Reklama

Ką paruošti pusryčiams, kad būtų sveika, greita ir patiktų vaikams

 (5)
Mamos žino, kad, jei galėtų rinktis, vaikai kiekvieniems pusryčiams valgytų saldainių ir užsikąstu šokoladu. Tačiau iš tokių pusryčių jokios naudos, tik tuščios kalorijos. Tuo labiau, kad pusryčiai turėtų sudaryti 30 procentų dienos raciono energetinės vertės. Tad kaip suderinti vaikų norus ir sveiką mitybą?
Mergaitė pusryčiauja
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pusryčiams geriausiai tinka daug angliavandenių ir baltymų turintys produktai. Paprastai mitybos specialistai pataria rytą pradėti nuo virto kiaušinio su šviežiomis daržovėmis. Mažiems vaikams tikrai patiks iš pjaustyto kiaušinio ir daržovių sudėliotas linksmas paveikslėlis. Tačiau valgyti kiaušinius kasdien pabos jau po poros dienų.

Kitas puikus pasirinkimas, pagal sveikos mitybos rekomendacijas – košės. Jose gausu ne tik skaidulinių, bet ir mineralinių medžiagų, vitaminų, augalinių baltymų, sudėtingųjų angliavandenių. Tiesa, tinka ne visos. Pavyzdžiui, manų košę reiktų valgyti kuo rečiau. Ji tinkama tik skrandžiui užkišti, o naudingų medžiagų beveik neturi. Tuo tarpu grikių kruopos – aukso vertės. Tačiau tik nesmulkintos ir, geriausia, nekeptos. Bet tokie pusryčiai vargu ar patiks vaikams. Geriausias pasirinkimas rytui – avižų košė. Tik ją rekomenduojama virti iš viso grūdo kruopų, o ne rinktis greito paruošimo dribsnius. Deja, avižinę košę mėgsta retas suaugęs, o ką kalbėti apie mažus vaikus. Vis dėlto kelios gudrybės padės išvirti burnoje tirpstančią košę, kurią pamėgs visi.

Verdant avižinę košę reikėtų nepamiršti pieno, sviesto ir prieskonių. Žiupsnelį druskos ir porą cukraus įberkite į vandenį prieš pradedant virti. Pieną pilkite per vidurį virimo, o sviesto nedidelį gabaliuką – dydžio sulig vyšnia – įdėkite baigus virti. Patiekiant porciją pagardinkite šaukštu jogurto su vaisiais – jis košei suteiks šilkinės tekstūros. Vasarą puikus pasirinkimas – šviežios uogos su medumi, rudenį – smulkiai pjaustyti obuoliai su cinamonu.

Sotus ir tikrai greitas pasirinkimas skubant – sumuštinis. Jei pasirinksite tinkamus produktus, tikrai nenusižengsite sveikos mitybos principams. Svarbiausia nesirinkti sumuštinių bandelių ar baltos duonos. Geriausia – pilno grūdo juoda duona ar tortilija. Vaikams nereikia bijoti plonu sluoksniu užtepti sviesto. Jis kur kas sveikesnis ir turi daugiau gerų savybių nei majonezas ar pomidorų padažas. Jų ant sumuštinio neturėtų būti. Taip pat reikėtų vengti rūkytos mėsos gaminių ir saldžių šokoladinių kremų ar uogienių. Sveikiausi sumuštiniai – su virta mėsa ir šviežiomis daržovėmis ar varškės sūriu. Jei iš duonos išpjaustysite peliuką Mikį ar paršiuką, tokį valgys net ir išrankiausi vaikai,.

Sausi pusryčiai paprastai vaikų itin mėgstami ir labai greitai paruošiami pusryčiai. Tačiau daugelis tėvų įsitikinę, kad iš kukurūzų pagamintuose dribsniuose būna daug druskos, o saldžiuose – labai daug cukraus. Vis dėlto tinkamai pasirinkti dribsniai gali būti ne tik skani, bet ir sveika dienos pradžia. Svarbiausia, dribsnius užpilti pienu, o ne sultimis, kurios net ir šviežiai spaustos turi per daug cukraus, ir rinktis rugių dribsnius, o ne kviečių, kukurūzų ar pūstų ryžių.

Rugių dribsniai, tokie kaip „MILZU!“, turi kelis kartus mažiau riebalų nei itin išpopuliarėjusi granola ir gerokai daugiau skaidulinių medžiagų. Net ir šokolado skonio rugių dribsniuose cukraus gerokai mažiau nei įprastuose sausuose pusryčiuose. Šie dribsniai suteiks sotumo ir aprūpins organizmą naudingais mineralais ir vitaminais. Be to juos valgyti galima ne tik užpylus pienu.

Kad nepabostų, rugių dribsnius galima patiekti su natūraliu jogurtu ir šviežiais vaisiais. Tam itin tiks „MILZU!“ rugių dribsniai su medumi. Gardintus natūralia kakava dribsnius maišykite su varške – bus kur kas sveikesnis ir sotesnis pakaitalas glaistytiems varškės sūreliams. Rugių dribsnius be priedų barstykite ant sumuštinių – suteiks taip vaikų mėgstamo traškesio. O dribsniais su spanguolėmis ar šaltalankiais drąsiai galima pagardinti avižinę košę.

Užsakymo nr.: PT_72210296

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.

10 faktų apie kiaušinius: ar visus žinojote?

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai pristato 10 svarbiausių faktų apie kiaušinius.