Reklama

Gerklės skausmas vasarą neatostogauja

Saulė, atostogos, maudynės ir gerklės skausmas, peršalimas atrodo nesuderinami dalykai. Tačiau gerklės skausmas kaip netikėtas svečias gali užklupti ir vasarą. Vaikų gydytojai perspėja, kad peršalti daug lengviau pirmaisiais šiltojo sezono mėnesiais, kai saulė jau kaitina, o vėjas dar žvarbus.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kaip nuo skaudančios gerklės apsaugoti temperatūrų skirtumams ypač jautrius mažus vaikus?

Daug kas klaidingai galvoja, jog vasarą vaikai turi būti sveiki. Tačiau tiek bakterinių, tiek virusinių infekcijų sukėlėjų mūsų aplinkoje yra visus metus, tad susirgti, ypač mažesni vaikai, gali ir vasarą.

Kaip vasarą apsaugoti vaikus nuo gerklės skausmo?

Peršalę vaikai jaučiasi išsekę, čiaudo, gali kosčioti, o skaudanti gerklė – neatsiejama peršalimo palydovė. Be to, gali pakilti temperatūra, kuri visą šeimą privers keisti atostogų planus.

Vasarą vaikams neatsiejama nuo ledų ir maudynių net ir šalčiausiame vandenyje. Mažuosius palepinti norintys tėvai ir seneliai dažnai nesusimąsto apie vaiko gerklės sveikatą ir kasdien perka ledų, nežinodami, kad veikiant šalčiui, sumažėja vaikų kvėpavimo takų gleivinių apsauginė funkcija. Todėl ledus reikėtų laižyti, jokiu būdu ne kąsti. Jei vaikas sušilęs, suprakaitavęs, prieš skanaudamas šio deserto jis turėtų atvėsti, kad būtų išvengiama temperatūrų kontrasto. Ta pati taisyklė galioja ir šaltiems gėrimams.

Maudynės vaikus grūdina, todėl pliuškentis vaikams leiskime, tačiau vandenyje jie neturėtų mirkti iki pamėlynavimo. Geriau nusimaudyti dažniau, bet trumpiau. Apsiniaukusią, vėjuotą dieną geriau vaiką trumpai išmaudyti negu leisti ilgai braidyti šaltame vandenyje. Sušalus kojoms, labai sumažėja organizmo atsparumas infekcijoms. Taip pat negalima leisti vaikui išsimaudžius šaltame vandenyje vaikščioti nenusišluosčius rankšluosčiu, su šlapia maudymosi apranga.

Karštą dieną labai pavojingas ir per šaltas oro kondicionierių oras. Jis lengvai gali susargdinti ir suaugusiuosius, o ką jau kalbėti apie vaikus. Todėl jungiant kondicionierių reikia paisyti, kad temperatūrų kontrastas nebūtų per didelis. Taip pat nepatariama atidarius langus automobilyje ar vėdinant kambarius sukelti skersvėjo.

Kaip apsaugoti imunitetą ir gerklės gleivinę?

Yra alternatyvių būdų stiprinti ne tik mažųjų, bet ir suaugusiųjų imunitetą. Ištyrus karvių priešpienį paaiškėjo, kad jame yra daug veikliųjų medžiagų, kurios gali būti įvairiapusiškai naudingos įvairaus amžiaus žmonėms. Atlikus mokslinius tyrimus buvo nustatytas teigiamas karvių priešpienio poveikis gydant kvėpavimo takų ligas ir infekcijas.

Palyginus su moters pienu, karvės priešpienyje yra 30–40 kartų daugiau imunoglobulinų. Iki antibiotikų išradimo priešpienis buvo viena svarbiausių priemonių, padedančių apsisaugoti nuo infekcijų. Karvės priešpienis plačiai naudojamas ir ajurvediniame gydyme, ir daugelio šalių liaudies medicinoje. Jį sveikatinimo tikslais naudojo ir mūsų senelės.

„CuraMed" – pastilės gerklei, kurių sudėtyje yra vertingų antikūnų iš karvių priešpienio. Jų sudėtyje yra vitamino C, kuris padeda palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą. Suaugusiems skirtose „Curamed" pastilėse papildomai yra niacino, kuris padeda palaikyti normalią gleivinių būklę ir imunitetą palaikančio vitamino D3. Pradėti čiulpti malonaus vaisių skonio „CuraMed" pastiles gerklei reikėtų pajutus gerklės perštėjimą.

Užsakymo nr.: PT_74810880

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.