7 paprasti būdai stiprinti imunitetą, kai aplink masiškai sergama

Gripo epidemijos metu patartina ne tik kruopščiai laikytis higienos taisyklių, dažnai plautis rankas, vengti su mažais vaikais viešų vietų, kur tikimybė užsikrėsti didesnė, bet ir atidžiai žiūrėti, ką valgote.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kaip galime namuose pastiprinti vaiko imunitetą šaltuoju metų laiku, kad jis būtų atsparesnis virusams ir nesirgtų? Neskubėkime lengva ranka pirkti maisto papildų, geriau pirmiausia atidžiai rinkimės, ką valgome patys ir duodame savo vaikams. Subalansuota mityba, pakankamas reikalingų medžiagų kiekis joje stiprina vaiko organizmo galias kovojant su nematomais priešais – virusais.

Vitaminas C

Svarbusis vitaminas C itin reikalingas šaltuoju metų laiku. Organizme jis veikia kaip antioksidantas. Šaltuoju metų laiku stenkitės, kad vaiko mityboje netrūktų maisto produktų, kurie turi daug vitamino C. Daugiausia vitamino C turi vaisiai ir daržovės. Vienas iš tokių produktų - kivis. Taip pat vitamino C gausu citrusiniuose vaisiuose, papajose, manguose, obuoliuose, pomidoruose, brokoliuose. Žiemą verta nepamiršti ir raugintų kopūstų, burokėlių. Vitamino C daugiausia išlieka valgant žalius vaisius ir daržoves. Jei daržoves planuojate apdoroti, rinkitės jų virimą arba paruošimą garuose, o ne kepimą.

Vitaminas E

Kitas vitaminas, kuris be galo svarbus siaučiant peršalimo ligoms, yra vitaminas E. Vitaminas E priklauso vadinamiesiems antioksidantams, tai yra medžiagoms, kurios saugo organizmą nuo pavojingųjų laisvųjų radikalų. Taip pat jis slopina prostaglandinų, kurie slopina žmogaus imunitetą, susidarymą. Vitamino E yra tokiuose produktuose, kurie yra nesočiųjų riebiųjų rūgščių šaltiniai. Vitamino E gauname valgydami šiuos maisto produktus: pilno grūdo kultūros (kviečiai, avižos, miežiai ir kt.), saulėgrąžų sėklos ir aliejus, migdolai, riešutai, avokadai, špinatai, rudieji ryžiai, kiaušiniai.

7 paprasti būdai stiprinti imunitetą, kai aplink masiškai sergama
© Shutterstock nuotr.

Cinkas

Šis mikroelementas dalyvauja daugelyje organizme vykstančių procesų. Kiekvieną dieną gaudamas pakankamą kiekį cinko, organizmas tampa atsparesnis virusų ir bakterijų poveikiui. Cinkas svarbus gyjant žaizdoms bei organizmui kovojant su infekcija. Cinko galima rasti šiuose maisto produktuose: jautienoje, vištienoje, žuvyse, kiaušinio trynyje, grikiuose, migdoluose, riešutuose, žirniuose, rugiuose, pupelėse, bulvėse, morkose.

Omega - 3 riebalų rūgštys

Skiriamos dvi riebalų rūšys: „gerieji" riebalai, turintys mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebalų rūgščių, ir „blogieji", turintys sočiųjų riebalų rūgščių. Viena iš svarbiausių „gerųjų" riebalų dalių - polinesočiosios riebalų rūgštys, dar vadinamos nepakeičiamosiomis riebalų rūgštimis - omega 3 ir omega 6. Šių riebalų rūgščių organizmas negali pasigaminti iš kitų riebalų rūgščių, todėl privalo jų gauti su maistu. Jų yra motinos piene, žuvyje (labai daug - žuvų taukuose), mėsoje, kepenyse, kiaušinių tryniuose.

Česnakas

Liaudies medicinoje česnakas naudojamas peršalimo ligų profilaktikai, imuniteto stiprinimui, taip pat slogai, bronchitui, gripui gydyti. Česnakas dėl savo savybių vadinamas natūraliu antibiotiku. Česnakuose yra stiprių fitoncidų, sudarytų iš lakiųjų medžiagų. Česnakai efektyviai gydo ir didina organizmo atsparumą infekcinėms ligoms.

Išsamų straipsnį apie česnako galias ir kaip jį panaudoti imuniteto stiprinimui, skaitykite čia.

Ežiuolė

Ekspertai tvirtina, kad ežiuolė (Echinacea) gali būti itin naudinga tiems, kurių imuninė sistema yra nusilpusi. Manoma, kad veikliosios ežiuolėje esančios medžiagos, vadinamos fenoliais, nuo peršalimą sukeliančių virusų apsaugo stiprindami imuninę sistemą.

7 paprasti būdai stiprinti imunitetą, kai aplink masiškai sergama
© Vida Press

Imbieras

Imbiero sudėtyje yra vitaminų A, C, E, B, magnio, kalio, fosforo, silicio, geležies, natrio, kalcio, cinko. Imbieras yra gerai žinomas dėl savo priešuždegiminio poveikio. Kasdien vartojamas imbieras padeda sustiprinti organizmą siaučiant peršalimui ar gripui. Imbiero sudėtyje yra gausu cinko, chromo ir magnio, kurie stimuliuoja kraujotaką, o tai reiškia, kad sušildo ir padeda kovoti su infekcijomis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?