Kokie gėrimai vasarą tinkamiausi vaikams?

 (1)
Kad vaikas augtų sveikas ir žvalus, jo organizmui reikia nemažai skysčių. Pavyzdžiui, darželinukas per dieną turi išgerti apie litrą skysčių. Deja, kaip rodo apklausos, dauguma vaikų geria per mažai ir ne pačius sveikiausius gėrimus.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vanduo kaip gyvybės šaltinis

Priklausomai nuo amžiaus, vanduo žmogaus organizme sudaro nuo 50 iki 80 procentų. Pakanka netekti vos dviejų procentų vandens, kad pasijustumėte pavargęs ir neatidus, taip pat dėl to gali sulėtėti reakcija, sumažėti ištvermė. Netekus trijų procentų vandens, gali prasidėti galvos skausmai ir užkietėti viduriai.

Vaikai dažnai ignoruoja juntamą troškulį

Kad taip nenutiktų, organizmas signalizuoja apie skysčių trūkumą - mes jaučiame troškulį. Tik dažnai esame tokie užsiėmę, kad šį įspėjimą ignoruojame. Ypač dažnai taip nutinka vaikams. Todėl būtų puiku, jeigu reguliariai savo atžaloms primintumėte, kad reikia atsigerti. Net ir mokyklose vaikams turėtų būti leidžiama atsigerti, kai jie to nori.

Vaikų mitybos specialistai tvirtina, kad darželinukas per dieną turėtų išgerti mažiausiai 800 mililitrų, o pradinukas - litrą skysčių. Paaugliui reikia mažiausiai pusantro litro. Karštomis dienomis, sportuojant ar dūkstant vandens poreikis gali išaugti daugiau nei dvigubai.

Gėrimų reitingas

Idealiausi gėrimai. Sveikiausias gėrimas yra vanduo. Tinka ir mineralinis vanduo, ir paprasčiausias vanduo iš krano. Žinoma, tokiu atveju turite būti tikri, kad jis yra kokybiškas. Kai vaikai nuo mažų dienų įpratinami gerti vandenį, jie juo ir malšina savo troškulį. Dar galima rinktis nesaldytą žolelių ar vaisių arbatą.

Skanu, bet kaloringa. Nors grynose vaisių sultyse gausu vitaminų ir mineralinių medžiagų, tačiau yra ir kaloringosios fruktozės. Todėl vaikams vaisių sultis galite skiesti vandeniu santykiu 1:1.

Nektarai, vaisių sulčių gėrimai ir limonadai. Jų sudėtyje yra kur kas mažiau naudingų medžiagų, užtat kur kas daugiau cukraus. Jeigu iš didelės stiklinės limonado išgarintume visą vandenį, joje liktų apie dešimt gabalėlių cukraus. Nemažai kalorijų turi ir pienas. Tai sveikas gėrimas ir jis kasdien turėtų būti ant stalo, vis dėlto, pienas turi būti vartojamas kaip maisto produktas, o ne gėrimas troškuliui numalšinti.

Kas vaikams netinka? Daug saldiklių turintys gėrimai, kava, juoda ir žalia arbata, „Cola", energiniai gėrimai.

Kas yra vaisių sulčių gėrimas ir kiek jame vaisių?

Natūralios vaisių sultys pagamintos iš 100 procentų vaisių, jose yra vitaminų bei mineralinių medžiagų ir - priklausomai nuo vaisių rūšies - iki dešimties procentų fruktozės.

Vaisių nektaras savo sudėtyje turi apie 25-50 procentų vaisių, mažiau vitaminų ir mineralinių medžiagų ir mažiausiai dvylika procentų cukraus.

Vaisių sulčių gėrimai savo sudėtyje turi iki 30 procentų vaisių, visa likusi dalis tenka vandeniui ir cukrui. Dažnai vaisių sulčių gėrimuose yra dažiklių, saldiklių ir kitų priedų.

Limonadai teturi vos apie tris - penkiolika procentų vaisių, cukrui juose tenka mažiausiai dvylika procentų, dažnai juose yra dažiklių, saldiklių ir kvapiųjų medžiagų.

Patarimas:

Kvapiosios medžiagos, dažikliai ir kiti papildomi elementai vaikų sveikatai kelia ypač didelį pavojų. Visiems, norintiems jo vengti, reikia žiūrėti į gėrimo sudėtį.

Ar vaikams galima gerti tik vandenį?

Nebūtinai, tačiau nenuginčijamai vanduo yra geriausiai troškulį malšinantis gėrimas ne tik vaikams, bet ir suaugusiems! Tik su gėrimais galioja ta pati taisyklė, kaip ir su maistu - tai turi būti ne tik sveika, bet ir skanu. Suaugusieji retkarčiais pasilepina taure vyno, kokteiliu ar „Cola", taigi ir vaikams karts nuo karto galima leisti išgerti kažko saldaus. Pavyzdžiui, per sekmadieninius pietus, gimtadienį ar užsukus pavalgyti į kavinę. Vaisių sultys pusiau atskiestos vandeniu - idealus variantas.

Retkarčiais vaikams galima pasiūlyti „guminių meškučių" vandenį. Vaikui matant įmeskite raudoną, žalią ar geltoną „guminuką" į vandenį. Lažinamės, kad tai turi šansų tapti mėgstamiausiu jo gėrimu!?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.

10 faktų apie kiaušinius: ar visus žinojote?

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai pristato 10 svarbiausių faktų apie kiaušinius.