Įdomusis testas: koks tavo vaiko temperamentas?

Psichologės Vitalijos Mikutaitienės parengtas testas, kuris padės geriau pažinti savo vaiko temperamentą. Sužinokime, ką auginame - flegmatiką, sangviniką, melancholiką ar choleriką.
© DPA

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Parengė psichologė Vitalija Mikutaitienė, VŠĮ "Mokymų ir psichologinio konsultavimo centras".

Atsakykite į klausimus, pasižymėdami, kuris atsakymo variantas labiausiai tinka apibūdinti jūsų vaikui.

1. Jūsų vaikas kaip:

a) lapiukas daug šypsosi, judrus, dažnai geros nuotaikos, lengvai persijungia iš vienos veiklos į kitą;

b) vilkas - aktyvus, judrus, triukšmingas, audringai reiškia emocijas: jei jaučiasi nelaimingi ar, priešingai, labai laimingi, netrukus apie tai sužino visas pasaulis;

c) kiškutis - atsargus, baugštus, jautrus, drovus, paklusnus, mažai aktyvus.

d) meškutis - ramus, lėtas, atsipalaidavęs, niekur neskubantis, linkęs būti vienas.

TAIP PAT SKAITYKITE:
TOP 7 Lietuvos įžymybės, kurios labiausiai slepia vaikus
Interneto hitas: tigrė, žaidžianti su dvimečiu berniuku

2. Jūsų vaikas:

a) turi reguliarų bioritmą, t. y. visada maždaug tuo pat metu išalksta, pavargsta, užsimano į tualetą, gyvena pagal griežtą dienotvarkę.

b) nesilaiko dienotvarkės režimo - miego ir valgymo ritmas nereguliarus (valgo ne pagal valandas, o kai išalksta).

c) mėgsta rutiną, turi gana reguliarų dienos režimą, naujoje aplinkoje apsipranta iš lėto, į pokyčius dažniausiai reaguoja neigiamai, tačiau "apšilus" nuotaika pasikeičia. 

d) neturi įgimto bioritmo, dažnai pramiega, pavėluojat pagal dienotvarkę, dėl vaiko lėtumo.

3. Maisto poreikis:

a) valgo ir geria pagal normas vidutiniu tempu. Atsitraukia nuo maisto kalbomis, žaidimams. Neturi pastovių mylimų patiekalų, išskyrus saldumynus;

b) alkį ir troškulį išgyvena jautriai. Valgo daug, greitai, nekantriai. Nuolat turi mėgstamą patiekalą. Patiekalai neįkyri. Gali garsiai rėkti, pykti reikalaudamas maisto.

c) dėl alkio ir troškulio mažai kenčia. Valgo ir geria lėtai, mažai, be apetito. Turi mėgstamus patiekalus, išrankus. Bijo ragauti naują patiekalą;

d) alkį ir troškulį išgyvena aiškiai, bet neryškiai. Valgo ir geria lėtai, bet daug. Apetitas geras, maistui neišrankus. Valgo viską be pasirinkimo. Vienodi patiekalai neįkyri.

4. Vaiko reakcija į naujas situacijas, aplinkos pokyčius:

a) lengvai persijungia iš vienos veiklos į kitą, greit apsipranta naujoje aplinkoje; 

b) šie vaikai sunkiai apsipranta su nauja aplinka, žmonėmis, nemėgsta pokyčių (net menkiausių), į juos reaguoja labai emocingai: 

c) naujoje aplinkoje apsipranta iš lėto, į pokyčius dažniausiai reaguoja neigiamai, tačiau "apšilus" nuotaika pasikeičia. Pajutę, kad mama, tėtis ar močiutė stumia daryti tai, kas yra nauja, nežinoma, - atsitraukia, užsidaro savyje; 

d) būna per daug užsiėmę savo žaidimais ar svajonėmis, kad pastebėtų aplinkos pokyčius.

5. Bendravimas su kitais vaikais:

a)  turi daugybę draugų, linkę bendrauti, kalbūs - tikri "kodėlčiukai"; 

b) moka pakovoti dėl savęs. Tarp bendraamžių siekia išsikovoti lyderio pozicijas. Nepaklusnūs, sunkiai suvaldomi jie gali turėti bendravimo bėdų; 

c) linkę ne dalyvauti, o būti stebėtojai: kieme žaidžiančius vaikus iš tolo stebės tol, kol įsitikins, kad jų būryje gana saugu ir patys gali pabandyti žaisti. Šie mėgsta ir moka būti vieni. Tarp bendraamžių jie tylūs, nepastebimi; 

d) neskuba susidraugauti su bendraamžiais ir žaisti pagal kitų sukurtas taisykles, verčiau smėlio dėžės kamputyje susikuria savą pasaulį.

6. Drąsa ir baimės:

a) pats nerezga pavojingų užsiėmimų, bet juose dalyvauja dėl kompanijos. Nėra drąsuolis, bet nesisaugo. Prisibijo skausmo, baisių pasakojimų, gydytojų ir jų procedūrų' 

b) mėgsta pavojingus sumanymus ir situacijas. Drąsuolis. Nebijo skausmo, bet nesiduoda gydytojų apžiūrai; 

c) vengia pavojingų sumanymų. Bijo skausmo, tamsos, baisių pasakų, gydytojų ir jų procedūrų (daug įvairių baimių); 

d) nemėgsta pavojingų žaidimų, bet ir nebijo jų. Atidus, apdairus, bet ne nervingas. Nebijo skausmo, tamsos, kraujo, vienatvės, baisių pasakojimų, gydytojų ir jų procedūrų.
 

7. Miegas:

a) užmiega greitai, kai nėra susijaudinęs. Lengvai užmiega naujoje vietoje. Miegui vidutiniškai jautrus, šviesa nereikšminga;  

b) užmiega sunkiai. Prieš miegą dažnai kaprizingas, susijaudinęs. Sunkiai užmiega svetimoje aplinkoje. Miegas labai jautrus, mažas triukšmas pažadina.

c) į vakarą pavargsta, užmiega anksti. Prieš miegą tingus. Naujoje vietoje gali užmigti lengvai ir sunkiai. Miegas kietas, bet dieną užmiega sunkiai. Pabunda vėlai, mėgsta pasivartyti lovoje.

d) užmiega labai greitai, lengvai, bet kokioje pozoje. Prieš miegą ramus. Lengvai užmiega naujoje vietoje. Miegas labai gilus, netrukdo triukšmas, šviesa.

Suskaičiuokite, kokių atsakymų surinkote daugiausia ir sužinokite rezultatus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lavinimas ir ugdymas

Privačius darželius Vilniuje lankančioms šeimoms – svarbi naujiena

100 eurų kompensacija už privačius darželius Vilniuje bus mokama visus metus, praneša Vilniaus miesto savivaldybė.

Reta liga sergančiai Rusnei padėti kviečia kitokių vaikų ir jų tėvų diskriminavimą mažinanti akcija „NeKiti“

Šalia Kauno klinikų Akušerijos ir ginekologijos klinikos esančiame parke įvyko Gyvybės šventė 2018, subūrusi per anksti gimusius vaikus auginančias šeimas iš įvairių Lietuvos miestų ir Kauno klinikų darbuotojus, kurie kasdien kovoja už per anksti gimusių naujagimių gyvybes ir jų sveikatą.

Lietuvio sukurtas stalo žaidimas vaikams atsidūrė pasaulio geriausiųjų trejetuke

Lietuvoje sukurtas stalo žaidimas „Emojito" - geriausių pasaulio stalo žaidimų vaikams trejetuke!

Psichologė prašo tėvų: leiskite vaikui pykti, liūdėti ir bijoti

Kai vaikui rieda ašaros kaip pupos, dažnai pasakome: neverk! Kai pyksta, sakome: „nepyk". Ar gerai elgiamės tramdydami vaiko jausmus?

Visą dieną būnu su vaiku ir jis nemoka nė trupučio pabūti vienas: pataria psichologė

Visą dieną su vaiku praleidžianti mama klausia, kaip rasti nors minutėlę laiko sau? Vaikas neleidžia jai nė dešimt minučių ramiai pabūti.

Visus vaikus galima suskirstyti į 4 grupes: kuriai priklauso jūsiškis?

Kas yra temperamentas? Ar vaikai gimsta su tam tikru temperamentu, ar jį įgyja? Kuo temperamentas skiriasi nuo charakterio?

Ką apie vaiką pasako itin didelis jo plepumas: psichologės komentaras

Sako, kad vaikai išmokę kalbėti mėgaujasi naujuoju gebėjimu ir niekaip negali nutilti. Jie kalba, čiauška, neleisdami prasižioti suaugusiesiems. Kartais vaikų plepumas ima varginti suaugusius. Kodėl mažieji tiek daug kalba?

Psichologė: ką tėvams apie vaiką gali atskleisti jo piešiniai

Dauguma vaikų mėgsta piešti ir tai pradeda daryti gana anksti.

10 svarbiausių principų, kaip įrengti saugius ir patogius vaikams namus

Naujas tyrimas rodo, jog tėvai, auginantys vaikus, svajoja apie erdvias drabužines, tačiau artimiausių darbų sąraše – dėžės žaislams, džiovyklos rūbams ir talpos daiktams susidėti.

Emocinis intelektas – kuo jis svarbus ir kaip jį ugdyti

Išgirdus žodį intelektas, klausimų dėl jo reikšmės nebekyla. O štai emocinis intelektas verčia stabtelėti ir susimąstyti – kas tai ir kodėl jį raginama lavinti nuo pat mažumės, kodėl apie jį kalbama vis dažniau.

Kuris geriau vaikui – valstybinis ar privatus darželis: mamų diskusija

Kaip rinktis vaikų darželį? Kokius privalumus, palyginti su valstybiniais darželiais, turi privatūs?

Ką turi mokėti 5-6 metų vaikai: psichologės komentaras

Penkerių metų sūnų auginanti mama sunerimusi dėl jo pažintinių gebėjimų ir klausia specialisto patarimo.

Psichologė: technologijos vaikus atitraukė nuo gyvo žaidimo (2)

Liūdna ir pikta darosi, kai girdi vaiką sakant: „Jis blogas. Jis tik žaidžia per dienas. Labai negražu būti tinginiu“.

Psichologė: kodėl emocinio intelekto neišmokysime per pamokėles ar užduotėles (1)

Per savo praktiką su jaunomis šeimomis ir darželio pedagogais patyriau, kad terminas emocinis intelektas yra auksinė frazė, kuri uždega suaugusiųjų akis.

Kaip užauginti pasitikintį savimi vaiką: patarimai tėvams

Savigarba ir pasitikėjimas – labai svarbios savybės ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų gyvenime. Kaip galime padėti išmintingai ugdyti savo vaiko savimonę ir savivertę?