagalvoja, koks metų laikas būtų palankesnis antrajam laukimo periodui. Tiesa, gydytojai šiuo klausimu sutaria: vasaros karščiai, tvankus oras, spiginanti saulė – gali būti sunkios nėštumo pabaigos, priešlaikinio gimdymo ar kitų komplikacijų priežastimi.

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį
Šiandien jau sunku įsivaizduoti, kad dar 1960-aisiais Dauno sindromo riziką būsimam vaikeliui buvo galima įvertinti tik pagal besilaukiančios gimdyvės amžių.

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?
Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau (134)

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau
Redakcija gavo neįprastą laišką, kuriame vedusį vyrą mylinti moteris klausia psichologės patarimo: kaip jų santykius paveiktų bendras kūdikis?

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti
Nėštumo metu moteris prakaituoja labiau, negu įprastai, todėl šiltuoju metų laiku tai sukelia nemažai nepatogumų. Praktiški patarimai, kaip padėti sau tokiu atveju.

Kauno klinikose - išmintingosios motinystės ir tėvystės pamokos

Kauno klinikose - išmintingosios motinystės ir tėvystės pamokos
Kauno klinikose vykusioje edukacinėje konferencijoje „Išmintingoji motinystė ir tėvystė" vaikelio besilaukiančioms šeimoms parodyta kita motinystės ir tėvystės pusė – grįsta mokslo įrodymais bei gera klinikine praktika.

Kaip nėštukei išsirinkti ją prižiūrėsiantį gydytoją?

Kaip nėštukei išsirinkti ją prižiūrėsiantį gydytoją?
Gydytojų patirtis rodo, kad maždaug 70 procentų besilaukiančių moterų ją ir vaikelį prižiūrėsiantį gydytoją renkasi pagal bendravimą.

Vėlyva motinystė: ką svarbu žinoti (8)

Vėlyva motinystė: ką svarbu žinoti
Psichologės Karolinos Gurskienės patarimai moterims, kurios vaikelio ima lauktis artėdamas link keturiasdešimtmečio.

Kokiuose produktuose gausu nėščiajai būtinos folio rūgšties

Kokiuose produktuose gausu nėščiajai būtinos folio rūgšties
Planuojate nėštumą arba jau laukiatės? Jums tikrai būtina vartoti folio rūgšties, kuri padeda vaikutį apsaugoti nuo apsigimimų.

Psichologės patarimai, kaip pasiruošti gimdymui (6)

Psichologės patarimai, kaip pasiruošti gimdymui
Likus mėnesiui ar dviem iki prognozuojamos vaiko gimimo dienos, daugelis nėščiųjų ne tik pradeda krautis daiktus, kurių prireiks ligoninėje, tačiau vis dažniau paskęsta apmąstymuose, kas jos ir vaikelio laukia, kokia bus ta didžioji diena?

Senoviniai lietuvių nėštumo ir gimdymo papročiai šiandien kelia nuostabą (33)

Senoviniai lietuvių nėštumo ir gimdymo papročiai šiandien kelia nuostabą
Gan dažnai, kai būsimoji mamytė sužino džiugią naujieną apie jos pilvelyje užsimezgusią gyvybę, skuba pasidalyti tuo su visu pasauliu – nuotrauka feisbuke tampa kone „privaloma". Oi, kaip pagrūmotų pirštu mūsų senolės, visa tai pamačiusios... Kuo skyrėsi senosios vaikelio laukimo ir gimdymo tradicijos nuo dabartinių?

Kuriam Zodiako ženklui nėštumas sukelia didžiausią stresą, o kuris atvirkščiai – pražysta (1)

Kuriam Zodiako ženklui nėštumas sukelia didžiausią stresą, o kuris atvirkščiai – pražysta
Kiekvienas Zodiako ženklas turi savo charakterio ypatumų, kurie pasireiškia ir moteriai pastojus, nėštumo metu. Jūsų dėmesiui – laukimo horoskopas 12 Zodiako ženklų.

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai (1)

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai
Dula, kūno ir judesio terapijos praktikė, Dulų asociacijos Valdybos narė, 3 vaikų mama Vilma Kraelskaitė dalijasi savo įžvalgomis apie pasiruošimą gimdymui.

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji (2)

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji
Nėštumo metu dėl pakitusių kūno formų moteriai tenka įsigyti naujų rūbų.

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias
Fotografai, kurie specializuojasi fotografuodami nėščiąsias, nuolat ieško būdų, kaip vaikelio laukimą įamžinti ypatingai.