Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sveikiausia kakava, kaip ir kava, – ekologiška. Kakava, kuri tiekiama mažiesiems, privalo būti užauginta be chemijos. Renkantis kakavą visada pirmenybę reikia teikti kokybei. Be to, ji turi būti tik vienkomponentės sudėties. Vaikams mamos dažnai perka kakavos gėrimus, kurių pirma sudėtinė dalis – cukrus, o ne kakava. Be viso to, dar papildomai į kakavos gėrimus pridedama cukraus. Vartotojai turi atkreipti dėmesį, už ką moka pinigus. Jeigu perkame kakavą, turbūt norime mokėti ne už cukrų?

Norint pagaminti kokybišką kepinį, labai svarbu kakavos kokybė. Joje turi būti aukšta maistinė vertė, gausu kokybiškų baltymų, augalinių riebalų, daug skaidulinių medžiagų. Pavyzdžiui, rinkoje galima rasti kokybiškos ir mažesnio riebumo kakavos, kurios kalorijų kiekis 100 g – 314 kcal, o paprastai būna apie 450 kcal.

Kakava – energiją suteikiantis ir maistingas produktas, kurį rekomenduotina naudoti ir ruošiant kakavos gėrimus, ir kepiniams. Taip pat kakava lavina ir kartų skonį, o tai sveikatos skonis, kurio šiomis dienomis mūsų mitybos racione labai mažai. Dėl to patartina gaminti kokybiškus ir sveikatai palankius desertus su kokybiška ir sveikatai palankia kakava.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos nauda sveikatai

Kokybiškoje kakavoje yra mikroelementų: geležies, magnio, kalcio. Taip pat kakavoje yra nedidelis kiekis kofeino. Dėl to jis gali veikti energizuojančiai, ypač vaikus. Todėl kakavą rekomenduotina gerti pusryčiams.

Kakava – efektyvus energijos šaltinis, kuris patenka tiesiai į smegenis. Kai dirbant protinį darbą norisi kažko saldaus, tikra kakava – puikus pasirinkimas. Taip pat kakava gerina nuotaiką, nes gamina laimės hormoną. Kakava – puikus produktas, kuris vartojamas turbūt per retai.

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais
© Adobe Stock

Kakavos gėrimo procesą paverskime ne tik malonumu, bet ir naudingu procesu mūsų organizmui. Atkreipkime dėmesį į produktų kokybę, sudėtį, rinkimės kokybišką ir ekologišką produktą, kuris auginamas nenaudojant cheminių medžiagų. Mėgaukimės kuo natūralesne kakava, nepiktnaudžiaukime cukrumi, grietinėle, saldikliais. Kaip sako sveikatai palankaus maisto technologė ir mitybos specialistė R. Bogušienė, – palanku gamtai, palanku ir žmogui. Mylėkime save.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?