Liaudiškos priemonės susirgus, kurias žinome toli gražu ne visi

Susirgus verta prisiminti mūsų močiučių patarimus - liaudies medicinos priemonės padeda greičiau pasveikti, o naudojamos profilaktiškai - nesusirgti kitiems šeimos nariams.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Jūsų dėmesiui - 9 liaudies medicinos priemonės, kurių, gali būti, dar nežinojote.

Kasdieniniam nosies plovimui, slogos profilaktikai, tinka nosies lašai su valgomąja druska. Vieną žiupsnelį druskos ištirpinkite 100 mililitrų virinto šilto vandens. Pipete į kiekvieną nosies šnervę įlašinkite po du-tris lašelius. Ši procedūra, kurią galima kartoti iki keturių kartų per dieną, veiksmingai mažina gleivinės paburkimą. Lašelius šaldytuve galima laikyti iki penkių dienų.

Į vandenį įpilkite kelis lašus eterinių aliejų (pavyzdžiui, pušų spyglių). Vandens temperatūra turėtų neviršyti 38 laipsnių, o gulėti vonioje reikėtų ne daugiau kaip 15 minučių. Būkite atsargūs su kamparu ar eukaliptu - šios medžiagos vaikams gali sukelti ne tik alergines reakcijas, bet ir kvėpavimo sutrikimus.

Visi žino „naminį" vaistą nuo gerklės skausmo - skalavimą šiltu, sūriu vandeniu. Jūsų dėmesiui - dar viena, kiek rečiau žinoma, bet efektyvi priemonė nuo gerklės skausmo: vieną arbatinį šaukštelį šalavijų lapų užpilkite 150 mililitrų karšto vandens ir dešimčiai minučių palikite. Vyresnio amžiaus vaikai gali šia arbata skalauti gerklę po minutę iki penkių kartų per dieną.

Mažesni vaikai dažniausia to padaryti dar nemoka, todėl arbatą galima šiek tiek pasaldinti ir kuo šiltesnę gerti. Tačiau piktnaudžiauti ja nevalia - galima gerti ne daugiau dviejų-trijų puodelių per dieną.

Kai kankina angina, padėti gali citrinų kompresas. Karštą vandenį sumaišykite su vienos citrinos sultimis, į skystį pamerkite medvilninį rankšluostuką, išgręžkite jį ir uždėkite ant kaklo priekinės dalies. Tada visą kaklą apvyniokite sausu rankšluosčiu. Laikykite kompresą tol, kol visiškai atvės.

Uždegiminius procesus stabdo ir varškės kompresas nuo gerklės skausmo, kuris veikia labai raminančiai. Kambario temperatūros naminę varškę užtepkite ant kelis kartus perlenktos marlės, sluoksnis turi būti maždaug piršto storio. Uždėkite kompresą ant priekinės kaklo pusės, apsukite rankšluosčiu. Kompresą laikykite tol, kol varškė bus visiškai sausa. Tai užtruks apie 15 minučių.

Kankinant kosuliui, padės ši inhaliacija: vieną valgomąjį šaukštą druskos arba ramunėlių žiedų užpilkite vienu litru karšto vandens. Pasilenkite virš dubens, tačiau būkite atsargūs, kad nenusiplikytumėte. Dabar uždėkite ant galvos didelį rankšluostį ir nuo 10 iki 15 minučių kvėpuokite garais - per nosį įkvėpkite ir per burną iškvėpkite. Svarbu, kad garai nebūtų pernelyg karšti. Jeigu inhaliacija daroma vaikui, ypač atidžiai stebėkite, kad jis nenusidegintų. Beje, jeigu sloguojate, galima daryti tokias pat garų inhaliacijas, kaip ir kosėjant - tai padės išvalyti kvėpavimo takus. Inhaliacijoms nuo slogos labiausiai tinka eukaliptas, pipirmėtės ir ramunėlės.

Kosuliui gydyti skirta ir štai tokia vaistažolių arbata: po vieną arbatinį šaukštelį čiobrelio ir gysločio bei griežinėlį citrinos užpilkite verdančiu vandeniu, leiskite šiek tiek pastovėti ir gerkite, kol arbata šilta.

Atsikosėjimą taip pat skatina ir čiobrelių kompresas, dedamas ant krūtinės. Tam reikės vieno valgomojo šaukšto čiobrelių, juos užpilkite karštu vandeniu, leiskite 10 minučių pastovėti, o tada nukoškite. Į skystį pamerkite ploną medvilninį rankšluostį, išgręžkite jį, uždėkite ant krūtinės, o ant viršaus uždėkite didesnį sausą rankšluostį. Kompresą palaikykite 30 minučių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.