Gydytoja paneigia vieną dažniausių mitų apie kalcį

Vaikas neramiai miega, prakaituoja naktimis, dažnai peršala, greitai pavargsta? Tai gali būti kalcio trūkumo požymis.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Žmogus gimsta turėdamas 270 kaulų, kai suauga jų lieka 206. Kiekvienam iš jų būtinas pakankamas kalcio kiekis. Kalcis sudaro apie 2 procentus žmogaus kūno masės ir net 99 procentai viso šio kalcio yra kauluose ir dantyse.

Pakankamas kalcio kiekis yra labai svarbus vaikystėje, apie tai kalbamės su Kauno klinikos „Bendrosios medicinos klinika" šeimos gydytoja Dileta Vaitkuviene.

Taip, tikrai labai svarbu pakankamai gauti kalcio dar vaikystėje, kadangi šio mineralo atsargos sukaupiamos vaikystėje-paauglystėje, o vėliau tik papildomos, kad atsinaujintų kaulų ląstelės.

Kokie pagrindiniai kalcio stokos požymiai?

Kalcio trūkumą gali rodyti neramus miegas, naktinis prakaitavimas, dažni peršalimai, greitas nuovargis, padidėjęs dirglumas, atminties pablogėjimas, kaulų „skausmai", raumenų mėšlungis ir kt.

Kaip galima būtų užtikrinti pakankamą kalcio kiekį, kokie pagrindiniai jo šaltiniai?

Labai plačiai paplitęs mitas, kad bene vienintelis kalcio šaltinis yra pienas. Jei tikrai būtų taip, tuomet iš kur kalcio gautų karvė? Juk ji nevartoja pieno ar jo produktų... Taigi, ne mažiau vertingi kalcio šaltiniai yra daržovės, ypač žalios spalvos, riešutai, vaisiai, sėklos ir grūdai.

Ką daryti jei mažylis nenoriai valgo daržoves?

Žinoma, reikia nenuleisti rankų ir ugdyti vaiko įprotį sveikai maitintis ir valgyti kuo daugiau daržovių. Be to, galima kalcio atsargas papildyti ir vartojant specialiai tam subalansuotus maisto papildus.

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis kalcio papildą?

Būtina žinoti, kad papildas, kuriame yra tik kalcio, yra bevertis ir netgi gali būti žalingas, kadangi organizmas nesugebės iš jo pasisavinti kalcio. Šio mineralo pasisavinimui ir išsilaikymui kauluose būtinas vitaminas D, vadinamasis saulės vitaminas. Vitamino D trūkumas organizme net 90 procentų sumažina kalcio pasisavinimą. Kalbant apie vitaminą D, svarbu paminėti, kad daugumai Lietuvos gyventojų jo trūksta ir netgi vasarą, kaip kai saulė mus džiugina gerokai dažniau, vitamino D stygius nėra kompensuojamas.

Taigi, kaulams skirtame papilde, būtinai turi būti ne tik kalcio, bet ir vitamino D. Taip pat gerai, kad jame būtų ir kitų kaulų palaikymui reikalingų mineralų - magnio, cinko.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.