Kokio skonio sultys Lietuvoje mėgstamiausios, o kokių nemėgstame labiausiai

Ar žinote, kad lietuviai daugiausiai vaisių ir daržovių sulčių išgeria rudenį? „Millward Brown" institutas domėjosi, kokių skonių sultys šalyje populiariausios. Apklausos duomenimis, vaikų ir suaugusiųjų pasirinkimai gerokai skiriasi - štai unami skoniu pasižyminčių pomidorų sulčių suaugusieji renkasi šešis kartus dažniau nei vaikai, o bendrai populiariausiomis išlieka saldaus skonio - obuolių ir multivitaminų sultys.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

„Tyrimas rodo, kas dalis šalies gyventojų sultis renkasi kaip užkandį. Šalyje populiariausios obuolių (34,3 proc.) ir multivitaminų (29,7 proc.) sultys. Rūgštesnes, pvz. apelsinų ar greipfrutų sultis dažniau renkasi sportininkai, jaučiantys padidėjusį vitamino C poreikį", - sako gydytoja-dietologė Žana Antonova.

Ji tęsė, kad morkų ir skirtingų daržovių sultys šalyje yra nepelnytai pamirštos. „Morkose gausu beta karotino, kuris organizme virsta vitaminu A. Šis vitaminas gerina dantų, plaukų, nagų struktūrą, stiprina akis. Tiek morkų, tiek skirting daržovių sulčių renkasi tik labai nedidelė dalis - 3,7 - 4 proc. gyventojų", - kalba Ž. Antonova.

Nepaisant fakto, kad pusė (50 proc.) suaugusiųjų Lietuvos gyventojų pripažįsta, kad jų kasdienėje mityboje trūksta daržovių, vaisių ir daržovių sultys šalyje nėra populiarios. Skirtingų daržovių sultis renkasi vos 1,7 proc. vaikų ir 4 proc. suaugusiųjų. Pomidorų sultis renkasi 8,7 proc. suaugusiųjų ir 1,3 proc. vaikų.

„Yra daugybė faktorių, kurie lemia tokį mažą daržovių sulčių vartojimą. Tai lemia daržovių sulčių skonis, kuris gerokai skiriasi nuo vaisių sulčių, mat jos mažiau saldžios, kartais karsteli. Taip pat priežastis lemia ir kultūrinis faktorius - susiformavusios menkos daržovių sulčių vartojimo tradicijos. Gaila, nes daržovių sultys, ypač pomidorų yra puikus kalio šaltinis, kuris reguliuoja kraujo spaudimą. Daržovių sultyse taip pat yra ląstelienos, kurios padeda sureguliuoti virškinimo sistemą", - Ž. Antonova.

Pomidorų sultys ir 100 proc. daržovių sultyse nėra papildomo cukraus, pridėto gamybos procese. Įstatymais leidžiama pomidorų ir daržovių sultis turtinti vitaminais, mineralais, druska ir prieskoniais. Į visas 100 proc. sultis nepriklausomai nuo pakuotės (kartoninė pakuotė ar stiklinė) draudžiama pridėti konservantų, dažiklių ar skonio stipriklių.

2015 m. kovo-balandžio mėnesiais apklausą, kurioje dalyvavo 300 moterų, atliko „Millward Brown" institutas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.