Gydytoja neurologė: ką daryti, kad vaikai ryte nubustų žvalūs?

Jūsų vaikui sunku vakare užmigti, o ryte laiku atsikelti? Poilsis ir kokybiškas miegas – vieni svarbiausių dalykų. Nuo to priklauso vaiko sveikata ir produktyvumas. Tad ką daryti, jei sutriko vaiko miego režimas? Pateikiame patarimus, padėsiančius vaikui saldžiai užmigti ir su šypsena atsikelti ryte.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Miegas svarbus mums visiems, tačiau ypač jis reikalingas augančiam vaiko organizmui. Kodėl? „Miegant pailsi vaiko smegenys, į atmintį „įrašoma" per dieną sukaupta informacija, atsigauna visas organizmas ir grįžta psichologinė pusiausvyra.

Kiekvieno vaiko miego trukmė yra skirtinga: pradinių klasių mokinukai turi miegoti vidutiniškai 8–9 valandas, paaugliai ilgiau – kartais net iki 12 valandų", – sako Medicinos diagnostikos ir gydymo centro neurologė, med. dr. Rūta Mameniškienė. Gydytoja pabrėžia, kad, sutrikus miego režimui, vaiko organizmas patiria psichologinį ir fizinį stresą: vaikui sunku užmigti, jis vis nubunda naktį, o ryte keliasi nepailsėjęs. Atžalai būtina padėti grįžti į įprastą poilsio ritmą.

Mažais žingsniais tikslo link

Med. dr. R. Mameniškienės teigimu, vaikams, kurie dar neperėjo prie mokslo metų režimo, labai reikalinga tėvų pagalba. Jei norime, kad vaikams mokykloje nebūtų sunku susikaupti, jie jaustųsi energingi ir pailsėję, turime po truputį keisti miego įpročius. „Iš pradžių patariama ryte vaiką kelti 15 minučių anksčiau ir tiek pat laiko anksčiau migdyti vakare", – rekomendavo gydytoja R. Mameniškienė. Gydytojos teigimu, svarbu jog tėvų ir vaikų dienos režimas būtų keičiamas kartu: tuomet mažiesiems bus lengviau prisitaikyti.

Ką daryti, jei vaikas prabunda naktį, jam sunku užmigti pradėjus lankyti mokyklą? Pasak gydytojos R. Mameniškienės, gali būti, jog jis dėl ko nors nerimauja, patiria stresą. Tokiu atveju tėvai turėtų pasikalbėti su atžala, išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių kyla nerimas. Pajutę susidomėjimą ir rūpestį vaikai pasijus saugūs ir lengviau užmigs.

8 patarimai, padėsiantys nuteikti vaikus ramiam poilsiui:

  1. Vakare neskubėdami pasivaikščiokite gryname ore;

  2. Likus 2 valandoms iki miego, ribokite aktyvų laisvalaikį, kompiuterinius žaidimus ir televizoriaus žiūrėjimą;

  3. Vakarienei rinkitės lengvą maistą, ribokite saldumynus ir saldžius gėrimus;

  4. Prieš miegą išvėdinkite vaiko kambarį;

  5. Kurkite šeimos vakaro ritualus, nuteikiančius poilsiui: išgerkite arbatos, kartu ruoškitės miegui (valykitės dantis, paklokite lovą ir kt.);

  6. Pasikalbėkite su vaiku, aptarkite dienos įspūdžius.

  7. Mažiesiems pasekite pasaką arba kartu paskaitykite knygą.

  8. Ryte vaiką žadinkite švelniai: ne žadintuvu ir jokiu būdu ne nustatydami žadintuvą vaiko mobiliajame telefone. Žadinti galite keletą kartų (tėvai turėtų atsikelti anksčiau, kad nebūtų rytinės skubos ir streso).

Pavojaus signalai – išsiblaškymas ir irzlumas

Pradėjęs lankyti mokyklą, vaikas vis dar gyvena atostogų ritmu? Pasak med. dr. R. Mameniškienės, dėl to jam bus sunkiau įsiminti naują informaciją, vaikas jaus nuovargį ir miego stygių: vis mažės produktyvumas bei organizmo atsparumas ligoms.

„Jei grįžęs į mokyklą vaikas tampa išsiblaškęs, irzlus, piktas ir nesukoncentruoja dėmesio, tėveliai neturėtų numoti ranka manydami, kad ši problema išsispręs savaime. Būtina atkreipti dėmesį ir padėti vaikui – galbūt jam trūksta kokybiško poilsio naktį."

Rūpintis vaikų miego režimu – tėvų pareiga. Pailsėję vaikai bus sveikesni, energingesni ir dažniau džiaugsis gera nuotaika. O juk būtent to ir linkime savo atžaloms.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.

Vaikų ligos ir tėvų baimės: gydytojos mintys, į kurias verta įsiklausyti

Nuolat tenka girdėti tėvus sakant – „aš bijau…“, „bijome, kad „nenusileistų žemyn“ kosulys“, bijome meningokokinės infekcijos, bijome skiepų ar apskritai „bijome, kad vaikui gali kažkas bloga atsitikti“. Regis baimė yra nuolatinis tėvų, ypač auginančių mažamečius vaikus, palydovas.