5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga

 (2)
Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pirma priežastis: netinkama apranga

Pirma, aptūloti vaiko negalima. Tai žino visi tėvai. Kaip kopūstas prirengtas vaikas lauke prakaituos, nes jam bus sunku bėgioti ir šokinėti. Prakaito išsiskyrimas gali sukelti odos problemas. Tačiau tai nėra vienintelė bėda. Aptūlojimas sutrikdo organizmo šilumos reguliaciją. Oda tampa ne tokia jautri, sutrinka kaulų ir raumenų sistemos formavimasis. O svarbiausia – laikui bėgant vystosi vegetatyvinė kraujagyslių distonija, dėl ko ne tik sutrinka šilumos apykaita, bet ir kraujotaka ir virškinimo procesai.

Ką daryti? Yra trijų sluoksnių taisyklė, ji ir padės parinkti pasivaikščiojimui tinkamą aprangą. Pirmasis sluoksnis turi išlaikyti sausą odą. Antras – sulaikyti šilumą ir pašalinti drėgmę. Trečiojo sluoksnio užduotis – apsaugoti nuo oro reiškinių, tokių kaip sniegas, lietus ar vėjas, poveikio. Ir nepamirškite, kad vaikas lauke nuolat juda, todėl jam nėra taip šalta, kaip jums, kai stovite.

Antra priežastis: nevalgo sveiko maisto

Majonezas, kečupas, bulvių traškučiai, gazuoti gėrimai, šokolado batonėliai… Visi tėvai žino, kad tai kenksmingas maistas, tačiau ne visi jų neperka. O dar daugelis vaikų ne viską valgo. Vieni be pieniškų dešrelių jokios mėsos neima į burną, kiti – gyvi vien makaronais. O viso to tikrai nepakanka normaliam organizmo vystymuisi ir sveikatos stiprinimui.

Ką daryti? Svarbiausia vaiko mityboje yra protingai paskaičiuoti baltymus, angliavandenius, riebalus ir produktus, kuriuose gausu vitaminų ir mikroelementų. Kaip išimtį galima duoti makaronų ir bulvių, kuriuos beveik visi vaikai su malonumu valgo, nors šie produktai praktiškai organizmui jokios naudos neduoda.

Labai svarbu duoti vaikui produktų, kuriuose gausu už organizmo apsaugines galias atsakingų vitaminų A, C ir D. Tai riebi žuvis, pomidorai, morkos, paprikos, sūris, kepenys, citrusiniai vaisiai, džiovinti vaisiai, įvairios uogos ir kiviai. Vaikų organizmui taip pat svarbūs B grupės vitaminai, atsakingi už atmintį, nervų sistemą, kaulus ir sąnarius. Jie stiprina imunitetą. Šios grupės vitaminų gausu riešutuose, ankštinėse kultūrose, kiaušiniuose, juodoje duonoje, piene, mėsoje, vaisiuose, daržovėse ir žalumynuose. Vaiko racione taip pat būtinas kalcis (pieno ir rūgštaus pieno produktai), jodas (jūros kopūstai, jūros produktai, jūros žuvis ir druska) ir kalis (pupelės, balanai, riešutai). Nepamirškite vaikams reguliariai duoti gerųjų bakterijų, kurios užtikrins gerą virškinimo sistemos darbą.

Trečia priežastis: nesportuoja

Sportuoti išties naudinga. Svarbiausia pasirinkti teisingus krūvius, kad vaikas per daug neprakaituotų ir nepervargtų. Daugelis tėvų jaudinasi, kaip sušilęs vaikas po treniruotės išeis į lauką? Kitaip nei įprasta manyti, temperatūrų pokytis veikia kaip puikus grūdinimas.

Ketvirta priežastis: nenori į mokyklą (ar darželį)

Vaikas negali susirgti savo valia, jis gali tik inscenizuoti ligą. Pavyzdžiui, valios pastangomis temperatūros pakelti beveik neįmanoma. Tačiau nervinės reakcijos (jaudulys, nerimas, baimė) gali temperatūrą šiek tiek pakelti. Kartai vaikas nenori eiti į mokyklą visai ne todėl, kad tingi. Nenoras eiti į mokyklą ar vaikų darželį gali būti sąlygotas ne tinginystės, o, pavyzdžiui, įtemptos psichologinės situacijos ir konfliktų kolektyve.

Ką daryti? Būtina išsiaiškinti, kodėl vaikas taip stipriai nenori eiti į kolektyvą, kad net gali susirgti? Išklausinėkite savo vaiką. Su mažyliu galima pažaisti – lėlės ir minkšti žaisliukai gali padėti sužinoti, kas jį neramina. Jeigu vaikas eina į mokyklą, jį galima išklausinėti be jokio spaudimo, be vertinimo ir apsiginklavus supratimu. Jeigu prireiks, kreipkitės į psichologą. Patyręs specialistas padės išsiaiškinti tikrąją tokio vaiko elgesio priežastį, o jūs žinosite, kaip toliau elgtis.

Bet kokiu atveju, tėvai turi laikytis aiškios pozicijos. Pirma, neiti į mokyklą ar darželį – ne išeitis. Reikia spręsti problemas, o ne slėptis nuo jų. Antra, nežymus temperatūros pakilimas be kitų ligos simptomų nuo ėjimo į darželį ar mokyklą neatleidžia (su sąlyga, kad vaikas išties sveikas). Tokiu atveju šantažavimas ligomis nebus sėkmingas ir ateityje nebus taikomas.

Penkta priežastis: ėduonis

Ėduonis ir kitos dantų ligos visada nualina vaiko organizmą, nes tai yra uždegiminiai procesai.

Ką daryti? Du kartus per metus būtina apsilankyti pas stomatologą. Reikia valyti dantis rytais ir vakarais, o po valgio, jeigu įmanoma, praskalauti burną vandeniu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.