Kiek valandų miego per parą reikia vaikui? + Lentelė

 (6)
Miegas yra labai svarbus sveiko vaiko vystymuisi. Suaugusiam žmogui reikia maždaug 7- 8 valandų miego, tuo tarpu vaikams - dar daugiau. Kuo vaikas mažesnis, tuo jo miego poreikis didesnis. Sužinokime, kiek miego iš tiesų reikia vaikams?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kiekvieno vaiko miego poreikis yra individualus

Kiekvienam žmogui miego reikia skirtingai: tai, kas vienam yra norma, kita gali būti per mažai arba per daug. Ši taisyklė galioja ir vaikams nuo gimimo. Tačiau vaikų raidos specialistai yra sukūrę rekomendacijas, kiek vidutiniškai miego reikia skirtingo amžiaus vaikams. Tai yra orientacinio pobūdžio lentelė.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Fotoreportažas iš netradicinio darželio, kokio Lietuvoje dar nėra buvę
Ką apie vaiko charakterį byloja jo akių spalva?

Naujagimio miegas

Dauguma naujagimių pirmąjį gyvenimo mėnesį miega labai daug. Iš pradžių, kol nėra nusistovėjęs miego ir būdravimo ritmas, mažyliai gali ilgai miegoti tiek dieną, tiek pribudinėti naktį.

Miego ir būdravimo ritmas paprastai susiformuoja pirmaisiais mėnesiais - tada mažyliai dienomis aktyvesni, labiau domisi aplinka, o naktį - ilgiau miega, nors, žinoma, pribunda valgyti ne po vieną kartą.

Vaiko amžius Kiek reikia miego (val.)
Iki 3 mėn. 16-18
4- 5 mėn. 14-15
6 -12 mėn. 13
1- 4 metai 12
5-6 metai 11,5
7 -9 metai 11
10 -11 metų 10,5
12-13 metų 10
14-16 metų 9

Pietų miegas - iki kada reikalingas?

Ikimokyklinio amžiaus vaikams specialistai pataria miegoti ir pietų miego, tačiau tai irgi yra labai individualu. Kai kurie vaikai pietų miego atsisako miegoti labai anksti, o kiti ir grįžę iš mokyklos mielai prigultų valandžiukei. Vaikai, kurie nemiega pietų miego, paprastai anksčiau eina vakare į lovą. Ženklas, kad vaikui nereikia pietų miego - jo gera savijauta visą dieną, iki vakaro.

Paaugliai miega trumpiau

Kai vaikai įžengia į paauglystės amžių, jiems miego reikia šiek tiek mažiau. Tačiau vėlyvas gulimasis ir ankstyvas kėlimasis į mokyklą ne vieniems tėvams tampa iššūkiu. Jie pastebi, kad anksti ryte vaikas jaučiasi „pusiau miegantis" ir pirmas kelias pamokas nelabai darbingas. Dėl šios ir kitų priežasčių kai kurios mokyklos pradeda pamokas ne 8 ryto, o 8.30 arba 9. Kitas būdas - guldyti paauglius anksčiau miegoti, kas iš tiesų nėra labai lengva misija.

Kodėl per mažai miego yra nesveika?

Naujojoje Zelandijoje atliktas tyrimas pateikė duomenų, kad per mažai miegantys vaikai yra linkę turėti antsvorį. Profesorius Edas Mičelas iš Oklando Universiteto su kolegomis tyrė 591 septynerių metų vaiką. Paaiškėjo, kad tokio amžiaus vaikai vidutiniškai miega 10,1 val. per parą. Kaip parodė tyrimas, kurio duomenys publikuoti medicinos žurnale "Sleep", septynmečiai, kurie miegojo mažiau kaip 9 valandas per parą, turi antsvorio arba yra nutukę.

Miego trūkumas net tris kartus padidina riziką turėti didesnį svorį. Be to, Edo Mičelo vadovaujami tyrėjai aptiko, jog per mažai miegantys vaikai dažniau turi elgesio problemų. Šiuo tyrimu mokslininkai atkreipė dėmesį į miego svarbą vaikų sveikatai - pakankamai miegoti yra viena svarbiausių sveiko augimo sąlygų.

Kaip greitai vaikai užmiega vakare?

Dar vienas įdomus vaikų miego tyrimų aspektas: kuo vaikai mažiau juda dieną, yra fiziškai pasyvūs, tuo ilgiau jiems reikia laiko užmigti. Pateikti ir skaičiai: vienai „nejudėjimo" arba per mažo fizinio aktyvumo valandai tenka maždaug 3 minutės papildomai užmigti vakare. Vaikai, kurie daug juda, vakarais užmiega greičiau, tvirtina tyrėjai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?