5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga

 (2)
Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pirma priežastis: netinkama apranga

Pirma, aptūloti vaiko negalima. Tai žino visi tėvai. Kaip kopūstas prirengtas vaikas lauke prakaituos, nes jam bus sunku bėgioti ir šokinėti. Prakaito išsiskyrimas gali sukelti odos problemas. Tačiau tai nėra vienintelė bėda. Aptūlojimas sutrikdo organizmo šilumos reguliaciją. Oda tampa ne tokia jautri, sutrinka kaulų ir raumenų sistemos formavimasis. O svarbiausia – laikui bėgant vystosi vegetatyvinė kraujagyslių distonija, dėl ko ne tik sutrinka šilumos apykaita, bet ir kraujotaka ir virškinimo procesai.

Ką daryti? Yra trijų sluoksnių taisyklė, ji ir padės parinkti pasivaikščiojimui tinkamą aprangą. Pirmasis sluoksnis turi išlaikyti sausą odą. Antras – sulaikyti šilumą ir pašalinti drėgmę. Trečiojo sluoksnio užduotis – apsaugoti nuo oro reiškinių, tokių kaip sniegas, lietus ar vėjas, poveikio. Ir nepamirškite, kad vaikas lauke nuolat juda, todėl jam nėra taip šalta, kaip jums, kai stovite.

Antra priežastis: nevalgo sveiko maisto

Majonezas, kečupas, bulvių traškučiai, gazuoti gėrimai, šokolado batonėliai… Visi tėvai žino, kad tai kenksmingas maistas, tačiau ne visi jų neperka. O dar daugelis vaikų ne viską valgo. Vieni be pieniškų dešrelių jokios mėsos neima į burną, kiti – gyvi vien makaronais. O viso to tikrai nepakanka normaliam organizmo vystymuisi ir sveikatos stiprinimui.

Ką daryti? Svarbiausia vaiko mityboje yra protingai paskaičiuoti baltymus, angliavandenius, riebalus ir produktus, kuriuose gausu vitaminų ir mikroelementų. Kaip išimtį galima duoti makaronų ir bulvių, kuriuos beveik visi vaikai su malonumu valgo, nors šie produktai praktiškai organizmui jokios naudos neduoda.

Labai svarbu duoti vaikui produktų, kuriuose gausu už organizmo apsaugines galias atsakingų vitaminų A, C ir D. Tai riebi žuvis, pomidorai, morkos, paprikos, sūris, kepenys, citrusiniai vaisiai, džiovinti vaisiai, įvairios uogos ir kiviai. Vaikų organizmui taip pat svarbūs B grupės vitaminai, atsakingi už atmintį, nervų sistemą, kaulus ir sąnarius. Jie stiprina imunitetą. Šios grupės vitaminų gausu riešutuose, ankštinėse kultūrose, kiaušiniuose, juodoje duonoje, piene, mėsoje, vaisiuose, daržovėse ir žalumynuose. Vaiko racione taip pat būtinas kalcis (pieno ir rūgštaus pieno produktai), jodas (jūros kopūstai, jūros produktai, jūros žuvis ir druska) ir kalis (pupelės, balanai, riešutai). Nepamirškite vaikams reguliariai duoti gerųjų bakterijų, kurios užtikrins gerą virškinimo sistemos darbą.

Trečia priežastis: nesportuoja

Sportuoti išties naudinga. Svarbiausia pasirinkti teisingus krūvius, kad vaikas per daug neprakaituotų ir nepervargtų. Daugelis tėvų jaudinasi, kaip sušilęs vaikas po treniruotės išeis į lauką? Kitaip nei įprasta manyti, temperatūrų pokytis veikia kaip puikus grūdinimas.

Ketvirta priežastis: nenori į mokyklą (ar darželį)

Vaikas negali susirgti savo valia, jis gali tik inscenizuoti ligą. Pavyzdžiui, valios pastangomis temperatūros pakelti beveik neįmanoma. Tačiau nervinės reakcijos (jaudulys, nerimas, baimė) gali temperatūrą šiek tiek pakelti. Kartai vaikas nenori eiti į mokyklą visai ne todėl, kad tingi. Nenoras eiti į mokyklą ar vaikų darželį gali būti sąlygotas ne tinginystės, o, pavyzdžiui, įtemptos psichologinės situacijos ir konfliktų kolektyve.

Ką daryti? Būtina išsiaiškinti, kodėl vaikas taip stipriai nenori eiti į kolektyvą, kad net gali susirgti? Išklausinėkite savo vaiką. Su mažyliu galima pažaisti – lėlės ir minkšti žaisliukai gali padėti sužinoti, kas jį neramina. Jeigu vaikas eina į mokyklą, jį galima išklausinėti be jokio spaudimo, be vertinimo ir apsiginklavus supratimu. Jeigu prireiks, kreipkitės į psichologą. Patyręs specialistas padės išsiaiškinti tikrąją tokio vaiko elgesio priežastį, o jūs žinosite, kaip toliau elgtis.

Bet kokiu atveju, tėvai turi laikytis aiškios pozicijos. Pirma, neiti į mokyklą ar darželį – ne išeitis. Reikia spręsti problemas, o ne slėptis nuo jų. Antra, nežymus temperatūros pakilimas be kitų ligos simptomų nuo ėjimo į darželį ar mokyklą neatleidžia (su sąlyga, kad vaikas išties sveikas). Tokiu atveju šantažavimas ligomis nebus sėkmingas ir ateityje nebus taikomas.

Penkta priežastis: ėduonis

Ėduonis ir kitos dantų ligos visada nualina vaiko organizmą, nes tai yra uždegiminiai procesai.

Ką daryti? Du kartus per metus būtina apsilankyti pas stomatologą. Reikia valyti dantis rytais ir vakarais, o po valgio, jeigu įmanoma, praskalauti burną vandeniu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.