Gydytoja neurologė: ką daryti, kad vaikai ryte nubustų žvalūs?

Jūsų vaikui sunku vakare užmigti, o ryte laiku atsikelti? Poilsis ir kokybiškas miegas – vieni svarbiausių dalykų. Nuo to priklauso vaiko sveikata ir produktyvumas. Tad ką daryti, jei sutriko vaiko miego režimas? Pateikiame patarimus, padėsiančius vaikui saldžiai užmigti ir su šypsena atsikelti ryte.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Miegas svarbus mums visiems, tačiau ypač jis reikalingas augančiam vaiko organizmui. Kodėl? „Miegant pailsi vaiko smegenys, į atmintį „įrašoma" per dieną sukaupta informacija, atsigauna visas organizmas ir grįžta psichologinė pusiausvyra.

Kiekvieno vaiko miego trukmė yra skirtinga: pradinių klasių mokinukai turi miegoti vidutiniškai 8–9 valandas, paaugliai ilgiau – kartais net iki 12 valandų", – sako Medicinos diagnostikos ir gydymo centro neurologė, med. dr. Rūta Mameniškienė. Gydytoja pabrėžia, kad, sutrikus miego režimui, vaiko organizmas patiria psichologinį ir fizinį stresą: vaikui sunku užmigti, jis vis nubunda naktį, o ryte keliasi nepailsėjęs. Atžalai būtina padėti grįžti į įprastą poilsio ritmą.

Mažais žingsniais tikslo link

Med. dr. R. Mameniškienės teigimu, vaikams, kurie dar neperėjo prie mokslo metų režimo, labai reikalinga tėvų pagalba. Jei norime, kad vaikams mokykloje nebūtų sunku susikaupti, jie jaustųsi energingi ir pailsėję, turime po truputį keisti miego įpročius. „Iš pradžių patariama ryte vaiką kelti 15 minučių anksčiau ir tiek pat laiko anksčiau migdyti vakare", – rekomendavo gydytoja R. Mameniškienė. Gydytojos teigimu, svarbu jog tėvų ir vaikų dienos režimas būtų keičiamas kartu: tuomet mažiesiems bus lengviau prisitaikyti.

Ką daryti, jei vaikas prabunda naktį, jam sunku užmigti pradėjus lankyti mokyklą? Pasak gydytojos R. Mameniškienės, gali būti, jog jis dėl ko nors nerimauja, patiria stresą. Tokiu atveju tėvai turėtų pasikalbėti su atžala, išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių kyla nerimas. Pajutę susidomėjimą ir rūpestį vaikai pasijus saugūs ir lengviau užmigs.

8 patarimai, padėsiantys nuteikti vaikus ramiam poilsiui:

  1. Vakare neskubėdami pasivaikščiokite gryname ore;

  2. Likus 2 valandoms iki miego, ribokite aktyvų laisvalaikį, kompiuterinius žaidimus ir televizoriaus žiūrėjimą;

  3. Vakarienei rinkitės lengvą maistą, ribokite saldumynus ir saldžius gėrimus;

  4. Prieš miegą išvėdinkite vaiko kambarį;

  5. Kurkite šeimos vakaro ritualus, nuteikiančius poilsiui: išgerkite arbatos, kartu ruoškitės miegui (valykitės dantis, paklokite lovą ir kt.);

  6. Pasikalbėkite su vaiku, aptarkite dienos įspūdžius.

  7. Mažiesiems pasekite pasaką arba kartu paskaitykite knygą.

  8. Ryte vaiką žadinkite švelniai: ne žadintuvu ir jokiu būdu ne nustatydami žadintuvą vaiko mobiliajame telefone. Žadinti galite keletą kartų (tėvai turėtų atsikelti anksčiau, kad nebūtų rytinės skubos ir streso).

Pavojaus signalai – išsiblaškymas ir irzlumas

Pradėjęs lankyti mokyklą, vaikas vis dar gyvena atostogų ritmu? Pasak med. dr. R. Mameniškienės, dėl to jam bus sunkiau įsiminti naują informaciją, vaikas jaus nuovargį ir miego stygių: vis mažės produktyvumas bei organizmo atsparumas ligoms.

„Jei grįžęs į mokyklą vaikas tampa išsiblaškęs, irzlus, piktas ir nesukoncentruoja dėmesio, tėveliai neturėtų numoti ranka manydami, kad ši problema išsispręs savaime. Būtina atkreipti dėmesį ir padėti vaikui – galbūt jam trūksta kokybiško poilsio naktį."

Rūpintis vaikų miego režimu – tėvų pareiga. Pailsėję vaikai bus sveikesni, energingesni ir dažniau džiaugsis gera nuotaika. O juk būtent to ir linkime savo atžaloms.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?