Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jei esame įpratusios intensyviai bėgioti, nenorėtume apleisti šios mėgstamos veiklos, o kartu – ir kūno linijų, turėtų prieš nėštumą. Dažnai laukdamosi pradedame dar labiau rūpintis savo sveikata, juk tampame atsakingos ne tik už save, bet ir būsimą kūdikį. Tačiau ar nėštumo metu sportas – saugi veikla?

Pakalbinome dvi bėgikes ir būsimas mamas – dvynes Moniką ir Mildą Vilčinskaites. Abi juokauja, jog, nėštumo laikui einant į pabaigą, jos jau ima svajoti apie artėjančias bėgimo varžybas ir intensyvias treniruotes.

Tiesa, kol kas bėgimas – tik maloni veikla. Vis dėlto distancijos, kurias jos besilaukdamos vis dar įveikia, kai kam gali pasirodyti nemenkos.

„Šiuo laikotarpiu treniruojamės vien tik savo malonumui. Žinoma, mūsų krūvis yra tikrai didesnis nei nesportuojančių nėščiųjų. O ir šiaip nesportuojančiam žmogui atrodytų daug, kad nėščia moteris bėgioja 5 kartus per savaitę po 10 km. Bet reikėtų turėti omenyje, kad krūvis nėštumo metu sumažėjo kelis kartus", – su šypsena pasakoja Monika.

Paklausta, ar bėgti tokius, vis dar nemenkus, atstumus nėra iššūkis, atsako, jog sunkumo jausmo nėra: „Svoris per dieną neužauga, tai nepajautėme labai didelio ir staigaus poveikio. Žinoma, nėra patogu dėl padidėjusio pilvo, bet kai bėgam dėl savęs, tai didelio skirtumo nedaro. Džiaugiamės, kad tą dieną gerai jaučiamės ir galime pabėgioti."

Mažinti krūvius pagal savijautą

Kaip žinoti, ar nėštumo metu pasirinktas fizinio aktyvumo režimas yra tinkamas? Sportuojančioms moterims bėgikės Vilčinskaitės pataria įsiklausyti į savo kūno poreikius ir fizinį aktyvumą rinktis vadovaujantis savo kūno indikacijomis.

„Nėštumo pradžioje bėgiodavome tikrai nelengvas atkarpas. Vėliau dėl nėštumo pakilo pulsas ir ėmėme bėgti lengvus krosus, – teigia Monika. Kartu ji pabrėžia, jog šiuo periodu labai svarbu vadovautis savo gydytojų ir trenerių nurodymais, susirinkti kuo daugiau informacijos nėštumo ir sporto tema. – Specialistų patarimais vadovaujamės ir mes, sportuodamos ne treniruočių režimu."

Ji taip pat priduria, kad sumažėjusį krūvį visuomet galima kompensuoti kitomis fizinio aktyvumo veiklomis, pavyzdžiui, vaikščiojimu.

„Treniruočių krūvį sumažinusi 3–4 kartus, pradėjau vaikščioti nei daug, nei mažai – nuo 15 iki 18 km per dieną. Be to, visą laiką nepamirštame ir treniruoklių salės bei baseino, kur apsilankome 3 kartus per savaitę", – pasakoja pašnekovė.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Monika ir Milda Vilčinskaitės
© Asmeninio albumo nuotr.

Didesnė atsarga – nėštumo pradžioje

Visgi ar sportinė veika, net jei ir ne tokia intensyvi, negali pakenkti moters ar kūdikio sveikatai? Sveikatingumo klubo „Impuls" asmeninės trenerės Linės Baltakienės nuomone, sportuojant protingai rizikos nėra.

Priešingai, trenerė pataria moterims nenustoti judėti: „Jeigu iki nėštumo moteris buvo fiziškai aktyvi, tai nereikėtų to nutraukti. Jeigu ji mėgsta bėgioti, reikėtų tartis su gydytojais. Galbūt įprastą bėgimą tuo metu galima pakeisti greitu vaikščiojimu, tačiau visiškai nutraukti įprasto aktyvaus režimo nereikėtų."

Įdomu pastebėti, jog didesnės atsargos reikia laikytis būtent nėštumo pradžioje. „Kiek atsargiau reikėtų elgtis pirmąjį trimestrą, kada reikėtų šiek tiek palengvinti bendrą fizinį krūvį. Vėlesniu nėštumo metu tikrai galima savęs nevaržyti, nebent tai sukeltų nemalonią savijautą – tokiu atveju reikėtų krūvį natūraliai dozuoti ir švelninti", – teigia trenerė.

Intensyvus režimas – ne visoms

Treniruočių specialistė pabrėžia, kad sporto nauda nėštumo metu akcentuojama ne veltui: „Fizinis krūvis padeda sureguliuoti nėščiosios kraujotaką, medžiagų apykaitą, padeda išsivaikščioti skysčiams, o tai padeda tinstant kojoms, bei palaiko tolygiai kintantį ir kontroliuojamą kūno svorį. Tačiau galbūt pati svarbiausia sporto ir ypač bėgiojimo nauda yra pagerėjusi nėščiosios savijauta", – įsitikinusi L. Baltakienė.

Tiesa, ji atkreipia dėmesį, jog pradėti intensyviai sportuoti nepatartina toms moterims, kurios iki nėštumo aktyviai nesportavo ar šia veikla neužsiėmė iš viso: „Nėštumo metu judėti – svarbu ir būtina, tačiau duoti organizmui sunkių, iki tol nemėgintų užduočių, nėra rekomenduotina. Intensyvaus sporto šioms moterims patariu imtis jau po nėštumo – tada bus ir papildoma motyvacija siekti naujų tikslų."

Tokio pat požiūrio laikosi ir kalbintos bėgikės. „Fiziškai aktyvios moterys turi neapleisti savo įprastos rutinos. Tačiau tos moterys, kurios iki nėštumo buvo fiziškai pasyvios, o pastojusios sumanė pradėti sportuoti, gali pasidaryti sau daugiau žalos nei naudos", – savo nuomonę išsakė dvynės Monika ir Milda Vilčinskaitės.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Gydytoja: kada anksčiausiai galima pamatyti būsimo vaiko lytį (1)

Gydytoja: kada anksčiausiai galima pamatyti būsimo vaiko lytį
Nors 4 D echoskopas jau nėra didelė naujiena, vis tiek jis – tarsi stebuklas, nes rodo tai, ką vaisius veikia pilvelyje „čia" ir „dabar".

Išskirtinėje fotosesijoje – 100 pasipuošusių nėščiųjų

Išskirtinėje fotosesijoje – 100 pasipuošusių nėščiųjų
Algis Kriščiūnas įamžino 100 nėščiųjų bendroje nuotraukoje. Taip gegužę vyksiančios konferencijos „Sveika ir laiminga mama" organizatoriai sveikino Lietuvą su valstybės atkūrimo šimtmečiu.

Romualdas Šemeta: kas iš tiesų yra sąmoninga tėvystė

Romualdas Šemeta: kas iš tiesų yra sąmoninga tėvystė
Romualdas Šemeta – gydytojas akušeris – ginekologas, turintis 30 m. klinikinės praktikos patirtį, daugiau nei 20 m. ruošiantis besilaukiančias šeimas gimdymui. Gydytojas yra konferencijos „Sveika ir laiminga mama“ ambasadorius ir diskusijos dalyvis.

Nėštumo metu diagnozę „vėžys“ išgirdusi Vaida dėkoja ją ir sūnų išgelbėjusiems medikams

Nėštumo metu diagnozę „vėžys“ išgirdusi Vaida dėkoja ją ir sūnų išgelbėjusiems medikams
Po širdimi nešioti gyvybę ir sužinoti, jog kiaušidėje rastas cistinis darinys turi navikinių ląstelių - kiekvienai būsimai motinai ši žinia būtų gniuždanti.

Romualdas Šemeta: būsimo vaiko sveikata formuojasi dar iki fizinio jo gyvybės užsimezgimo

Romualdas Šemeta: būsimo vaiko sveikata formuojasi dar iki fizinio jo gyvybės užsimezgimo
Rytų šalyse nuo seno teigiama, jog vaikas pas mamą pirmiausia ateina dvasiniu pavidalu, likus 3-4 mėnesiams iki nėštumo pradžios, todėl sąmoningas tėvų požiūris į vaikelio auginimą turi prasidėti dar prieš planuojant naują gyvybę.

Kur lankytis nėštumo metu – pas šeimos gydytoją ar akušerį ginekologą?

Kur lankytis nėštumo metu – pas šeimos gydytoją ar akušerį ginekologą?
Pagal SAM (Sveikatos apsaugos ministerijos) nustatytas ir patvirtintas metodikas mažos rizikos nėštumo priežiūros paslaugas teikia šeimos gydytojas ar PASP (pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos) komandos akušeris ginekologas. Kokia tikrovė? Konsultuoja gydytoja akušerė ginekologė Ingrida Kravčenkienė.

Paaiškėjo, kokio amžiaus moterys Lietuvoje dažniausiai susilaukia pirmojo vaikelio

Paaiškėjo, kokio amžiaus moterys Lietuvoje dažniausiai susilaukia pirmojo vaikelio
Moterys Europos Sąjungoje pirmagimio susilaukia būdamos vidutiniškai 29-erių metų, praneša naujienų agentūra ELTA.

Skelbia 100 nėščiųjų paiešką, kurias pakvies į išskirtinę fotosesiją

Skelbia 100 nėščiųjų paiešką, kurias pakvies į išskirtinę fotosesiją
Konferencijos „Sveika ir laiminga mama", kuri Vilniuje vyks Motinos dieną, organizatoriai kviečia besilaukiančias moteris į unikalią fotosesiją. 100 nėščiųjų bus įamžintos bendroje nuotraukoje ir taip pasveikins Lietuvą su šimtmečiu!

Dr. Lolita Navickienė: ryšys tarp vaikelio ir jo mamos užsimezga nėštumo metu

Dr. Lolita Navickienė: ryšys tarp vaikelio ir jo mamos užsimezga nėštumo metu
Koks bebūtų reiklus šiandieninis pasaulis ir didelis kasdienis gyvenimo tempas, šeima visuomet buvo, yra ir bus didžiausia vertybė. Šeimoje gimsta nauja gyvybė, o kūdikio gimimas yra džiaugsmas ir didis pasaulio stebuklas visiems.

Dažniausi ir svarbiausi tyrimai nėštumo metu

Dažniausi ir svarbiausi tyrimai nėštumo metu
Per nėštumą reikia nemažai tyrimų. Kokie reikalingi, kad kūdikis negimtų turėdamas pavojingą užkratą?

Gydytoja I.Kravčenkienė nėščiosioms: neprisikurkite nereikalingų įsivaizdavimų

Gydytoja I.Kravčenkienė nėščiosioms: neprisikurkite nereikalingų įsivaizdavimų
Apie pastojusią moterį tik ir kalbama, kokia ji ypatinga, kokia nuostabi jos būklė. Nereta prisipažįsta, kad tapusi nėščia šiek tiek nusivylė, kaip viena mūsų skaitytoja įvardijo, atrodo, gyvenimo šventė vyksta, o tu stovi kažkur už durų ir tavęs neįleidžia vidun... Nesijauti nei labai graži, nei labai ypatinga, tiesiog nei šiokia, nei tokia...

Net 60 proc. nėščiųjų elgiasi rizikingai, atskleidė tyrimas gimdymo namuose (2)

Net 60 proc. nėščiųjų elgiasi rizikingai, atskleidė tyrimas gimdymo namuose
Net 60 proc. nėščiųjų nepaiso gydytojų rekomendacijų, rizikuodamos pakenkti būsimiems kūdikiams.

Kaip patenkinti vitaminų poreikį nesuvalgant nė vienos tabletės

Kaip patenkinti vitaminų poreikį nesuvalgant nė vienos tabletės
Nėštumo metu svarbūs ne vien vitaminai, bet ir mineralai bei mikroelementai. Kokių jų reikia ir kokiuose produktuose jų daugiausia?

Kodėl nėščioms moterims reikia glostyti savo pilvą

Kodėl nėščioms moterims reikia glostyti savo pilvą
Besilaukiančios moterys, nepatingėkite glostyti pilvų – kūdikiams tai patinka!

Kokie tyrimai skiriami nėščiajai

Kokie tyrimai skiriami nėščiajai
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos primena, kad vaikelio besilaukiantys tėvai turi rūpintis vaiko sveikata dar iki jo gimimo - lankytis reguliariai pas gydytojus, atlikti reikiamus tyrimus.