Ligų sezonas prasidėjo: kaip nepasiduoti virusams

 (11)
„Antra savaitė mokykloje, o sūnus jau susirgęs namie“. „Pasiėmiau nedarbingumo lapelį, nes susirgo dukrytė ir neturiu su kuo jos palikti“. Tokie ir panašūs nusiskundimai šiomis dienomis - daugelio tėvų kasdienybė. Kaip gi rudenį apsaugoti vaikus nuo peršalimo ligų?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!


Kodėl vaikai rudenį ima sirgti?

Tai, kad rudenį vaikai serga dažniau, negu vasarą, akivaizdu ir įrodinėti nereikia. Kodėl taip nutinka, yra keletas priežasčių. Štai jos:

  • Rudenį tėvai stengiasi vaikus šiltai aprengti, ir šie, daug judėdami, tiesiog sušyla, suprakaituoja, o papūtus vėjui - peršala.

  • Netinkama vaiko apranga. Rudenį oras gali būti apgaulingas - ryte apniukę ir purškia lietus, o dieną- šviečia saulė. Netinkamai aprengtas ryte vaikas rizikuoja arba peršalti, arba perkaisti.

  • Vaikai po vasaros būna įpratę gerti šaltą vandenį ir kitus gėrimus, valgyti ledus. Jeigu jie ir rudenį lauke geria šaltus skysčius, rizikuoja peršalti gerklę.

  • Vaikai pradeda eiti po atostogų į mokyklą ir darželį, todėl turi progą „apsikeisti" bakterijomis ir virusais su kitais vaikais.

  • Ugdymo įstaigose patiriamas stresas silpnina imunitetą. Tai galioja ne tik darželinukams ar pirmokams, o taip pat ir vyresnio amžiaus mokyklinukams.

  • Vaiko organizmas nespėja prisitaikyti prie staigios orų kaitos: šilta/šalta/vėjuota/lyja.

Ką galime padaryti, kad mūsų vaikai rudenį nesirgtų

Rudenį ir kitu šaltuoju metų laiku vaikai mažiau būna gryname ore, todėl jų organizmo gynybinės funkcijos šiek tiek sumažėja ir nespėja kovoti su virusais ir bakterijomis. Todėl tėvai turėtų pasirūpinti, kad jų vaikas kiek įmanoma daugiau turėtų progos pakvėpuoti grynu oru, kad pakankamai fiziškai judėtų, o jei nėra galimybės eiti pasivaikščioti kasdien, reguliariai vėdinkite namus. Dėmesio – vėdinant namus venkite skersvėjo!

Dar viena namuose tykanti grėsmė mažųjų sveikatai - sausas patalpų oras. Išsausėjus gleivinėms dėl pernelyg sauso patalpų oro, nosiaryklė tampa ne tokia atspari baciloms.

Grūdinimas: niekada ne per vėlu

Grūdinti vaikų niekada ne per vėlu, net ir rudenį. Pirmiausia - neprirenkite vaikų per daug. Apranga neturi varžyti vaikų judesių, o jiems judant lauke svarbu, kad vaikai neperkaistų. Rinkitės natūralaus pluošto rūbus, geriau aprengti vaiką keliais sluoksniais ir prireikus vieną nurengti, negu aprengti vienu šiltu rūbu.

Pradėti grūdinti vaiką galima nuo paprasčiausių dalykų, pavyzdžiui, mokant jį plautis rankas. Išmokykite, kad grįžus iš lauko, darželio, parduotuvės būtina plautis rankas. Be to, plaunant rankas, pamažu mažinkite vandens temperatūrą, kol iš čiaupo bėgs drungnas vanduo. Kitas žingsnis - kontrastinis dušas maudantis (šiltesnis/šaltesnis vanduo).

Vaiko imunitetui itin svarbus yra dienos režimas - pakankamai išsimiegoti, laiku gultis vakare.

7 mitybos taisyklės, kurios padeda išlaikyti stiprų imunitetą

Kad vaikas turėtų stiprų imunitetą, svarbu tinkama mityba. Štai kelios svarbiausios taisyklės.

Valgyti dažnai, o ne kartą per dieną

Idealu, jei vaikas valgo 5-6 kartus per dieną. Pasirūpinkite sveikais užkandžiais į mokyklą ir maistingais pusryčiais bei vakariene.

Neskubinkite valgančio vaiko

Svarbu, kad vaikas valgydamas neskubėtų ir sukramtytų maistą, tokiu atveju virškinimo sistema nebus pernelyg apkraunama ir vaiko organizmas geriau pasisavins vitaminus bei mineralines medžiagas.

5 vaisių ir daržovių taisyklė

Per dieną vaikas turi gauti 5 skirtingus vaisius ar daržoves. Sveikiausia - žalius, neapdorotus, jei nepavyksta, į šį skaičių galima įskaičiuoti ir virtus, garintus ar troškintus.

Pakankamai skysčių

Pasibaigus vasarai ir karštiems orams, vaikai (kaip ir suaugusieji, beje), ima mažiau vartoti skysčių. Tai klaida, svarbu visais metų laikais gerti pakankamai vandens ir kitų gėrimų. Vaikų mityboje renkantis gėrimus pirmenybę teikite vandeniui, šviežių vaisių sultims, naminiams kompotams ir kitiems gėrimams, kuriuose nedaug cukraus.

Nesveikiems saldumynams - ne

Atsisakykite nesveikų saldumynų, kuriuose apstu konservantų, stabilizatorių. Taip pat gazuotų gėrimų, saldainių, menkaverčių konditerinių gaminių. Jei norite vaiką palepinti skanėstu, pasiūlykite jam džiovintų vaisių ar iškepkite sveikuoliškų sausainių. (Receptą galite rasti čia.)

Mėsa - saikingai

Mėsoje esančios naudingosios medžiagos būtinos augančiam vaiko organizmui, tačiau tai nereiškia, kad ją reikia valgyti du kartus per dieną. Gydytojai sutaria, jog vaikai per savaitę mėsos turėtų valgyti 3-4 kartus. Nepamirškite žuvies, taip pat augalinės kilmės produktų, kuriuose daug baltymų - varškės, kiaušinių, ankštinių.

Kuo sveikesnis maistas

Stenkitės, kad vaiko valgiaraštyje būtų kuo mažiau riebaus, kepto, aštraus maisto - majonezo, kečupo, stiprios juodos arbatos ir pan. Pirmenybę teikite pilno grūdo patiekalams, košėms, neriebiai žuviai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

8 įpročiai, kad jūsų vaikai darželyje ar mokykloje nesusirgtų

Mokslo metai – nelengvas laikas ne tik vaikui, bet ir jo tėvams. Kygos, daugybė kanceliarinių prekių, namų darbai. Iš esmės tai – malonūs rūpesčiai, išskyrus vieną – darželyje ir mokykloje prasideda ligos, kuriomis vieni nuo kitų užsikrečia.

5 mitybos specialistės patarimai, ką sveikiausia valgyti vaikams

Vaikai Lietuvoje vis dar mielai valgo dešreles, mielinius ir miltinius blynus, kotletus su riebiais padažais, bulvytes fri ir kitus menkaverčius patiekalus. Taip, jie sotūs, bet ar sveiki?

Dažniausios ligos Lietuvoje, kurias sukelia kirmėlės (3)

Kai tik vaikas ima griežti dantimis, pagalvojame, kad gal jis turi kirmėlių. Ar išties taip yra? Kada duoti vaistų?

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (3)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (2)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.