Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Košės – puikus pasirinkimas ne tik skubantiems

Pusryčiai turi ne tik suteikti energijos, bet ir pažadinti virškinimo sistemą. Taip pat po ilgai trukusio nakties „bado" aprūpinti organizmą būtinomis maistinėmis medžiagomis ir suaktyvinti jų apykaitos procesus.

„Kad nesinorėtų užkandžiauti nenaudingais, saldžiais užkandžiais, pusryčiai turi būti turtingi sudėtiniais angliavandeniais, kurie suteiks energijos ir paspartins medžiagų apykaitą. Patiekaluose taip pat turėtų būti baltymų bei virškinimo sistemos veiklai svarbių skaidulų, kurios padeda reguliuoti apetitą, suriša toksinus ir „bloguosius" riebalus, taip saugodamos nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Todėl idealiausias pasirinkimas pusryčiams – pilno grūdo kruopų košės, kuriose gausu B grupės vitaminų. Šilta košė ypač geri pusryčiai vėsiais žiemos rytais", – sako gydytoja-dietologė L. Romeraitė-Kuklierienė, projekto „Sultys ir glotnučiai – SMART formos vitaminai" ekspertė.

Dietologė pataria, kad geriausia rinktis grikių, avižų, sorų, miežių, perlinių kruopų, rudųjų ryžių košes, taip pat ir burnočio sėklų. Jei ryte neturite laiko gaminti, galite vakare tiesiog užpilti nuplautas kruopas verdančiu vandeniu termose ir palikti per naktį. Taip atsikėlę ryte jau turėsite šiltą košę. Dar vienas efektyvus būdas yra vakare puode užmerkti nuplautas kruopas, o ryte užkaitus tik palaukti, kol košė užvirs, išjungti ir palikti uždengus dangtį. Kol susiruošite, kruopos kuo puikiausiai išbrinks.

Subalansuoti pusryčiai ypač svarbūs vaikams

Pasak specialistės, tiek suaugusiems, tiek ir vaikams, geriausias pasirinkimas – pilno grūdo kruopų košės. Tokius pusryčius ypač žiemą galima pagardinti glotnučiais ar sultimis, kuriuose gausu vitaminų, mineralinių medžiagų ir skaidulų, kurių organizmui ypatingai reikia po nakties.

„Ryte rekomenduočiau rinktis daržovių sultis bei glotnučius. Sulčių ar glotnučių porciją taip pat galite pasiimti su savimi priešpiečiams. Nors pusryčiai svarbi mitybos dalis, reikėtų nepamiršti valgyti penkis kartus per dieną", – pataria L. Romeraitė-Kuklierienė.

Dietologės teigimu, moksleiviams, valgantiems subalansuotus pusryčius, geriau sekasi mokytis, nes jie lengviau susikaupia ir ilgiau išlaiko dėmesį. Be to, jie yra aktyvesni, stipresni ir atsparesni stresui už tuos, kurie pusryčių nevalgo. Pastarieji būna dirglesni ir mažiau orientuoti.

Jei ryte visgi nespėjote pavalgyti košės, išgerkite bent stiklinę sulčių ar glotnutį, kurie puikiai tinka dienos pradžiai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kas išduoda, kad vaikas galėjo patirti seksualinį smurtą?

Visuomenėje įprasta manyti, kad seksualinę prievartą vaikai patiria užpulti nepažįstamų žmonių. Tačiau tyrimai rodo, kad 90 proc. nukentėjusių vaikų buvo išnaudojami šeimos nario arba kito artimo žmogaus: kaimyno, mokytojo, trenerio ir pan.

R. Bogušienė: kokie pieno produktai sveikiausi vaikams, o kokių geriau atsisakyti

Apie pieno produktus vaikams kalbiname maisto technologę ir mitybos specialistę, VšĮ „Sveikatai palankus" direktorę ir dviejų vaikų mamą Ramintą Bogušienę.

Vasarą suaktyvėjo meningitą sukeliantys virusai

Šiltą vasarą suaktyvėja virusai, sukeliantys infekcinį nervų sistemos susirgimą - meningitą. Jis labiausiai pažeidžia minkštuosius smegenų dangalus. Kauno klinikinės ligoninės pediatrai naujus šios ligos atvejus registruoja kiekvieną savaitę.

Specialistė atskleidžia esminę taisyklę, kaip išsirinkti geriausią priemonę nuo saulės

Kas sveikiau – kai apsaugos nuo saulės filtrai atspindi ar kai sugeria saulės spindulius? O ar žinote, kodėl pamačius, kad kremo nuo saulės sudėtyje yra pažymėta „nano“, verta pagalvoti, ar jo tikrai norite? Ar apskritai esate tikri, kad rinkdamiesi kremą nuo saulės žinote visus svarbius kriterijus? Pagaliau, ar žinojote, kad telefone galite stebėti saulės indeksą ir pagal tai rinktis apsaugą?

3 saulės pavojai, kurie gali baigtis labai liūdnai

Vasarą norime mėgautis šiluma ir saulės dovanomis. Visgi būkime atidūs, ypač, jei auginame mažus vaikus – jų oda ir organizmas nėra pasiruošęs apsiginti nuo saulės keliamų pavojų.

Supimo liga: kodėl ji kamuoja ne visus ir kaip padėti vaikui

Yra vaikų, kurie vemia pavažiavę automobiliu vos kelis kilometrus. Kodėl taip nutinka ir kaip padėti vaikui?

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.