Reklama

Kaip padėti vaiko imunitetui natūraliomis priemonėmis?

 (1)
Tamsaus metų laiko pasekmes savo organizmui jaučiame visi, o itin skaudžiai - vaikai ir itin daug dirbantys žmonės, nes jų imuninė sistema ypač jautri.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Aktyvi mama

Giedrė Veličkienė kasdien keliasi ketvirtą ryto. Jauna moteris studijuoja slaugą, tad jos diena prasideda nuo paskaitų. Sūnelį auginanti Giedrė yra įkūrusi Sąmoningų mamų susibūrimą, tris kartus per savaitę ji vykstą į skirtingus šalies miestus, kad susitiktų su mamomis, aptartų vaikų auginimo iššūkius, pasiūlytų joms geriausius problemų sprendimus.

Vaikų priežiūros specialistė Giedrė Veličkienė itin užimta moteris ir mama: domisi natūralia kosmetika, pati ją gamina, nuolat tobulina savo žinias aromaterapijos srityje, yra sukūrusi unikalių masažų metodiką, kurią jau pamėgo ir mamos, ir jų mažyliai. Pasak Giedrės, ji atrado kelių aromatų kombinacijas, kurios padeda jai ir visai jos šeimai apsisaugoti nuo peršalimo ligų. „Esu pamėgusi citriną, arbatmedį ir eukaliptą. Net sūnaus darželyje dienos metu garinami šie aromatai. Iš pradžių, mamos prieštaravo, visos bijo alergijų, tačiau kai pamatė, kad ši vaikų grupė beveik neserga, nusiramino.

Vaikai ypač jautrūs įvairioms ligoms, nes jų imuninė sistema lengviau pažeidžiama, taip pat darželiuose ar mokyklose vaikai užsikrečia tiesiog vieni nuo kitų.

Be imuniteto būtume niekas

Imuninė sistema suteikia žmogui individualumą - taip vaizdžiai pasakė vienas iš imunologijos pradininkų. Jei nebūtų imuninės sistemos, mes prarastume savo identitetą, susilietume su aplinka.

Jonas Kastys, Vilniaus Naujininkų poliklinikos vidaus ligų gydytojas sako, jog imunitetas apsaugo mus nuo įvairių grėsmių. „Visi organai, audiniai yra pavaldūs imunitetui. Tačiau yra ir grįžtamas ryšys, visi organai ir jų sistemos veikia ir imuninę sistemą. Psichinė žmogaus sistema, psichinė sveikata irgi daro įtaką imuninei sistemai. Per centrinę nervų sistemą, hipofizį, pagumburį veikiamos vidaus sekrecijos liaukos, kurios irgi turi įtakos imunitetui. Yra įrodyta, kad ilgalaikis stresas slopina imunitetą.

Didelę įtaką mūsų nuotaikai turi sezoninė tamsa. Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino, tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.

Deguonis ir vitaminai

Imunitetui būtinas deguonis. Kai deguonis prisotina ląsteles, pagerėja ir imuninių ląstelių gamyba. Todėl norint nesirgti, itin svarbu būti gryname ore, būti fiziškai aktyviems. Taip pat svarbu subalansuota mityba ir vitaminų reikiamas kiekis.

Grynas oras, subalansuota mityba - visa tai labai svarbu vaiko imunitetui. Shutterstock nuotr.

Žiemos metu dažnas griebiasi maisto papildų. Pasak gydytojo J. Kasčio, vitaminų teoriškai turėtume gauti ir pilnavertiškai maitindamiesi, tačiau medikas sako, jog jau porą dešimtmečių maistas nepatenkina mūsų poreikių. „Maistas tapo labiau rafinuotas, daug kartų perdirbtas, pilnas konservantų, žodžiu, nevisavertis, todėl su maistu gauname mažai natūralių vitaminų.

Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino. Tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.
Gydytojas Jonas Kastys

Prieš gerus 15 metų Kauno mokslininkai atliko tyrimus ir nustatė, kad lietuvių organizme yra tik trečdalis vitamino C kiekio, vaikų organizmuose - tik pusė. Mūsų visuomenė gyvena tokios lyg ir nuolatinės avitaminozės sąlygomis, dėl to imunitetas prastas, dažnai kamuoja įvairios ligos. Kad gautume reikiamus vitaminų kiekius, reikia suvalgyti tikrai nemažai maisto, pavyzdžiui, dienos vitamino C poreikį užtikrintų 1,5-2 kilogramai obuolių. Tiek tikrai nesuvalgome", - sako medikas.

Manote, kad rūgščios citrinos yra geriausias vitamino C šaltinis? Malpigija - tokį keistą pavadinimą turi į vyšnią panašus vaisius, dar vadinamas Acerola, kuriame vitamino C - bent 20 kartų daugiau nei citrinoje.

Iš Pietų Amerikos kilusi malpigija dėl savo savybių neretai priskiriama „supervaisių" kategorijai. Ne tik dėl to, kad tai vienas didžiausių vitamino C užtaisų. Šis vaisius turi daug antioksidantų, vitamino A, skaidulų, taigi yra naudingas ne tik imunitetui, bet ir teigiamai veikia virškinimo, raumenų bei kraujotakos sistemas, gerina odos būklę ir regėjimą.

Natūralūs būdai

Sąmoningų mamų susibūrimo įkūrėja Giedrė Veličkienė sveikatos ir geros savijautos stiprinimui taip pat ieško natūralių būdų. Giedrė sako, jog pastaruoju metu, kad būtų lengviau įveikti tamsaus metų laiko atneštą irzulį, nuovargį, blogą nuotaiką ir silpstantį imunitetą, ji pasitelkia įvairius maisto papildus.

„Nors griežtai laikausi dienos režimo, anksti keliuosi ir anksti einu gultis, tačiau žiemos metu, kaip ir daugelis, jaučiu energijos stygių. Kartais ir motyvuoti save būna itin sunku. Tiek daug įvairios veiklos, pareigų, vaiko priežiūra, šeimos reikalai - jaučiu, kad lieka vis mažiau jėgų viskam. Neseniai vaistininkė (ji žino, kad mėgstu natūralius sveikatos saugojimo būdus) pasiūlė man išbandyti acerolos vyšnios (suomiškas „Acerola Sweet") tabletes. Ji pasakė, kad jose yra daug vitamino C. Išbandėm visa šeima. Patiko ir sūneliui, nes saldu. Bus dar vienas natūralus imuniteto stiprinimo būdas mūsų šeimos vaistinėlėje", - šypsosi Giedrė Veličkienė.

Kalbėjosi Daiva Ausėnaitė, parengta www.karjerairsveikata.lt

Užsakymo nr.: PT_63816752

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?