Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kuo pasižymi treniruotės nėščiosioms?

Visų pirma, atkreipiu dėmesį, kad šiuo atveju sportuojama ne siekiant dailių figūros linijų ar sportinių aukštumų, o tam, kad organizmas būtų sveikas ir būtų tinkamai pasiruošta išties atsakingam gimdymo momentui.

Tai specifinės mankštos, kurios skirtos saugiam vaisiaus išnešiojimui, mamytės sveikatai bei neskausmingam vaikučio gimimui. Kaip tai vyksta? Visai paprastai – mankštos metu didelis dėmesys skiriamas kvėpavimui, dubens dugnui ir sąnariams stiprinti, nes nėštumo metu jie tampa pernelyg elastingi.

Mankštos metu stengiamės mobilizuoti čiurnų, klubų sąnarius bei tarpumentį, stabilizuoti kelių sąnarius bei juosmeninę dalį. Taip pat be galo svarbu „pajungti“ kvėpavimą, kurio intensyvumas turi skirtis. Lėtas, greitas bei „lekavimas“. Tokiu būdu stiprinama širdies bei kraujagyslių sistema. „Lekavimai“ padeda gimdymo metu sulaikyti stangas. To reikia, kad gimdyvė pailsėtų tarp sąrėmių, nes vienu metu ji neturi tiek energijos, kad iškart akimirksniu pagimdytų mažylį.

Mankštos metu nuolatos kartojame, kad negalima sulaikyti kvėpavimo – tai prilygsta vaisiaus dusinimui. Svarbu viską daryti iš lėto. Rekomenduojamas pulsas mankštos metu iki 140-150 tv./min., nes vaisiaus pulsas užkyla dvigubai.

Ką svarbu žinoti būsimoms mamytėms, norinčioms pradėti mankštintis?

Jeigu tai pirmas nėštumas, rekomenduotina 3-4 mėn. nesportuoti tuo metu, kai turėtų būti mėnesinės. O ir pradėti sportuoti rekomenduoju tik nuo 3 mėn., kai vaisius pilnai įsitvirtinęs gimdoje. Žinoma, tai individualu, ypač, jei prieš tai jau aktyviai mankštinotės. Viskas priklauso nuo jūsų savijautos. Tiesa, jeigu nusprendėte pradėti sveikesnio, aktyvesnio gyvenimo etapą tik nėštumo metu, visgi tai – ne pats geriausias metas. Tačiau tai nereiškia, kad reikia būti pasyviai! Tiesiog būtina krūvį rinktis pasikonsultavus su specialistu.

Taip pat prie mankštų rekomenduotinas limfodrenažinis masažas, ypač jeigu jaučiate tinimą kojose.

Ir, atminkite, kai jūs gulite, vaisius juda, kai jūs judate – vaisius ilsisi. Jį ramina jūsų judesiai, tai lyg sūpavimas. To turėtumėte neužmiršti ir sąrėmių metu! Sėskitės ant tualeto, jei skauda judėti, taip padidėja spūdis ir mažylis greičiau išvys pasaulį. Prasidėjus sąrėmiams, daugelis stipriai įsikabina ir tiesiog laukia, kol praeis. Visgi turėtumėte judėti, tokiu būdu vaisius nusiramina. O ir pati save pasaugosite, nes pečių juosta įsitempia ir, jei sąrėmiai trunka ilgai, po to jausite nežmonišką skausmą ir įtampą toje vietoje.

Beje, jeigu tai daugiavaisis nėštumas, tuomet reikėtų būti itin atsargiomis. Visi niuansai, pastebėjimai geriausiai išryškėja pasikonsultavus su specialistu ir pradėjus mankštas.

Svarbiausia, nebijoti. Sportas ir nėštumas ne tik, kad suderinama, bet ir rekomenduotina. Kuo daugiau sveikų, aktyvių, pozityvių mamyčių, tuo laimingesni ir sveikesni vaikučiai!

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų
Kai nėštumas persirita į antrą pusę, nemalonus ir deginantis pojūtis už krūtinkaulio, rūgštus skonis burnoje neaplenkia net kas antros moters. Susitaikyti ar kreiptis į gydytoją?

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai
Ką vertėtų žinoti planuojančioms pastoti, besilaukiančioms bei žindančioms moterims?

20 įdomių faktų apie nėštumą

20 įdomių faktų apie nėštumą
Kokią savaitės dieną gimsta daugiausiai naujagimių? Kuo nuo kitų kūdikių skiriasi gimusieji gegužės mėnesį? Šie ir kiti įdomieji nėštumo faktai - mūsų parengtoje apžvalgoje.

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos
Svarbu atminti, kad bent dviejų medžiagų per nėštumą ignoruoti nevertėtų – folio rūgšties ir vitamino D3. Kuo jos tokios svarbios?

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą (1)

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą
Įvairiais prietarais ir mitais mūsų proseneliai apipindavo tas kasdienio gyvenimo sferas, kurių gerai nenumanydavo. Viena tokių - nėštumo periodas.

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą
Turime gerų žinių būsimoms mamoms: orgazmas nėštumo metu ne tik leistinas, bet ir rekomenduojamas. 4 priežastys, kodėl nėštumo metu verta mylėtis ir atsipalaiduoti.

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai
Ką reikia žinoti apie gana dažnai nėštumo metu išryškėjančias strijas? Kaip jų išvengti?

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai
Kokių maisto produktų geriau vengti nėštumo metu?

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė (1)

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė
Vaikelio laukimas neretai pakeičia poros gyvenimą. Taip pat - ir intymų ryšį.

Žinoma pribuvėja: kaip pagimdyti lengvai ir sėkmingai

Žinoma pribuvėja: kaip pagimdyti lengvai ir sėkmingai
Išskirtinis interviu su unikalia pašnekove Cornelia Enning, konferencijos „Sveika ir laiminga mama“ pranešėja, kurios pranešimo tema – lengvas ir sėkmingas gimdymas.

Gydytoja: kada anksčiausiai galima pamatyti būsimo vaiko lytį (1)

Gydytoja: kada anksčiausiai galima pamatyti būsimo vaiko lytį
Nors 4 D echoskopas jau nėra didelė naujiena, vis tiek jis – tarsi stebuklas, nes rodo tai, ką vaisius veikia pilvelyje „čia" ir „dabar".

Išskirtinėje fotosesijoje – 100 pasipuošusių nėščiųjų

Išskirtinėje fotosesijoje – 100 pasipuošusių nėščiųjų
Algis Kriščiūnas įamžino 100 nėščiųjų bendroje nuotraukoje. Taip gegužę vyksiančios konferencijos „Sveika ir laiminga mama" organizatoriai sveikino Lietuvą su valstybės atkūrimo šimtmečiu.

Romualdas Šemeta: kas iš tiesų yra sąmoninga tėvystė

Romualdas Šemeta: kas iš tiesų yra sąmoninga tėvystė
Romualdas Šemeta – gydytojas akušeris – ginekologas, turintis 30 m. klinikinės praktikos patirtį, daugiau nei 20 m. ruošiantis besilaukiančias šeimas gimdymui. Gydytojas yra konferencijos „Sveika ir laiminga mama“ ambasadorius ir diskusijos dalyvis.

Nėštumo metu diagnozę „vėžys“ išgirdusi Vaida dėkoja ją ir sūnų išgelbėjusiems medikams

Nėštumo metu diagnozę „vėžys“ išgirdusi Vaida dėkoja ją ir sūnų išgelbėjusiems medikams
Po širdimi nešioti gyvybę ir sužinoti, jog kiaušidėje rastas cistinis darinys turi navikinių ląstelių - kiekvienai būsimai motinai ši žinia būtų gniuždanti.

Romualdas Šemeta: būsimo vaiko sveikata formuojasi dar iki fizinio jo gyvybės užsimezgimo

Romualdas Šemeta: būsimo vaiko sveikata formuojasi dar iki fizinio jo gyvybės užsimezgimo
Rytų šalyse nuo seno teigiama, jog vaikas pas mamą pirmiausia ateina dvasiniu pavidalu, likus 3-4 mėnesiams iki nėštumo pradžios, todėl sąmoningas tėvų požiūris į vaikelio auginimą turi prasidėti dar prieš planuojant naują gyvybę.