Reklama

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

 (2)
Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nauji vaiko mitybos įpročiai dažniausiai susiformuoja tarp 6 ir 10 metų. Padėti vaikui suprasti, kas sveika, ką reikia valgyti, o ko atsisakyti - mūsų, tėvų, pareiga. Prastai pavalgęs prie stalo, vaikas nori užkandžiauti - taip jis numalšina alkį ir pakelia nuotaiką. Sultys, sausainiai, traškučiai, saldainiai... Pagundų - daugybė! Ir, žinoma, dažniausiai mažosios rankos tiesiasi prie saldumynų.

Kiek jų galima vaikui duoti ir kokių, teiraujamės gydytojo ir medicinos mokslų daktaro Vaidoto Urbono.

„Negaliu sakyti, kad saldumynų negalima valgyti visai, tačiau jie tikrai nėra rekomenduotini. Pirmiausia reikėtų apibrėžti, kas yra saldumynai. Cukrus, saldainiai, medus - produktai, kurių sudėtyje yra lengvai įsisavinamų vadinamųjų „cukrų" - cukraus, fruktozės, sacharozės, gliukozės. Tai nėra nuodas, tačiau ir geru maisto produktu nepavadinsi, nes, žiūrint iš maisto sveikatos pozicijos, šie „cukrūs" yra mažai vertingi. Nes tai yra greitai pasisavinami angliavandeniai, kurie greitai patenka į kraują ir pakelia insulino lygį - šitokiu būdu didėja nutukimo, ir ypač vaikų tarpe, diabeto rizika.

O vaikų nutukimo atvejų smarkiai daugėja. Ir ne tik Jungtinėse Amerikos valstijos, kaip įprasta manyti, - nerimą kelianti tendencija regima Vakarų Europoje, ją stebime ir Lietuvoje. Ir kaip mitybos specialistai konstatuoja, didžiausią reikšmę nutukimui turi ne riebalai, kaip buvo manyta ilgą laiką. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kurio metu palyginti tėvų ir vaikų valgymo įpročiai. Pasirodo, kad tėvai valgė kur kas riebesnį maistą nei vaikai, tačiau nutukusių vaikų yra keturiskart daugiau nei kadaise buvo tėvų.

Taigi, riebalai, žinoma, turi reikšmės nutukimui, tačiau neabejotinai dar svarbesni yra greitai įsisavinami angliavandeniai, įvairūs perdirbti maisto produktai (miltiniai gaminiai). Štai dėl ko saldumynai nėra gerai - jie didina nutukimo riziką. Yra ir kitokios ligos, tarp kurių paminėčiau dantų ėduonį. Labai gerai žinomas "buteliuko sindromas" - kai iš buteliuko geriantiems vaikams dažnai būna pažeisti priekiniai dantys, nes dantukai vis „mirksta" saldžiame gėrime.

Be abejo, vaikams energijos reikia. Jie judrūs, laksto, ir saldumynų jiems visiškai neuždrausime. Jei vaikas yra normalaus svorio, aktyvus, judrus, o šeimoje nėra nutukusių žmonių, nieko blogo nenutiks, jei jis suvalgys saldainį. Tačiau galbūt jam galima pasiūlyti sveikesnį saldumyną? Štai jei jis suvalgytų vaisių, tai be cukraus dar gaus ir maisto skaidulų, kurios yra labai svarbios virškinimui, žarnyno normaliam funkcionavimui. O kadangi kalbame apie saldumynus, kaip saldainio pakaitalą rekomenduočiau vaikui duoti vaisių juosteles „Veri Beri", kurios pagamintos iš natūralių medžiagų, jose nėra cukraus ir yra sveikatai taip reikalingų maisto skaidulų.

Apie „Veri Beri":

- Šiose juostelėse nėra jokio papildomo cukraus - tik natūraliai vaisiuje esančios fruktozės. Fruktozė neskatina ląstelių gaminti insuliną, todėl rekomenduojama ir diabetu sergantiems ligoniams.

- Gausu maisto skaidulų. 100 g saldainių yra apie 6 g maisto skaidulų. Surišdamos vandenį ir minkštindamos išmatas maisto skaidulos skatino žarnyno peristaltiką, didina gerųjų bakterijų kiekį žarnyne, sumažina alkio jausmą. Vaikai turi gauti tiek maisto skaidulų: vaiko metai +5 g. Pavyzdžiui, 9 metų vaikas per parą turi gauti 14 g maisto skaidulų.

- Sudėtyje yra citrusų pektino. Tai tirpi maisto skaidula, kuri padedant esant vidurių užkietėjimui ar viduriavimui. padidina gerųjų bakterijų kiekį organizme. Pektinas „suriša" kai kurias toksines medžiagas.

- Be gliuteno, tad vaisių juosteles gali valgyti sergantys celiakija, turintys alergiją ar hiperjautrumą kviečiams.

- Be dažiklių ir konservantų, kurie gali sukelti mažiesiems alergines reakcijas.

- „Veri Beri" yra keturių skonių: aviečių, braškių, vyšnių ir juodųjų serbentų. Nelimpa prie pirštų, sudėti į užtraukiamą pakuotę.

www.veriberi.lt

Užsakymo nr.: PT_64575090

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (2)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (1)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Medikai kreipiasi į tėvus: nedarykite šių klaidų (2)

Kokius patarimus tėvams gali duoti patyrę vaikų ligų gydytojai? Į šį klausimą pabandė atsakyti portalas „Parents“.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.