9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Šilta arbata su citrina ir medumi

Jei peršalote, visų pirma paruoškite juodosios arba žaliosios arbatos, į kurią įmaišykite arbatinį šaukštelį medaus ir porą skiltelių citrinos. Labai svarbu nedėti medaus ir citrinos į verdantį ar labai karštą vandenį, kad būtų išsaugotos naudingosios jų savybės.

Aviečių arbata su liepžiedžiais

Užplikykite sausų liepžiedžių arbatos, į kurią berkite sausų aviečių uogų ir lapų. Palikite arbatą pastovėti 30 minučių. Jei aviečių uogų neturite, tiks šaukštelis uogienės.

Arbata su erškėtrožių vaisiais

Kažin ar kam bus naujiena, kad erškėtrožių vaisiai – idealus vitamino C šaltinis. 3 šaukštus susmulkintų erškėtrožių vaisių užpilkite 0,5 l verdančio vandens ir palikite termose per naktį. Ryte arbatą nukoškite ir gerkite po pusę stiklinės 4 kartus per dieną 30 minučių prieš valgį.

Spanguolių arba bruknių morsas

Spanguolės ir bruknės – unikaliomis baktericidinėmis savybėmis pasižymintys produktai. Morsą ruoškite iš sutrintų spanguolių ar bruknių uogų ir cukraus (medaus) santykiu 3:1. Tuomet 0,5 l šilto vandens užpilkite 2 šaukštus mišinio.

Karštas pienas su mineraliniu vandeniu

Jei pasireiškė kosulys, paruoškite karšto pieno ir šarminio vandens gėrimo. Tokia priemonė skatins atsikosėjimą ir greitins sveikimo procesą.

Pienas su česnakais

Ši ekstrinė priemonė padės atsistoti ant kojų vos per vieną naktį. Į šiltą pieną įlašinkite 10 česnakų sulčių lašų ir išgerkite prieš miegą.

Džiovintų vaisių kompotas

Tai patikrinta ir visiems kuo puikiausiai žinoma nuo vaikystės priemonė. Džiovintų vaisių nuoviras pasižymi organizmą stiprinančiu poveikiu sergant peršalimu. 100 g džiovintų vaisių perrinkite, stambesnius vaisius supjaustykite. Visus juos kruopščiai nuplaukite šiltame vandenyje. Tam tinka įvairūs džiovinti vaisiai - obuoliai, kriaušės, abrikosai, slyvos, razinos. Beje, pastarąsias berkite jau pačias paskutines - joms užtenka kelių minučių pavirti. Paruoštą kompotą gardinkite citrinų ir apelsinų sultimis bei medumi.

Imbierinė arbata su citrina

Toks gėrimas itin tinkamas vartoti šaltuoju metų laiku, pasižymi imunitetą stiprinančiomis ir darbingumą didinančiomis savybėmis. Į 1 stiklinę vandens įmaišykite 1 šaukštą medaus, 1 šaukštą citrinų sulčių, 0,5 arbatinio šaukštelio smulkintos imbiero šaknies ir berkite žiupsnelį cinamono. Pagal skonį galima į arbatą gardinti mėtomis.

Ramunėlių arbata

Ramunėlės – švelnaus poveikio priešuždegiminė priemonė. Derinama su liepžiedžiais ir medumi tokia arbata tampa kuo puikiausiu ginklu kovojant su peršalimu. Arbatai paruošti jums prireiks 1 arbatinio šaukštelio ramunėlių ir liepų žiedų. Žiedus užpilkite 1 stikline verdančio vandens, palikite pastovėti 20 min., tada nukoškite. Gerkite po 1/3 stiklinės 3 kartus per dieną prieš valgį. Pagal skonį arbatą galima gardinti medumi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.