Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sveikiausia kakava, kaip ir kava, – ekologiška. Kakava, kuri tiekiama mažiesiems, privalo būti užauginta be chemijos. Renkantis kakavą visada pirmenybę reikia teikti kokybei. Be to, ji turi būti tik vienkomponentės sudėties. Vaikams mamos dažnai perka kakavos gėrimus, kurių pirma sudėtinė dalis – cukrus, o ne kakava. Be viso to, dar papildomai į kakavos gėrimus pridedama cukraus. Vartotojai turi atkreipti dėmesį, už ką moka pinigus. Jeigu perkame kakavą, turbūt norime mokėti ne už cukrų?

Norint pagaminti kokybišką kepinį, labai svarbu kakavos kokybė. Joje turi būti aukšta maistinė vertė, gausu kokybiškų baltymų, augalinių riebalų, daug skaidulinių medžiagų. Pavyzdžiui, rinkoje galima rasti kokybiškos ir mažesnio riebumo kakavos, kurios kalorijų kiekis 100 g – 314 kcal, o paprastai būna apie 450 kcal.

Kakava – energiją suteikiantis ir maistingas produktas, kurį rekomenduotina naudoti ir ruošiant kakavos gėrimus, ir kepiniams. Taip pat kakava lavina ir kartų skonį, o tai sveikatos skonis, kurio šiomis dienomis mūsų mitybos racione labai mažai. Dėl to patartina gaminti kokybiškus ir sveikatai palankius desertus su kokybiška ir sveikatai palankia kakava.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos nauda sveikatai

Kokybiškoje kakavoje yra mikroelementų: geležies, magnio, kalcio. Taip pat kakavoje yra nedidelis kiekis kofeino. Dėl to jis gali veikti energizuojančiai, ypač vaikus. Todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams.

Kakava – efektyvus energijos šaltinis, kuris patenka tiesiai į smegenis. Kai dirbant protinį darbą norisi kažko saldaus, tikra kakava – puikus pasirinkimas. Taip pat kakava gerina nuotaiką, nes gamina laimės hormoną. Kakava – puikus produktas, kuris vartojamas turbūt per retai.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos gėrimo procesą paverskime ne tik malonumu, bet ir naudingu procesu mūsų organizmui. Atkreipkime dėmesį į produktų kokybę, sudėtį, rinkimės kokybišką ir ekologišką produktą, kuris auginamas nenaudojant cheminių medžiagų. Mėgaukimės kuo natūralesne kakava, nepiktnaudžiaukime cukrumi, grietinėle, saldikliais. Kaip sako sveikatai palankaus maisto technologė ir mitybos specialistė R. Bogušienė, – palanku gamtai, palanku ir žmogui. Mylėkime save.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (2)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?

Maisto produktas, kurio ypatingą poveikį sveikatai patvirtino naujausias tyrimas (21)

Kiaušiniai pastebimai spartina mažų vaikų augimą. Tokios išvadą skelbia naujausio tyrimo rezultatai.

Kaip užkirsti kelią dantukų gedimui? (1)

Dantų priežiūros svarba yra nenuginčijama, tačiau kaip nepadaryti esminių klaidų?

9 būdai, kaip vasarą stiprinti mažylio sveikatą

Žiemą tėvams neretai kyla rūpesčių dėl to, kad atžala yra neatspari ligoms, dažnai suserga. Tačiau ne veltui sakoma, kad žiemai ruoštis reikia vasarą.

Gerklės skausmas vasarą neatostogauja

Saulė, atostogos, maudynės ir gerklės skausmas, peršalimas atrodo nesuderinami dalykai. Tačiau gerklės skausmas kaip netikėtas svečias gali užklupti ir vasarą. Vaikų gydytojai perspėja, kad peršalti daug lengviau pirmaisiais šiltojo sezono mėnesiais, kai saulė jau kaitina, o vėjas dar žvarbus.

SOS! Vaikas nenori miegoti pietų miego

Vaikus į darželius leidžiantys tėvai neretai susiduria su vaiko pietų miego problema: vaikai, ypač vyresni negu 4 metų, nebenori miegoti pietų miego.

9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?