Reklama

Kaip padėti vaiko imunitetui natūraliomis priemonėmis?

 (1)
Tamsaus metų laiko pasekmes savo organizmui jaučiame visi, o itin skaudžiai - vaikai ir itin daug dirbantys žmonės, nes jų imuninė sistema ypač jautri.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Aktyvi mama

Giedrė Veličkienė kasdien keliasi ketvirtą ryto. Jauna moteris studijuoja slaugą, tad jos diena prasideda nuo paskaitų. Sūnelį auginanti Giedrė yra įkūrusi Sąmoningų mamų susibūrimą, tris kartus per savaitę ji vykstą į skirtingus šalies miestus, kad susitiktų su mamomis, aptartų vaikų auginimo iššūkius, pasiūlytų joms geriausius problemų sprendimus.

Vaikų priežiūros specialistė Giedrė Veličkienė itin užimta moteris ir mama: domisi natūralia kosmetika, pati ją gamina, nuolat tobulina savo žinias aromaterapijos srityje, yra sukūrusi unikalių masažų metodiką, kurią jau pamėgo ir mamos, ir jų mažyliai. Pasak Giedrės, ji atrado kelių aromatų kombinacijas, kurios padeda jai ir visai jos šeimai apsisaugoti nuo peršalimo ligų. „Esu pamėgusi citriną, arbatmedį ir eukaliptą. Net sūnaus darželyje dienos metu garinami šie aromatai. Iš pradžių, mamos prieštaravo, visos bijo alergijų, tačiau kai pamatė, kad ši vaikų grupė beveik neserga, nusiramino.

Vaikai ypač jautrūs įvairioms ligoms, nes jų imuninė sistema lengviau pažeidžiama, taip pat darželiuose ar mokyklose vaikai užsikrečia tiesiog vieni nuo kitų.

Be imuniteto būtume niekas

Imuninė sistema suteikia žmogui individualumą - taip vaizdžiai pasakė vienas iš imunologijos pradininkų. Jei nebūtų imuninės sistemos, mes prarastume savo identitetą, susilietume su aplinka.

Jonas Kastys, Vilniaus Naujininkų poliklinikos vidaus ligų gydytojas sako, jog imunitetas apsaugo mus nuo įvairių grėsmių. „Visi organai, audiniai yra pavaldūs imunitetui. Tačiau yra ir grįžtamas ryšys, visi organai ir jų sistemos veikia ir imuninę sistemą. Psichinė žmogaus sistema, psichinė sveikata irgi daro įtaką imuninei sistemai. Per centrinę nervų sistemą, hipofizį, pagumburį veikiamos vidaus sekrecijos liaukos, kurios irgi turi įtakos imunitetui. Yra įrodyta, kad ilgalaikis stresas slopina imunitetą.

Didelę įtaką mūsų nuotaikai turi sezoninė tamsa. Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino, tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.

Deguonis ir vitaminai

Imunitetui būtinas deguonis. Kai deguonis prisotina ląsteles, pagerėja ir imuninių ląstelių gamyba. Todėl norint nesirgti, itin svarbu būti gryname ore, būti fiziškai aktyviems. Taip pat svarbu subalansuota mityba ir vitaminų reikiamas kiekis.

Grynas oras, subalansuota mityba - visa tai labai svarbu vaiko imunitetui. Shutterstock nuotr.

Žiemos metu dažnas griebiasi maisto papildų. Pasak gydytojo J. Kasčio, vitaminų teoriškai turėtume gauti ir pilnavertiškai maitindamiesi, tačiau medikas sako, jog jau porą dešimtmečių maistas nepatenkina mūsų poreikių. „Maistas tapo labiau rafinuotas, daug kartų perdirbtas, pilnas konservantų, žodžiu, nevisavertis, todėl su maistu gauname mažai natūralių vitaminų.

Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino. Tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.
Gydytojas Jonas Kastys

Prieš gerus 15 metų Kauno mokslininkai atliko tyrimus ir nustatė, kad lietuvių organizme yra tik trečdalis vitamino C kiekio, vaikų organizmuose - tik pusė. Mūsų visuomenė gyvena tokios lyg ir nuolatinės avitaminozės sąlygomis, dėl to imunitetas prastas, dažnai kamuoja įvairios ligos. Kad gautume reikiamus vitaminų kiekius, reikia suvalgyti tikrai nemažai maisto, pavyzdžiui, dienos vitamino C poreikį užtikrintų 1,5-2 kilogramai obuolių. Tiek tikrai nesuvalgome", - sako medikas.

Manote, kad rūgščios citrinos yra geriausias vitamino C šaltinis? Malpigija - tokį keistą pavadinimą turi į vyšnią panašus vaisius, dar vadinamas Acerola, kuriame vitamino C - bent 20 kartų daugiau nei citrinoje.

Iš Pietų Amerikos kilusi malpigija dėl savo savybių neretai priskiriama „supervaisių" kategorijai. Ne tik dėl to, kad tai vienas didžiausių vitamino C užtaisų. Šis vaisius turi daug antioksidantų, vitamino A, skaidulų, taigi yra naudingas ne tik imunitetui, bet ir teigiamai veikia virškinimo, raumenų bei kraujotakos sistemas, gerina odos būklę ir regėjimą.

Natūralūs būdai

Sąmoningų mamų susibūrimo įkūrėja Giedrė Veličkienė sveikatos ir geros savijautos stiprinimui taip pat ieško natūralių būdų. Giedrė sako, jog pastaruoju metu, kad būtų lengviau įveikti tamsaus metų laiko atneštą irzulį, nuovargį, blogą nuotaiką ir silpstantį imunitetą, ji pasitelkia įvairius maisto papildus.

„Nors griežtai laikausi dienos režimo, anksti keliuosi ir anksti einu gultis, tačiau žiemos metu, kaip ir daugelis, jaučiu energijos stygių. Kartais ir motyvuoti save būna itin sunku. Tiek daug įvairios veiklos, pareigų, vaiko priežiūra, šeimos reikalai - jaučiu, kad lieka vis mažiau jėgų viskam. Neseniai vaistininkė (ji žino, kad mėgstu natūralius sveikatos saugojimo būdus) pasiūlė man išbandyti acerolos vyšnios (suomiškas „Acerola Sweet") tabletes. Ji pasakė, kad jose yra daug vitamino C. Išbandėm visa šeima. Patiko ir sūneliui, nes saldu. Bus dar vienas natūralus imuniteto stiprinimo būdas mūsų šeimos vaistinėlėje", - šypsosi Giedrė Veličkienė.

Kalbėjosi Daiva Ausėnaitė, parengta www.karjerairsveikata.lt

Užsakymo nr.: PT_63816752

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.

Gydytoja: ką daryti, jei užklupo kosulys

Turbūt nėra dienos, kada nekosėtumėme. Dažniausiai mes taip įpratę prie kosulio, kad net nepastebime. Kai jau kosulys tampa pastebimas, ypač vaikams, tik tuomet sunerimstame – ir vėl jis susirgo... Ir vėl mums reikės keisti savo planus, nes reikės slaugyti sergantį vaiką...

Gydytoja dietologė: kasdien turime suvalgyti ne mažiau 400 g daržovių ir 300 g vaisių (1)

Vaisiai ir daržovės, sultys ir glotnučiai – svarbi gerai subalansuotos mitybos dalis, tiek kaip pagrindinis patiekalas, pavyzdžiui, pusryčiai, tiek ir kaip užkandis dienos metu.

Gydytoja – apie žuvų taukų svarbą vaikų sveikatai

Šiuolaikiniams vaikams tenka daugybė įvairiausių iššūkių, o juos įveikti nėra paprasta – vis daugiau informacijos vaikai gauna naudodamiesi naujomis technologijomis, jų miego laikas per pastaruosius 20 metų sutrumpėjo valanda, jie vis mažiau bendrauja su bendraamžiais, tėvais ir seneliais, mažiau sportuoja ir žaidžia lauke, jiems žymiai daugiau greito ir nesveiko maisto pagundų.

Atlėpusios vaiko ausys: kada reikia operuoti?

Atlėpusios ausys – tai dažniausiai pasitaikanti įgimta ausų deformacija.

9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.

5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga (2)

Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.

Gydytoja alergologė: specifinę imunoterapiją geriausia pradėti rudenį ir žiemą

Pasak Vaikų ligoninės gydytojos alergologės ir klinikinės imunologės Neringos Stirbienės, ne visi, kurie yra patyrę sunkių alerginių reakcijų dėl bičių, vapsvų, širšių ar kitų plėviasparnių vabzdžių įgėlimo, yra girdėję, kad gyventi be baimės padeda specifinė imunoterapija, dėl kurios į gydytojus reikėtų kreiptis ne atėjus šiltajam sezonui, o būtent dabar – rudenį ir žiemą.

3 pagrindiniai vaikų peršalimo simptomai ir kaip juos įveikti

Bijoti vaikų peršalimo nereikia – tai normali imuninės sistemos vystymosi dalis.

5 maisto produktai, kurie daro neigiamą poveikį vaiko nuotaikai

Tėvai intuityviai žino, koks maistas daro poveikį jų vaiko elgesiui ir nuotaikai. Žinome, kad saldainiai, pavyzdžiui, sukelia hiperaktyvumo priepuolius. Tačiau vaiko nuotaika gali pakisti ne tik dėl cukraus – užkandžiuose ir maisto produktuose, kuriuos duodame savo mažiesiems, egzistuoja ir daugiau kaltininkų.

Šunų terapija vaikams: kokios veislės labiausiai tam tinka

Tinklaraštį „Švelni tėvystė“ rašanti medicinos psichologė Milda Kukulskienė pasakoja apie keturkojus terapeutų padėjėjus – šunis.

8 įpročiai, kad jūsų vaikai darželyje ar mokykloje nesusirgtų

Mokslo metai – nelengvas laikas ne tik vaikui, bet ir jo tėvams. Kygos, daugybė kanceliarinių prekių, namų darbai. Iš esmės tai – malonūs rūpesčiai, išskyrus vieną – darželyje ir mokykloje prasideda ligos, kuriomis vieni nuo kitų užsikrečia.

5 mitybos specialistės patarimai, ką sveikiausia valgyti vaikams

Vaikai Lietuvoje vis dar mielai valgo dešreles, mielinius ir miltinius blynus, kotletus su riebiais padažais, bulvytes fri ir kitus menkaverčius patiekalus. Taip, jie sotūs, bet ar sveiki?

Dažniausios ligos Lietuvoje, kurias sukelia kirmėlės (3)

Kai tik vaikas ima griežti dantimis, pagalvojame, kad gal jis turi kirmėlių. Ar išties taip yra? Kada duoti vaistų?

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.