Kokio skonio sultys Lietuvoje mėgstamiausios, o kokių nemėgstame labiausiai

Ar žinote, kad lietuviai daugiausiai vaisių ir daržovių sulčių išgeria rudenį? „Millward Brown" institutas domėjosi, kokių skonių sultys šalyje populiariausios. Apklausos duomenimis, vaikų ir suaugusiųjų pasirinkimai gerokai skiriasi - štai unami skoniu pasižyminčių pomidorų sulčių suaugusieji renkasi šešis kartus dažniau nei vaikai, o bendrai populiariausiomis išlieka saldaus skonio - obuolių ir multivitaminų sultys.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

„Tyrimas rodo, kas dalis šalies gyventojų sultis renkasi kaip užkandį. Šalyje populiariausios obuolių (34,3 proc.) ir multivitaminų (29,7 proc.) sultys. Rūgštesnes, pvz. apelsinų ar greipfrutų sultis dažniau renkasi sportininkai, jaučiantys padidėjusį vitamino C poreikį", - sako gydytoja-dietologė Žana Antonova.

Ji tęsė, kad morkų ir skirtingų daržovių sultys šalyje yra nepelnytai pamirštos. „Morkose gausu beta karotino, kuris organizme virsta vitaminu A. Šis vitaminas gerina dantų, plaukų, nagų struktūrą, stiprina akis. Tiek morkų, tiek skirting daržovių sulčių renkasi tik labai nedidelė dalis - 3,7 - 4 proc. gyventojų", - kalba Ž. Antonova.

Nepaisant fakto, kad pusė (50 proc.) suaugusiųjų Lietuvos gyventojų pripažįsta, kad jų kasdienėje mityboje trūksta daržovių, vaisių ir daržovių sultys šalyje nėra populiarios. Skirtingų daržovių sultis renkasi vos 1,7 proc. vaikų ir 4 proc. suaugusiųjų. Pomidorų sultis renkasi 8,7 proc. suaugusiųjų ir 1,3 proc. vaikų.

„Yra daugybė faktorių, kurie lemia tokį mažą daržovių sulčių vartojimą. Tai lemia daržovių sulčių skonis, kuris gerokai skiriasi nuo vaisių sulčių, mat jos mažiau saldžios, kartais karsteli. Taip pat priežastis lemia ir kultūrinis faktorius - susiformavusios menkos daržovių sulčių vartojimo tradicijos. Gaila, nes daržovių sultys, ypač pomidorų yra puikus kalio šaltinis, kuris reguliuoja kraujo spaudimą. Daržovių sultyse taip pat yra ląstelienos, kurios padeda sureguliuoti virškinimo sistemą", - Ž. Antonova.

Pomidorų sultys ir 100 proc. daržovių sultyse nėra papildomo cukraus, pridėto gamybos procese. Įstatymais leidžiama pomidorų ir daržovių sultis turtinti vitaminais, mineralais, druska ir prieskoniais. Į visas 100 proc. sultis nepriklausomai nuo pakuotės (kartoninė pakuotė ar stiklinė) draudžiama pridėti konservantų, dažiklių ar skonio stipriklių.

2015 m. kovo-balandžio mėnesiais apklausą, kurioje dalyvavo 300 moterų, atliko „Millward Brown" institutas.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.