Efektyvūs patarimai auginantiems nevalgius vaikus

 (8)
Vaikai - išrankūs valgytojai, vienam, žiūrėk, neįpirši jokios daržovės, antras suka galvą vos išvydęs mėsą. Ką daryti tokius nevalgiukus auginantiems tėvams? Keletas patarimų.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Knygą apie maistą vaikams „Mažylio receptai" parašiusi dviejų vaikų mama Jurgita Surplienė sako, kad nereikia skubėti vaiko vadinti „nevalgiu". Mažylio skranduko talpa nė iš tolo neprilygsta suaugusiojo, todėl akivaizdu, kad jis suvalgo gerokai mažiau.

Prieš pavadindami savo mažylį „nevalgiuku", būtina atkreipti dėmesį į tai, kad mažylio skrandukas yra gerokai mažesnis nei suaugusiojo, todėl nereikia vertinti jo suvalgomo maisto pagal suaugusiųjų porcijas.

TAIP PAT SKAITYKITE:
13 dalykų, kurių pagimdžiusios nesako savo draugei
Populiariausi ir keisčiausi naujagimių vardai 2013 metais

Jeigu mažylis valgo mažai, bet yra žvalus, sveikas, atitinka ūgio ir svorio reikalavimus pagal amžių, nerimą galima nustumti į šalį. Susirūpinti reikėtų, jei mažylio ūgis ar svoris per mažas, vaikas išblyškęs, nelabai aktyvus, mieguistas.

Keletas gudrybių, jei mažylis išties nevalgus:

- Įpratinkite mažylį prie dienos režimo - svarbu, kad jis panašiu laiku valgytų pusryčius, pietus ir vakarienę. Tarp maitinimų vaikui neduokite užkandžiauti sausainių, bandelių, kitų saldėsių - jie sumažina mažylio apetitą, sutrikdo virškinimą ir dienos mitybos režimą.

- Sutelkite visą dėmesį į mažylio maitinimą ir neužsiimkite pašaliniais darbais, pvz., maitindami mažylį nevartykite žurnalo, nežiūrėkite televizoriaus, nekalbėkite telefonu, o ir mažyliui nerodykite filmukų.

- Stenkitės kuo daugiau laiko su mažyliu leisti gryname ore. Būdami gamtoje mažyliai įkvepia daugiau deguonies, tai gerina medžiagų apykaitą, mažyliai tampa energingesni, daugiau juda, tad paskui labiau išalksta ir geriau valgo.

- Išbandykite skirtingą to paties maisto konsistenciją: mažyliui gal nepatiks vaisių tyrė, bet mielai valgys smulkiau ar stambiau sutarkuotą, mažais gabalėliais supjaustytą vaisių.

- Jeigu mažylis atsisako vieno ar kito produkto, ruošdami maistą pridėkite nemėgstamą produktą kaip papildomą, o ne pagrindinę patiekalo dalį.

- Atkreipkite dėmesį į tai, kaip maistas atrodo. Mažyliams labiau patinka nedideli, žaismingi indai, nedidelės porcijos, kūrybiškai patiektas maistas (ūgtelėjusiems mažyliams sumuštinukus sausainių formelėmis galite paversti įvairiais žvėreliais, širdelėmis, o daržoves lėkštėje žaismingai išdėlioti pagal spalvas, formas ir pan.) ir visos kitos gudrybės, kurios maistą padarytų patrauklų akiai.

Vaikai - įgimti konservatoriai?

Ne viena mama pastebi, kad vaikai - gana konservatyvūs valgytojai - pamėgę vieną košę ar kokią nors daržovę kitų nelabai pripažįsta. Jurgita Surplienė pataria, jog naujo maisto reikia siūlyti pamažu ir kantriai: „Naujo maisto reikia siūlyti po truputį - nedidelį kiekį įdėti į lėkštelę šalia mažyliui jau įprasto maisto. Jei mažylis atsisako naujo produkto ar patiekalo pirmuosius 5-6 kartus, dažniausiai 7 kartą jo paragaus. Tiesiog mažyliams patinka tai, kas pažįstama, įprasta ir saugu, o naujas kvapas, skonis, pojūtis dažniausiai išgąsdina, suerzina, todėl jie išdrįsta paragauti ko nors nauja ne iš pirmo karto. Tiesiog tėveliai turi apsišarvuoti kantrybe - kartais mažylis paprašys vieno ar kito patiekalo dar, o kartais tiesiog surauks nosį ir tvirtai sučiaupęs lūpas atsisakys net mažiausio kąsnelio.

Bet jei tėveliai bus kantrūs, mažylis ilgainiui tikrai paragaus kažko naujo ir taip išsirinks savo mėgstamiausius. Reikia mokytis vieniems iš kitų, reikia būti išradingiems, kūrybingiems, augti kartu ir kaupti po širdimi tą mielą ir abipusiai naudingą patirtį, taip padedant tvirtus pagrindus tolesnei sveikai mažylio mitybai ir teisingiems valgymo įpročiams.

Ir, žinoma, būtina nepamiršti ruošiamų patiekalų kaskart pagardinti visur tinkančiu prieskoniu „MEILE" - jo niekada nebus per daug..."

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.