Kaip kovoti su namų dulkių erkėmis: gydytojos patarimai

 (1)
Namų dulkių erkėms alergiškus vaikus auginantys tėvai susiduria su nemažai iššūkių. Vienas iš jų - kaip buityje sumažinti namų dulkių erkių riziką.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!

Namų dulkių erkės yra maži, žmogaus akiai nematomi voragyviai. Alergiją dažniausiai sukelia dvi jų rūšys - Dermatophagoides farinae ir Dermatophagoides pteronyssimus.

Jos mėgsta šiltą ir drėgną aplinką, todėl gyvena ir veisiasi patalynėje, kilimuose, užuolaidose, minkštuose žaisluose. Namų dulkių erkių visiškai pašalinti neįmanoma, tačiau galima sumažinti jų kiekį. Kaip? Kontroliuokite aplinką. Kova su namų dulkių erkėmis - tai nuolatinės pastangos sumažinti aplinkos drėgmę ir dulkių kiekį. Visa tai vadinama aplinkos kontrole. Jai taikyti reikia kantrybės, kadangi net pasiekus gerų rezultatų, alergijos simptomams susilpnėti prireiks kelių mėnesių. Pirmiausia reikėtų pradėti nuo miegamojo, paskui, jei reikia, imtis svetainės ir kitų namų patalpų.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kaip namuose pasigaminti veiksmingų priemonių nuo peršalimo
Kaip namuose pasigaminti bulvių traškučių: išbandytas receptas

- Geriau naudoti sintetinius čiužinius. Galima įsigyti specialių, namų dulkių erkių alergenų nepraleidžiančių čiužinių, pagalvių, antklodžių užvalkalų. Vien tik tinkami užvalkalai nepalengvins simptomų, tačiau naudojami su kitomis aplinkos kontrolės priemonėmis mažins sąlytį su namų dulkių erkėmis.

- Kabinkite medvilnines, lengvai skalbiamas užuolaidas, kurias skalbkite ne žemesnėje nei 60°C temperatūroje, arba lengvai valomas žaliuzes.

- Knygas ir drabužius laikykite uždarose lentynose ar spintose; nepalikite drabužių ant grindų ar kabančių ant kėdės.

- Rinkitės lengvai valomą grindų dangą: parketą, plyteles ar linoleumą. Netieskite daug kilimų, kadangi juos sunku švariai išvalyti.

- Minkštus žaislus reguliariai skalbkite 60°C temperatūroje. Galima minkštus žaislus, įdėjus į maišelį, palaikyti šaldiklyje 24 valandas.

Kaip kovoti su namų dulkių erkėmis: gydytojos patarimai
© Shutterstock nuotr.

- Nelaikykite ant lovos nereikalingų daiktų ir leiskite patalams vėdintis. Patalynę (paklodes, pagalvių ir antklodžių užvalkalus) skalbkite ne rečiau kaip kas 2 savaites ne žemesnės kaip 60°C temperatūros vandenyje. Kartą per metus karštai išvalykite ar išskalbkite pūkines pagalves ir antklodes.

Drėgnai valykite namus, kiekvieną savaitę valykite kambarius dulkių siurbliu, naudodami didelio efektyvumo oro filtrą (HEPA 13 arba 14). Ypač stenkitės išsiurbti dulkes iš kampų ir plyšių.

- Sumažinkite drėgmę namuose, įrengę oro džiovintuvą. Nuolat tikrinkite, kad nebūtų vandens nuotėkio iš kriauklės, tualeto, vonios. Sutaisykite atsiradusius nuotėkius lietvamzdžiuose, kad nedrėktų sienos.

- Kiekvieną dieną, net ir žiemą, po 30 minučių vėdinkite visus gyvenamuosius kambarius. Palaikykite oro temperatūrą kambariuose apie 18-20°C, santykinę oro drėgmę apie 45-50%.

- Jei turite naminių gyvūnų, neleiskite jų į miegamąjį. Gyvūnai palieka savo pleiskanų, kuriomis maitinasi namų dulkių erkės.

Cheminės medžiagos namų dulkių erkėms naikinti nėra labai efektyvios.

Informaciją parengė gydytoja alergologė ir klinikinė imunologė Neringa Buterlevičiūtė.

Dėmesio!
Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir spalio mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime 3 mėnesių žurnalo "TAVO VAIKAS" prenumeratą.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.