Kurią valandą reikia guldyti vaikus miegoti: tai patiks ne visiems

 (17)
Kodėl vaikai, kurie eina miegoti anksti, užauga sveikesni ir galbūt netgi protingesni? Į šį klausimą bando atsakyti ne vieno vaikų sveikatos tyrimo organizatoriai.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tyrimai parodė, kad vaikai, kurie eina miegoti anksti (tarp 18 ir 21 val.), miega ilgiau, yra sveikesni, be to, jų pažinimo gebėjimai yra geresni nei tų vaikų, kurie eina miegoti vėliau vakare.

Tyrimai patvirtino, kad vaikams, kurie eina miegoti vėliau vakare – 22 val. ar vėliau – sunkiau užmigti, jie dažniau keliasi vidury nakties. Be to, anksti einantys miegoti vaikai ne tik geriau miega: paaiškėjo, kad jiems geriau sekasi mokykloje.

Tyrime dalyvavo 7–11 metų moksleiviai, buvo analizuojami jų miego ciklai. Paaiškėjo, kad vaikus, kuriuos tėvai penkias dienas iš eilės paguldydavo miegoti valanda anksčiau nei įprasta, mokytojai (kurie nežinojo apie eksperimentą) apibūdindavo kaip mažiau linkusius susierzinti ir mažiau impulsyvius nei įprasta.

Kito tyrimo išvadose teigiama, kad pusantrų metų vaikams, kuriuos tėvai guldydavo miegoti iki 22 val., grėsė mažesnis motorinių, kalbinių ir socialinių įgūdžių stokos pavojus nei vaikams, kurie buvo guldomi vėlai.

Kokie dar ankstyvo gulimosi privalumai be geresnio poilsio ir pagerėjusio elgesio mokykloje?

Teigiama, kad vaikai, kurie eina miegoti vėlai, dažniau būna nutukę. Viena iš teorijų skelbia, kad taip yra todėl, kad miego metu pakinta hormonai leptinas ir grelinas, kurie reguliuoja apetitą ir alkį.

Nors tyrėjai teigia, kad nėra vieno visiems rekomenduotino gulimo meto, jie rekomenduoja vaikus guldyti anksčiau, pradedant juos ruošti miegui 20–60 min. anksčiau, nei esate įpratę. Stebėkite jų elgesį kitą dieną ir pagal tai nuspręskite, kaip keisti guldymo metą.

„Tad, brangios mamos ir tėčiai, migdydami vaikus anksčiau, pasirūpinsite ne tik jų sveikata. Savo taip pat", - yra sakęs vienam tyrimui vadovavęs Jonas Quachas iš Murdocho vaikų tyrimų instituto Melburne (Australija). J. Quacho ir jo kolegų teigimu, „guldyti anksti" reiškia, kad 20:30 vaikai turėtų jau miegoti. Labai svarbu, kad tokiu metu jau miegotų pradinių klasių moksleiviai, nes jų organizme didžiausias melatonino - hormono, kuris padeda vaiko smegenims nusiraminti ir užmigti - kiekis būna apie 20 val.

Tyrimo rezultatai pagrįsti vaikų ir tėvų apklausa, vykdyta tyrimo „Growing Up in Australia" („Augti Australijoje") pagrindu. Šiame tyrime 2004 metais pradėta stebėti tūkstančiai Australijos šeimų, kurios apklausiamos kas dvejus metus. Tyrime panaudota informacija, surinkta apklausus tėvus, kai jų vaikams buvo 4-5 metai, vėliau, kai jiems buvo 6-7, ir galiausiai kai jie sulaukė 8-9 metų. Išanalizavę tyrimo duomenis apie miegą ir gyvenimo būdą, tyrėjai išsiaiškino, kad vaikai, kurie anksti eina miegoti, yra sveikesni, jų gyvenimo kokybė geresnė, lyginant su kitais vaikais, be to, jų mamų psichologinė būklė taip pat geresnė. Šie rezultatai pasitvirtino nepriklausomai nuo to, kiek vaikai miegojo - svarbiausia, kad jie eidavo miegoti anksti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.