Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi

 (5)
Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Braškės turi cukraus, karotino, organinių rūgščių, pektininių, rauginių, mineralinių bei kitų biologiškai aktyvių medžiagų. Šiose uogose galima rasti vitaminų C, PP, K, H, taip pat B grupės vit.

Deja, tačiau jos labai dažnai sukelia alergiją, nes išprovokuoja tam tikras organizmo medžiagas. Braškės gali išprovokuoti alergines reakcijas: oda gali parausti, iškyla pūslytės, ima niežėti.

Žemuogėse yra ir kalcio, fosforo, kobalto, pektinų, karotino, vitaminų C, K, E, P, B grupės. Kaip ir braškės, jos turi ypač daug geležies, tad tinka mažakraujystę turintiems vaikams.

Ir braškės, ir žemuogės gerina apetitą, padeda virškinimo sistemai. Uogų sultys naikina mikrobus, tad galima paskalauti gerklę esant uždegimui.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi
© Shutterstock

Kada duoti vaikui?

Vaikui pirmą kartą paragauti galima tik pusę sutrintos braškės (kelias žemuoges) ir tik į pirmųjų metų pabaigą - 10-12 mėn. Jei mažylį nuo ko nors jau beria iki tol, net ir tos puselės reikia atsisakyti.

Sulaukęs metų vaikas gali pasimėgauti 2-3 braškėmis per dieną ar 2-3 šaukšteliais žemuogių. Jokiu būdu reikia nepersivalgyti: kai kada nuo kelių braškių nieko nenutinka, bet suvalgius daugiau gali išberti.

3 receptai iš braškių

LEDAI. Vasarą iš braškių galima pasigaminti labai skanių naminių ledų. Jie bus saldžiarūgščiai gaivūs. Visą ledų gaminimo aprašymą su nuotraukomis rasite ČIA.

NEKEPTAS PYRAGAS. Skaniausios ir sveikiausios yra termiškai neapdorotos uogos. Todėl rekomenduojame nekeptą braškių pyragą. Braškės puikiai dera su maskarponės sūriu, pyragas būna gaivus ir gardus. Nekepto braškių ir maskarponės sūrio pyrago receptą rasite ČIA.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi
© Fotolia

BRAŠKIŲ IR ŠOKOLADO KEKSIUKAI. Mėgstate braškes? Šokoladą irgi? Tuomet šie pasakiškai skanūs keksiukai kaip tik jums. Receptą rasite ČIA.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.