Gydytoja paneigia vieną dažniausių mitų apie kalcį

Vaikas neramiai miega, prakaituoja naktimis, dažnai peršala, greitai pavargsta? Tai gali būti kalcio trūkumo požymis.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Žmogus gimsta turėdamas 270 kaulų, kai suauga jų lieka 206. Kiekvienam iš jų būtinas pakankamas kalcio kiekis. Kalcis sudaro apie 2 procentus žmogaus kūno masės ir net 99 procentai viso šio kalcio yra kauluose ir dantyse.

Pakankamas kalcio kiekis yra labai svarbus vaikystėje, apie tai kalbamės su Kauno klinikos „Bendrosios medicinos klinika" šeimos gydytoja Dileta Vaitkuviene.

Taip, tikrai labai svarbu pakankamai gauti kalcio dar vaikystėje, kadangi šio mineralo atsargos sukaupiamos vaikystėje-paauglystėje, o vėliau tik papildomos, kad atsinaujintų kaulų ląstelės.

Kokie pagrindiniai kalcio stokos požymiai?

Kalcio trūkumą gali rodyti neramus miegas, naktinis prakaitavimas, dažni peršalimai, greitas nuovargis, padidėjęs dirglumas, atminties pablogėjimas, kaulų „skausmai", raumenų mėšlungis ir kt.

Kaip galima būtų užtikrinti pakankamą kalcio kiekį, kokie pagrindiniai jo šaltiniai?

Labai plačiai paplitęs mitas, kad bene vienintelis kalcio šaltinis yra pienas. Jei tikrai būtų taip, tuomet iš kur kalcio gautų karvė? Juk ji nevartoja pieno ar jo produktų... Taigi, ne mažiau vertingi kalcio šaltiniai yra daržovės, ypač žalios spalvos, riešutai, vaisiai, sėklos ir grūdai.

Ką daryti jei mažylis nenoriai valgo daržoves?

Žinoma, reikia nenuleisti rankų ir ugdyti vaiko įprotį sveikai maitintis ir valgyti kuo daugiau daržovių. Be to, galima kalcio atsargas papildyti ir vartojant specialiai tam subalansuotus maisto papildus.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis kalcio papildą?

Būtina žinoti, kad papildas, kuriame yra tik kalcio, yra bevertis ir netgi gali būti žalingas, kadangi organizmas nesugebės iš jo pasisavinti kalcio. Šio mineralo pasisavinimui ir išsilaikymui kauluose būtinas vitaminas D, vadinamasis saulės vitaminas. Vitamino D trūkumas organizme net 90 procentų sumažina kalcio pasisavinimą. Kalbant apie vitaminą D, svarbu paminėti, kad daugumai Lietuvos gyventojų jo trūksta ir netgi vasarą, kaip kai saulė mus džiugina gerokai dažniau, vitamino D stygius nėra kompensuojamas.

Taigi, kaulams skirtame papilde, būtinai turi būti ne tik kalcio, bet ir vitamino D. Taip pat gerai, kad jame būtų ir kitų kaulų palaikymui reikalingų mineralų - magnio, cinko.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?