Efektyvūs patarimai auginantiems nevalgius vaikus

 (8)
Vaikai - išrankūs valgytojai, vienam, žiūrėk, neįpirši jokios daržovės, antras suka galvą vos išvydęs mėsą. Ką daryti tokius nevalgiukus auginantiems tėvams? Keletas patarimų.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Knygą apie maistą vaikams „Mažylio receptai" parašiusi dviejų vaikų mama Jurgita Surplienė sako, kad nereikia skubėti vaiko vadinti „nevalgiu". Mažylio skranduko talpa nė iš tolo neprilygsta suaugusiojo, todėl akivaizdu, kad jis suvalgo gerokai mažiau.

Prieš pavadindami savo mažylį „nevalgiuku", būtina atkreipti dėmesį į tai, kad mažylio skrandukas yra gerokai mažesnis nei suaugusiojo, todėl nereikia vertinti jo suvalgomo maisto pagal suaugusiųjų porcijas.

TAIP PAT SKAITYKITE:
13 dalykų, kurių pagimdžiusios nesako savo draugei
Populiariausi ir keisčiausi naujagimių vardai 2013 metais

Jeigu mažylis valgo mažai, bet yra žvalus, sveikas, atitinka ūgio ir svorio reikalavimus pagal amžių, nerimą galima nustumti į šalį. Susirūpinti reikėtų, jei mažylio ūgis ar svoris per mažas, vaikas išblyškęs, nelabai aktyvus, mieguistas.

Keletas gudrybių, jei mažylis išties nevalgus:

- Įpratinkite mažylį prie dienos režimo - svarbu, kad jis panašiu laiku valgytų pusryčius, pietus ir vakarienę. Tarp maitinimų vaikui neduokite užkandžiauti sausainių, bandelių, kitų saldėsių - jie sumažina mažylio apetitą, sutrikdo virškinimą ir dienos mitybos režimą.

- Sutelkite visą dėmesį į mažylio maitinimą ir neužsiimkite pašaliniais darbais, pvz., maitindami mažylį nevartykite žurnalo, nežiūrėkite televizoriaus, nekalbėkite telefonu, o ir mažyliui nerodykite filmukų.

- Stenkitės kuo daugiau laiko su mažyliu leisti gryname ore. Būdami gamtoje mažyliai įkvepia daugiau deguonies, tai gerina medžiagų apykaitą, mažyliai tampa energingesni, daugiau juda, tad paskui labiau išalksta ir geriau valgo.

- Išbandykite skirtingą to paties maisto konsistenciją: mažyliui gal nepatiks vaisių tyrė, bet mielai valgys smulkiau ar stambiau sutarkuotą, mažais gabalėliais supjaustytą vaisių.

- Jeigu mažylis atsisako vieno ar kito produkto, ruošdami maistą pridėkite nemėgstamą produktą kaip papildomą, o ne pagrindinę patiekalo dalį.

- Atkreipkite dėmesį į tai, kaip maistas atrodo. Mažyliams labiau patinka nedideli, žaismingi indai, nedidelės porcijos, kūrybiškai patiektas maistas (ūgtelėjusiems mažyliams sumuštinukus sausainių formelėmis galite paversti įvairiais žvėreliais, širdelėmis, o daržoves lėkštėje žaismingai išdėlioti pagal spalvas, formas ir pan.) ir visos kitos gudrybės, kurios maistą padarytų patrauklų akiai.

Vaikai - įgimti konservatoriai?

Ne viena mama pastebi, kad vaikai - gana konservatyvūs valgytojai - pamėgę vieną košę ar kokią nors daržovę kitų nelabai pripažįsta. Jurgita Surplienė pataria, jog naujo maisto reikia siūlyti pamažu ir kantriai: „Naujo maisto reikia siūlyti po truputį - nedidelį kiekį įdėti į lėkštelę šalia mažyliui jau įprasto maisto. Jei mažylis atsisako naujo produkto ar patiekalo pirmuosius 5-6 kartus, dažniausiai 7 kartą jo paragaus. Tiesiog mažyliams patinka tai, kas pažįstama, įprasta ir saugu, o naujas kvapas, skonis, pojūtis dažniausiai išgąsdina, suerzina, todėl jie išdrįsta paragauti ko nors nauja ne iš pirmo karto. Tiesiog tėveliai turi apsišarvuoti kantrybe - kartais mažylis paprašys vieno ar kito patiekalo dar, o kartais tiesiog surauks nosį ir tvirtai sučiaupęs lūpas atsisakys net mažiausio kąsnelio.

Bet jei tėveliai bus kantrūs, mažylis ilgainiui tikrai paragaus kažko naujo ir taip išsirinks savo mėgstamiausius. Reikia mokytis vieniems iš kitų, reikia būti išradingiems, kūrybingiems, augti kartu ir kaupti po širdimi tą mielą ir abipusiai naudingą patirtį, taip padedant tvirtus pagrindus tolesnei sveikai mažylio mitybai ir teisingiems valgymo įpročiams.

Ir, žinoma, būtina nepamiršti ruošiamų patiekalų kaskart pagardinti visur tinkančiu prieskoniu „MEILE" - jo niekada nebus per daug..."

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.