Kiek valandų miego per parą reikia vaikui? + Lentelė

 (6)
Miegas yra labai svarbus sveiko vaiko vystymuisi. Suaugusiam žmogui reikia maždaug 7- 8 valandų miego, tuo tarpu vaikams - dar daugiau. Kuo vaikas mažesnis, tuo jo miego poreikis didesnis. Sužinokime, kiek miego iš tiesų reikia vaikams?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kiekvieno vaiko miego poreikis yra individualus

Kiekvienam žmogui miego reikia skirtingai: tai, kas vienam yra norma, kita gali būti per mažai arba per daug. Ši taisyklė galioja ir vaikams nuo gimimo. Tačiau vaikų raidos specialistai yra sukūrę rekomendacijas, kiek vidutiniškai miego reikia skirtingo amžiaus vaikams. Tai yra orientacinio pobūdžio lentelė.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Fotoreportažas iš netradicinio darželio, kokio Lietuvoje dar nėra buvę
Ką apie vaiko charakterį byloja jo akių spalva?

Naujagimio miegas

Dauguma naujagimių pirmąjį gyvenimo mėnesį miega labai daug. Iš pradžių, kol nėra nusistovėjęs miego ir būdravimo ritmas, mažyliai gali ilgai miegoti tiek dieną, tiek pribudinėti naktį.

Miego ir būdravimo ritmas paprastai susiformuoja pirmaisiais mėnesiais - tada mažyliai dienomis aktyvesni, labiau domisi aplinka, o naktį - ilgiau miega, nors, žinoma, pribunda valgyti ne po vieną kartą.

Vaiko amžius Kiek reikia miego (val.)
Iki 3 mėn. 16-18
4- 5 mėn. 14-15
6 -12 mėn. 13
1- 4 metai 12
5-6 metai 11,5
7 -9 metai 11
10 -11 metų 10,5
12-13 metų 10
14-16 metų 9

Pietų miegas - iki kada reikalingas?

Ikimokyklinio amžiaus vaikams specialistai pataria miegoti ir pietų miego, tačiau tai irgi yra labai individualu. Kai kurie vaikai pietų miego atsisako miegoti labai anksti, o kiti ir grįžę iš mokyklos mielai prigultų valandžiukei. Vaikai, kurie nemiega pietų miego, paprastai anksčiau eina vakare į lovą. Ženklas, kad vaikui nereikia pietų miego - jo gera savijauta visą dieną, iki vakaro.

Paaugliai miega trumpiau

Kai vaikai įžengia į paauglystės amžių, jiems miego reikia šiek tiek mažiau. Tačiau vėlyvas gulimasis ir ankstyvas kėlimasis į mokyklą ne vieniems tėvams tampa iššūkiu. Jie pastebi, kad anksti ryte vaikas jaučiasi „pusiau miegantis" ir pirmas kelias pamokas nelabai darbingas. Dėl šios ir kitų priežasčių kai kurios mokyklos pradeda pamokas ne 8 ryto, o 8.30 arba 9. Kitas būdas - guldyti paauglius anksčiau miegoti, kas iš tiesų nėra labai lengva misija.

Kodėl per mažai miego yra nesveika?

Naujojoje Zelandijoje atliktas tyrimas pateikė duomenų, kad per mažai miegantys vaikai yra linkę turėti antsvorį. Profesorius Edas Mičelas iš Oklando Universiteto su kolegomis tyrė 591 septynerių metų vaiką. Paaiškėjo, kad tokio amžiaus vaikai vidutiniškai miega 10,1 val. per parą. Kaip parodė tyrimas, kurio duomenys publikuoti medicinos žurnale "Sleep", septynmečiai, kurie miegojo mažiau kaip 9 valandas per parą, turi antsvorio arba yra nutukę.

Miego trūkumas net tris kartus padidina riziką turėti didesnį svorį. Be to, Edo Mičelo vadovaujami tyrėjai aptiko, jog per mažai miegantys vaikai dažniau turi elgesio problemų. Šiuo tyrimu mokslininkai atkreipė dėmesį į miego svarbą vaikų sveikatai - pakankamai miegoti yra viena svarbiausių sveiko augimo sąlygų.

Kaip greitai vaikai užmiega vakare?

Dar vienas įdomus vaikų miego tyrimų aspektas: kuo vaikai mažiau juda dieną, yra fiziškai pasyvūs, tuo ilgiau jiems reikia laiko užmigti. Pateikti ir skaičiai: vienai „nejudėjimo" arba per mažo fizinio aktyvumo valandai tenka maždaug 3 minutės papildomai užmigti vakare. Vaikai, kurie daug juda, vakarais užmiega greičiau, tvirtina tyrėjai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (2)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (1)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Medikai kreipiasi į tėvus: nedarykite šių klaidų (2)

Kokius patarimus tėvams gali duoti patyrę vaikų ligų gydytojai? Į šį klausimą pabandė atsakyti portalas „Parents“.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.