6 būdai sustiprinti imunitetą ir nesusirgti

 (2)
Visi gimstame turėdami imunitetą, nes tai genetiškai nulemtos organizmo sandaros ypatybės. Tačiau iš patirties žinome, kad vienų vaikų imunitetas yra stipresnis, o kiti - serga ir serga.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tai, kad vaikų imunitetas neprilygsta suaugusiųjų, akivaizdu visiems: mažyliai viršutinių kvėpavimo takų ligomis šaltuoju metų laiku serga net iki keliolika kartų.

Kosulys, paraudusi gerklė, sloga, pakilusi temperatūra – šiuos simptomus tėvai gydytojams rudenį ir žiemą vardija bene dažniausiai. Viena pagrindinių vaikų sveikatos bėdų šaltuoju metų laiku - kvėpavimo organų ligos. Čia kalta nepakankamai subrendusi imuninė sistema.

Kaip stiprinti imunitetą?

Specialistai išskiria keletą dalykų, kurie veiksmingai padeda stiprinti vaikų imunitetą. Vieni svarbiausiųjų - grynas oras, sveika mityba ir fizinis aktyvumas.

Gryno oro nauda

Stenkitės kasdien rasti laiko pabūti su vaiku gryname ore. Juk sakoma, kad nėra netinkamo oro, yra tik netinkama apranga. Tiek pasivaikščiojimai, tiek sportavimas, kiti fiziniai žaidimai padeda grūdintis ir didina atsparumą ligoms.

Tinkama kambario temperatūra

Jei namuose nepakanka drėgmės, džiūsta oda, burnos gleivinė, didėja nosies užgulimas bei tikimybė susirgti kvėpavimo ligomis. Reguliariai vėdinkite namus ir, jei šildotės juos patys, neprikaitinkite per daug. Juk žinote, kad miegas būna kokybiškesnis vėsesniame, o ne prikaitintame kambaryje.

Na, o jei namuose oras pernelyg sausas, galima tiesiog pastatyti indą su vandeniu.

Pilnavertė mityba

Švieži vaisiai ir daržovės - pagrindinis imuninei sistemai reikalingų vitaminų šaltinis. Vertėtų nepamiršti ir kalcio svarbos vaiko organizmui - pastarosios medžiagos daugiausiai yra pieno produktuose. Virusų laikotarpiu rekomenduojama gerti ežiuolių, aviečių, ramunėlių, medetkų arbatų.

Dienos režimas ir poilsis

Posakis „visos ligos - nuo nervų" galioja ir vaikams. Pasirūpinkite, kad vaiko nervinė sistema nepersitemptų. Tam reikalingas pilnavertis poilsis ir pakankamai miego.

Tinkama higiena

Dažnai vaikai pamiršta apie higienos svarbą ir būtinybę, tad jiems nuolat reikia priminti apie rankų plovimą.

Papildai

Dėl jų vartojimo pasitarkite su vaiko gydytoju. Svarbiausi vitaminai, reikalingi, kad vaikas gerai augtų ir vystytųsi, yra A, D, C. Jie ne tik padeda stiprinti imunitetą, bet ir gerina centrinės nervų sistemos raidą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.

10 faktų apie kiaušinius: ar visus žinojote?

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai pristato 10 svarbiausių faktų apie kiaušinius.