Kiek galima suvalgyti saldumynų, kad nekenktų dantims

 (2)
Užkandžiauti galima! Bet kaip tėvai gali reguliuoti saldumynų vartojimą? Kiek tų saldumynų galima? Ir kada leidžiama smaguriauti?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ėduonies bakterijos mėgsta cukrų, tai daugelis žino. Užtat mūsų dantims cukrus visiškai nepatinka. Taip patenkame į užburtą ratą. Vis dėlto, tai nereiškia, kad cukrus turi būti visai išbrauktas iš jūsų šeimos valgiaraščio. Tereikia nepamiršti keleto patarimų.

Keletas taisyklių

Šios taisyklės padės jūsų šeimai užtikrinti, kad saldumynus valgote saikingai, o dantys valomi - optimaliai:

Kartu nuspręskite, kada ir kiek saldumynų galima valgyti. Saldumynai prieš valgį - griežtai draudžiama.

Prieš kiekvieną smaguriavimą pirmiausia suvalgoma šiek tiek daržovių. Kai kuriais saldumynais, tokiais kaip šokoladinis kremas ar limonadas, galima lepintis tik savaitgaliais.

Niekada saldumynų neduokite kaip atlygio ar prireikus paguodos. Taip kyla pavojus, kad vaikai, iškilus problemoms, norės saldumynų. Paauglystėje gali pradėti sielos žaizdas gydyti ne saldumynais, o alkoholiu ir cigaretėmis.

Lipnius produktus (ledinukus, saldainius ar kramtomus saldainius) geriausia būtų įtraukti į vengtinų produktų sąrašą, nes jie dantims kenkia labiausiai.

Kuo greičiau išsivalysite dantis po saldumynų valgymo, tuo jiems bus geriau.

Kiek galima suvalgyti saldumynų, kad nekenktų dantims
© Vida Press

Dantukų draugai ir dantukų priešai

Jeigu dantų pasta yra tikra dantukų draugė, kuris apsaugo juos nuo ėduonies, tai saldumynai - tikri dantų priešai.

Ne tiek svarbu, ką jūs valgote, kiek svarbu, kada ir kaip dažnai smaguriaujate. Nesvarbu, renkatės saldžius ar sūrius užkandžius, pavalgius ima formuotis apnašos, kurios kenkia dantims. Tad kai tik šeimoje sumažinsite užkandžiavimų skaičių, dėl dantų sveikatos - didelių ir mažų - jau bus nuveikta ne taip ir mažai.

Akivaizdu ir tai, kad po užkandžių rekomenduojama išsivalyti dantis. Jeigu tai neįmanoma, reikėtų dantis išskalauti vandeniu.

Kiek galima suvalgyti saldumynų, kad nekenktų dantims
© Vida Press

Kiek mano vaikui galima smaguriauti?

Vaikų mitybos mokslinių tyrimų institutas rekomenduoja: saldumynams turi tekti daugiausiai 10 procentų energetinės vertės. Tačiau nereikia nerimauti, jeigu kartais jūsų atžala suvalgys daugiau.

Tereikia atkreipti dėmesį, kad vaikas pakankamai daug judėtų ir, apskritai, jo mityba būtų subalansuota. Kai vaikas mokosi arba žaidžia, padėkite ant stalo lėkštę su kąsnio dydžio gabaliukais supjaustytais vaisiais. Taip pat galite paruošti vitaminingų tirštųjų kokteilių iš vaisių, jogurto ar pieno. Beje, juos galima sušaldyti ir gausite ledus.

Kiek galima suvalgyti saldumynų, kad nekenktų dantims
© Vida Press
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.