5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu FOTO

 (17)
Maždaug nuo šešto kūdikio gyvenimo mėnesio, prasidėjus jo primaitinimui, tėveliai suka galvas, koks maistas ir patiekalai mažajam ragautojui labiausiai tinka. Šeimos gydytojai ir vaikų mitybos specialistai vieningai sutinka – subalansuota mūsų atžalų mityba yra labai svarbi.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jei norime, kad mūsų vaikai būtų energingi, augtų sveiki bei jaustųsi laimingi, turime įsidėmėti kelis sveikos mitybos principus ir jų laikytis.

Visų naudingų maistinių medžiagų ir vitaminų vaiko organizmui užteks tik tada, kai mityba bus įvairi. Tai reiškia, kad patiekalų gamybai reikėtų naudoti skirtingus produktus ir atrasti vis naujus receptus. Taip pat neužmirškite, kad, remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijomis, angliavandenių dienos racione turi būti 45–60 proc. (iš jų cukraus ne daugiau nei 10 proc., o geriausia – pridėtinio cukraus visai atsisakyti), baltymų – 10–20 proc., riebalų – 25–40 proc.

Atsiminkite, kad tiek suaugusiųjų, tiek mažylių mityboje turi būti paisoma saiko principo. Iš senų laikų dar likusi tradicija vaikus „permaitinti", tačiau ji labai neteisinga ir skatinanti nepilnamečių nutukimą. Kuo mažiau pridėtinio cukraus, druskos ir įvairių priedų maisto produktuose, kuo viskas natūraliau ir mažiau apdirbta – tuo sveikiau jūsų mažyliui. Stenkitės į vaikų mitybą įtraukti vaisių, daržovių, uogų, kitų žalumynų ir grūdinių kultūrų. Juose daug skaidulinių medžiagų, kurios labai svarbios sveikai žmogaus virškinimo sistemai palaikyti.

Kitas svarbi taisyklė – reguliarumas. Režimas ir nuoseklumas svarbūs bene visose vaikų auklėjimo srityse, mityba – nėra išimtis. Jei tik turite galimybę, tiek tėvai, tiek vaikai turėtų valgyti penkis kartus per dieną. Tris kartus – sotesnius patiekalus, du kartus – lengvesnius užkandžius. Taip kraujyje palaikysite vienodą cukraus kiekį ir nepritrūksite energijos.

Dažna mama skundžiasi, kad šeimos sveikai mitybai puoselėti pritrūksta idėjų ir laiko. Todėl šiandien mes jums pasiūlysime penkis patiekalus: pusryčiams, priešpiečiams, pietums, pavakariams ir vakarienei. Viską išbandė, ragavo ir įvertino metų ir trijų mėnesių Barbora. Šie patiekalai tiks vaikams, jau sulaukusiems savo pirmojo gimtadienio.

PUSRYČIAI: brinkintų grikių košė su daržovėmis

Patiekalas toks paprastas ir greitas, kad ryte beveik neužtruksite. Atminkite, kad dienos pradžiai tiesiog būtinas visavertis maistas (labai gerai, jei su pusryčiais gauname baltymų, riebalų ir angliavandenių, vitaminų bei mineralinių medžiagų). Visa tai reikalinga vaiko augimui ir vystymuisi – tiek fiziniam, tiek intelektualiniam.

Šiam receptui reikės: 200 g grikių, ½ brokolio, 1 morkos, ½ svogūno, 1 v. š. ghee sviesto, šiek tiek druskos.

Gaminimas: grikius berkite į termosą, užpilkite 400 ml verdančio vandens, uždarykite ir palikite stovėti per naktį. Brokolį suskaidykite žiedynais ir apvirkite sūdytame vandenyje penkias minutes. Morką sutarkuokite, svogūną – smulkiai supjaustykite. Daržoves pakepkite keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto, kol suminkštės. Ryte grikius sumaišykite su daržovėmis ir skanaukite (jei jūsų termosas neišlaikė šilumos – trumpai pašildykite).

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.


PRIEŠPIEČIAI: žaliasis kokteilis – energijos bomba

Užkandžiai, skirti vaikams, turi būti sveiki ir suteikiantys energijos. Tai gali būti obuolys, bananas, natūralus jogurtas su avižiniais dribsniais arba žalias lyg varlė kokteilis, kurį taip smagu gerti su šiaudeliu.

Šiam receptui reikės: 1 banano, 100 g špinatų, 50 ml natūralaus jogurto, 100 ml vandens (galima keisti ir augaliniu pienu).

Gaminimas: visus ingredientus berkite į elektrinę kokteilinę ir suplakite. Jei turite uogų, būtinai kokteilį jomis pagardinkite.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

PIETŪS: gardusis daugiaryžis, kuriame pasislėpė mėsa

Visos mamos žino, kad pietūs – sočiausias ir svarbiausias dienos valgymas, todėl dažniausiai vaikams siūlo patiekalus su mėsa ar žuvimi. Dažna bėda, kad mažyliai nenori valgyti mėsos patiekalų. Ką daryti tokiu atveju? Gudrauti! Pabandykite mėsą paslėpti, o patiekalą patiekti žaismingiau ir įdomiau, kad sužadintų vaiko smalsumą.

Šiam receptui reikės: 100 g kalakutienos filė, 5 v. š. baltųjų ryžių, saujos žaliųjų žirnelių, saujos šparaginių pupelių, ½ svogūno, ½ morkos, 1 v. š. ghee sviesto, 200 ml vandens, šiek tiek druskos.

Gaminimas: kalakutieną išvirkite. Į įkaitintą keptuvę su išlydytu ghee sviestu dėkite smulkiai pjaustytą svogūną ir sutarkuotą morką, pakepkite, kol daržovės suminkštės, tačiau jų neapskrudinkite. Į kitą keptuvę berkite ryžius ir užpilkite vandens, kaitinkite ant nedidelės kaitros ir, skysčiui išgaravus, vėl įpilkite vandens, kol kruopos suminkštės, o skysčio beveik neliks. Į pabaigą, kol vandens dar šiek tiek bus, suberkite žirnelius ir supjaustytas šparagines pupeles, kad pasitroškintų bei suminkštėtų. Pačioje pabaigoje sudėkite keptą svogūną bei morką, smulkiais gabalėliais supjaustytą kalakutieną. Daugiaryžį berkite į dubenėlį, jį apverkite lėkštėje – vaikams labai patiks toks žaismingas kalniukas.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

PAVAKARIAI: sveikuoliški bananiniai keksiukai

Dažnai tėveliams pritrūksta idėjų, ką galėtų vaikams užkandžiams įdėti į darželį ar mokyklą, o kartais, ką patiems įsimesti į rankinę. Puikus variantas – keksiukai, kuriems prireiks vos keturių ingredientų. Tiesa, jie patiks tik tiems mažyliams, kurie nėra pripratę prie saldumynų ir didelių cukraus dozių kepiniuose, nes jiems pagaminti naudojamas tik natūralus saldiklis – bananas.

Šiam receptui reikės: 3 bananų, 200 g speltos miltų, 50 g avižinių dribsnių, 2 kiaušinių, ¼ stiklinės vandens. Gaminimas: bananus šakute sutrinkite su vandeniu iki tyrelės konsistencijos, įmuškite kiaušinius ir masę gerai išplakite. Atskirai sumaišykite miltus ir avižinius dribsnius, juos įmaišykite į skystąją tešlą. Į kepimo formą dėkite popierines keksiukų formeles, pateptas aliejumi, su šaukštu pilkite tešlą iki pat formelių viršaus. Keksiukus dėkite kepti į iki 180 laipsnių įkaitintą orkaitę maždaug 45-ioms minutėms.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

VAKARIENĖ: maistingieji avinžirnių blyneliai

Ankštines daržoves, kaip teigia daugelis dietologų, tiesiog būtina įtraukti į savo mitybą, todėl vakarienei idealiai tiks ne tradiciniai blynai, o pagaminti iš avinžirnių, kuriuose gausu mineralų, B grupės, P, A, E, C vitaminų, nepakeičiamų aminorūgščių, ląstelienos.

Šiam receptui reikės: stiklinės avinžirnių, 1 morkos, 1 poro, 2 v. š. ghee sviesto, 2 v. š. speltos miltų, šiek tiek druskos.

Gaminimas: avinžirnius pamirkykite per naktį, kitą dieną dėkite į puodą ir virkite maždaug 20 minučių. Morką sutarkuokite, porą – smulkiai supjaustykite ir pakepkite įkaitintoje keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto, kol suminkštės. Avinžirnius, pakeptas daržoves bei šiek tiek druskos pilkite į maisto smulkintuvą ar virtuvinį kombainą ir sumalkite iki vientisos masės. Įmaišykite kelis šaukštus miltų ir tešlą dėkite valandai į šaldytuvą. Su šlapiomis rankomis formuokite nedidelius blynelius ir kepkite juos įkaitintoje keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

Visi šie patiekalai patiks ir suaugusiesiems, o vaikams labai svarbu valgyti kartu su tėvais. Taip jie mato teisingą pavyzdį ir jaučiasi lygiaverčiais valgytojais prie vieno stalo. Suaugusiesiems toks valgiaraštis taip pat palankus – ne tik sutaupysite laiko, nes nereikės prie viryklės stovėti valandų valandas visiems šeimos nariams gaminant atskirus patiekalus, tačiau ir patys valgysite sveiką, subalansuotą maistą.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kas išduoda, kad vaikas galėjo patirti seksualinį smurtą?

Visuomenėje įprasta manyti, kad seksualinę prievartą vaikai patiria užpulti nepažįstamų žmonių. Tačiau tyrimai rodo, kad 90 proc. nukentėjusių vaikų buvo išnaudojami šeimos nario arba kito artimo žmogaus: kaimyno, mokytojo, trenerio ir pan.

R. Bogušienė: kokie pieno produktai sveikiausi vaikams, o kokių geriau atsisakyti

Apie pieno produktus vaikams kalbiname maisto technologę ir mitybos specialistę, VšĮ „Sveikatai palankus" direktorę ir dviejų vaikų mamą Ramintą Bogušienę.

Vasarą suaktyvėjo meningitą sukeliantys virusai

Šiltą vasarą suaktyvėja virusai, sukeliantys infekcinį nervų sistemos susirgimą - meningitą. Jis labiausiai pažeidžia minkštuosius smegenų dangalus. Kauno klinikinės ligoninės pediatrai naujus šios ligos atvejus registruoja kiekvieną savaitę.

Specialistė atskleidžia esminę taisyklę, kaip išsirinkti geriausią priemonę nuo saulės

Kas sveikiau – kai apsaugos nuo saulės filtrai atspindi ar kai sugeria saulės spindulius? O ar žinote, kodėl pamačius, kad kremo nuo saulės sudėtyje yra pažymėta „nano“, verta pagalvoti, ar jo tikrai norite? Ar apskritai esate tikri, kad rinkdamiesi kremą nuo saulės žinote visus svarbius kriterijus? Pagaliau, ar žinojote, kad telefone galite stebėti saulės indeksą ir pagal tai rinktis apsaugą?

3 saulės pavojai, kurie gali baigtis labai liūdnai

Vasarą norime mėgautis šiluma ir saulės dovanomis. Visgi būkime atidūs, ypač, jei auginame mažus vaikus – jų oda ir organizmas nėra pasiruošęs apsiginti nuo saulės keliamų pavojų.

Supimo liga: kodėl ji kamuoja ne visus ir kaip padėti vaikui

Yra vaikų, kurie vemia pavažiavę automobiliu vos kelis kilometrus. Kodėl taip nutinka ir kaip padėti vaikui?

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.