Nėštumas ir grožio kultas: dietos, badavimas, baimė priaugti svorio

 (10)
Nėštumo metu laikytis ekstremalių dietų pavojinga ir dėl moters, ir dėl būsimo vaikučio sveikatos. Tačiau grožio kultas neaplenkia ir būsimųjų mamų - vardan liekno kūno jos kartais imasi drastiškų dietų.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Mitybos sutrikimai nėštumo metu

Nauja pavojinga tendencija, vis dažniau pastebima JAV ir kitose šalyse - badavimas, dietos, baimė nepriaugti „daug" svorio nėštumo metu. Nėščiosios gėdijasi savo didėjančio pilvo, ir renkasi nekaloringą maistą, o kartais - jo atsisako ištisom dienom. Tokie mitybos sutrikimai angliškai vadinami „Mummyrexia " arba "Pregnorexia ".

Nėščios moterys nevalgydamos siekia būti lieknos ir atitikti šiandieninio grožio standartus. Jos  patiria didžiulę baimę prarasti savo kūno svorio priaugimo kontrolę, ir dėl patiriamų fizinių pokyčių patiria ypač didelį šoką. Britų tyrimai yra įvardiję, jog apie 8 procentų nėščių moterų kenčia nuo valgymo sutrikimų.

TAIP PAT SKAITYKITE:
10 dalykų, kuriuos pasakytų jūsų vaiko auklėtoja, jei kalbėtų tiesiai šviesiai
Ką apie žmogaus charakterį byloja jo apgamo vieta?

Nepakankamai subalansuota mityba nėštumo metu gali pakenkti ir mamos, ir vaiko sveikatai. Būsimas vaikas negauna visų jam reikalingų maistinių medžiagų. Būsimos mamos valgymo sutrikimai didina priešlaikinio gimdymo riziką ir gali sutrikdyti vaisiaus vystymąsi. Be to, nustatyta, kad nėščiosios, turinčios mitybos sutrikimų, dažniau patiria pogimdyminę depresiją. Nėštumo metu moterims rekomenduojama priaugti 10 - 15 kg, tai priklauso nuo moters kūno masės indekso.

Ypatinga rizika - moterims, iki nėštumo turėjusioms mitybos sutrikimų

Sveika mityba nėštumo metu gali būti sudėtinga užduotis toms moterims, kurios kenčia nuo anoreksijos ar bulimijos. Kai kurios būsimosios mamos taip bijo  priaugti papildomų kilogramų, kad arba apriboja savo mitybą iki nesveikai mažo kalorijų kiekio, arba pavalgiusios eina vemti. Abbie Natenshon, psichologė, besispecializuojanti mitybos sutrikimų srityje ir knygos "Kai tavo kūdikis turi mitybos sutrikimą: patarimų knyga tėvams ir kitiems globėjams" autorė teigia, kad abu tokio elgesio tipai gali sukelti rimtų sveikatos problemų ir motinai, ir kūdikiui.

Kai kurios moterys pastoja jau po gydymo, tačiau pastebėjusios kūno pokyčius nėštumo metu, vėl sugrįžta prie mitybos sutrikimų. Kita moterų dalis, kurios pastoja turėdamos mitybos sutrikimų. "Kai kurioms moterims tikrai vertėtų pasistengti dėl būsimo kūdikio gerovės ir išsigydyti mitybos sutrikimus bei kurį laiką palaukti prieš pastojant," - teigia Natenshon.

Nėščiosios bananų dieta sulaukė daug kritikos

Šiomis dienomis dėmesiu skųstis negali 25 -erių metų australė Loni Jane Anthony. Vaikučio besilaukianti moteris rašo tinklaraštį, yra aktyvi Instagram'o dalyvė. Itin liekna moteris išsamiai pasakoja apie savo neįprastą mitybą laukiantis mažylio - ji maitinasi tik vaisiais, vaisių sultimis bei daržovėmis.

Pusryčiams - apelsinai ir ananasai, pietums - vaisių kokteilis, vakarienei - salotos arba vėl vaisiai. Beveik pusantro šimto tūkstančių gerbėjų, kurie stebi jos kiekvieną judesį ir žingsnį, socialiniame tinkle turinti moteris yra priklausoma yra nuo bananų - prisipažįsta, kad kasdien jų suvalgo iki 15 - 20.

Loni mityba kritikuojama kaip nepilnavertė, joje specialistai įžvelgia per mažai baltymų ir kitų reikalingų medžiagų, kurių galima rasti, pavyzdžiui, špinatuose, ankštinėse kultūrose, pieno produktuose, žuvyje ar mėsoje. Geležis, kalcis, cinkas - tai tik keletas mikroelementų iš viso sąrašo, kurie itin būtini nėštumo metu.

„Neatsakinga", „narciziška", - tokie epitetai skiriami tinklaraštininkei. Tačiau ne mažiau yra ir besižavinčių jos formomis. „Tau jau šeši mėnesiai? Pilvas atrodo kaip šešių savaičių", - šūkčioja jos gerbėjos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau (134)

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau
Redakcija gavo neįprastą laišką, kuriame vedusį vyrą mylinti moteris klausia psichologės patarimo: kaip jų santykius paveiktų bendras kūdikis?

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti
Nėštumo metu moteris prakaituoja labiau, negu įprastai, todėl šiltuoju metų laiku tai sukelia nemažai nepatogumų. Praktiški patarimai, kaip padėti sau tokiu atveju.

Kauno klinikose - išmintingosios motinystės ir tėvystės pamokos

Kauno klinikose - išmintingosios motinystės ir tėvystės pamokos
Kauno klinikose vykusioje edukacinėje konferencijoje „Išmintingoji motinystė ir tėvystė" vaikelio besilaukiančioms šeimoms parodyta kita motinystės ir tėvystės pusė – grįsta mokslo įrodymais bei gera klinikine praktika.

Kaip nėštukei išsirinkti ją prižiūrėsiantį gydytoją?

Kaip nėštukei išsirinkti ją prižiūrėsiantį gydytoją?
Gydytojų patirtis rodo, kad maždaug 70 procentų besilaukiančių moterų ją ir vaikelį prižiūrėsiantį gydytoją renkasi pagal bendravimą.

Vėlyva motinystė: ką svarbu žinoti (8)

Vėlyva motinystė: ką svarbu žinoti
Psichologės Karolinos Gurskienės patarimai moterims, kurios vaikelio ima lauktis artėdamas link keturiasdešimtmečio.

Kokiuose produktuose gausu nėščiajai būtinos folio rūgšties

Kokiuose produktuose gausu nėščiajai būtinos folio rūgšties
Planuojate nėštumą arba jau laukiatės? Jums tikrai būtina vartoti folio rūgšties, kuri padeda vaikutį apsaugoti nuo apsigimimų.

Psichologės patarimai, kaip pasiruošti gimdymui (6)

Psichologės patarimai, kaip pasiruošti gimdymui
Likus mėnesiui ar dviem iki prognozuojamos vaiko gimimo dienos, daugelis nėščiųjų ne tik pradeda krautis daiktus, kurių prireiks ligoninėje, tačiau vis dažniau paskęsta apmąstymuose, kas jos ir vaikelio laukia, kokia bus ta didžioji diena?

Senoviniai lietuvių nėštumo ir gimdymo papročiai šiandien kelia nuostabą (33)

Senoviniai lietuvių nėštumo ir gimdymo papročiai šiandien kelia nuostabą
Gan dažnai, kai būsimoji mamytė sužino džiugią naujieną apie jos pilvelyje užsimezgusią gyvybę, skuba pasidalyti tuo su visu pasauliu – nuotrauka feisbuke tampa kone „privaloma". Oi, kaip pagrūmotų pirštu mūsų senolės, visa tai pamačiusios... Kuo skyrėsi senosios vaikelio laukimo ir gimdymo tradicijos nuo dabartinių?

Kuriam Zodiako ženklui nėštumas sukelia didžiausią stresą, o kuris atvirkščiai – pražysta (1)

Kuriam Zodiako ženklui nėštumas sukelia didžiausią stresą, o kuris atvirkščiai – pražysta
Kiekvienas Zodiako ženklas turi savo charakterio ypatumų, kurie pasireiškia ir moteriai pastojus, nėštumo metu. Jūsų dėmesiui – laukimo horoskopas 12 Zodiako ženklų.

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai (1)

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai
Dula, kūno ir judesio terapijos praktikė, Dulų asociacijos Valdybos narė, 3 vaikų mama Vilma Kraelskaitė dalijasi savo įžvalgomis apie pasiruošimą gimdymui.

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji (2)

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji
Nėštumo metu dėl pakitusių kūno formų moteriai tenka įsigyti naujų rūbų.

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias
Fotografai, kurie specializuojasi fotografuodami nėščiąsias, nuolat ieško būdų, kaip vaikelio laukimą įamžinti ypatingai.

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus
Visos moterys, kada nors laukusios vaikelio, ar netgi tėčiai, kuriems teko būti šalia, žino, koks džiaugsmingas, tačiau kartu ir varginantis gali būti šis periodas.

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti (1)

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti
Vaiko besilaukianti moteris nuolat lankosi pas gydytojus, stebinčius, ar mažylio vystymasis yra normalus, ir prižiūrinčius jos sveikatą.

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės (2)

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės
Kiekvienos moters nėštumas – atskira istorija. Vienoms devyni mėnesiai prabėga nepastebimai greitai, be jokių negalavimų ir net beveik neapribojus savo fizinio aktyvumo. Kitoms – viskas kardinaliai keičiasi, tenka labiau save prižiūrėti ir saugoti.