Kokie gėrimai vasarą tinkamiausi vaikams?

 (1)
Kad vaikas augtų sveikas ir žvalus, jo organizmui reikia nemažai skysčių. Pavyzdžiui, darželinukas per dieną turi išgerti apie litrą skysčių. Deja, kaip rodo apklausos, dauguma vaikų geria per mažai ir ne pačius sveikiausius gėrimus.
© Shutterstock nuotr.

Vanduo kaip gyvybės šaltinis

Priklausomai nuo amžiaus, vanduo žmogaus organizme sudaro nuo 50 iki 80 procentų. Pakanka netekti vos dviejų procentų vandens, kad pasijustumėte pavargęs ir neatidus, taip pat dėl to gali sulėtėti reakcija, sumažėti ištvermė. Netekus trijų procentų vandens, gali prasidėti galvos skausmai ir užkietėti viduriai.

Vaikai dažnai ignoruoja juntamą troškulį

Kad taip nenutiktų, organizmas signalizuoja apie skysčių trūkumą - mes jaučiame troškulį. Tik dažnai esame tokie užsiėmę, kad šį įspėjimą ignoruojame. Ypač dažnai taip nutinka vaikams. Todėl būtų puiku, jeigu reguliariai savo atžaloms primintumėte, kad reikia atsigerti. Net ir mokyklose vaikams turėtų būti leidžiama atsigerti, kai jie to nori.

Vaikų mitybos specialistai tvirtina, kad darželinukas per dieną turėtų išgerti mažiausiai 800 mililitrų, o pradinukas - litrą skysčių. Paaugliui reikia mažiausiai pusantro litro. Karštomis dienomis, sportuojant ar dūkstant vandens poreikis gali išaugti daugiau nei dvigubai.

Gėrimų reitingas

Idealiausi gėrimai. Sveikiausias gėrimas yra vanduo. Tinka ir mineralinis vanduo, ir paprasčiausias vanduo iš krano. Žinoma, tokiu atveju turite būti tikri, kad jis yra kokybiškas. Kai vaikai nuo mažų dienų įpratinami gerti vandenį, jie juo ir malšina savo troškulį. Dar galima rinktis nesaldytą žolelių ar vaisių arbatą.

Skanu, bet kaloringa. Nors grynose vaisių sultyse gausu vitaminų ir mineralinių medžiagų, tačiau yra ir kaloringosios fruktozės. Todėl vaikams vaisių sultis galite skiesti vandeniu santykiu 1:1.

Nektarai, vaisių sulčių gėrimai ir limonadai. Jų sudėtyje yra kur kas mažiau naudingų medžiagų, užtat kur kas daugiau cukraus. Jeigu iš didelės stiklinės limonado išgarintume visą vandenį, joje liktų apie dešimt gabalėlių cukraus. Nemažai kalorijų turi ir pienas. Tai sveikas gėrimas ir jis kasdien turėtų būti ant stalo, vis dėlto, pienas turi būti vartojamas kaip maisto produktas, o ne gėrimas troškuliui numalšinti.

Kas vaikams netinka? Daug saldiklių turintys gėrimai, kava, juoda ir žalia arbata, „Cola", energiniai gėrimai.

Kas yra vaisių sulčių gėrimas ir kiek jame vaisių?

Natūralios vaisių sultys pagamintos iš 100 procentų vaisių, jose yra vitaminų bei mineralinių medžiagų ir - priklausomai nuo vaisių rūšies - iki dešimties procentų fruktozės.

Vaisių nektaras savo sudėtyje turi apie 25-50 procentų vaisių, mažiau vitaminų ir mineralinių medžiagų ir mažiausiai dvylika procentų cukraus.

Vaisių sulčių gėrimai savo sudėtyje turi iki 30 procentų vaisių, visa likusi dalis tenka vandeniui ir cukrui. Dažnai vaisių sulčių gėrimuose yra dažiklių, saldiklių ir kitų priedų.

Limonadai teturi vos apie tris - penkiolika procentų vaisių, cukrui juose tenka mažiausiai dvylika procentų, dažnai juose yra dažiklių, saldiklių ir kvapiųjų medžiagų.

Patarimas:

Kvapiosios medžiagos, dažikliai ir kiti papildomi elementai vaikų sveikatai kelia ypač didelį pavojų. Visiems, norintiems jo vengti, reikia žiūrėti į gėrimo sudėtį.

Ar vaikams galima gerti tik vandenį?

Nebūtinai, tačiau nenuginčijamai vanduo yra geriausiai troškulį malšinantis gėrimas ne tik vaikams, bet ir suaugusiems! Tik su gėrimais galioja ta pati taisyklė, kaip ir su maistu - tai turi būti ne tik sveika, bet ir skanu. Suaugusieji retkarčiais pasilepina taure vyno, kokteiliu ar „Cola", taigi ir vaikams karts nuo karto galima leisti išgerti kažko saldaus. Pavyzdžiui, per sekmadieninius pietus, gimtadienį ar užsukus pavalgyti į kavinę. Vaisių sultys pusiau atskiestos vandeniu - idealus variantas.

Retkarčiais vaikams galima pasiūlyti „guminių meškučių" vandenį. Vaikui matant įmeskite raudoną, žalią ar geltoną „guminuką" į vandenį. Lažinamės, kad tai turi šansų tapti mėgstamiausiu jo gėrimu!?

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kad vaikai pamėgtų daržoves ir vaisius, tėvai turi žinoti kelias taisykles

Daugelis puikiai suvokiame, kad sveika mityba yra itin svarbi ir dažnas turbūt kartas nuo karto pasižadame sau rinktis maistiniu požiūriu vertingesnę dietą.

Valstybės lėšomis vaikai Lietuvoje skiepijami nuo dvylikos ligų

Europos imunizacijos savaitės (balandžio 24-30 d.) proga Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) primena apie vaikų skiepų svarbą.

Bunda ne tik erkės: ką reikia žinoti apie vabzdžių įkandimus

Į Lietuvą pamažu atkeliaujant šiltiems orams žmonės vis dažniau laiką namuose keičia į gamtą.

Kuo marginti kiaušinius, kad nepadarytume žalos sau ir artimiesiems (2)

Savaitės gale lankysime giminaičius ir džiaugsimės spalvingais Velykiniais margučiais.

Artinasi intensyviausia žiedadulkių banga – kaip nuo jos apsisaugoti?

Staiga šoktelėjęs termometro stulpelis ir sprogstantys augalų pumpurai – ne vieninteliai pavasario pranašai.

Penki dalykai, ko niekada nesakykite vaikui apie maistą (3)

Neretai tėvai skundžiasi prastu vaikų apetitu (arba persivalgymu), nors fiziologinio paaiškinimo tam po atliktų vaikui tyrimų lyg ir nėra. Tačiau pasitaiko, kad vaikai mitybos problemų turi dėl psichologinių priežasčių.

Daugybinis ėduonis: kas tai yra ir kaip su juo kovoti

Didėjantis dantų ėduonies paplitimas tarp vaikų verčia vis labiau susirūpinti.

Gydytoja dietologė rekomenduoja: 3 sveikų patiekalų receptai

Tapdami vyresni pradedame gailėtis, kad neskyrėme pakankamai dėmesio savo santykiams su brangiausiais žmonėmis.

Kada vaikams tikrai reikia vitamino D (1)

Prieš penkerius metus Lietuvoje atlikus tyrimą paaiškėjo, kad 43 proc. vaikams iki 2 metukų trūksta vitamino D, o nuo 2 iki 6 metukų trūksta jau net 87 procentams.

10 būdų, kaip pavasarį sustiprinti mažylio organizmą

Gydytojų tvirtinimu, yra normalu, jei mažylis peršalimo ligomis serga 10-14 kartų per metus. Be abejo, mamų tokia statistika nedžiugina, kaip ir kas mėnesį negaluojantis mažylis. Todėl patarimai, kaip stiprinti imunitetą, kad vaiko organizmas gebėtų „atsikirsti“ jį puolantiems virusams ir bakterijoms, visada aktualūs!

Vaikas čiaudėja: kokią ligą tai signalizuoja

Ką rodo čiaudulys: peršalimo ligą, alergiją ar tiesiog organizmo reakciją į pasitaikiusias dulkes?

Labai svarbi priežastis, dėl kurios vaikams reikia pietų miego (4)

Apie pietų miegą vaikams visada kyla daug diskusijų. Vieni tėvai įsitikinę, kad jo reikia, kiti sako, kad sunku užmigdyti mažuosius, todėl jo atsisako. Kuris požiūris teisingas?

Ekonomiški ir ekologiški SWING akinių rėmeliai – judriems ir sumaniems vaikams

Akinių rėmeliai nudažyti tik augaliniais dažais. Akinių rėmeliai, sveriantys tik kelis gramus ir puikiai prisitaikantys prie vaiko veido formos. SWING akinių rėmeliai – tai puikus tėvų pasirinkimas sumaniems bei judriems vaikams, kuriems reikalinga akių korekcija ir judesio laisvė.

R. Bogušienė: kiek vandens per dieną reikia išgerti vaikams

Viešojoje erdvėje vis dar gajūs mitai: mažiems vaikams duodamą vandenį reikia virinti, šviežiai spaustos sultys yra geriau nei vanduo. Ar tikrai?

Gydytojas Vaidotas Urbonas griauna mitus apie vaikų mitybą (17)

Kodėl vaikai dažnai būna išrankūs maistui? Kaip paskatinti jų apetitą ir padėti pamėgti sveiką maistą?