Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą

 (2)
Lietuvoje net ir vasarą saulės nebūna per daug ir nors vitamino D atsargų žiemai „neprisiruošite“, reikėtų pasistengti saulėtą metą išnaudoti maksimaliai.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja vaikų ligų gydytoja Laima Bulikaitė.

„Iš atostogų saulėtuose kraštuose vaikai grįžta labai pasikeitę – gyvybingesni, žvitresni, smalsesni, geresnės nuotaikos. Tai dėl vitamino D, kurio saulėje maudytas organizmas kasdien susirinkdavo tiek, kiek reikia“, – sako vaikų ligų gydytoja.

Kodėl svarbus vitaminas D?

Vitaminas D svarbus ne tik kaulams ir dantims, nes reguliuoja mineralinių medžiagų (kalcio, fosforo, magnio) apykaitą, kalcio ir fosforo „įsiurbimą“ žarnyne ir padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, įrodytas jo poveikis ir širdžiai, smegenims bei psichikai. Be to, vitaminas D stiprina imunitetą, jo nestokojantieji yra atsparesni peršalimo ligoms.

Žmogaus organizmas sugeba pats pasigaminti vitamino D. Kad tai įvyktų, reikia mažiausiai 15 min. kasdien pabūti lauke saulės šviesoje. Tačiau vėsiuoju metų laiku saulė šviečia ne kasdien, o vasarą ji pavojinga.

Kaip gauti „geros“ saulės?

Kūdikiui iki 6 mėn. užtenka saulės pro medžių properšas, vyresniam galima pasimaudyti jos spinduliuose maždaug 10 min. kasdien, bet ne vidurdienį, kai labai karšta. Neleiskite vaikų į saulę nuo 11 iki 16 val., kai ši ypač aktyvi.

Jei diena šilta, medžių paunksmėje, pavėsyje galima ir reikėtų leisti vaikučiams pabūti be drabužėlių (kad pasigamintų reikiamas kiekis vitamino D, turėtų būti atidengta ketvirtis odos paviršiaus ploto), tačiau kepurė nuo saulės vis tiek būtina.

Verta atminti, kad iki 85 proc. saulės spindulių prasiskverbia ir pro debesis, todėl debesuotomis vasaros dienomis taip pat turime jų saugotis.

Jei ilgiau tenka būti saulėje, geriausia apsauga nuo žalingųjų UV spindulių ir galimų nudegimų yra tinkama apranga. Nupirkite medvilninių, drobės ar plono lino drabužėlių – marškinėlių ilgomis rankovėmis, kelnių, ilgų suknyčių mergaitėms. Net ir pro drabužėlius prasiskverbs pakankamai saulės spindulių.

Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą
© Vida Press

Ar vasarą reikia duoti papildomai vitamino D, jei vaikas kasdien būna lauke? Gal sumažinti dozę?

Vitamino D skiria ir dozę nustato gydytojas kiekvienam vaikui. Vitamino D dozė priklauso ne nuo sezono.

Su saule gaunamo vitamino D perdozuoti neįmanoma, nes jo perteklius organizme virsta neaktyvia forma. Papildomai vartojamas vitaminas D kaupiasi organizme, todėl savavališkai jo dozę didinant nesunku perdozuoti.

Vitamino D trūkumą ar perteklių parodo kraujo tyrimas, kurį įvertina vaiko gydytojas.

Birželio mėnesio (Nr. 6) TAVO VAIKO žurnale skaitykite:

Tendencija: motinystė „be saldiklių“

Greit pavargsta

Išnešioti, bet gimę laiku

Vaikui – vieni
Nestabdyk iniciatyvos

Vaikas - „pasaulio bamba“
Kas tuomet?

Išsamus žurnalo anonsas – ČIA.

Žurnalo prenumerata geriausiomis sąlygomis – ČIA.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (2)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (1)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

9 gydytojų prašymai vaikus auginantiems tėvams

Kokius patarimus tėvams gali duoti patyrę vaikų ligų gydytojai? Į šį klausimą pabandė atsakyti portalas „Parents“.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.