Reklama

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

 (2)
Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nauji vaiko mitybos įpročiai dažniausiai susiformuoja tarp 6 ir 10 metų. Padėti vaikui suprasti, kas sveika, ką reikia valgyti, o ko atsisakyti - mūsų, tėvų, pareiga. Prastai pavalgęs prie stalo, vaikas nori užkandžiauti - taip jis numalšina alkį ir pakelia nuotaiką. Sultys, sausainiai, traškučiai, saldainiai... Pagundų - daugybė! Ir, žinoma, dažniausiai mažosios rankos tiesiasi prie saldumynų.

Kiek jų galima vaikui duoti ir kokių, teiraujamės gydytojo ir medicinos mokslų daktaro Vaidoto Urbono.

„Negaliu sakyti, kad saldumynų negalima valgyti visai, tačiau jie tikrai nėra rekomenduotini. Pirmiausia reikėtų apibrėžti, kas yra saldumynai. Cukrus, saldainiai, medus - produktai, kurių sudėtyje yra lengvai įsisavinamų vadinamųjų „cukrų" - cukraus, fruktozės, sacharozės, gliukozės. Tai nėra nuodas, tačiau ir geru maisto produktu nepavadinsi, nes, žiūrint iš maisto sveikatos pozicijos, šie „cukrūs" yra mažai vertingi. Nes tai yra greitai pasisavinami angliavandeniai, kurie greitai patenka į kraują ir pakelia insulino lygį - šitokiu būdu didėja nutukimo, ir ypač vaikų tarpe, diabeto rizika.

O vaikų nutukimo atvejų smarkiai daugėja. Ir ne tik Jungtinėse Amerikos valstijos, kaip įprasta manyti, - nerimą kelianti tendencija regima Vakarų Europoje, ją stebime ir Lietuvoje. Ir kaip mitybos specialistai konstatuoja, didžiausią reikšmę nutukimui turi ne riebalai, kaip buvo manyta ilgą laiką. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kurio metu palyginti tėvų ir vaikų valgymo įpročiai. Pasirodo, kad tėvai valgė kur kas riebesnį maistą nei vaikai, tačiau nutukusių vaikų yra keturiskart daugiau nei kadaise buvo tėvų.

Taigi, riebalai, žinoma, turi reikšmės nutukimui, tačiau neabejotinai dar svarbesni yra greitai įsisavinami angliavandeniai, įvairūs perdirbti maisto produktai (miltiniai gaminiai). Štai dėl ko saldumynai nėra gerai - jie didina nutukimo riziką. Yra ir kitokios ligos, tarp kurių paminėčiau dantų ėduonį. Labai gerai žinomas "buteliuko sindromas" - kai iš buteliuko geriantiems vaikams dažnai būna pažeisti priekiniai dantys, nes dantukai vis „mirksta" saldžiame gėrime.

Be abejo, vaikams energijos reikia. Jie judrūs, laksto, ir saldumynų jiems visiškai neuždrausime. Jei vaikas yra normalaus svorio, aktyvus, judrus, o šeimoje nėra nutukusių žmonių, nieko blogo nenutiks, jei jis suvalgys saldainį. Tačiau galbūt jam galima pasiūlyti sveikesnį saldumyną? Štai jei jis suvalgytų vaisių, tai be cukraus dar gaus ir maisto skaidulų, kurios yra labai svarbios virškinimui, žarnyno normaliam funkcionavimui. O kadangi kalbame apie saldumynus, kaip saldainio pakaitalą rekomenduočiau vaikui duoti vaisių juosteles „Veri Beri", kurios pagamintos iš natūralių medžiagų, jose nėra cukraus ir yra sveikatai taip reikalingų maisto skaidulų.

Apie „Veri Beri":

- Šiose juostelėse nėra jokio papildomo cukraus - tik natūraliai vaisiuje esančios fruktozės. Fruktozė neskatina ląstelių gaminti insuliną, todėl rekomenduojama ir diabetu sergantiems ligoniams.

- Gausu maisto skaidulų. 100 g saldainių yra apie 6 g maisto skaidulų. Surišdamos vandenį ir minkštindamos išmatas maisto skaidulos skatino žarnyno peristaltiką, didina gerųjų bakterijų kiekį žarnyne, sumažina alkio jausmą. Vaikai turi gauti tiek maisto skaidulų: vaiko metai +5 g. Pavyzdžiui, 9 metų vaikas per parą turi gauti 14 g maisto skaidulų.

- Sudėtyje yra citrusų pektino. Tai tirpi maisto skaidula, kuri padedant esant vidurių užkietėjimui ar viduriavimui. padidina gerųjų bakterijų kiekį organizme. Pektinas „suriša" kai kurias toksines medžiagas.

- Be gliuteno, tad vaisių juosteles gali valgyti sergantys celiakija, turintys alergiją ar hiperjautrumą kviečiams.

- Be dažiklių ir konservantų, kurie gali sukelti mažiesiems alergines reakcijas.

- „Veri Beri" yra keturių skonių: aviečių, braškių, vyšnių ir juodųjų serbentų. Nelimpa prie pirštų, sudėti į užtraukiamą pakuotę.

www.veriberi.lt

Užsakymo nr.: PT_64575090

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?