Reklama

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nesugadinkite besivystančios pėdos formos

Vaikai vystosi ir auga individualiai, priklausomai nuo daugelio aplinkybių, todėl skirtingu tempu vystosi ir jų pėdutės.

Daugelis tėvelių, pamatę putlias savo mažųjų pėdas, baiminasi plokščiapėdystės ir skuba ieškoti ortopedinių batų su išformuotu išilginiu skliautu.

Gydytojai ortopedai skuba nuraminti tokius nuogąstaujančius, teigdami, jog mažos pėdutės dar nėra visiškai išsivystę, nes nevisai susiformavę kaulai ir pėdos skliautas, daug riebalinių audinių, dėl kurių pėda atrodo plokščia. Be to, kieti įdėklai, paremiantys vidinį skliautą, padaro „meškos paslaugą“.

Mūsų mažylių pėdos – jautrus mechanizmas: vaikų kaulai gana lankstūs, plastiški ir gali lengvai deformuotis, todėl avalynė turi atitikti tam tikrus reikalavimus, kad nesugadintų besivystančios pėdos formos.

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei
© Organizatorių nuotr.

Didesnis dėmesys – priešmokyklinukų pėdutėms

Didesnį dėmesį svarbu atkreipti į priešmokyklinukų pėdutes. Tokio amžiaus vaikų pėdos skliautas jau turėtų galutinai susiformuoti, raiščiai sutvirtėti ir suformuoti išilginį bei skersinį pėdos skliautą.

Jau tada, jeigu tėveliams kyla dvejonių dėl vaiko pėdučių formavimosi, pastebėjus, jog vaiko kojos einant krypsta į vidų, nesimetriškai nunešiojama avalynė, patartina pasirodyti ortopedui traumatologui.

„Pėdų deformacijų atsiradimui įtakos gali turėti paveldimumas, bendras griaučių raiščių laisvumas, antsvoris ir judėjimo stoka, netinkama avalynė“, - vardina gydytojas vaikų ortopedas traumatologas Gintaras Kušleika.

Šiandien mažiausiai kas antras suaugusysis kenčia dėl vienokių ar kitokių pėdų negalavimų. Funkciniai ar anatominiai pėdos pakitimai, laiku neskiriant deramo dėmesio, ilgainiui sukelia nemalonius kūno ir laikysenos pokyčius, sąnarių ir nugaros skausmus.

Paverskite mankštą pramoga!

Tam, jog taisyklingai vystytųsi ne tik vaiko pėdutės, tačiau ir visa raumenų sistema, labai svarbu judėti. Lengviausia tai daryti vaikščiojant, žaidžiant aktyvius žaidimus lauke. Nepamirškite, jog geriausias pavyzdys vaikui esate Jūs! Kartu su vaiku galite atlikti nesudėtingus smagius pratimus: vaikščioti ant pirštų galų, pėdų vidinės ir išorinės pusės, stengtis kojos pirštais nuo žemės suimti lengvus daiktus. Judėkite kartu su vaiku, mankštą paverskite pramoga, o ne kančia!

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei
© Organizatorių nuotr.

Tinkamos avalynės pasirinkimas

Mažiesiems patartina rinktis profilaktinę avalynę iš natūralių medžiagų, su šiek tiek tvirtesniu užkulniu, kad stabilizuotų čiurną ir neleistų jai krypti, plati noselė nevaržytų pirštukų judesių. Batukų padas turėtų būti lengvas, minkštas ir lankstus, pasižymintis amortizuojančiomis ypatybėmis ir neribojantis judesių. Vidinis įdėklas gali būti šiek tiek minkštesnis ir iškilęs vos kelis mm ties išilginiu pėdos skliautu, tačiau jokiu būdu šioje vietoje negali būti kietas kauburėlis. Kai pėdos skliautas pasyviai paremtas, nedirba raumenukai, - perspėja vaikų ortopedai.

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei
© Organizatorių nuotr.

Ar Lietuvoje galima gauti profilaktinės vaikiškos avalynės?

Taip! Didžioji Šiauliuose įsikūrusios „Sabalin“ įmonės pagamintos odinės avalynės – apie 90 proc. - iškeliauja į Vokietiją, Suomiją ir Didžiąją Britaniją, tačiau dalis batukų pasiekia ir Lietuvos pirkėjus.

„Džiaugiamės sėkmingu bendradarbiavimu su ortopedijos specialistais, vykdant vaikiškos profilaktinės avalynės gamybos projektą, - pasakojo UAB „Sabalin“ direktorė Regina Arcišauskaitė.

Gamyboje naudojamos tik sertifikuotos odos ir medžiagos, atitinkančios REACH žaliavų standarto reikalavimus, iš ES šalių, avalynės modeliavimas, bendradarbiaujant su partnerinių Užsienio šalių įmonių dizaineriais, leido šiauliečių gamybininkams pelnyti tarptautinį pripažinimą.

Vaikiškų basučių, atitinkančių medikų rekomendacijas, ieškokite specializuotose parduotuvėse “Sveikatinė“.

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei
© Organizatorių nuotr.

„Formuojant mūsų parduotuvių asortimentą, išskirtinį dėmesį skiriame profilaktikai, todėl visos mūsų prekės, visų pirma, turi gauti medikų pritarimą, tik tada atsiduria lentynose, - dalijosi patirtimi specializuotų parduotuvių tinklo „Sveikatinė“ vadovė Rasa Sitkevičienė.

Nors vaikiškos avalynės pasirinkimas prekyboje šiuo metu didžiulis, tačiau tėveliai pasimetę pasiūlos gausybėje. Daugelis nežino, kaip pasirinkti avalynę, kuri būtų sveikiausia jų mažylių pėdutėms.
„Užsukusius į mūsų parduotuves „Sveikatinė“ tėvelius dažnai tenka konsultuoti, kuo skiriasi profilaktinė ir ortopedinė avalynė, duoti naudingų patarimų, ką daryti, kad vaikų kojytės augtų sveikos. Džiugu stebėti, kad kasmet tėvelių supratimas auga, jog tikrai ne visus vaikučius reikia auti ortopediniais batais, o užtenka profilaktinių“, - džiaugėsi R.Sitkevičienė.

Mažųjų ir jų tėvelių dėmesiui siūlome išbandyti AB „Ortopedijos technika" kineziterapeutų paruoštą mankštą „Kad pėdutės augtų sveikos“

PRATIMAI STOVINT

1. Eiti ant pirštų galų.

2. Padais ridenti kamuoliuką arba eiti „meškute" (pavertus pėdas ant išorinių pėdos kraštų ir surietus pirštus).

3. Daryti pritūpimus ant pirštų.

4. Eiti lazdele ir ją ridenti pėda.

PRATIMAI SĖDINT

1. Pėda atlikti „kirmino" judesį.

2. Padais kelti kamuolį.

3. Kojų pirštais kelti įvairius daiktus:

A. Virvutę;

B. Akmenukus;

C. Skepetaitę;

D. Pieštuką.

4. Kojų pirštais suglamžyti rankšluostuką.

5. Kojų pirštais traukti rankšluostį su knygomis.

6. Pakaitomis atlikti judesį „nuo kulno ant pirštų".

7. Pakartoti pratimą, spaudžiant kelius rankomis.

Užsakymo nr.: PT_75609937

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.