Įdomusis testas: koks tavo vaiko temperamentas?

Psichologės Vitalijos Mikutaitienės parengtas testas, kuris padės geriau pažinti savo vaiko temperamentą. Sužinokime, ką auginame - flegmatiką, sangviniką, melancholiką ar choleriką.
© DPA

Parengė psichologė Vitalija Mikutaitienė, VŠĮ "Mokymų ir psichologinio konsultavimo centras".

Atsakykite į klausimus, pasižymėdami, kuris atsakymo variantas labiausiai tinka apibūdinti jūsų vaikui.

1. Jūsų vaikas kaip:

a) lapiukas daug šypsosi, judrus, dažnai geros nuotaikos, lengvai persijungia iš vienos veiklos į kitą;

b) vilkas - aktyvus, judrus, triukšmingas, audringai reiškia emocijas: jei jaučiasi nelaimingi ar, priešingai, labai laimingi, netrukus apie tai sužino visas pasaulis;

c) kiškutis - atsargus, baugštus, jautrus, drovus, paklusnus, mažai aktyvus.

d) meškutis - ramus, lėtas, atsipalaidavęs, niekur neskubantis, linkęs būti vienas.

TAIP PAT SKAITYKITE:
TOP 7 Lietuvos įžymybės, kurios labiausiai slepia vaikus
Interneto hitas: tigrė, žaidžianti su dvimečiu berniuku

2. Jūsų vaikas:

a) turi reguliarų bioritmą, t. y. visada maždaug tuo pat metu išalksta, pavargsta, užsimano į tualetą, gyvena pagal griežtą dienotvarkę.

b) nesilaiko dienotvarkės režimo - miego ir valgymo ritmas nereguliarus (valgo ne pagal valandas, o kai išalksta).

c) mėgsta rutiną, turi gana reguliarų dienos režimą, naujoje aplinkoje apsipranta iš lėto, į pokyčius dažniausiai reaguoja neigiamai, tačiau "apšilus" nuotaika pasikeičia. 

d) neturi įgimto bioritmo, dažnai pramiega, pavėluojat pagal dienotvarkę, dėl vaiko lėtumo.

3. Maisto poreikis:

a) valgo ir geria pagal normas vidutiniu tempu. Atsitraukia nuo maisto kalbomis, žaidimams. Neturi pastovių mylimų patiekalų, išskyrus saldumynus;

b) alkį ir troškulį išgyvena jautriai. Valgo daug, greitai, nekantriai. Nuolat turi mėgstamą patiekalą. Patiekalai neįkyri. Gali garsiai rėkti, pykti reikalaudamas maisto.

c) dėl alkio ir troškulio mažai kenčia. Valgo ir geria lėtai, mažai, be apetito. Turi mėgstamus patiekalus, išrankus. Bijo ragauti naują patiekalą;

d) alkį ir troškulį išgyvena aiškiai, bet neryškiai. Valgo ir geria lėtai, bet daug. Apetitas geras, maistui neišrankus. Valgo viską be pasirinkimo. Vienodi patiekalai neįkyri.

4. Vaiko reakcija į naujas situacijas, aplinkos pokyčius:

a) lengvai persijungia iš vienos veiklos į kitą, greit apsipranta naujoje aplinkoje; 

b) šie vaikai sunkiai apsipranta su nauja aplinka, žmonėmis, nemėgsta pokyčių (net menkiausių), į juos reaguoja labai emocingai: 

c) naujoje aplinkoje apsipranta iš lėto, į pokyčius dažniausiai reaguoja neigiamai, tačiau "apšilus" nuotaika pasikeičia. Pajutę, kad mama, tėtis ar močiutė stumia daryti tai, kas yra nauja, nežinoma, - atsitraukia, užsidaro savyje; 

d) būna per daug užsiėmę savo žaidimais ar svajonėmis, kad pastebėtų aplinkos pokyčius.

5. Bendravimas su kitais vaikais:

a)  turi daugybę draugų, linkę bendrauti, kalbūs - tikri "kodėlčiukai"; 

b) moka pakovoti dėl savęs. Tarp bendraamžių siekia išsikovoti lyderio pozicijas. Nepaklusnūs, sunkiai suvaldomi jie gali turėti bendravimo bėdų; 

c) linkę ne dalyvauti, o būti stebėtojai: kieme žaidžiančius vaikus iš tolo stebės tol, kol įsitikins, kad jų būryje gana saugu ir patys gali pabandyti žaisti. Šie mėgsta ir moka būti vieni. Tarp bendraamžių jie tylūs, nepastebimi; 

d) neskuba susidraugauti su bendraamžiais ir žaisti pagal kitų sukurtas taisykles, verčiau smėlio dėžės kamputyje susikuria savą pasaulį.

6. Drąsa ir baimės:

a) pats nerezga pavojingų užsiėmimų, bet juose dalyvauja dėl kompanijos. Nėra drąsuolis, bet nesisaugo. Prisibijo skausmo, baisių pasakojimų, gydytojų ir jų procedūrų' 

b) mėgsta pavojingus sumanymus ir situacijas. Drąsuolis. Nebijo skausmo, bet nesiduoda gydytojų apžiūrai; 

c) vengia pavojingų sumanymų. Bijo skausmo, tamsos, baisių pasakų, gydytojų ir jų procedūrų (daug įvairių baimių); 

d) nemėgsta pavojingų žaidimų, bet ir nebijo jų. Atidus, apdairus, bet ne nervingas. Nebijo skausmo, tamsos, kraujo, vienatvės, baisių pasakojimų, gydytojų ir jų procedūrų.
 

7. Miegas:

a) užmiega greitai, kai nėra susijaudinęs. Lengvai užmiega naujoje vietoje. Miegui vidutiniškai jautrus, šviesa nereikšminga;  

b) užmiega sunkiai. Prieš miegą dažnai kaprizingas, susijaudinęs. Sunkiai užmiega svetimoje aplinkoje. Miegas labai jautrus, mažas triukšmas pažadina.

c) į vakarą pavargsta, užmiega anksti. Prieš miegą tingus. Naujoje vietoje gali užmigti lengvai ir sunkiai. Miegas kietas, bet dieną užmiega sunkiai. Pabunda vėlai, mėgsta pasivartyti lovoje.

d) užmiega labai greitai, lengvai, bet kokioje pozoje. Prieš miegą ramus. Lengvai užmiega naujoje vietoje. Miegas labai gilus, netrukdo triukšmas, šviesa.

Suskaičiuokite, kokių atsakymų surinkote daugiausia ir sužinokite rezultatus.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lavinimas ir ugdymas

Mieli tėvai, kada paskutinį kartą atsiprašėte savo vaikų?

Ar verta atsiprašyti savo vaiko? Galbūt tėvai visada yra tiesūs, todėl neprivalo prašyti savo vaikų atleidimo už pykčio proveržius?

Brolių ir seserų konfliktai: ar verta dėl jų rūpintis

Idiliškame šeimos paveiksle broliai ir sesės rūpinasi vienas kitu, kartu žaidžia, elgiasi vienas su kitu lyg geriausi draugai. Bet kaip dažnai taip atrodo realybė?

Laimingi žmonės keliauja: į Ameriką su mažais vaikais (10)

Rasa Sagė pasakoja savo įspūdžius apie kelionę su mažais vaikais į Ameriką.

Kaip išmokyti vaikus tinkamai pasirūpinti savo dantimis (1)

„Nenoriu plautis rankų, nenoriu valgyti daržovių, eiti į darželį, klotis lovos ir persirengti grįžęs namo..." – sąrašas galėtų tęstis iki begalybės.

Žaidimai su vaiku: kokios ribos turėtume niekada neperžengti

Visi tėvai trokšta, kad jų vaikas kuo greičiau išmoktų įvairiausių dalykų, parodytų savo sugebėjimus, demonstruotų raidą ir gražiai žaistų. Vieni, suvokdami, kad be jų pagalbos, indėlio ir pastangų – tai beveik neįmanoma, kasdien bent valandą skiria žaidimams. Kiti, paskendę savo darbuose ir rūpesčiuose, tikisi, kad jis pats natūraliai šių dalykų išmoks.

Ar vaikai į mokyklą turi ateiti mokėdami skaityti ir rašyti (13)

Kas yra priešmokyklinis ugdymas: ko šiuos metus mokomi vaikai, ar priešmokyklinio amžiaus vaikai turi išmokti skaityti, rašyti, skaičiuoti?

Kas iš tiesų yra emocinis intelektas ir kaip jį ugdyti nuo mažų dienų (6)

Emocinis intelektas – populiarus terminas, tačiau apie jį kalbama dažnai iš tiesų neįsigilinus į jo esmę.

Išlepinto vaiko požymiai ir patarimai tėvams (11)

Išlepintas mažylis – tikras galvos skausmas tėvams.

Pedagogė: vaikus turime auklėti koreguodami netinkamą jų elgesį, o ne bausdami (1)

Ikimokyklinio ugdymo pedagogės parengtas komentaras apie bausmes. Kas yra bausmė ir ar ji taikoma vaikams ikimokyklinio ugdymo įstaigose?

Kai vaikas supyksta, turite atsiminti kelis esminius dalykus

Išbandymas ne tik vaikui, bet ir tėvams – taip galima apibūdinti situacijas, kai mažylis primygtinai kažko reikalauja prekybos centre, išlipęs iš lovos „ne ta koja" verkšlena iki pietų, nepasidalinęs žaislais smėlio dėžėje ima viską mėtyti į šalis, apkumščiuoja greta sėdinčius draugus ir visais kitais būdais demonstruoja nepasitenkinimą ar nusivylimą.

3 eksperimentai su vandeniu, kurie patiks vaikams

Ne tik rašydami ar skaitydami vis daugiau galime išmokti apie mus supančią aplinką, bet ir labai svarbu kalbėti, pajusti, matyti. Todėl tam pasiekti pasitelkiami eksperimentai.

Kur dėti sugedusius elektroninius žaislus

Net penktadalis gyventojų, kurių šeimose auga nepilnamečių vaikų, teigė, jog pernai elektroninius žaislus į konteinerius išmetė kartu su buitinėmis atliekomis. Kone kas antras apklaustasis manė, jog žaisluose galėjo būti likusios panaudotos baterijos.

Psichologė: kaip auklėjant neperspausti ir užauginti laimingą vaiką (1)

Psichologė Jūratė Bortkevičienė atsako į klausimus apie ribų nubrėžimą vaikams: kaip tą padaryti nepažeidžiant vaiko laisvės ir suteikiant jam geriausias sąlygas augti.

Psichologė: ribas vaikams reikia taikyti nuo kūdikystės (18)

Jeigu paklaustume savęs, ko labiau reikia vaikams – ribų ar laisvės, greičiausiai atsakytume, kad ribų. Apie jas tiek daug prisiskaitėme ir prisiklausėme. Vis dėlto vaikui labiau reikia laisvės, o ribos turi būti nejuntamos, „įsipaišiusios" į patį gyvenimą.

Vaikas neklauso: 3 esminiai dalykai, kuriuos turite žinoti (13)

Kaip reaguoti į netinkamą vaiko elgesį? Pats pirmas žingsnis būtų pabandyti suprasti, kodėl vaikas elgiasi netinkamai.