Gydytoja paneigia vieną dažniausių mitų apie kalcį

Vaikas neramiai miega, prakaituoja naktimis, dažnai peršala, greitai pavargsta? Tai gali būti kalcio trūkumo požymis.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Žmogus gimsta turėdamas 270 kaulų, kai suauga jų lieka 206. Kiekvienam iš jų būtinas pakankamas kalcio kiekis. Kalcis sudaro apie 2 procentus žmogaus kūno masės ir net 99 procentai viso šio kalcio yra kauluose ir dantyse.

Pakankamas kalcio kiekis yra labai svarbus vaikystėje, apie tai kalbamės su Kauno klinikos „Bendrosios medicinos klinika" šeimos gydytoja Dileta Vaitkuviene.

Taip, tikrai labai svarbu pakankamai gauti kalcio dar vaikystėje, kadangi šio mineralo atsargos sukaupiamos vaikystėje-paauglystėje, o vėliau tik papildomos, kad atsinaujintų kaulų ląstelės.

Kokie pagrindiniai kalcio stokos požymiai?

Kalcio trūkumą gali rodyti neramus miegas, naktinis prakaitavimas, dažni peršalimai, greitas nuovargis, padidėjęs dirglumas, atminties pablogėjimas, kaulų „skausmai", raumenų mėšlungis ir kt.

Kaip galima būtų užtikrinti pakankamą kalcio kiekį, kokie pagrindiniai jo šaltiniai?

Labai plačiai paplitęs mitas, kad bene vienintelis kalcio šaltinis yra pienas. Jei tikrai būtų taip, tuomet iš kur kalcio gautų karvė? Juk ji nevartoja pieno ar jo produktų... Taigi, ne mažiau vertingi kalcio šaltiniai yra daržovės, ypač žalios spalvos, riešutai, vaisiai, sėklos ir grūdai.

Ką daryti jei mažylis nenoriai valgo daržoves?

Žinoma, reikia nenuleisti rankų ir ugdyti vaiko įprotį sveikai maitintis ir valgyti kuo daugiau daržovių. Be to, galima kalcio atsargas papildyti ir vartojant specialiai tam subalansuotus maisto papildus.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis kalcio papildą?

Būtina žinoti, kad papildas, kuriame yra tik kalcio, yra bevertis ir netgi gali būti žalingas, kadangi organizmas nesugebės iš jo pasisavinti kalcio. Šio mineralo pasisavinimui ir išsilaikymui kauluose būtinas vitaminas D, vadinamasis saulės vitaminas. Vitamino D trūkumas organizme net 90 procentų sumažina kalcio pasisavinimą. Kalbant apie vitaminą D, svarbu paminėti, kad daugumai Lietuvos gyventojų jo trūksta ir netgi vasarą, kaip kai saulė mus džiugina gerokai dažniau, vitamino D stygius nėra kompensuojamas.

Taigi, kaulams skirtame papilde, būtinai turi būti ne tik kalcio, bet ir vitamino D. Taip pat gerai, kad jame būtų ir kitų kaulų palaikymui reikalingų mineralų - magnio, cinko.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.