Reklama

Svarbusis vitaminas, kurio trūksta daugeliui nėščiųjų

 (2)
Pradėjus laukti vaikelio, svarbu, kad moteris gautų pakankamą kiekį vitaminų ir mineralinių medžiagų. Apie folio rūgšties naudą būsimoms mamoms žinome tikrai daug, tuo tarpu apie vitamino D būtinumą nėščiosioms informacijos vis dar trūksta. Konsultuoja gydytoja Asta Ambrazevičienė.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jei pats nesidomėsi - gali ir likti nesužinojęs

Vilnietė Milda šiuo metu laukiasi antrojo vaikučio. Į 30 nėštumo savaitę įkopusi Milda jau išėjo nėštumo ir gimdymo atostogų, todėl gali daugiau laiko skirti ne tik šešerių metų sūnui, bet ir sau - savo savijautai, mitybai, sveikatai. Šį kartą, planuodama antrą vaikelį, du mėnesius iki pastojimo Milda vartojo folio rūgšties preparatus.

„Kai pirmą kartą laukiausi, nežinojau, kad tam tikrų preparatų reikia vartoti prieš nėštumą ir pirmuosius nėštumo mėnesius, tačiau dabar jau esu patyrusi, todėl vartojau juos savo iniciatyva", - sako pašnekovė. Pirmojo nėštumo metu Milda pas gydytoją pirmą kartą apsilankė šeštą nėštumo savaitę, būtent tada ir išgirdo klausimą, kokius vitaminus ji papildomai geria. Tąkart nepatyrusi būsimoji mama atsakė, kad jokių. Laimė, nėštumas buvo sklandus, sūnelis gimė stiprus ir sveikas.

Milda šįkart laukiasi dukrytės ir sako, kad antrą kartą laukiantis daug kas drąsiau, nes jau yra patirta ir žinoma. Moteris vasarą prisišaldė įvairių uogų - braškių, aviečių, mėlynių, todėl dabar kasdien mitybą papildo ir „močiutės daržo vitaminais". Be to, šiuo metų laiku ji stengiasi kasdien suvalgyti šiek tiek spanguolių ir mamos spaustų šaltalankių tyrės.

Moters abu nėštumus prižiūri ir gimdymus priima ta pati gydytoja, kurios kompetencija Milda visiškai pasitiki. Tačiau jos draugių patirtis ne visada būna tokia teigiama. „Jeigu pats nepasidomėsi ir atėjęs vizito nepaklausi, gali likti ir nesužinojęs kai kurių svarbių dalykų. Raginu moteris būti aktyviomis, domėtis savo sveikata ir nebijoti klausti. Visada geriau užduoti kelis papildomus klausimus, negu nutylėti ir nesužinoti svarbių nėščiajai sveikatos aspektų", - sako ji.

Svarbioji folio rūgštis

Apie tai, kad folio rūgštis yra itin svarbi planuojant vaikelį ir jau pastojus, mokslas yra pateikęs daug neginčytinų įrodymų. Folio rūgštis didina pastojimo tikimybę, saugo motiną nuo mažakraujystės nėštumo ir žindymo laikotarpiu. Ji padeda palaikyti normalią psichologinę funkciją, sumažina pavargimo jausmą ir nuovargį.

Folio rūgštis svarbi ne tik motinos sveikatai ir savijautai, bet ir būsimam vaikeliui. Ji mažina apsigimimų riziką. Vienas labiausiai paplitusių nervinio vamzdelio defektų yra spina bifida - įskilas stuburas su įgimtu plyšiu, kai nesuaugę slankstelių lankai. Manoma, kad per metus pasaulyje gimsta apie 300 tūkstančių naujagimių su nervinio vamzdelio defektais, o moksliniai tyrimai rodo, kad tinkamas folio rūgšties vartojimas šių apsigimimų tikimybę gali sumažinti 70-75 proc.

Kaip rodo patirtis, tik apie du trečdaliai nėščiųjų vartoja folio rūgšties preparatus. Daugiau kaip 30 procentų būsimųjų mamų nustatomas foliatų trūkumas.

Nėštumo ir žindymo metu folio rūgšties poreikis gerokai padidėja. Norint sumažinti nervinio vamzdelio defektų riziką, nėščiosioms rekomenduojama per parą papildomai vartoti 400 μg folio rūgšties ne trumpiau kaip vieną mėnesį iki pastojimo ir iki trijų mėnesių po jo. Be to, kadangi nėščiosioms viso nėštumo metu neretai nustatomas folio rūgšties trūkumas, dažnai diagnozuojama mažakraujystė, moterims rekomenduojama vartoti folio rūgšties viso nėštumo metu ir žindant kūdikį.

Jeigu moters sveikatos istorijoje yra buvusių nervinio vamzdelio defektų, jeigu moteris serga cukriniu diabetu ar vartoja tam tikrus vaistus, folio rūgšties dozė gali būti padidinta. Apie tai moterį turi informuoti jos gydytojas.

Nėštumas ir nepakeičiamasis vitaminas D

Tai, kad vitaminas D yra gyvybiškai svarbus gimusiems vaikams ir todėl papildomai duodamas visiems kūdikiams, žino kiekviena mama. Tačiau apie vitamino D svarbą nėštumo planavimo, laukimo bei žindymo laikotarpiais girdėjo tikrai ne visi. Paskutiniais metais pasikeitusios vitamino D vartojimo rekomendacijos nurodo, kad nėščioji, be folio rūgšties, turi gauti ir vitamino D3.

Vitaminas D dalyvauja visų žmogaus organų veikloje. Moksliniai tyrimai patvirtino jo naudą kaulų sistemai, insulto, infarkto bei onkologinių susirgimų profilaktikai, tinkamai endokrininės bei imuninės sistemų veiklai, psichologinei būklei bei pažintinėms funkcijoms.

Rekomenduojamos vitamino D normos Centrinės Europos gyventojams yra tokios: suaugusiems - 800 - 2000 TV per dieną, priklausomai nuo kūno svorio ir buvimo saulėje, o nėščiosioms ir žindyvėms - 1500 - 2000 TV per dieną.

Deja, statistika yra negailestinga - net 76 procentai nėščių moterų turi vitamino D trūkumą. Trūkstant šio vitamino nėštumo metu, didėja rizika susirgti nėščiųjų diabetu, bakterine vaginoze. Vitamino D trūkumas padidina preeklampsijos tikimybę, kuri yra viena dažniausių priešlaikinio gimdymo priežasčių.

Nustatyta, kad jei nėštumo metu trūksta vitamino D3, vaikai dažniau serga:

-rachitu, o senatvėje - osteoporoze,

-I tipo cukriniu diabetu,

-išsėtine skleroze,

-sąnarių ligomis,

-šizofrenija.

Kaip atpažinti, kad organizmui trūksta vitamino D?

Kūdikiams tai bene dažniausiai pasireiškia prakaitavimu, suminkštėjusiais momenėlių kraštais - požymiais, kad ima vystytis rachitas. Vaikai, kuriems trūksta vitamino D, dažnai serga peršalimo ligomis, lengviau kimba infekcijos, vystosi alerginės ligos, pasireiškia naktinis prakaitavimas. Suaugusiems, kuriems nustatomas vitamino D trūkumas, skundžiasi susilpnėjusiu imunitetu, kaulų skausmais (skauda spaudžiant krūtinkaulį), raumenų silpnumu, prakaitavimu.

Folio rūgšties ir vitamino D šaltiniai

Nors nėštumo metu valgyti už du tikrai nereikia, tačiau būtina dvigubai atidžiau žiūrėti, ką dedate į lėkštę. Kokybiškas, subalansuotas maistas labai svarbus tam, kad jūsų organizmas ir būsimasis vaikelis būtų aprūpintas reikiamomis medžiagomis. Papildomos energijos kūdikiui - kalorijų iš angliavandenių ar riebalų - nėščiosioms reikia tik nuo ketvirtojo mėnesio. Ir net tada jų reikia tik 10 proc. (250 kalorijų) daugiau nei iki tol. Tai labai nedaug.

Folio rūgšties mes gauname per maistą - jos, pavyzdžiui, yra brokoliuose, lapinėse salotose, neskaldytų gūdų produktuose, piene, kiaušiniuose. Tačiau kadangi folio rūgšties poreikis planuojant nėštumą ir jau laukiantis kūdikio, itin padidėja, vien tik sveikos mitybos nepakanka ir reikia folio preparatų vartoti papildomai.

Vitamino D pagrindinis šaltinis - saulės spinduliai, kuriais Lietuvoje mes džiaugiamės retai, be to, jais džiaugtis trukdo ir baimė susirgti odos ligomis. Kaip ir vaikams, pirmaisiais gyvenimo metais, taip ir nėščiosioms, vitamino D būtina vartoti papildomai.

Difolin maisto papildas sukurtas rūpestingoms nėščiosioms ir jų būsimiems mažyliams. Vienoje Difolin tabletėje yra rekomenduojamos nėštumo metu naudoti folio rūgšties ir vitamino D3 dozės. Tai pigiau ir patogiau nei dvi atskiros tabletės.

Užsakymo nr.: PT_69524296

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas (26)

Gydytoja ginekologė: seksas per nėštumą ne tik kad galimas, bet ir reikalingas
Kai pastoja, keičiasi moters gyvenimas, tačiau vieno dalyko nevalia pamiršti – seksas su mylimu žmogumi turi tęstis, tik šiek tiek kitaip. Konsultuoja gydytoja ginekologė Ingrida Kravčenkienė.

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus

Nėščiosios kviečiamos į nemokamus muzikos terapijos užsiėmimus
Vilniuje gyvenančios ir vaikelio besilaukiančios būsimos mamos kviečiamos dalyvauti nemokamuose muzikos terapijos užsiėmimuose.

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas: apie šiuos pavojus turėtų žinoti kiekviena moteris
Kūdikio laukimasis – ypatingas metas visai šeimai. Tai didelių pasikeitimų, džiaugsmo, o kartu ir rūpesčio periodas.

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės

Bus sprendžiama, ar leisti tėvams laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad Seimas svarstys, ar leisti laidoti negimusius embrionus ir vaisius iki 22-os savaitės.

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?

Sportuoti nėštumo metu – sveika ar rizikinga?
Laukiantis mūsų kūnas ima keistis, kaip ir įpročiai bei poreikiai. Norime išsaugoti tai, kas sukelia džiaugsmą. Tai – gera savijauta ir, žinoma, grožis.

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti (3)

Už vairo sėdi nėščioji: ko nevalia pamiršti
Nėščios moterys vairuoja dėl daugybės priežasčių, tarp kurių patenka patogumo, saugumo, komforto ir laisvės argumentai.

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą

Kaip iš tiesų jaučiasi vaikas pilve, kai nėščioji patiria stresą
Kokia yra nėščiosios emocijų įtaka vaisiui, svarsto psichologė Karolina Gurkienė.

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia (12)

10 argumentų, kodėl galėčiau būti vėl ir vėl nėščia
Kalbiname 10 mamų, kurios mums atsakė į klausimą: kodėl galėtų vėl ir vėl lauktis. Vienos jų jau turi dvi atžalas, kitos dar tik planuoja šeimos pagausėjimą, tačiau visos sutinka – tai neįkainuojama ir nepaprastai maloni patirtis kiekvienai moteriai.

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras (13)

Ar tikrai pastojusi moteris praranda dalį savo draugių: psichologės komentaras
Pirmojo vaiko besilaukianti moteris jaučia, kad praranda drauges. Jai nebeįdomūs pašnekesiai apie klubus, vakarėlius ir jaunikių paieškas. Negi tikrai tai reiškia draugystės pabaigą?

Viena dažniausių nėščiųjų problemų – pykinimas

Viena dažniausių nėščiųjų problemų – pykinimas
Dauguma nėščiųjų patiria rytinį pykinimą. Simptomai būna įvairūs: vienas pykina ryte, kitos vemia, be to, kartais pykinimas pasireiškia ir dienos metu.

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris

Nėštumas vasarą: apie šias problemas turėtų žinoti kiekviena moteris
Tikėtina, kad reta šeima, planuodama nėštumą, pagalvoja, koks metų laikas būtų palankesnis antrajam laukimo periodui. Tiesa, gydytojai šiuo klausimu sutaria: vasaros karščiai, tvankus oras, spiginanti saulė – gali būti sunkios nėštumo pabaigos, priešlaikinio gimdymo ar kitų komplikacijų priežastimi.

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį

Gydytojas genetikas: ką galima sužinoti apie negimusį kūdikį
Šiandien jau sunku įsivaizduoti, kad dar 1960-aisiais Dauno sindromo riziką būsimam vaikeliui buvo galima įvertinti tik pagal besilaukiančios gimdyvės amžių.

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?

Mankštos nėštumo metu – kam to reikia?
Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui. Tačiau labai svarbu, kad judėjimas šiuo itin atsakingu gyvenimo momentu būtų taisyklingas. Vienas tinkamiausių pasirinkimų – specialios nėščiųjų mankštos. Kas tai ir kuo jos reikšmingos, pasiteiravome kineziteraupeutės, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėjos Tomos Kreivėnaitės.

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau (134)

Meilužės atviras laiškas: ir noriu bendro vaiko, ir bijau
Redakcija gavo neįprastą laišką, kuriame vedusį vyrą mylinti moteris klausia psichologės patarimo: kaip jų santykius paveiktų bendras kūdikis?

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti

Prakaitavimas: praktiniai patarimai, kaip jo išvengti
Nėštumo metu moteris prakaituoja labiau, negu įprastai, todėl šiltuoju metų laiku tai sukelia nemažai nepatogumų. Praktiški patarimai, kaip padėti sau tokiu atveju.