Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų

Kai nėštumas persirita į antrą pusę, nemalonus ir deginantis pojūtis už krūtinkaulio, rūgštus skonis burnoje neaplenkia net kas antros moters. Susitaikyti ar kreiptis į gydytoją?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pastojus įsivyrauja hormonas progesteronas, kurio placenta nesiliauja gaminti visą nėštumo laiką. Šis hormonas slopina ne tik gimdos lygiųjų raumenų įtampą ir padeda išsaugoti vaisių, bet ir sumažina kitų organų lygiųjų raumenų, taip pat stemplės bei jos žiedinio rauko (raumens, jungiančio stemplę su skrandžiu) įtampą.

Šis raukas neleidžia maistui iš skrandžio kilti atgal į viršų. Tačiau laukiantis vaikelio raumuo atsipalaiduoja, todėl dalis skrandžio rūgščių ir apvirškinto maisto sugrįžta į stemplę, graužia gleivinę ir sukelia gleivinės uždegimą, encofagitą (rėmens ėdimą).

Rūgštaus pojūčio priežastis – ir per nėštumą padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas. Be to, išsiskiria daugiau seilių, kurios laukiantis vaikelio taip pat parūgštėja.

Įtakos turi ir gerokai padidėjusi, todėl skrandį spaudžianti gimda. Tada maistas sunkiau slenka žemyn, jo patenka atgal į stemplę.

7 NE būsimajai mamai:

1. Venkite kavos, alkoholio, mėtinių saldainių, pipirmėtės arbatos ir riebaus maisto. Šie produktai atpalaiduoja rauką. Atsisakykite aštraus, riebaus maisto, nes sudirgs stemplės gleivinė. Gali pakenkti ir citrusiniai vaisiai, šokoladas, pomidorai bei daržovės, kurios skatina žarnyne kauptis dujas (žirniai, pupelės, kopūstai).

2. Netinka gėrimai su angliarūgšte.

3. Nevalgykite karštų patiekalų. Palaukite, kol pravės.

4. Nedirbkite per daug pasilenkusi ar susikūprinusi, nes tada atsivertų apatinė stemplės dalis ir į ją patektų skrandžio sulčių.

5. Pavalgiusi nesėskite iškart prie televizoriaus, kompiuterio ar darbo stalo. Geriau pasivaikščiokite.

6. Negulėkite susirietusi ar ant nugaros, po galva pasikišusi mažą pagalvę. Taip skrandžio sultys pakils į viršų.

7. Neprisivalgykite labai sočiai, kad neužkimštumėte skrandžio ir maistas nepradėtų kilti aukštyn.

6 TAIP būsimajai mamai:

1. Stenkitės valgyti lengvai virškinamą maistą, kad skrandyje „neužsistovėtų“ ir greičiau pasiektų apatinius virškinimo organus.

2. Dažniau mėgaukitės vaisiais ir daržovėmis. Čia daug ląstelienos, kuri skatina žarnyno judesius, todėl maistas žarnyne neužsibūna.

3. Valgykite daugiau baltymų turinčio maisto: žuvies mėsos, pieno produktų, bet porcijos turėtų būti nedidelės. Baltymai šiek tiek mažina skrandžio sulčių rūgštingumą.

4. Kai atsiranda rūgštus pojūtis krūtinėje, ties duobute, atsigerkite vandens, arbatos su medumi arba pieno.

5. Pavalgiusi bent tris valandas neikite gultis, venkite net ir trumpo pogulio.

6. Miegokite aukščiau pakėlusi viršutinę kūno dalį, ne tik galvą. Antraip išaugs maistas gali grįžti atgal.

Kai niekas negelbsti

Jei nepadeda jokios priemonės, rėmuo ėda stipriai ir dažnai, skauda po krūtine, duobutės srityje, kreipkitės į šeimos gydytoją ar ginekologą. Jis patars, ar reikia vartoti vaistų (prieš arba po valgio bei prieš miegą).

Jei negelbsti ir jie, kreipkitės į gastroenterologą. Kad nustatytų negalavimą sukėlusią ligą, gydytojas gali patarti pilvo organų echoskopiją ar fibrogastroskopiją (į stemplę kišamas specialus optinis instrumentas). Šis tyrimas nėščiosioms atliekamas itin retai, tik tada, jei nėra priešlaikio gimdymo požymių.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?
Seksas nėštumo metu neretai vis dar yra tabu: apie tai savo gydytojų drovisi klausti nėščiosios, ne visada šiuos klausimus aptaria ir medikai, manydami, kad čia ir taip viskas yra aišku, ką čia daug kalbėti. O kalbėti yra apie ką.

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau
„Čia vienu daugiau". Nuo šiandien tokiu ženkliuku pasipuošusias būsimas mamas vis dažniau pastebėsite sostinės viešajame transporte.

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? Atsako gydytoja

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? <span style="color: #ff0000;"><sup>Atsako gydytoja</sup></span>
Būsimoms mamoms, ypač besilaukiančioms pirmojo vaiko, kyla daug klausimų ir abejonių, kas yra leistina nėštumo metu, o nuo ko geriau susilaikyti.

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?
Kiekviena mama nori, kad vaikelis jos įsčiose bręstų ir gimtų laimingas. Tačiau aplinkybės ne visuomet būna palankios. Netgi laukiamas vaikas jį nešiojančiai moteriai kartais tampa nemielas, vargina ją. Ir visa tai vaikui teks ištverti pilve? Gal geriau iš visų jėgų slopinti neigiamas emocijas?

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę
Ar viešajame transporte pastebite besilaukiančias moteris? Ar užleidžiate joms vietą ir stengiatės pasirūpinti jų saugumu? Ar važiuojate dėmesį nukreipę kitur ir nematote būsimųjų mamų?

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte (PAPILDYTA)

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte <sup style="font-family: yui-tmp;">(PAPILDYTA)</sup>
Lietuvos šimtmečio dainų šventė „Vardan tos…“ vyks šių metų birželio 30 – liepos 6 dienomis. Jeigu šiuo metu laukiatės vaikelio ir esate geros savijautos, turite unikalią progą tapti šios išskirtinės šventės dalimi.

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų
Kai nėštumas persirita į antrą pusę, nemalonus ir deginantis pojūtis už krūtinkaulio, rūgštus skonis burnoje neaplenkia net kas antros moters. Susitaikyti ar kreiptis į gydytoją?

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai (1)

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai
Ką vertėtų žinoti planuojančioms pastoti, besilaukiančioms bei žindančioms moterims?

20 įdomių faktų apie nėštumą

20 įdomių faktų apie nėštumą
Kokią savaitės dieną gimsta daugiausiai naujagimių? Kuo nuo kitų kūdikių skiriasi gimusieji gegužės mėnesį? Šie ir kiti įdomieji nėštumo faktai - mūsų parengtoje apžvalgoje.

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos
Svarbu atminti, kad bent dviejų medžiagų per nėštumą ignoruoti nevertėtų – folio rūgšties ir vitamino D3. Kuo jos tokios svarbios?

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą (1)

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą
Įvairiais prietarais ir mitais mūsų proseneliai apipindavo tas kasdienio gyvenimo sferas, kurių gerai nenumanydavo. Viena tokių - nėštumo periodas.

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą
Turime gerų žinių būsimoms mamoms: orgazmas nėštumo metu ne tik leistinas, bet ir rekomenduojamas. 4 priežastys, kodėl nėštumo metu verta mylėtis ir atsipalaiduoti.

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai
Ką reikia žinoti apie gana dažnai nėštumo metu išryškėjančias strijas? Kaip jų išvengti?

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai
Kokių maisto produktų geriau vengti nėštumo metu?

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė (1)

Nėštumo metu mylintis peršti ir „degina": pataria ginekologė
Vaikelio laukimas neretai pakeičia poros gyvenimą. Taip pat - ir intymų ryšį.