Reklama

Ką paruošti pusryčiams, kad būtų sveika, greita ir patiktų vaikams

 (5)
Mamos žino, kad, jei galėtų rinktis, vaikai kiekvieniems pusryčiams valgytų saldainių ir užsikąstu šokoladu. Tačiau iš tokių pusryčių jokios naudos, tik tuščios kalorijos. Tuo labiau, kad pusryčiai turėtų sudaryti 30 procentų dienos raciono energetinės vertės. Tad kaip suderinti vaikų norus ir sveiką mitybą?
Mergaitė pusryčiauja
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pusryčiams geriausiai tinka daug angliavandenių ir baltymų turintys produktai. Paprastai mitybos specialistai pataria rytą pradėti nuo virto kiaušinio su šviežiomis daržovėmis. Mažiems vaikams tikrai patiks iš pjaustyto kiaušinio ir daržovių sudėliotas linksmas paveikslėlis. Tačiau valgyti kiaušinius kasdien pabos jau po poros dienų.

Kitas puikus pasirinkimas, pagal sveikos mitybos rekomendacijas – košės. Jose gausu ne tik skaidulinių, bet ir mineralinių medžiagų, vitaminų, augalinių baltymų, sudėtingųjų angliavandenių. Tiesa, tinka ne visos. Pavyzdžiui, manų košę reiktų valgyti kuo rečiau. Ji tinkama tik skrandžiui užkišti, o naudingų medžiagų beveik neturi. Tuo tarpu grikių kruopos – aukso vertės. Tačiau tik nesmulkintos ir, geriausia, nekeptos. Bet tokie pusryčiai vargu ar patiks vaikams. Geriausias pasirinkimas rytui – avižų košė. Tik ją rekomenduojama virti iš viso grūdo kruopų, o ne rinktis greito paruošimo dribsnius. Deja, avižinę košę mėgsta retas suaugęs, o ką kalbėti apie mažus vaikus. Vis dėlto kelios gudrybės padės išvirti burnoje tirpstančią košę, kurią pamėgs visi.

Verdant avižinę košę reikėtų nepamiršti pieno, sviesto ir prieskonių. Žiupsnelį druskos ir porą cukraus įberkite į vandenį prieš pradedant virti. Pieną pilkite per vidurį virimo, o sviesto nedidelį gabaliuką – dydžio sulig vyšnia – įdėkite baigus virti. Patiekiant porciją pagardinkite šaukštu jogurto su vaisiais – jis košei suteiks šilkinės tekstūros. Vasarą puikus pasirinkimas – šviežios uogos su medumi, rudenį – smulkiai pjaustyti obuoliai su cinamonu.

Sotus ir tikrai greitas pasirinkimas skubant – sumuštinis. Jei pasirinksite tinkamus produktus, tikrai nenusižengsite sveikos mitybos principams. Svarbiausia nesirinkti sumuštinių bandelių ar baltos duonos. Geriausia – pilno grūdo juoda duona ar tortilija. Vaikams nereikia bijoti plonu sluoksniu užtepti sviesto. Jis kur kas sveikesnis ir turi daugiau gerų savybių nei majonezas ar pomidorų padažas. Jų ant sumuštinio neturėtų būti. Taip pat reikėtų vengti rūkytos mėsos gaminių ir saldžių šokoladinių kremų ar uogienių. Sveikiausi sumuštiniai – su virta mėsa ir šviežiomis daržovėmis ar varškės sūriu. Jei iš duonos išpjaustysite peliuką Mikį ar paršiuką, tokį valgys net ir išrankiausi vaikai,.

Sausi pusryčiai paprastai vaikų itin mėgstami ir labai greitai paruošiami pusryčiai. Tačiau daugelis tėvų įsitikinę, kad iš kukurūzų pagamintuose dribsniuose būna daug druskos, o saldžiuose – labai daug cukraus. Vis dėlto tinkamai pasirinkti dribsniai gali būti ne tik skani, bet ir sveika dienos pradžia. Svarbiausia, dribsnius užpilti pienu, o ne sultimis, kurios net ir šviežiai spaustos turi per daug cukraus, ir rinktis rugių dribsnius, o ne kviečių, kukurūzų ar pūstų ryžių.

Rugių dribsniai, tokie kaip „MILZU!“, turi kelis kartus mažiau riebalų nei itin išpopuliarėjusi granola ir gerokai daugiau skaidulinių medžiagų. Net ir šokolado skonio rugių dribsniuose cukraus gerokai mažiau nei įprastuose sausuose pusryčiuose. Šie dribsniai suteiks sotumo ir aprūpins organizmą naudingais mineralais ir vitaminais. Be to juos valgyti galima ne tik užpylus pienu.

Kad nepabostų, rugių dribsnius galima patiekti su natūraliu jogurtu ir šviežiais vaisiais. Tam itin tiks „MILZU!“ rugių dribsniai su medumi. Gardintus natūralia kakava dribsnius maišykite su varške – bus kur kas sveikesnis ir sotesnis pakaitalas glaistytiems varškės sūreliams. Rugių dribsnius be priedų barstykite ant sumuštinių – suteiks taip vaikų mėgstamo traškesio. O dribsniais su spanguolėmis ar šaltalankiais drąsiai galima pagardinti avižinę košę.

Užsakymo nr.: PT_72210296

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kas išduoda, kad vaikas galėjo patirti seksualinį smurtą?

Visuomenėje įprasta manyti, kad seksualinę prievartą vaikai patiria užpulti nepažįstamų žmonių. Tačiau tyrimai rodo, kad 90 proc. nukentėjusių vaikų buvo išnaudojami šeimos nario arba kito artimo žmogaus: kaimyno, mokytojo, trenerio ir pan.

R. Bogušienė: kokie pieno produktai sveikiausi vaikams, o kokių geriau atsisakyti

Apie pieno produktus vaikams kalbiname maisto technologę ir mitybos specialistę, VšĮ „Sveikatai palankus" direktorę ir dviejų vaikų mamą Ramintą Bogušienę.

Vasarą suaktyvėjo meningitą sukeliantys virusai

Šiltą vasarą suaktyvėja virusai, sukeliantys infekcinį nervų sistemos susirgimą - meningitą. Jis labiausiai pažeidžia minkštuosius smegenų dangalus. Kauno klinikinės ligoninės pediatrai naujus šios ligos atvejus registruoja kiekvieną savaitę.

Specialistė atskleidžia esminę taisyklę, kaip išsirinkti geriausią priemonę nuo saulės

Kas sveikiau – kai apsaugos nuo saulės filtrai atspindi ar kai sugeria saulės spindulius? O ar žinote, kodėl pamačius, kad kremo nuo saulės sudėtyje yra pažymėta „nano“, verta pagalvoti, ar jo tikrai norite? Ar apskritai esate tikri, kad rinkdamiesi kremą nuo saulės žinote visus svarbius kriterijus? Pagaliau, ar žinojote, kad telefone galite stebėti saulės indeksą ir pagal tai rinktis apsaugą?

3 saulės pavojai, kurie gali baigtis labai liūdnai

Vasarą norime mėgautis šiluma ir saulės dovanomis. Visgi būkime atidūs, ypač, jei auginame mažus vaikus – jų oda ir organizmas nėra pasiruošęs apsiginti nuo saulės keliamų pavojų.

Supimo liga: kodėl ji kamuoja ne visus ir kaip padėti vaikui

Yra vaikų, kurie vemia pavažiavę automobiliu vos kelis kilometrus. Kodėl taip nutinka ir kaip padėti vaikui?

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.