Skirtingo amžiaus vaikai vienoje darželio grupėje: pliusai ir minusai

Ar susimąstėte kada, kaip būtų, jei vaikai į darželio grupes būtų renkami ne pagal amžių, o kitais principais, pavyzdžiui, skirtingo amžiaus broliai ir seserys galėtų lankyti vieną grupę. Apie tai – pedagogės

Komentaro autorė – darželio „Šilagėlė“ pedagogė Paulina Strikaitė.

Skirtingo amžiaus vaikų grupės aptinkamos daugelyje ikimokyklinių ugdymo įstaigų visame pasaulyje. Tokios grupės dar yra vadinamos heterogeninėmis, vertikaliomis, šeimyninėmis ir pan. Tačiau mišraus amžiaus grupės gali skirtis tarpusavyje. Tarkime, jei vienoje grupėje yra daugiau vyresnio amžiaus vaikų ir keli jaunesni. Ir priešingai, kai grupėje daugumą sudaro jaunesnio amžiaus vaikai ir keletas vyresnių vaikų.

Skirtingo vaikų amžiaus grupės turi ir pliusų, ir minusų. Jei nagrinėtume pirmąjį variantą, kurio metu grupėje yra daugiau vyresnio amžiaus vaikų ir keletas jaunesnių, rastume labai daug pliusų. Nes mažesnieji, nors ir jaunesni, „stiebiasi" prie vyresnėlių, greičiau lavėja visi vaikučių gebėjimai. O vyresnieji mokosi atsakingumo. Stengiasi rūpintis mažesniais draugais. Taip pat reikia nepamiršti, kad darželis yra bendruomenė, kurioje mažesni vaikai mokosi iš vyresnių - valgyti, apsirengti, savarankiškai užmigti. Vyresnieji mokosi padėti jaunesniems, mokosi mokyti. Taip pat didėja ir jų pasitikėjimo savimi jausmas, kadangi jie mato, kad geba daugiau negu mažyliai, ir dėl to jaučiasi saugūs, drąsiai prisiimantys iššūkius.

Aptariant antrąjį variantą, kai grupėje yra daugiau 3-4 metų amžiaus vaikų, o vyresni tik keli, rasčiau daugiau minusų. Vyresnieji vaikai nori prisitaikyti prie grupės draugų, ir supanašėja su jais, sulėtėja didesniųjų raida. O mažieji vaikai tiesiog lavėja pagal savo amžiaus galimybes.

Mišraus amžiaus grupėse vaikai daugiau bendradarbiauja vieni su kitais, mažiau konkuruoja tarpusavyje ir grupėje yra mažiau drausminimo problemų. Jaunesni vaikai mišriose grupėse mokosi iš vyresnėlių savipagalbos įgūdžių bei greičiau įgyja ikimokykliniame amžiuje būtinas turėti kompetencijas, o vyresni vaikai greičiau įgyja ir išlavina socialines bei emocines kompetencijas. Kadangi ugdymas mišriose grupėse yra daugiau individualizuotas, vaikų motyvacija ir pasitikėjimas savo jėgomis yra didesnis, nei vienodo amžiaus vaikų grupėse.

Jaunesni ir vyresni vaikai mišraus amžiaus grupėse turi tam tikrus lūkesčius sau ir aplinkiniams. Vaikų sąveika mišraus amžiaus grupėse skatina įvairių santykių formavimąsi, o tai itin svarbu socialinei vaiko raidai. Tyrimais įrodyta, kad mišraus amžiaus grupėse vaikai yra geranoriškesni ir labiau linkę padėti jaunesniems grupę lankantiems vaikams. Vaikai noriau dalinasi žaislais ir tai sukuria geresnį, šiltesnį, šeimyniškesnį grupės mikroklimatą.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis