Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nuo kada vaikui galima pasmaližiauti ledų?

Maždaug kai valgytojui sukanka vieneri metai. Suprantama, tokio amžiaus mažyliui jų duokite simboliškai: šaukšteliu truputį, praktiškai tiek, kad iš karto ištirpsta jau šaukštelyje. Dar geriau mažiems vaikams duoti ledų su pertrintomis šviežiomis uogomis, pavyzdžiui, mėlynėmis, juodaisiais serbentais, avietėmis, smulkiai tarkuotu obuoliu, slyvos minkštimu. Taip nušausite du zuikius: ir ledai sušils, ir mažylis gaus šviežių uogų ar vaisių.

Kokie ledai tinkamiausi mažam vaikui?

Pirkdami ledus atidžiai perskaitykite etiketę. Juk turbūt žinote, kad ne vien kvapas ir spalvinga pakuotė lemia ledų skonį ir, svarbiausia, jų kokybę. Geriausi yra pagaminti iš natūralaus pieno arba grietinėlės (grietinės), o ne iš pieno miltelių. Geriau, kad juose nebūtų (arba būtų kuo mažiau):

- konservuotų uogienių, uogų, vaisių;

- nenatūralių ar sintetinių kvapiųjų medžiagų;

- dažomųjų medžiagų;

- įvairiaspalvių glaistų;

- įvairių maisto priedų, pažymėtų E raide su atitinkamu skaičiumi;

- svarbu galiojimo laikas: kuo ledai ilgiau galioja, tuo didesnė tikimybė, kad produkte yra daugiau priedų, netinkamų vaikams.

Įprasta, kad etiketėje sudėtinės dalys išvardijamos pagal jų kiekį leduose (nuo didžiausio iki mažiausio).

Svarbiausios medžiagos yra riebalai ir pieno baltymai.

Riebalai gali būti pieno – tada etiketėje rašoma „grietininiai", o jei tokio užrašo nėra, vadinasi, juose yra augalinių riebalų. Pastarieji ledai yra pigesni. Juos gaminant vietoj pieno naudojamas vanduo ir pieno bei išrūgų milteliai. Kiekvienas pirkėjas pasirenka, kokius ledus jam pirkti. Kuo produkte daugiau natūralių medžiagų, tuo jis kokybiškesnis.

Kai renkatės ledus su augaliniais riebalais, pasidomėkite, kiek juose yra palmių aliejaus. Mat šiame yra mažiau nesočiųjų riebalų rūgščių nei kituose aliejuose. Geresni yra tie aliejai, kuriuose yra daugiau nesočiųjų riebalų rūgščių.

Gyvūniniuose riebaluose (o jų yra grietininiuose leduose) yra daugiau sočiųjų riebalų rūgščių.

Ar tinka ledai su šokoladu?

Taip. Tiek, kiek yra šokolado ledų glaiste, nealergiškam vaikui nepakenks. Šokoladu glaistyti ledai yra kokybiškesni už glaistytus įvairiais spalvotais glaistais.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui
© Vida Press

Kokie ledai tinkamesni vaikui: vaisiniai ar su pienu (grietine)?

Galima duoti ir vienų, ir kitų. Vaisiniai ledai ne tokie kaloringi, teikia mažiau energijos. Jie labiau patinka tiems, kurie nemėgsta grietinės ar pieno. Tačiau vaisiniai ledai nepakeičia šviežių uogų ar vaisių.

Ledai yra desertas, todėl pakanka jų duoti kartą per dieną. Nors jie ir yra kaloringi, nepakeičia pagrindinio patiekalo.

Riebūs ir saldūs grietininiai ledai yra labai sotūs, todėl jų neduokite prieš pietus, nes vaikas gali nebevalgyti gero maisto. Ledų reikia valgyti saikingai, todėl vaikams tinka mažos – 30 -50 g ledų porcijos.

Ar galima duoti ledų vaikui, kurio silpnas imunitetas ir jis dažnai serga įvairiomis ligomis?

Galima. Tik prie ledų tokį mažylį pratinkite pamažu: iš pradžių duokite ledų, sumaišytų su kambario temperatūros pertrintomis šviežiomis uogomis, vaisių tyre ar jogurtu. Pradėję nuo šaukštelio kasdien didinkite kiekį iki 50–60 g kartui. Prie ledų pratinkite tik sveiką vaiką, jeigu jis negaluoja – šis skanumynas tegul palaukia.

Kada mažam vaikui geriau neduoti ledų?

Kai jis yra sušilęs ar įkaitęs, pavyzdžiui, suprakaitavęs, nes prisidūko ir nori gerti. Ledai gėrimo nepakeičia. Sušilusiam vaikui davę ledų, kad ir nešaltų, galite prisišaukti bėdą – jis gali susirgti ūminiu tonzilitu (anksčiau vadintu angina) ir vidurvasaryje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.