Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes

 (9)
Ką reikia žinoti apie naudingąsias trešnes: kaip parduotuvėje ar turguje jas išsirinkti kokybiškas; kokių naudingųjų medžiagų jos turi; kiek suvalgyti, kad nepūstų pilvo ir kaip iš trešnių „išvyti“ kirminus?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Trešnės auginamos nuo senų laikų. Jas augino dar senovės Graikijoje. Trešnės ne tik saldžios (jose 55 proc. fruktozės), bet ir turi daug naudingų savybių. Jos šalina iš organizmo toksinus, šlakus, valo kraują nuo kenksmingų medžiagų, gerina žarnyno veiklą, peristaltiką. Prieš pietus suvalgius 5 - 6 trešnes, greičiau ateina sotumas, neperkrausite organizmo.

Daugelis neįsivaizduoja pirmų vasaros dienų be šių saldžių uogų. Na, o kaip išsirinkti kokybiškas trešnes?

TAIP PAT SKAITYKITE:
Aš noriu vaiko, bet vyras – ne: psichologės komentaras
Pasiryžo pasauliui parodyti, kaip iš tiesų atrodo kūnas po gimdymo

Trešnės sunoksta ir imamos pardavinėti pavasario pabaigoje - vasaros pradžioje. Jos gali išbūti šviežios 5 - 6 dienas. Tiesa, tam tikromis sąlygomis, apie kurias žino daugelis nesąžiningų pardavėjų, jos gali išbūti iki 3 savaičių.

Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes
© Vida Press

5 tikrai šviežių trešnių požymiai

Trešnės greitai genda - 5 - 6 dienos, ir laikas jas išmesti. Kad ir kaip stengiasi selekcininkai, išvedinėja vis atsparesnes rūšis, kol kas situacija tokia, kad ir kokią rūšį pasirinktume, ilgiau savaitės uogos neišbus.

1.Pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į jų kotelius. Sausi, spalvos netekę koteliai rodo, kad trešnės buvo laikomos ilgai arba pernoko. Šviežių trešnių koteliai yra žali, stangrūs.

2.Apžiūrėkite uogas - ar nėra dėmelių, įpjovimų, minkštų vietų - dėl to uogos greičiau genda, be to, tai vienas iš požymių, kad trešnės pernoko.

Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes
© Vida Press

3.Testas: švelniai suspaudžiame trešnę pirštų galiukais, paviršius turi būti stangrus.

4.Kvapas. Nesidrovėkite pauostyti trešnių - rūgimo kvapas rodo, kad trešnės nešviežios.

5. „Aplinka". Nepirkite trešnių, jei jos guli šalia sugedusių - didelė tikimybė, kad jos suges greičiau arba jau ėmė gesti.

Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes
© Vida Press

Kuo naudingos raudonosios trešnės

Daugelis jas renkasi ne tik dėl saldumo. Jose gausu vitaminų A, C, kurie dalyvauja odos regeneracijoje, yra žarnynui reikalingo pektino, o svarbiausia - yra raudoną spalvą suteikiančių antocianų, kurie turi priešuždegiminių ypatybių. Taigi raudonos trešnės - natūralūs vaistai.

Ne veltui trešnės sunoksta vasaros pradžioje. Gamtoje viskas savo laiku. Trešnėse yra mikroelementų, kurie dalyvauja gaminant melaniną, o tai gerina odos būklę, jos atsparumą saulei. Gal net yra tekę girdėti tokį posakį: „Valgykite trešnių - nenudegsite saulėje“.

Tik atsiminkite - trešnių reikia valgyti nedidelėmis porcijomis, po 300 g per dieną, antraip pūs pilvą.

Viso gero, kirmėliukai

Prinokusiose trešnėse būna kirmėlių. Štai jums paslaptis, kaip jų atsikratyti: reikės druskos ir vandens. Į 1 l vandens įberkite 20 g druskos, išmaišykite, suberkite uogas. Po pusvalandžio kirmėlių nebus.

Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes
© Vida Press

Trešnių tiramisu

Didelis pakas „Damų pirštelių“ sausainių, 300 g kreminio sūrio, 300 ml grietinėlės (33 - 35 proc. riebumo), 3/4 stiklinės cukraus, 250 - 300 g prinokusių trešnių, kakavos ar tarkuoto šokolado, mėtų, trešnių papuošimui. 

Dar negirdėti faktai apie naudingąsias trešnes
© Vida Press
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.