Reklama

Kaip padėti vaiko imunitetui natūraliomis priemonėmis?

 (1)
Tamsaus metų laiko pasekmes savo organizmui jaučiame visi, o itin skaudžiai - vaikai ir itin daug dirbantys žmonės, nes jų imuninė sistema ypač jautri.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Aktyvi mama

Giedrė Veličkienė kasdien keliasi ketvirtą ryto. Jauna moteris studijuoja slaugą, tad jos diena prasideda nuo paskaitų. Sūnelį auginanti Giedrė yra įkūrusi Sąmoningų mamų susibūrimą, tris kartus per savaitę ji vykstą į skirtingus šalies miestus, kad susitiktų su mamomis, aptartų vaikų auginimo iššūkius, pasiūlytų joms geriausius problemų sprendimus.

Vaikų priežiūros specialistė Giedrė Veličkienė itin užimta moteris ir mama: domisi natūralia kosmetika, pati ją gamina, nuolat tobulina savo žinias aromaterapijos srityje, yra sukūrusi unikalių masažų metodiką, kurią jau pamėgo ir mamos, ir jų mažyliai. Pasak Giedrės, ji atrado kelių aromatų kombinacijas, kurios padeda jai ir visai jos šeimai apsisaugoti nuo peršalimo ligų. „Esu pamėgusi citriną, arbatmedį ir eukaliptą. Net sūnaus darželyje dienos metu garinami šie aromatai. Iš pradžių, mamos prieštaravo, visos bijo alergijų, tačiau kai pamatė, kad ši vaikų grupė beveik neserga, nusiramino.

Vaikai ypač jautrūs įvairioms ligoms, nes jų imuninė sistema lengviau pažeidžiama, taip pat darželiuose ar mokyklose vaikai užsikrečia tiesiog vieni nuo kitų.

Be imuniteto būtume niekas

Imuninė sistema suteikia žmogui individualumą - taip vaizdžiai pasakė vienas iš imunologijos pradininkų. Jei nebūtų imuninės sistemos, mes prarastume savo identitetą, susilietume su aplinka.

Jonas Kastys, Vilniaus Naujininkų poliklinikos vidaus ligų gydytojas sako, jog imunitetas apsaugo mus nuo įvairių grėsmių. „Visi organai, audiniai yra pavaldūs imunitetui. Tačiau yra ir grįžtamas ryšys, visi organai ir jų sistemos veikia ir imuninę sistemą. Psichinė žmogaus sistema, psichinė sveikata irgi daro įtaką imuninei sistemai. Per centrinę nervų sistemą, hipofizį, pagumburį veikiamos vidaus sekrecijos liaukos, kurios irgi turi įtakos imunitetui. Yra įrodyta, kad ilgalaikis stresas slopina imunitetą.

Didelę įtaką mūsų nuotaikai turi sezoninė tamsa. Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino, tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.

Deguonis ir vitaminai

Imunitetui būtinas deguonis. Kai deguonis prisotina ląsteles, pagerėja ir imuninių ląstelių gamyba. Todėl norint nesirgti, itin svarbu būti gryname ore, būti fiziškai aktyviems. Taip pat svarbu subalansuota mityba ir vitaminų reikiamas kiekis.

Grynas oras, subalansuota mityba - visa tai labai svarbu vaiko imunitetui. Shutterstock nuotr.

Žiemos metu dažnas griebiasi maisto papildų. Pasak gydytojo J. Kasčio, vitaminų teoriškai turėtume gauti ir pilnavertiškai maitindamiesi, tačiau medikas sako, jog jau porą dešimtmečių maistas nepatenkina mūsų poreikių. „Maistas tapo labiau rafinuotas, daug kartų perdirbtas, pilnas konservantų, žodžiu, nevisavertis, todėl su maistu gauname mažai natūralių vitaminų.

Šviesos stygius veikia per centrinę nervų sistemą, gaminant organizmui mažiau melatonino. Tai neigiamai paveikia mūsų nuotaiką, tuo pačiu ir visą imuninę sistemą.
Gydytojas Jonas Kastys

Prieš gerus 15 metų Kauno mokslininkai atliko tyrimus ir nustatė, kad lietuvių organizme yra tik trečdalis vitamino C kiekio, vaikų organizmuose - tik pusė. Mūsų visuomenė gyvena tokios lyg ir nuolatinės avitaminozės sąlygomis, dėl to imunitetas prastas, dažnai kamuoja įvairios ligos. Kad gautume reikiamus vitaminų kiekius, reikia suvalgyti tikrai nemažai maisto, pavyzdžiui, dienos vitamino C poreikį užtikrintų 1,5-2 kilogramai obuolių. Tiek tikrai nesuvalgome", - sako medikas.

Manote, kad rūgščios citrinos yra geriausias vitamino C šaltinis? Malpigija - tokį keistą pavadinimą turi į vyšnią panašus vaisius, dar vadinamas Acerola, kuriame vitamino C - bent 20 kartų daugiau nei citrinoje.

Iš Pietų Amerikos kilusi malpigija dėl savo savybių neretai priskiriama „supervaisių" kategorijai. Ne tik dėl to, kad tai vienas didžiausių vitamino C užtaisų. Šis vaisius turi daug antioksidantų, vitamino A, skaidulų, taigi yra naudingas ne tik imunitetui, bet ir teigiamai veikia virškinimo, raumenų bei kraujotakos sistemas, gerina odos būklę ir regėjimą.

Natūralūs būdai

Sąmoningų mamų susibūrimo įkūrėja Giedrė Veličkienė sveikatos ir geros savijautos stiprinimui taip pat ieško natūralių būdų. Giedrė sako, jog pastaruoju metu, kad būtų lengviau įveikti tamsaus metų laiko atneštą irzulį, nuovargį, blogą nuotaiką ir silpstantį imunitetą, ji pasitelkia įvairius maisto papildus.

„Nors griežtai laikausi dienos režimo, anksti keliuosi ir anksti einu gultis, tačiau žiemos metu, kaip ir daugelis, jaučiu energijos stygių. Kartais ir motyvuoti save būna itin sunku. Tiek daug įvairios veiklos, pareigų, vaiko priežiūra, šeimos reikalai - jaučiu, kad lieka vis mažiau jėgų viskam. Neseniai vaistininkė (ji žino, kad mėgstu natūralius sveikatos saugojimo būdus) pasiūlė man išbandyti acerolos vyšnios (suomiškas „Acerola Sweet") tabletes. Ji pasakė, kad jose yra daug vitamino C. Išbandėm visa šeima. Patiko ir sūneliui, nes saldu. Bus dar vienas natūralus imuniteto stiprinimo būdas mūsų šeimos vaistinėlėje", - šypsosi Giedrė Veličkienė.

Kalbėjosi Daiva Ausėnaitė, parengta www.karjerairsveikata.lt

Užsakymo nr.: PT_63816752

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.