Gydytoja neurologė: ką daryti, kad vaikai ryte nubustų žvalūs?

Jūsų vaikui sunku vakare užmigti, o ryte laiku atsikelti? Poilsis ir kokybiškas miegas – vieni svarbiausių dalykų. Nuo to priklauso vaiko sveikata ir produktyvumas. Tad ką daryti, jei sutriko vaiko miego režimas? Pateikiame patarimus, padėsiančius vaikui saldžiai užmigti ir su šypsena atsikelti ryte.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Miegas svarbus mums visiems, tačiau ypač jis reikalingas augančiam vaiko organizmui. Kodėl? „Miegant pailsi vaiko smegenys, į atmintį „įrašoma" per dieną sukaupta informacija, atsigauna visas organizmas ir grįžta psichologinė pusiausvyra.

Kiekvieno vaiko miego trukmė yra skirtinga: pradinių klasių mokinukai turi miegoti vidutiniškai 8–9 valandas, paaugliai ilgiau – kartais net iki 12 valandų", – sako Medicinos diagnostikos ir gydymo centro neurologė, med. dr. Rūta Mameniškienė. Gydytoja pabrėžia, kad, sutrikus miego režimui, vaiko organizmas patiria psichologinį ir fizinį stresą: vaikui sunku užmigti, jis vis nubunda naktį, o ryte keliasi nepailsėjęs. Atžalai būtina padėti grįžti į įprastą poilsio ritmą.

Mažais žingsniais tikslo link

Med. dr. R. Mameniškienės teigimu, vaikams, kurie dar neperėjo prie mokslo metų režimo, labai reikalinga tėvų pagalba. Jei norime, kad vaikams mokykloje nebūtų sunku susikaupti, jie jaustųsi energingi ir pailsėję, turime po truputį keisti miego įpročius. „Iš pradžių patariama ryte vaiką kelti 15 minučių anksčiau ir tiek pat laiko anksčiau migdyti vakare", – rekomendavo gydytoja R. Mameniškienė. Gydytojos teigimu, svarbu jog tėvų ir vaikų dienos režimas būtų keičiamas kartu: tuomet mažiesiems bus lengviau prisitaikyti.

Ką daryti, jei vaikas prabunda naktį, jam sunku užmigti pradėjus lankyti mokyklą? Pasak gydytojos R. Mameniškienės, gali būti, jog jis dėl ko nors nerimauja, patiria stresą. Tokiu atveju tėvai turėtų pasikalbėti su atžala, išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių kyla nerimas. Pajutę susidomėjimą ir rūpestį vaikai pasijus saugūs ir lengviau užmigs.

8 patarimai, padėsiantys nuteikti vaikus ramiam poilsiui:

  1. Vakare neskubėdami pasivaikščiokite gryname ore;

  2. Likus 2 valandoms iki miego, ribokite aktyvų laisvalaikį, kompiuterinius žaidimus ir televizoriaus žiūrėjimą;

  3. Vakarienei rinkitės lengvą maistą, ribokite saldumynus ir saldžius gėrimus;

  4. Prieš miegą išvėdinkite vaiko kambarį;

  5. Kurkite šeimos vakaro ritualus, nuteikiančius poilsiui: išgerkite arbatos, kartu ruoškitės miegui (valykitės dantis, paklokite lovą ir kt.);

  6. Pasikalbėkite su vaiku, aptarkite dienos įspūdžius.

  7. Mažiesiems pasekite pasaką arba kartu paskaitykite knygą.

  8. Ryte vaiką žadinkite švelniai: ne žadintuvu ir jokiu būdu ne nustatydami žadintuvą vaiko mobiliajame telefone. Žadinti galite keletą kartų (tėvai turėtų atsikelti anksčiau, kad nebūtų rytinės skubos ir streso).

Pavojaus signalai – išsiblaškymas ir irzlumas

Pradėjęs lankyti mokyklą, vaikas vis dar gyvena atostogų ritmu? Pasak med. dr. R. Mameniškienės, dėl to jam bus sunkiau įsiminti naują informaciją, vaikas jaus nuovargį ir miego stygių: vis mažės produktyvumas bei organizmo atsparumas ligoms.

„Jei grįžęs į mokyklą vaikas tampa išsiblaškęs, irzlus, piktas ir nesukoncentruoja dėmesio, tėveliai neturėtų numoti ranka manydami, kad ši problema išsispręs savaime. Būtina atkreipti dėmesį ir padėti vaikui – galbūt jam trūksta kokybiško poilsio naktį."

Rūpintis vaikų miego režimu – tėvų pareiga. Pailsėję vaikai bus sveikesni, energingesni ir dažniau džiaugsis gera nuotaika. O juk būtent to ir linkime savo atžaloms.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.