5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu FOTO

 (17)
Pristatome straipsnių apie atsakingą vaikų auklėjimą ir kūrybingą lavinimą seriją, parengtą bendradarbiaujant su LEGO ® DUPLO® ir LEGO ® kaladėlių rinkinių vaikams gamintoju LEGO Group.
© Asmeninio albumo nuotr.

Maždaug nuo šešto kūdikio gyvenimo mėnesio, prasidėjus jo primaitinimui, tėveliai suka galvas, koks maistas ir patiekalai mažajam ragautojui labiausiai tinka. Šeimos gydytojai ir vaikų mitybos specialistai vieningai sutinka – subalansuota mūsų atžalų mityba yra labai svarbi. Jei norime, kad mūsų vaikai būtų energingi, augtų sveiki bei jaustųsi laimingi, turime įsidėmėti kelis sveikos mitybos principus ir jų laikytis.

Visų naudingų maistinių medžiagų ir vitaminų vaiko organizmui užteks tik tada, kai mityba bus įvairi. Tai reiškia, kad patiekalų gamybai reikėtų naudoti skirtingus produktus ir atrasti vis naujus receptus. Taip pat neužmirškite, kad, remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijomis, angliavandenių dienos racione turi būti 45–60 proc. (iš jų cukraus ne daugiau nei 10 proc., o geriausia – pridėtinio cukraus visai atsisakyti), baltymų – 10–20 proc., riebalų – 25–40 proc.

Atsiminkite, kad tiek suaugusiųjų, tiek mažylių mityboje turi būti paisoma saiko principo. Iš senų laikų dar likusi tradicija vaikus „permaitinti", tačiau ji labai neteisinga ir skatinanti nepilnamečių nutukimą. Kuo mažiau pridėtinio cukraus, druskos ir įvairių priedų maisto produktuose, kuo viskas natūraliau ir mažiau apdirbta – tuo sveikiau jūsų mažyliui. Stenkitės į vaikų mitybą įtraukti vaisių, daržovių, uogų, kitų žalumynų ir grūdinių kultūrų. Juose daug skaidulinių medžiagų, kurios labai svarbios sveikai žmogaus virškinimo sistemai palaikyti.

Kitas svarbi taisyklė – reguliarumas. Režimas ir nuoseklumas svarbūs bene visose vaikų auklėjimo srityse, mityba – nėra išimtis. Jei tik turite galimybę, tiek tėvai, tiek vaikai turėtų valgyti penkis kartus per dieną. Tris kartus – sotesnius patiekalus, du kartus – lengvesnius užkandžius. Taip kraujyje palaikysite vienodą cukraus kiekį ir nepritrūksite energijos.

Dažna mama skundžiasi, kad šeimos sveikai mitybai puoselėti pritrūksta idėjų ir laiko. Todėl šiandien mes jums pasiūlysime penkis patiekalus: pusryčiams, priešpiečiams, pietums, pavakariams ir vakarienei. Viską išbandė, ragavo ir įvertino metų ir trijų mėnesių Barbora. Šie patiekalai tiks vaikams, jau sulaukusiems savo pirmojo gimtadienio.

PUSRYČIAI: brinkintų grikių košė su daržovėmis

Patiekalas toks paprastas ir greitas, kad ryte beveik neužtruksite. Atminkite, kad dienos pradžiai tiesiog būtinas visavertis maistas (labai gerai, jei su pusryčiais gauname baltymų, riebalų ir angliavandenių, vitaminų bei mineralinių medžiagų). Visa tai reikalinga vaiko augimui ir vystymuisi – tiek fiziniam, tiek intelektualiniam.

Šiam receptui reikės: 200 g grikių, ½ brokolio, 1 morkos, ½ svogūno, 1 v. š. ghee sviesto, šiek tiek druskos.

Gaminimas: grikius berkite į termosą, užpilkite 400 ml verdančio vandens, uždarykite ir palikite stovėti per naktį. Brokolį suskaidykite žiedynais ir apvirkite sūdytame vandenyje penkias minutes. Morką sutarkuokite, svogūną – smulkiai supjaustykite. Daržoves pakepkite keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto, kol suminkštės. Ryte grikius sumaišykite su daržovėmis ir skanaukite (jei jūsų termosas neišlaikė šilumos – trumpai pašildykite).

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.


PRIEŠPIEČIAI: žaliasis kokteilis – energijos bomba

Užkandžiai, skirti vaikams, turi būti sveiki ir suteikiantys energijos. Tai gali būti obuolys, bananas, natūralus jogurtas su avižiniais dribsniais arba žalias lyg varlė kokteilis, kurį taip smagu gerti su šiaudeliu.

Šiam receptui reikės: 1 banano, 100 g špinatų, 50 ml natūralaus jogurto, 100 ml vandens (galima keisti ir augaliniu pienu).

Gaminimas: visus ingredientus berkite į elektrinę kokteilinę ir suplakite. Jei turite uogų, būtinai kokteilį jomis pagardinkite.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

PIETŪS: gardusis daugiaryžis, kuriame pasislėpė mėsa

Visos mamos žino, kad pietūs – sočiausias ir svarbiausias dienos valgymas, todėl dažniausiai vaikams siūlo patiekalus su mėsa ar žuvimi. Dažna bėda, kad mažyliai nenori valgyti mėsos patiekalų. Ką daryti tokiu atveju? Gudrauti! Pabandykite mėsą paslėpti, o patiekalą patiekti žaismingiau ir įdomiau, kad sužadintų vaiko smalsumą.

Šiam receptui reikės: 100 g kalakutienos filė, 5 v. š. baltųjų ryžių, saujos žaliųjų žirnelių, saujos šparaginių pupelių, ½ svogūno, ½ morkos, 1 v. š. ghee sviesto, 200 ml vandens, šiek tiek druskos.

Gaminimas: kalakutieną išvirkite. Į įkaitintą keptuvę su išlydytu ghee sviestu dėkite smulkiai pjaustytą svogūną ir sutarkuotą morką, pakepkite, kol daržovės suminkštės, tačiau jų neapskrudinkite. Į kitą keptuvę berkite ryžius ir užpilkite vandens, kaitinkite ant nedidelės kaitros ir, skysčiui išgaravus, vėl įpilkite vandens, kol kruopos suminkštės, o skysčio beveik neliks. Į pabaigą, kol vandens dar šiek tiek bus, suberkite žirnelius ir supjaustytas šparagines pupeles, kad pasitroškintų bei suminkštėtų. Pačioje pabaigoje sudėkite keptą svogūną bei morką, smulkiais gabalėliais supjaustytą kalakutieną. Daugiaryžį berkite į dubenėlį, jį apverkite lėkštėje – vaikams labai patiks toks žaismingas kalniukas.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

PAVAKARIAI: sveikuoliški bananiniai keksiukai

Dažnai tėveliams pritrūksta idėjų, ką galėtų vaikams užkandžiams įdėti į darželį ar mokyklą, o kartais, ką patiems įsimesti į rankinę. Puikus variantas – keksiukai, kuriems prireiks vos keturių ingredientų. Tiesa, jie patiks tik tiems mažyliams, kurie nėra pripratę prie saldumynų ir didelių cukraus dozių kepiniuose, nes jiems pagaminti naudojamas tik natūralus saldiklis – bananas.

Šiam receptui reikės: 3 bananų, 200 g speltos miltų, 50 g avižinių dribsnių, 2 kiaušinių, ¼ stiklinės vandens. Gaminimas: bananus šakute sutrinkite su vandeniu iki tyrelės konsistencijos, įmuškite kiaušinius ir masę gerai išplakite. Atskirai sumaišykite miltus ir avižinius dribsnius, juos įmaišykite į skystąją tešlą. Į kepimo formą dėkite popierines keksiukų formeles, pateptas aliejumi, su šaukštu pilkite tešlą iki pat formelių viršaus. Keksiukus dėkite kepti į iki 180 laipsnių įkaitintą orkaitę maždaug 45-ioms minutėms.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

VAKARIENĖ: maistingieji avinžirnių blyneliai

Ankštines daržoves, kaip teigia daugelis dietologų, tiesiog būtina įtraukti į savo mitybą, todėl vakarienei idealiai tiks ne tradiciniai blynai, o pagaminti iš avinžirnių, kuriuose gausu mineralų, B grupės, P, A, E, C vitaminų, nepakeičiamų aminorūgščių, ląstelienos.

Šiam receptui reikės: stiklinės avinžirnių, 1 morkos, 1 poro, 2 v. š. ghee sviesto, 2 v. š. speltos miltų, šiek tiek druskos.

Gaminimas: avinžirnius pamirkykite per naktį, kitą dieną dėkite į puodą ir virkite maždaug 20 minučių. Morką sutarkuokite, porą – smulkiai supjaustykite ir pakepkite įkaitintoje keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto, kol suminkštės. Avinžirnius, pakeptas daržoves bei šiek tiek druskos pilkite į maisto smulkintuvą ar virtuvinį kombainą ir sumalkite iki vientisos masės. Įmaišykite kelis šaukštus miltų ir tešlą dėkite valandai į šaldytuvą. Su šlapiomis rankomis formuokite nedidelius blynelius ir kepkite juos įkaitintoje keptuvėje su 1 v. š. ghee sviesto.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

Visi šie patiekalai patiks ir suaugusiesiems, o vaikams labai svarbu valgyti kartu su tėvais. Taip jie mato teisingą pavyzdį ir jaučiasi lygiaverčiais valgytojais prie vieno stalo. Suaugusiesiems toks valgiaraštis taip pat palankus – ne tik sutaupysite laiko, nes nereikės prie viryklės stovėti valandų valandas visiems šeimos nariams gaminant atskirus patiekalus, tačiau ir patys valgysite sveiką, subalansuotą maistą.

5 sveiki patiekalai vaikams: vienos dienos meniu <sup style="color: #ff0000;">FOTO</sup>
© Asmeninio albumo nuotr.

LEGO Group įsipareigoja teikti vaikams saugią, lavinančią ir kūrybiškumą skatinančią žaidimo patirtį. Žaisdami LEGO DUPLO arba LEGO kaladėlių rinkiniais, mažieji lavina svarbiausius įgūdžius, kūrybišką mąstymą, mokosi spręsti problemas ir koncentruoti dėmesį. Daugiau informacijos apie vaikų lavinimą, žaidimą bei žaidimus galima rasti interneto svetainėje www.lego.com, kurios aplinka yra saugi ir vaikams.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kad vaikai pamėgtų daržoves ir vaisius, tėvai turi žinoti kelias taisykles

Daugelis puikiai suvokiame, kad sveika mityba yra itin svarbi ir dažnas turbūt kartas nuo karto pasižadame sau rinktis maistiniu požiūriu vertingesnę dietą.

Valstybės lėšomis vaikai Lietuvoje skiepijami nuo dvylikos ligų

Europos imunizacijos savaitės (balandžio 24-30 d.) proga Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) primena apie vaikų skiepų svarbą.

Bunda ne tik erkės: ką reikia žinoti apie vabzdžių įkandimus

Į Lietuvą pamažu atkeliaujant šiltiems orams žmonės vis dažniau laiką namuose keičia į gamtą.

Kuo marginti kiaušinius, kad nepadarytume žalos sau ir artimiesiems (2)

Savaitės gale lankysime giminaičius ir džiaugsimės spalvingais Velykiniais margučiais.

Artinasi intensyviausia žiedadulkių banga – kaip nuo jos apsisaugoti?

Staiga šoktelėjęs termometro stulpelis ir sprogstantys augalų pumpurai – ne vieninteliai pavasario pranašai.

Penki dalykai, ko niekada nesakykite vaikui apie maistą (3)

Neretai tėvai skundžiasi prastu vaikų apetitu (arba persivalgymu), nors fiziologinio paaiškinimo tam po atliktų vaikui tyrimų lyg ir nėra. Tačiau pasitaiko, kad vaikai mitybos problemų turi dėl psichologinių priežasčių.

Daugybinis ėduonis: kas tai yra ir kaip su juo kovoti

Didėjantis dantų ėduonies paplitimas tarp vaikų verčia vis labiau susirūpinti.

Gydytoja dietologė rekomenduoja: 3 sveikų patiekalų receptai

Tapdami vyresni pradedame gailėtis, kad neskyrėme pakankamai dėmesio savo santykiams su brangiausiais žmonėmis.

Kada vaikams tikrai reikia vitamino D (1)

Prieš penkerius metus Lietuvoje atlikus tyrimą paaiškėjo, kad 43 proc. vaikams iki 2 metukų trūksta vitamino D, o nuo 2 iki 6 metukų trūksta jau net 87 procentams.

10 būdų, kaip pavasarį sustiprinti mažylio organizmą

Gydytojų tvirtinimu, yra normalu, jei mažylis peršalimo ligomis serga 10-14 kartų per metus. Be abejo, mamų tokia statistika nedžiugina, kaip ir kas mėnesį negaluojantis mažylis. Todėl patarimai, kaip stiprinti imunitetą, kad vaiko organizmas gebėtų „atsikirsti“ jį puolantiems virusams ir bakterijoms, visada aktualūs!

Vaikas čiaudėja: kokią ligą tai signalizuoja

Ką rodo čiaudulys: peršalimo ligą, alergiją ar tiesiog organizmo reakciją į pasitaikiusias dulkes?

Labai svarbi priežastis, dėl kurios vaikams reikia pietų miego (4)

Apie pietų miegą vaikams visada kyla daug diskusijų. Vieni tėvai įsitikinę, kad jo reikia, kiti sako, kad sunku užmigdyti mažuosius, todėl jo atsisako. Kuris požiūris teisingas?

Ekonomiški ir ekologiški SWING akinių rėmeliai – judriems ir sumaniems vaikams

Akinių rėmeliai nudažyti tik augaliniais dažais. Akinių rėmeliai, sveriantys tik kelis gramus ir puikiai prisitaikantys prie vaiko veido formos. SWING akinių rėmeliai – tai puikus tėvų pasirinkimas sumaniems bei judriems vaikams, kuriems reikalinga akių korekcija ir judesio laisvė.

R. Bogušienė: kiek vandens per dieną reikia išgerti vaikams

Viešojoje erdvėje vis dar gajūs mitai: mažiems vaikams duodamą vandenį reikia virinti, šviežiai spaustos sultys yra geriau nei vanduo. Ar tikrai?

Gydytojas Vaidotas Urbonas griauna mitus apie vaikų mitybą (17)

Kodėl vaikai dažnai būna išrankūs maistui? Kaip paskatinti jų apetitą ir padėti pamėgti sveiką maistą?