Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sveikiausia kakava, kaip ir kava, – ekologiška. Kakava, kuri tiekiama mažiesiems, privalo būti užauginta be chemijos. Renkantis kakavą visada pirmenybę reikia teikti kokybei. Be to, ji turi būti tik vienkomponentės sudėties. Vaikams mamos dažnai perka kakavos gėrimus, kurių pirma sudėtinė dalis – cukrus, o ne kakava. Be viso to, dar papildomai į kakavos gėrimus pridedama cukraus. Vartotojai turi atkreipti dėmesį, už ką moka pinigus. Jeigu perkame kakavą, turbūt norime mokėti ne už cukrų?

Norint pagaminti kokybišką kepinį, labai svarbu kakavos kokybė. Joje turi būti aukšta maistinė vertė, gausu kokybiškų baltymų, augalinių riebalų, daug skaidulinių medžiagų. Pavyzdžiui, rinkoje galima rasti kokybiškos ir mažesnio riebumo kakavos, kurios kalorijų kiekis 100 g – 314 kcal, o paprastai būna apie 450 kcal.

Kakava – energiją suteikiantis ir maistingas produktas, kurį rekomenduotina naudoti ir ruošiant kakavos gėrimus, ir kepiniams. Taip pat kakava lavina ir kartų skonį, o tai sveikatos skonis, kurio šiomis dienomis mūsų mitybos racione labai mažai. Dėl to patartina gaminti kokybiškus ir sveikatai palankius desertus su kokybiška ir sveikatai palankia kakava.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos nauda sveikatai

Kokybiškoje kakavoje yra mikroelementų: geležies, magnio, kalcio. Taip pat kakavoje yra nedidelis kiekis kofeino. Dėl to jis gali veikti energizuojančiai, ypač vaikus. Todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams.

Kakava – efektyvus energijos šaltinis, kuris patenka tiesiai į smegenis. Kai dirbant protinį darbą norisi kažko saldaus, tikra kakava – puikus pasirinkimas. Taip pat kakava gerina nuotaiką, nes gamina laimės hormoną. Kakava – puikus produktas, kuris vartojamas turbūt per retai.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos gėrimo procesą paverskime ne tik malonumu, bet ir naudingu procesu mūsų organizmui. Atkreipkime dėmesį į produktų kokybę, sudėtį, rinkimės kokybišką ir ekologišką produktą, kuris auginamas nenaudojant cheminių medžiagų. Mėgaukimės kuo natūralesne kakava, nepiktnaudžiaukime cukrumi, grietinėle, saldikliais. Kaip sako sveikatai palankaus maisto technologė ir mitybos specialistė R. Bogušienė, – palanku gamtai, palanku ir žmogui. Mylėkime save.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lauko darželio specialistai atskleidžia, kaip rengti vaikus, kad jie nesušaltų

Sniego ir lietaus kelnės – tokias frazes greitai išmoksta gryname ore didžiąją laiko dalį praleidžiantys Lauko darželio vaikai. Du arba trys sluoksniai drabužių, tinkamai parinkti audiniai – ir galima saugiai dūkti sniege ar taškytis po balas. Kelios paprastos sluoksniavimo taisyklės vaikams padeda nesušalti lauke ir neperkaisti įėjus į patalpą.

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.