Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kuo pasižymi treniruotės nėščiosioms?

Visų pirma, atkreipiu dėmesį, kad šiuo atveju sportuojama ne siekiant dailių figūros linijų ar sportinių aukštumų, o tam, kad organizmas būtų sveikas ir būtų tinkamai pasiruošta išties atsakingam gimdymo momentui.

Tai specifinės mankštos, kurios skirtos saugiam vaisiaus išnešiojimui, mamytės sveikatai bei neskausmingam vaikučio gimimui. Kaip tai vyksta? Visai paprastai – mankštos metu didelis dėmesys skiriamas kvėpavimui, dubens dugnui ir sąnariams stiprinti, nes nėštumo metu jie tampa pernelyg elastingi.

Mankštos metu stengiamės mobilizuoti čiurnų, klubų sąnarius bei tarpumentį, stabilizuoti kelių sąnarius bei juosmeninę dalį. Taip pat be galo svarbu „pajungti“ kvėpavimą, kurio intensyvumas turi skirtis. Lėtas, greitas bei „lekavimas“. Tokiu būdu stiprinama širdies bei kraujagyslių sistema. „Lekavimai“ padeda gimdymo metu sulaikyti stangas. To reikia, kad gimdyvė pailsėtų tarp sąrėmių, nes vienu metu ji neturi tiek energijos, kad iškart akimirksniu pagimdytų mažylį.

Mankštos metu nuolatos kartojame, kad negalima sulaikyti kvėpavimo – tai prilygsta vaisiaus dusinimui. Svarbu viską daryti iš lėto. Rekomenduojamas pulsas mankštos metu iki 140-150 tv./min., nes vaisiaus pulsas užkyla dvigubai.

Ką svarbu žinoti būsimoms mamytėms, norinčioms pradėti mankštintis?

Jeigu tai pirmas nėštumas, rekomenduotina 3-4 mėn. nesportuoti tuo metu, kai turėtų būti mėnesinės. O ir pradėti sportuoti rekomenduoju tik nuo 3 mėn., kai vaisius pilnai įsitvirtinęs gimdoje. Žinoma, tai individualu, ypač, jei prieš tai jau aktyviai mankštinotės. Viskas priklauso nuo jūsų savijautos. Tiesa, jeigu nusprendėte pradėti sveikesnio, aktyvesnio gyvenimo etapą tik nėštumo metu, visgi tai – ne pats geriausias metas. Tačiau tai nereiškia, kad reikia būti pasyviai! Tiesiog būtina krūvį rinktis pasikonsultavus su specialistu.

Taip pat prie mankštų rekomenduotinas limfodrenažinis masažas, ypač jeigu jaučiate tinimą kojose.

Ir, atminkite, kai jūs gulite, vaisius juda, kai jūs judate – vaisius ilsisi. Jį ramina jūsų judesiai, tai lyg sūpavimas. To turėtumėte neužmiršti ir sąrėmių metu! Sėskitės ant tualeto, jei skauda judėti, taip padidėja spūdis ir mažylis greičiau išvys pasaulį. Prasidėjus sąrėmiams, daugelis stipriai įsikabina ir tiesiog laukia, kol praeis. Visgi turėtumėte judėti, tokiu būdu vaisius nusiramina. O ir pati save pasaugosite, nes pečių juosta įsitempia ir, jei sąrėmiai trunka ilgai, po to jausite nežmonišką skausmą ir įtampą toje vietoje.

Beje, jeigu tai daugiavaisis nėštumas, tuomet reikėtų būti itin atsargiomis. Visi niuansai, pastebėjimai geriausiai išryškėja pasikonsultavus su specialistu ir pradėjus mankštas.

Svarbiausia, nebijoti. Sportas ir nėštumas ne tik, kad suderinama, bet ir rekomenduotina. Kuo daugiau sveikų, aktyvių, pozityvių mamyčių, tuo laimingesni ir sveikesni vaikučiai!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Kaip atpažinti ankstyvuosius sepsio simptomus ir užkirsti kelią nelaimei

Kaip atpažinti ankstyvuosius sepsio simptomus ir užkirsti kelią nelaimei
Pasaulyje nuo sepsio kasmet miršta apie 100 tūkstančių nėščiųjų ir gimdyvių bei milijonas naujagimių.

Alkoholio poveikis būsimo vaiko sveikatai

Alkoholio poveikis būsimo vaiko sveikatai
Alkoholis (etanolis, etilo alkoholis) yra legaliai vartojama medžiaga, kuri priklauso teratogenams. Teratogenas – bet koks egzogeninis veiksnys (cheminis, biologinis ar fizinis), kuris, veikdamas embrioną ir vaisių, sutrikdo normalią raidą ir lemia anomalijų atsiradimą.

Pastojau po pagalbinio apvaisinimo: pasakyti aplinkiniams ar slėpti (36)

Pastojau po pagalbinio apvaisinimo: pasakyti aplinkiniams ar slėpti
Nevaisingumą gydančių specialistų paslaugomis naudojasi daug šeimų, negalinčių įprastu būdu susilaukti vaikų. Ar reikia apie tai atvirai papasakoti giminaičiams ir draugams?

Gydytojas pataria, ką svarbu žinoti apie nėščiųjų ultragarso tyrimą

Gydytojas pataria, ką svarbu žinoti apie nėščiųjų ultragarso tyrimą
Pirmosios kūdikio nuotraukos, atliktos ultragarso tyrimo metu, dar iki vaikelio gimimo apkeliauja visus šeimos narius bei artimuosius. Pranešime spaudai informuojama apie tai, ką nėščioji ir jos artimieji turi žinoti apie ultragarso tyrimą.

Neplanuotas vėlyvas nėštumas: kaip nuvyti šalin juodas mintis (15)

Neplanuotas vėlyvas nėštumas: kaip nuvyti šalin juodas mintis
Vaikas jau užaugintas, gyvenimas teka sava vaga, ir štai - netikėta žinia apie nėštumą. Keturiasdešimtmetį peržengusi moteris ima natūraliai abejoti, kas dabar bus, ar susitvarkys ji su naujais gyvenimo iššūkiais?

Kaip kovoti su peršalimu nėštumo metu, kad nepakenktumėte kūdikiui

Kaip kovoti su peršalimu nėštumo metu, kad nepakenktumėte kūdikiui
Jei dažnas į peršalimą numoja ranka, nes mano, kad tai nėra liga, nėščia moteris turi į tai reaguoti labai rimtai.

Interviu su psichologe, kuris pakeis mūsų požiūrį į sapnus

Interviu su psichologe, kuris pakeis mūsų požiūrį į sapnus
Nėštumas – toks jautrus periodas, kai viskas atrodo taip jautru, ryšku, drauge ir trapu. Tai metas, kai labiau įsiklausome į save, į naujus potyrius ir pojūčius.

Nėščioji sužino, kad vaikas gims neįgalus: psichologės komentaras (5)

Nėščioji sužino, kad vaikas gims neįgalus: psichologės komentaras
Psichologė Karolina Gurskienė aptaria situaciją, kuomet nėštumo metu šeima sužino liūdną prognozę - moters nešiojamas vaikelis gims neįgalus arba dar blogiau - gimęs neturės daug šansų išgyventi.

Nėščiosioms gydytojai prieš kelis šimtus metų patardavo tai, nuo ko šiandien plaukai šiaušiasi (8)

Nėščiosioms gydytojai prieš kelis šimtus metų patardavo tai, nuo ko šiandien plaukai šiaušiasi
Kokių rekomendacijų nėščiosios sulaukdavo iš gydytojų maždaug prieš 150 metų ar dar seniau? Į dabartinius – sveikai maitintis, saikingai judėti, nevartoti alkoholio – jie anaiptol nelabai panašūs...

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas (32)

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas
Kai pastoja, keičiasi moters gyvenimas, tačiau vieno dalyko nevalia pamiršti – seksas su mylimu žmogumi turi tęstis, tik šiek tiek kitaip. Konsultuoja gydytoja ginekologė Ingrida Kravčenkienė.

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus (1)

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus
Vilniuje gyvenančios ir vaikelio besilaukiančios būsimos mamos kviečiamos dalyvauti nemokamuose muzikos terapijos užsiėmimuose.

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris
Kūdikio laukimasis – ypatingas metas visai šeimai. Tai didelių pasikeitimų, džiaugsmo, o kartu ir rūpesčio periodas.

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad Seimas svarstys, ar leisti laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti (3)

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti
Nėščios moterys vairuoja dėl daugybės priežasčių, tarp kurių patenka patogumo, saugumo, komforto ir laisvės argumentai.