Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą

 (2)
Lietuvoje net ir vasarą saulės nebūna per daug ir nors vitamino D atsargų žiemai „neprisiruošite“, reikėtų pasistengti saulėtą metą išnaudoti maksimaliai.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja vaikų ligų gydytoja Laima Bulikaitė.

„Iš atostogų saulėtuose kraštuose vaikai grįžta labai pasikeitę – gyvybingesni, žvitresni, smalsesni, geresnės nuotaikos. Tai dėl vitamino D, kurio saulėje maudytas organizmas kasdien susirinkdavo tiek, kiek reikia“, – sako vaikų ligų gydytoja.

Kodėl svarbus vitaminas D?

Vitaminas D svarbus ne tik kaulams ir dantims, nes reguliuoja mineralinių medžiagų (kalcio, fosforo, magnio) apykaitą, kalcio ir fosforo „įsiurbimą“ žarnyne ir padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, įrodytas jo poveikis ir širdžiai, smegenims bei psichikai. Be to, vitaminas D stiprina imunitetą, jo nestokojantieji yra atsparesni peršalimo ligoms.

Žmogaus organizmas sugeba pats pasigaminti vitamino D. Kad tai įvyktų, reikia mažiausiai 15 min. kasdien pabūti lauke saulės šviesoje. Tačiau vėsiuoju metų laiku saulė šviečia ne kasdien, o vasarą ji pavojinga.

Kaip gauti „geros“ saulės?

Kūdikiui iki 6 mėn. užtenka saulės pro medžių properšas, vyresniam galima pasimaudyti jos spinduliuose maždaug 10 min. kasdien, bet ne vidurdienį, kai labai karšta. Neleiskite vaikų į saulę nuo 11 iki 16 val., kai ši ypač aktyvi.

Jei diena šilta, medžių paunksmėje, pavėsyje galima ir reikėtų leisti vaikučiams pabūti be drabužėlių (kad pasigamintų reikiamas kiekis vitamino D, turėtų būti atidengta ketvirtis odos paviršiaus ploto), tačiau kepurė nuo saulės vis tiek būtina.

Verta atminti, kad iki 85 proc. saulės spindulių prasiskverbia ir pro debesis, todėl debesuotomis vasaros dienomis taip pat turime jų saugotis.

Jei ilgiau tenka būti saulėje, geriausia apsauga nuo žalingųjų UV spindulių ir galimų nudegimų yra tinkama apranga. Nupirkite medvilninių, drobės ar plono lino drabužėlių – marškinėlių ilgomis rankovėmis, kelnių, ilgų suknyčių mergaitėms. Net ir pro drabužėlius prasiskverbs pakankamai saulės spindulių.

Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą
© Vida Press

Ar vasarą reikia duoti papildomai vitamino D, jei vaikas kasdien būna lauke? Gal sumažinti dozę?

Vitamino D skiria ir dozę nustato gydytojas kiekvienam vaikui. Vitamino D dozė priklauso ne nuo sezono.

Su saule gaunamo vitamino D perdozuoti neįmanoma, nes jo perteklius organizme virsta neaktyvia forma. Papildomai vartojamas vitaminas D kaupiasi organizme, todėl savavališkai jo dozę didinant nesunku perdozuoti.

Vitamino D trūkumą ar perteklių parodo kraujo tyrimas, kurį įvertina vaiko gydytojas.

Birželio mėnesio (Nr. 6) TAVO VAIKO žurnale skaitykite:

Tendencija: motinystė „be saldiklių“

Greit pavargsta

Išnešioti, bet gimę laiku

Vaikui – vieni
Nestabdyk iniciatyvos

Vaikas - „pasaulio bamba“
Kas tuomet?

Išsamus žurnalo anonsas – ČIA.

Žurnalo prenumerata geriausiomis sąlygomis – ČIA.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.

Gydytoja: ką daryti, jei užklupo kosulys

Turbūt nėra dienos, kada nekosėtumėme. Dažniausiai mes taip įpratę prie kosulio, kad net nepastebime. Kai jau kosulys tampa pastebimas, ypač vaikams, tik tuomet sunerimstame – ir vėl jis susirgo... Ir vėl mums reikės keisti savo planus, nes reikės slaugyti sergantį vaiką...

Gydytoja dietologė: kasdien turime suvalgyti ne mažiau 400 g daržovių ir 300 g vaisių (1)

Vaisiai ir daržovės, sultys ir glotnučiai – svarbi gerai subalansuotos mitybos dalis, tiek kaip pagrindinis patiekalas, pavyzdžiui, pusryčiai, tiek ir kaip užkandis dienos metu.

Gydytoja – apie žuvų taukų svarbą vaikų sveikatai

Šiuolaikiniams vaikams tenka daugybė įvairiausių iššūkių, o juos įveikti nėra paprasta – vis daugiau informacijos vaikai gauna naudodamiesi naujomis technologijomis, jų miego laikas per pastaruosius 20 metų sutrumpėjo valanda, jie vis mažiau bendrauja su bendraamžiais, tėvais ir seneliais, mažiau sportuoja ir žaidžia lauke, jiems žymiai daugiau greito ir nesveiko maisto pagundų.

Atlėpusios vaiko ausys: kada reikia operuoti?

Atlėpusios ausys – tai dažniausiai pasitaikanti įgimta ausų deformacija.

9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.

5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga (2)

Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.

Kuo šiandien apsiavęs jūsų vaikas: specialistų patarimai kiekvienai šeimai

„Rūpinamės nupirkti kokybiškus batus, negailime jiems pinigų, nors darganotą dieną su jais vaikas nueina labai trumpą atstumą – nuo namų iki mašinos ir nuo šios – iki darželio, o apie tai, ką avės aštuonias valandas darželyje, ilgai nemąstome: „Bet ką!" Skaitytojos pastabos negalėjome praleisti pro ausis. Taigi, ką avi darželinukai?

Gydytoja alergologė: specifinę imunoterapiją geriausia pradėti rudenį ir žiemą

Pasak Vaikų ligoninės gydytojos alergologės ir klinikinės imunologės Neringos Stirbienės, ne visi, kurie yra patyrę sunkių alerginių reakcijų dėl bičių, vapsvų, širšių ar kitų plėviasparnių vabzdžių įgėlimo, yra girdėję, kad gyventi be baimės padeda specifinė imunoterapija, dėl kurios į gydytojus reikėtų kreiptis ne atėjus šiltajam sezonui, o būtent dabar – rudenį ir žiemą.