Kaip maitinti vaikus, kad jų dantys būtų sveiki

Ar vaiko dantys vaikystėje ir vėliau bus sveiki, labai daug priklauso nuo tėvų. Itin svarbu pasirūpinti tinkama vaiko mityba. Tėvai turėtų atkreipti dėmesį į tai, ką ir kaip dažnai vaikas valgo.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!

Straipsnio konsultantė - burnos higienistė Gitana Rederienė.

Stenkitės, kad vaikas tarp pagrindinių maitinimų kuo mažiau užkandžiautų daug cukraus turinčių produktų, pvz., saldainių, džiovintų vaisių ar sausainių.

Taip pat venkite duoti gerti sulčių tarp maitinimų, geriau jas pakeiskite paprastu vandeniu. Taip vaikas įgaus sveiką įprotį visam gyvenimui troškulį malšinti vandeniu.

Kai vaikas suvalgo/ išgeria daug cukraus turinčio maisto ar gėrimo, jo turinys susimaišo su burnoje esančiomis bakterijomis ir padidina rūgštingumo lygį burnoje. Rūgštys veikia danties emalį jį ardydamos. Jei vaikas nuolat geria saldžius gėrimus (netgi natūralias sultis) ar užkandžiauja daug cukraus bei angliavandenių turinčio maisto, jo dantų emalis nuolat būna rūgščioje aplinkoje. Tokia situacija neišvengiamai baigiasi dantų ėduonimi.

Mažiems vaikams geriausi gėrimai tarp maitinimų yra vanduo ir pienas, Niekada neduokite gazuotų, rūgščių ar saldžių gėrimų savo vaikui tarp pagrindinių maitinimų. Šiuos gėrimus galite duoti pagrindinių maitinimų metu. Taip pat rekomenduojama gazuotus, rūgščius ar saldžius gėrimus duoti vaikams gerti per šiaudelį, taip jie turės mažiau sąlyčio su danties emaliu.

Kad išsaugotų sveikus dantis, vaikui labai naudinga valgyti daug šviežių vaisių ir daržovių, taip pat nepamiršti kalcio ir vitamino D.

Vitaminas D yra labai svarbus pasisavinant kalcį iš maisto produktų, o kalcis yra reikalingas, kad būtų stiprūs vaiko kaulai ir dantys. Pieno produktai, ypač sūris, puikiai aprūpina vaiko organizmo kalciu. Vitamino D yra piene, žuvų taukuose, kiaušiniuose. Jei vaikas su šiais produktais, jūsų manymu, negauna pakankamo vitamino D kiekio, reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju dėl vitamino D skyrimo.

Jei jūsų vaikas neišgeria pakankamai pieno, kalcio atsargas puikiai papildo jogurtas ar sūris.

Jei norite apsaugoti savo vaiko dantis, saugiausi užkandžiai yra šie:

Sūrio gabalėliai;

Paprastas jogurtas;

Spragėsiai be priedų;

Duoniukai;

Ryžių trapučiai;

Švieži vaisiai ar daržovės;

Virtos daržovės (kukurūzai, morkos, žiediniai kopūstai, brokoliai ir t.t.);

Tepamas sūris su duonos lazdelėmis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.