Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sveikiausia kakava, kaip ir kava, – ekologiška. Kakava, kuri tiekiama mažiesiems, privalo būti užauginta be chemijos. Renkantis kakavą visada pirmenybę reikia teikti kokybei. Be to, ji turi būti tik vienkomponentės sudėties. Vaikams mamos dažnai perka kakavos gėrimus, kurių pirma sudėtinė dalis – cukrus, o ne kakava. Be viso to, dar papildomai į kakavos gėrimus pridedama cukraus. Vartotojai turi atkreipti dėmesį, už ką moka pinigus. Jeigu perkame kakavą, turbūt norime mokėti ne už cukrų?

Norint pagaminti kokybišką kepinį, labai svarbu kakavos kokybė. Joje turi būti aukšta maistinė vertė, gausu kokybiškų baltymų, augalinių riebalų, daug skaidulinių medžiagų. Pavyzdžiui, rinkoje galima rasti kokybiškos ir mažesnio riebumo kakavos, kurios kalorijų kiekis 100 g – 314 kcal, o paprastai būna apie 450 kcal.

Kakava – energiją suteikiantis ir maistingas produktas, kurį rekomenduotina naudoti ir ruošiant kakavos gėrimus, ir kepiniams. Taip pat kakava lavina ir kartų skonį, o tai sveikatos skonis, kurio šiomis dienomis mūsų mitybos racione labai mažai. Dėl to patartina gaminti kokybiškus ir sveikatai palankius desertus su kokybiška ir sveikatai palankia kakava.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos nauda sveikatai

Kokybiškoje kakavoje yra mikroelementų: geležies, magnio, kalcio. Taip pat kakavoje yra nedidelis kiekis kofeino. Dėl to jis gali veikti energizuojančiai, ypač vaikus. Todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams.

Kakava – efektyvus energijos šaltinis, kuris patenka tiesiai į smegenis. Kai dirbant protinį darbą norisi kažko saldaus, tikra kakava – puikus pasirinkimas. Taip pat kakava gerina nuotaiką, nes gamina laimės hormoną. Kakava – puikus produktas, kuris vartojamas turbūt per retai.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos gėrimo procesą paverskime ne tik malonumu, bet ir naudingu procesu mūsų organizmui. Atkreipkime dėmesį į produktų kokybę, sudėtį, rinkimės kokybišką ir ekologišką produktą, kuris auginamas nenaudojant cheminių medžiagų. Mėgaukimės kuo natūralesne kakava, nepiktnaudžiaukime cukrumi, grietinėle, saldikliais. Kaip sako sveikatai palankaus maisto technologė ir mitybos specialistė R. Bogušienė, – palanku gamtai, palanku ir žmogui. Mylėkime save.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?

Vaikų ligoninės pagalba vaikams, kurie negali miegoti dėl antsvorio ar sunkių ligų

Vaikų ligoninės gydytojai pulmonologai pastebi, kad atsiranda vis daugiau vaikų, kuriems tenka taikyti specialų metodą – neinvazinę teigiamo slėgio ventiliaciją, palengvinančią kvėpavimą.

Nedrauskite vaikams krapštyti nosies – tam yra svari priežastis (22)

Pamatę, kad atžala krapšto nosį, iškart sudrausminame, nes tai atgrasu, tiesa? Tačiau naujausio tyrimo duomenimis, nosies gleivėse iš tiesų yra daug gerųjų bakterijų, kurios pagerina dantų ir dantenų sveikatą (mes nejuokaujame).

Ukmergiškė Dalia augina dvi anksčiau gimusias dukras: gyvenimas yra nesibaigianti pamoka

Savo vaikais būtina pasitikėti ir leisti jiems augti. Tuo įsitikinusi ukmergiškė Dalia. Dvi ankstukes auginanti moteris neslepia, kad jos dukros jai yra tikras įkvėpimo šaltinis. „Jos niekada nepasidavė. Todėl negaliu pasiduoti ir aš!", - sako ji.

Vitaminų sezonas: ką ir kodėl verta valgyti būtent dabar

Šiandien parduotuvių asortimentas gausus visais metų laikais, todėl sezonų kaitos beveik nejaučiame. Vis dėlto, sezoninių maisto produktų privalumus išnaudoti verta.

Kokias klaidas darome prižiūrėdami vaikų odą: interviu su gydytoja

Gimus vaikui, dažna šeima susiduria su vaikų odos problemomis.

Kad vaikai pamėgtų daržoves ir vaisius, tėvai turi žinoti kelias taisykles

Daugelis puikiai suvokiame, kad sveika mityba yra itin svarbi ir dažnas turbūt kartas nuo karto pasižadame sau rinktis maistiniu požiūriu vertingesnę dietą.

Valstybės lėšomis vaikai Lietuvoje skiepijami nuo dvylikos ligų

Europos imunizacijos savaitės (balandžio 24-30 d.) proga Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) primena apie vaikų skiepų svarbą.

Bunda ne tik erkės: ką reikia žinoti apie vabzdžių įkandimus

Į Lietuvą pamažu atkeliaujant šiltiems orams žmonės vis dažniau laiką namuose keičia į gamtą.

Kuo marginti kiaušinius, kad nepadarytume žalos sau ir artimiesiems (2)

Savaitės gale lankysime giminaičius ir džiaugsimės spalvingais Velykiniais margučiais.

Artinasi intensyviausia žiedadulkių banga – kaip nuo jos apsisaugoti?

Staiga šoktelėjęs termometro stulpelis ir sprogstantys augalų pumpurai – ne vieninteliai pavasario pranašai.

Penki dalykai, ko niekada nesakykite vaikui apie maistą (3)

Neretai tėvai skundžiasi prastu vaikų apetitu (arba persivalgymu), nors fiziologinio paaiškinimo tam po atliktų vaikui tyrimų lyg ir nėra. Tačiau pasitaiko, kad vaikai mitybos problemų turi dėl psichologinių priežasčių.

Daugybinis ėduonis: kas tai yra ir kaip su juo kovoti

Didėjantis dantų ėduonies paplitimas tarp vaikų verčia vis labiau susirūpinti.

Gydytoja dietologė rekomenduoja: 3 sveikų patiekalų receptai

Tapdami vyresni pradedame gailėtis, kad neskyrėme pakankamai dėmesio savo santykiams su brangiausiais žmonėmis.