3 galbūt dar negirdėti būdai, kaip gydyti slogą

 (6)
"Sloga gydoma praeina per savaitę, negydoma – per 7 dienas", - šį posakį, kuris tėra graži metafora, esame girdėję ne vienas. Sloga yra rimta bėda, ypač mažam vaikui. Jūsų dėmesiui - trys patarimai, kaip padėti sau išguiti iš nosies slogą.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!

Mairūnas - ir maistas, ir vaistas

Mairūnas - vienas iš seniausių prieskonių, kuris naudojamas ne tik buityje, bet ir medicinoje. Tokiose šalyse kaip Italija, Olandija, Vokietija apie mairūnų gydomąsias savybes žino visi, tuo tarpu pas mus - tik nedaugelis.

Mairūną kaip vaistinį augalą jau žinojo egiptiečiai, graikai ir romėnai. Jie jį vartojo nuo daugelio ligų, ypač persišaldžius. Teigiama, kad mairūno preparatai ramina, padeda nuo galvos skausmo bei sergant sloga.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Vaiko meniu: ką ir kada valgyti pirmaisiais metais?
Svarbiausia informacija apie vieną svarbiausių rudens uogų

Mairūno sviestas nuo slogos

Jau įrodyta, kad mairūno sviestas veiksmingai padeda mažinti gleivinės paburkimą. Taigi, tinka esant slogai.

Mairūno sviestui pasigaminti reikės 100 gramų sviesto, kurį ištirpiname ir nugriebiame putas. Tada į sviestą suberkite saują smulkintų šviežių mairūnų. Visa tai pusvalandį maišykite karšto vandens vonelėje. Labai svarbu stebėti, kad sviestas neužvirtų. Tada skystą mairūno sviestą perkoškite pro ploną audinį, įlašinkite 5 lašus mairūno aliejaus, pirkto vaistinėje, ir leiskite atvėsti.

Kai sviestas bus pakankamai vėsus, plonai patepkite juo viršutinę lūpą. Likusį sviestą supilkite į stiklinį indą ir galite šaldytuve laikyti vienerius metus.

Druska ir nosies plovimas

Kasdieniniam naudojimui labai tinka nosies lašai su valgomąja druska. Vieną žiupsnelį druskos ištirpinkite 100 mililitrų virinto vandens. Pipete į kiekvieną nosies šnervę įlašinkite po du-tris lašelius.

Ši procedūra, kurią galima kartoti iki keturių kartų per dieną, veiksmingai mažina gleivinės paburkimą. Lašelius šaldytuve galima laikyti iki penkių dienų.

Suaugusiems tinka nosies praplovimas druskos tirpalu. Ši procedūra mažina gleivinės paburkimą, drėkina ją ir skatina sekrecijos pasišalinimą.

Šildančios vonios

Panašiai veikia ir vonios su eteriniais aliejais (pavyzdžiui, pušų spyglių), kurios dar papildomai ir atpalaiduos. Vandens temperatūra turėtų neviršyti 38 laipsnių, o gulėti vonioje reikėtų ne daugiau kaip 15 minučių, kad per daug neapkrautumėte kraujotakos.

Svarbu yra tai, kad garai su eterinėmis dalelėmis apskritai yra naudingi. Tačiau būkite atsargūs su kamparu ar eukaliptu - šios medžiagos vaikams gali sukelti ne tik alergines reakcijas, bet ir kvėpavimo sutrikimus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.