Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą

 (2)
Lietuvoje net ir vasarą saulės nebūna per daug ir nors vitamino D atsargų žiemai „neprisiruošite“, reikėtų pasistengti saulėtą metą išnaudoti maksimaliai.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja vaikų ligų gydytoja Laima Bulikaitė.

„Iš atostogų saulėtuose kraštuose vaikai grįžta labai pasikeitę – gyvybingesni, žvitresni, smalsesni, geresnės nuotaikos. Tai dėl vitamino D, kurio saulėje maudytas organizmas kasdien susirinkdavo tiek, kiek reikia“, – sako vaikų ligų gydytoja.

Kodėl svarbus vitaminas D?

Vitaminas D svarbus ne tik kaulams ir dantims, nes reguliuoja mineralinių medžiagų (kalcio, fosforo, magnio) apykaitą, kalcio ir fosforo „įsiurbimą“ žarnyne ir padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, įrodytas jo poveikis ir širdžiai, smegenims bei psichikai. Be to, vitaminas D stiprina imunitetą, jo nestokojantieji yra atsparesni peršalimo ligoms.

Žmogaus organizmas sugeba pats pasigaminti vitamino D. Kad tai įvyktų, reikia mažiausiai 15 min. kasdien pabūti lauke saulės šviesoje. Tačiau vėsiuoju metų laiku saulė šviečia ne kasdien, o vasarą ji pavojinga.

Kaip gauti „geros“ saulės?

Kūdikiui iki 6 mėn. užtenka saulės pro medžių properšas, vyresniam galima pasimaudyti jos spinduliuose maždaug 10 min. kasdien, bet ne vidurdienį, kai labai karšta. Neleiskite vaikų į saulę nuo 11 iki 16 val., kai ši ypač aktyvi.

Jei diena šilta, medžių paunksmėje, pavėsyje galima ir reikėtų leisti vaikučiams pabūti be drabužėlių (kad pasigamintų reikiamas kiekis vitamino D, turėtų būti atidengta ketvirtis odos paviršiaus ploto), tačiau kepurė nuo saulės vis tiek būtina.

Verta atminti, kad iki 85 proc. saulės spindulių prasiskverbia ir pro debesis, todėl debesuotomis vasaros dienomis taip pat turime jų saugotis.

Jei ilgiau tenka būti saulėje, geriausia apsauga nuo žalingųjų UV spindulių ir galimų nudegimų yra tinkama apranga. Nupirkite medvilninių, drobės ar plono lino drabužėlių – marškinėlių ilgomis rankovėmis, kelnių, ilgų suknyčių mergaitėms. Net ir pro drabužėlius prasiskverbs pakankamai saulės spindulių.

Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą
© Vida Press

Ar vasarą reikia duoti papildomai vitamino D, jei vaikas kasdien būna lauke? Gal sumažinti dozę?

Vitamino D skiria ir dozę nustato gydytojas kiekvienam vaikui. Vitamino D dozė priklauso ne nuo sezono.

Su saule gaunamo vitamino D perdozuoti neįmanoma, nes jo perteklius organizme virsta neaktyvia forma. Papildomai vartojamas vitaminas D kaupiasi organizme, todėl savavališkai jo dozę didinant nesunku perdozuoti.

Vitamino D trūkumą ar perteklių parodo kraujo tyrimas, kurį įvertina vaiko gydytojas.

Birželio mėnesio (Nr. 6) TAVO VAIKO žurnale skaitykite:

Tendencija: motinystė „be saldiklių“

Greit pavargsta

Išnešioti, bet gimę laiku

Vaikui – vieni
Nestabdyk iniciatyvos

Vaikas - „pasaulio bamba“
Kas tuomet?

Išsamus žurnalo anonsas – ČIA.

Žurnalo prenumerata geriausiomis sąlygomis – ČIA.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lauko darželio specialistai atskleidžia, kaip rengti vaikus, kad jie nesušaltų

Sniego ir lietaus kelnės – tokias frazes greitai išmoksta gryname ore didžiąją laiko dalį praleidžiantys Lauko darželio vaikai. Du arba trys sluoksniai drabužių, tinkamai parinkti audiniai – ir galima saugiai dūkti sniege ar taškytis po balas. Kelios paprastos sluoksniavimo taisyklės vaikams padeda nesušalti lauke ir neperkaisti įėjus į patalpą.

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.