Kokie gėrimai vasarą tinkamiausi vaikams?

 (1)
Kad vaikas augtų sveikas ir žvalus, jo organizmui reikia nemažai skysčių. Pavyzdžiui, darželinukas per dieną turi išgerti apie litrą skysčių. Deja, kaip rodo apklausos, dauguma vaikų geria per mažai ir ne pačius sveikiausius gėrimus.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vanduo kaip gyvybės šaltinis

Priklausomai nuo amžiaus, vanduo žmogaus organizme sudaro nuo 50 iki 80 procentų. Pakanka netekti vos dviejų procentų vandens, kad pasijustumėte pavargęs ir neatidus, taip pat dėl to gali sulėtėti reakcija, sumažėti ištvermė. Netekus trijų procentų vandens, gali prasidėti galvos skausmai ir užkietėti viduriai.

Vaikai dažnai ignoruoja juntamą troškulį

Kad taip nenutiktų, organizmas signalizuoja apie skysčių trūkumą - mes jaučiame troškulį. Tik dažnai esame tokie užsiėmę, kad šį įspėjimą ignoruojame. Ypač dažnai taip nutinka vaikams. Todėl būtų puiku, jeigu reguliariai savo atžaloms primintumėte, kad reikia atsigerti. Net ir mokyklose vaikams turėtų būti leidžiama atsigerti, kai jie to nori.

Vaikų mitybos specialistai tvirtina, kad darželinukas per dieną turėtų išgerti mažiausiai 800 mililitrų, o pradinukas - litrą skysčių. Paaugliui reikia mažiausiai pusantro litro. Karštomis dienomis, sportuojant ar dūkstant vandens poreikis gali išaugti daugiau nei dvigubai.

Gėrimų reitingas

Idealiausi gėrimai. Sveikiausias gėrimas yra vanduo. Tinka ir mineralinis vanduo, ir paprasčiausias vanduo iš krano. Žinoma, tokiu atveju turite būti tikri, kad jis yra kokybiškas. Kai vaikai nuo mažų dienų įpratinami gerti vandenį, jie juo ir malšina savo troškulį. Dar galima rinktis nesaldytą žolelių ar vaisių arbatą.

Skanu, bet kaloringa. Nors grynose vaisių sultyse gausu vitaminų ir mineralinių medžiagų, tačiau yra ir kaloringosios fruktozės. Todėl vaikams vaisių sultis galite skiesti vandeniu santykiu 1:1.

Nektarai, vaisių sulčių gėrimai ir limonadai. Jų sudėtyje yra kur kas mažiau naudingų medžiagų, užtat kur kas daugiau cukraus. Jeigu iš didelės stiklinės limonado išgarintume visą vandenį, joje liktų apie dešimt gabalėlių cukraus. Nemažai kalorijų turi ir pienas. Tai sveikas gėrimas ir jis kasdien turėtų būti ant stalo, vis dėlto, pienas turi būti vartojamas kaip maisto produktas, o ne gėrimas troškuliui numalšinti.

Kas vaikams netinka? Daug saldiklių turintys gėrimai, kava, juoda ir žalia arbata, „Cola", energiniai gėrimai.

Kas yra vaisių sulčių gėrimas ir kiek jame vaisių?

Natūralios vaisių sultys pagamintos iš 100 procentų vaisių, jose yra vitaminų bei mineralinių medžiagų ir - priklausomai nuo vaisių rūšies - iki dešimties procentų fruktozės.

Vaisių nektaras savo sudėtyje turi apie 25-50 procentų vaisių, mažiau vitaminų ir mineralinių medžiagų ir mažiausiai dvylika procentų cukraus.

Vaisių sulčių gėrimai savo sudėtyje turi iki 30 procentų vaisių, visa likusi dalis tenka vandeniui ir cukrui. Dažnai vaisių sulčių gėrimuose yra dažiklių, saldiklių ir kitų priedų.

Limonadai teturi vos apie tris - penkiolika procentų vaisių, cukrui juose tenka mažiausiai dvylika procentų, dažnai juose yra dažiklių, saldiklių ir kvapiųjų medžiagų.

Patarimas:

Kvapiosios medžiagos, dažikliai ir kiti papildomi elementai vaikų sveikatai kelia ypač didelį pavojų. Visiems, norintiems jo vengti, reikia žiūrėti į gėrimo sudėtį.

Ar vaikams galima gerti tik vandenį?

Nebūtinai, tačiau nenuginčijamai vanduo yra geriausiai troškulį malšinantis gėrimas ne tik vaikams, bet ir suaugusiems! Tik su gėrimais galioja ta pati taisyklė, kaip ir su maistu - tai turi būti ne tik sveika, bet ir skanu. Suaugusieji retkarčiais pasilepina taure vyno, kokteiliu ar „Cola", taigi ir vaikams karts nuo karto galima leisti išgerti kažko saldaus. Pavyzdžiui, per sekmadieninius pietus, gimtadienį ar užsukus pavalgyti į kavinę. Vaisių sultys pusiau atskiestos vandeniu - idealus variantas.

Retkarčiais vaikams galima pasiūlyti „guminių meškučių" vandenį. Vaikui matant įmeskite raudoną, žalią ar geltoną „guminuką" į vandenį. Lažinamės, kad tai turi šansų tapti mėgstamiausiu jo gėrimu!?

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.

Gydytoja: ką daryti, jei užklupo kosulys

Turbūt nėra dienos, kada nekosėtumėme. Dažniausiai mes taip įpratę prie kosulio, kad net nepastebime. Kai jau kosulys tampa pastebimas, ypač vaikams, tik tuomet sunerimstame – ir vėl jis susirgo... Ir vėl mums reikės keisti savo planus, nes reikės slaugyti sergantį vaiką...

Gydytoja dietologė: kasdien turime suvalgyti ne mažiau 400 g daržovių ir 300 g vaisių (1)

Vaisiai ir daržovės, sultys ir glotnučiai – svarbi gerai subalansuotos mitybos dalis, tiek kaip pagrindinis patiekalas, pavyzdžiui, pusryčiai, tiek ir kaip užkandis dienos metu.

Gydytoja – apie žuvų taukų svarbą vaikų sveikatai

Šiuolaikiniams vaikams tenka daugybė įvairiausių iššūkių, o juos įveikti nėra paprasta – vis daugiau informacijos vaikai gauna naudodamiesi naujomis technologijomis, jų miego laikas per pastaruosius 20 metų sutrumpėjo valanda, jie vis mažiau bendrauja su bendraamžiais, tėvais ir seneliais, mažiau sportuoja ir žaidžia lauke, jiems žymiai daugiau greito ir nesveiko maisto pagundų.

Atlėpusios vaiko ausys: kada reikia operuoti?

Atlėpusios ausys – tai dažniausiai pasitaikanti įgimta ausų deformacija.

9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.

5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga (2)

Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.

Gydytoja alergologė: specifinę imunoterapiją geriausia pradėti rudenį ir žiemą

Pasak Vaikų ligoninės gydytojos alergologės ir klinikinės imunologės Neringos Stirbienės, ne visi, kurie yra patyrę sunkių alerginių reakcijų dėl bičių, vapsvų, širšių ar kitų plėviasparnių vabzdžių įgėlimo, yra girdėję, kad gyventi be baimės padeda specifinė imunoterapija, dėl kurios į gydytojus reikėtų kreiptis ne atėjus šiltajam sezonui, o būtent dabar – rudenį ir žiemą.

3 pagrindiniai vaikų peršalimo simptomai ir kaip juos įveikti

Bijoti vaikų peršalimo nereikia – tai normali imuninės sistemos vystymosi dalis.

5 maisto produktai, kurie daro neigiamą poveikį vaiko nuotaikai

Tėvai intuityviai žino, koks maistas daro poveikį jų vaiko elgesiui ir nuotaikai. Žinome, kad saldainiai, pavyzdžiui, sukelia hiperaktyvumo priepuolius. Tačiau vaiko nuotaika gali pakisti ne tik dėl cukraus – užkandžiuose ir maisto produktuose, kuriuos duodame savo mažiesiems, egzistuoja ir daugiau kaltininkų.

Šunų terapija vaikams: kokios veislės labiausiai tam tinka

Tinklaraštį „Švelni tėvystė“ rašanti medicinos psichologė Milda Kukulskienė pasakoja apie keturkojus terapeutų padėjėjus – šunis.

8 įpročiai, kad jūsų vaikai darželyje ar mokykloje nesusirgtų

Mokslo metai – nelengvas laikas ne tik vaikui, bet ir jo tėvams. Kygos, daugybė kanceliarinių prekių, namų darbai. Iš esmės tai – malonūs rūpesčiai, išskyrus vieną – darželyje ir mokykloje prasideda ligos, kuriomis vieni nuo kitų užsikrečia.

5 mitybos specialistės patarimai, ką sveikiausia valgyti vaikams

Vaikai Lietuvoje vis dar mielai valgo dešreles, mielinius ir miltinius blynus, kotletus su riebiais padažais, bulvytes fri ir kitus menkaverčius patiekalus. Taip, jie sotūs, bet ar sveiki?

Dažniausios ligos Lietuvoje, kurias sukelia kirmėlės (3)

Kai tik vaikas ima griežti dantimis, pagalvojame, kad gal jis turi kirmėlių. Ar išties taip yra? Kada duoti vaistų?

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.