Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jei esame įpratusios intensyviai bėgioti, nenorėtume apleisti šios mėgstamos veiklos, o kartu – ir kūno linijų, turėtų prieš nėštumą. Dažnai laukdamosi pradedame dar labiau rūpintis savo sveikata, juk tampame atsakingos ne tik už save, bet ir būsimą kūdikį. Tačiau ar nėštumo metu sportas – saugi veikla?

Pakalbinome dvi bėgikes ir būsimas mamas – dvynes Moniką ir Mildą Vilčinskaites. Abi juokauja, jog, nėštumo laikui einant į pabaigą, jos jau ima svajoti apie artėjančias bėgimo varžybas ir intensyvias treniruotes.

Tiesa, kol kas bėgimas – tik maloni veikla. Vis dėlto distancijos, kurias jos besilaukdamos vis dar įveikia, kai kam gali pasirodyti nemenkos.

„Šiuo laikotarpiu treniruojamės vien tik savo malonumui. Žinoma, mūsų krūvis yra tikrai didesnis nei nesportuojančių nėščiųjų. O ir šiaip nesportuojančiam žmogui atrodytų daug, kad nėščia moteris bėgioja 5 kartus per savaitę po 10 km. Bet reikėtų turėti omenyje, kad krūvis nėštumo metu sumažėjo kelis kartus", – su šypsena pasakoja Monika.

Paklausta, ar bėgti tokius, vis dar nemenkus, atstumus nėra iššūkis, atsako, jog sunkumo jausmo nėra: „Svoris per dieną neužauga, tai nepajautėme labai didelio ir staigaus poveikio. Žinoma, nėra patogu dėl padidėjusio pilvo, bet kai bėgam dėl savęs, tai didelio skirtumo nedaro. Džiaugiamės, kad tą dieną gerai jaučiamės ir galime pabėgioti."

Mažinti krūvius pagal savijautą

Kaip žinoti, ar nėštumo metu pasirinktas fizinio aktyvumo režimas yra tinkamas? Sportuojančioms moterims bėgikės Vilčinskaitės pataria įsiklausyti į savo kūno poreikius ir fizinį aktyvumą rinktis vadovaujantis savo kūno indikacijomis.

„Nėštumo pradžioje bėgiodavome tikrai nelengvas atkarpas. Vėliau dėl nėštumo pakilo pulsas ir ėmėme bėgti lengvus krosus, – teigia Monika. Kartu ji pabrėžia, jog šiuo periodu labai svarbu vadovautis savo gydytojų ir trenerių nurodymais, susirinkti kuo daugiau informacijos nėštumo ir sporto tema. – Specialistų patarimais vadovaujamės ir mes, sportuodamos ne treniruočių režimu."

Ji taip pat priduria, kad sumažėjusį krūvį visuomet galima kompensuoti kitomis fizinio aktyvumo veiklomis, pavyzdžiui, vaikščiojimu.

„Treniruočių krūvį sumažinusi 3–4 kartus, pradėjau vaikščioti nei daug, nei mažai – nuo 15 iki 18 km per dieną. Be to, visą laiką nepamirštame ir treniruoklių salės bei baseino, kur apsilankome 3 kartus per savaitę", – pasakoja pašnekovė.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Monika ir Milda Vilčinskaitės
© Asmeninio albumo nuotr.

Didesnė atsarga – nėštumo pradžioje

Visgi ar sportinė veika, net jei ir ne tokia intensyvi, negali pakenkti moters ar kūdikio sveikatai? Sveikatingumo klubo „Impuls" asmeninės trenerės Linės Baltakienės nuomone, sportuojant protingai rizikos nėra.

Priešingai, trenerė pataria moterims nenustoti judėti: „Jeigu iki nėštumo moteris buvo fiziškai aktyvi, tai nereikėtų to nutraukti. Jeigu ji mėgsta bėgioti, reikėtų tartis su gydytojais. Galbūt įprastą bėgimą tuo metu galima pakeisti greitu vaikščiojimu, tačiau visiškai nutraukti įprasto aktyvaus režimo nereikėtų."

Įdomu pastebėti, jog didesnės atsargos reikia laikytis būtent nėštumo pradžioje. „Kiek atsargiau reikėtų elgtis pirmąjį trimestrą, kada reikėtų šiek tiek palengvinti bendrą fizinį krūvį. Vėlesniu nėštumo metu tikrai galima savęs nevaržyti, nebent tai sukeltų nemalonią savijautą – tokiu atveju reikėtų krūvį natūraliai dozuoti ir švelninti", – teigia trenerė.

Intensyvus režimas – ne visoms

Treniruočių specialistė pabrėžia, kad sporto nauda nėštumo metu akcentuojama ne veltui: „Fizinis krūvis padeda sureguliuoti nėščiosios kraujotaką, medžiagų apykaitą, padeda išsivaikščioti skysčiams, o tai padeda tinstant kojoms, bei palaiko tolygiai kintantį ir kontroliuojamą kūno svorį. Tačiau galbūt pati svarbiausia sporto ir ypač bėgiojimo nauda yra pagerėjusi nėščiosios savijauta", – įsitikinusi L. Baltakienė.

Tiesa, ji atkreipia dėmesį, jog pradėti intensyviai sportuoti nepatartina toms moterims, kurios iki nėštumo aktyviai nesportavo ar šia veikla neužsiėmė iš viso: „Nėštumo metu judėti – svarbu ir būtina, tačiau duoti organizmui sunkių, iki tol nemėgintų užduočių, nėra rekomenduotina. Intensyvaus sporto šioms moterims patariu imtis jau po nėštumo – tada bus ir papildoma motyvacija siekti naujų tikslų."

Tokio pat požiūrio laikosi ir kalbintos bėgikės. „Fiziškai aktyvios moterys turi neapleisti savo įprastos rutinos. Tačiau tos moterys, kurios iki nėštumo buvo fiziškai pasyvios, o pastojusios sumanė pradėti sportuoti, gali pasidaryti sau daugiau žalos nei naudos", – savo nuomonę išsakė dvynės Monika ir Milda Vilčinskaitės.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Gydytojas pataria, ką svarbu žinoti apie nėščiųjų ultragarso tyrimą

Gydytojas pataria, ką svarbu žinoti apie nėščiųjų ultragarso tyrimą
Pirmosios kūdikio nuotraukos, atliktos ultragarso tyrimo metu, dar iki vaikelio gimimo apkeliauja visus šeimos narius bei artimuosius. Pranešime spaudai informuojama apie tai, ką nėščioji ir jos artimieji turi žinoti apie ultragarso tyrimą.

Neplanuotas vėlyvas nėštumas: kaip nuvyti šalin juodas mintis (15)

Neplanuotas vėlyvas nėštumas: kaip nuvyti šalin juodas mintis
Vaikas jau užaugintas, gyvenimas teka sava vaga, ir štai - netikėta žinia apie nėštumą. Keturiasdešimtmetį peržengusi moteris ima natūraliai abejoti, kas dabar bus, ar susitvarkys ji su naujais gyvenimo iššūkiais?

Kaip kovoti su peršalimu nėštumo metu, kad nepakenktumėte kūdikiui

Kaip kovoti su peršalimu nėštumo metu, kad nepakenktumėte kūdikiui
Jei dažnas į peršalimą numoja ranka, nes mano, kad tai nėra liga, nėščia moteris turi į tai reaguoti labai rimtai.

Interviu su psichologe, kuris pakeis mūsų požiūrį į sapnus

Interviu su psichologe, kuris pakeis mūsų požiūrį į sapnus
Nėštumas – toks jautrus periodas, kai viskas atrodo taip jautru, ryšku, drauge ir trapu. Tai metas, kai labiau įsiklausome į save, į naujus potyrius ir pojūčius.

Nėščioji sužino, kad vaikas gims neįgalus: psichologės komentaras (5)

Nėščioji sužino, kad vaikas gims neįgalus: psichologės komentaras
Psichologė Karolina Gurskienė aptaria situaciją, kuomet nėštumo metu šeima sužino liūdną prognozę - moters nešiojamas vaikelis gims neįgalus arba dar blogiau - gimęs neturės daug šansų išgyventi.

Nėščiosioms gydytojai prieš kelis šimtus metų patardavo tai, nuo ko šiandien plaukai šiaušiasi (8)

Nėščiosioms gydytojai prieš kelis šimtus metų patardavo tai, nuo ko šiandien plaukai šiaušiasi
Kokių rekomendacijų nėščiosios sulaukdavo iš gydytojų maždaug prieš 150 metų ar dar seniau? Į dabartinius – sveikai maitintis, saikingai judėti, nevartoti alkoholio – jie anaiptol nelabai panašūs...

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas (32)

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas
Kai pastoja, keičiasi moters gyvenimas, tačiau vieno dalyko nevalia pamiršti – seksas su mylimu žmogumi turi tęstis, tik šiek tiek kitaip. Konsultuoja gydytoja ginekologė Ingrida Kravčenkienė.

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus (1)

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus
Vilniuje gyvenančios ir vaikelio besilaukiančios būsimos mamos kviečiamos dalyvauti nemokamuose muzikos terapijos užsiėmimuose.

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris
Kūdikio laukimasis – ypatingas metas visai šeimai. Tai didelių pasikeitimų, džiaugsmo, o kartu ir rūpesčio periodas.

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad Seimas svarstys, ar leisti laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti (3)

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti
Nėščios moterys vairuoja dėl daugybės priežasčių, tarp kurių patenka patogumo, saugumo, komforto ir laisvės argumentai.

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą
Kokia yra nėščiosios emocijų įtaka vaisiui, svarsto psichologė Karolina Gurkienė.

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia (12)

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia
Kalbiname 10 mamų, kurios mums atsakė į klausimą: kodėl galėtų vėl ir vėl lauktis. Vienos jų jau turi dvi atžalas, kitos dar tik planuoja šeimos pagausėjimą, tačiau visos sutinka – tai neįkainuojama ir nepaprastai maloni patirtis kiekvienai moteriai.

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras (13)

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras
Pirmojo vaiko besilaukianti moteris jaučia, kad praranda drauges. Jai nebeįdomūs pašnekesiai apie klubus, vakarėlius ir jaunikių paieškas. Negi tikrai tai reiškia draugystės pabaigą?