Ligų sezonas prasidėjo: kaip nepasiduoti virusams

 (11)
„Antra savaitė mokykloje, o sūnus jau susirgęs namie“. „Pasiėmiau nedarbingumo lapelį, nes susirgo dukrytė ir neturiu su kuo jos palikti“. Tokie ir panašūs nusiskundimai šiomis dienomis - daugelio tėvų kasdienybė. Kaip gi rudenį apsaugoti vaikus nuo peršalimo ligų?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!


Kodėl vaikai rudenį ima sirgti?

Tai, kad rudenį vaikai serga dažniau, negu vasarą, akivaizdu ir įrodinėti nereikia. Kodėl taip nutinka, yra keletas priežasčių. Štai jos:

  • Rudenį tėvai stengiasi vaikus šiltai aprengti, ir šie, daug judėdami, tiesiog sušyla, suprakaituoja, o papūtus vėjui - peršala.

  • Netinkama vaiko apranga. Rudenį oras gali būti apgaulingas - ryte apniukę ir purškia lietus, o dieną- šviečia saulė. Netinkamai aprengtas ryte vaikas rizikuoja arba peršalti, arba perkaisti.

  • Vaikai po vasaros būna įpratę gerti šaltą vandenį ir kitus gėrimus, valgyti ledus. Jeigu jie ir rudenį lauke geria šaltus skysčius, rizikuoja peršalti gerklę.

  • Vaikai pradeda eiti po atostogų į mokyklą ir darželį, todėl turi progą „apsikeisti" bakterijomis ir virusais su kitais vaikais.

  • Ugdymo įstaigose patiriamas stresas silpnina imunitetą. Tai galioja ne tik darželinukams ar pirmokams, o taip pat ir vyresnio amžiaus mokyklinukams.

  • Vaiko organizmas nespėja prisitaikyti prie staigios orų kaitos: šilta/šalta/vėjuota/lyja.

Ką galime padaryti, kad mūsų vaikai rudenį nesirgtų

Rudenį ir kitu šaltuoju metų laiku vaikai mažiau būna gryname ore, todėl jų organizmo gynybinės funkcijos šiek tiek sumažėja ir nespėja kovoti su virusais ir bakterijomis. Todėl tėvai turėtų pasirūpinti, kad jų vaikas kiek įmanoma daugiau turėtų progos pakvėpuoti grynu oru, kad pakankamai fiziškai judėtų, o jei nėra galimybės eiti pasivaikščioti kasdien, reguliariai vėdinkite namus. Dėmesio – vėdinant namus venkite skersvėjo!

Dar viena namuose tykanti grėsmė mažųjų sveikatai - sausas patalpų oras. Išsausėjus gleivinėms dėl pernelyg sauso patalpų oro, nosiaryklė tampa ne tokia atspari baciloms.

Grūdinimas: niekada ne per vėlu

Grūdinti vaikų niekada ne per vėlu, net ir rudenį. Pirmiausia - neprirenkite vaikų per daug. Apranga neturi varžyti vaikų judesių, o jiems judant lauke svarbu, kad vaikai neperkaistų. Rinkitės natūralaus pluošto rūbus, geriau aprengti vaiką keliais sluoksniais ir prireikus vieną nurengti, negu aprengti vienu šiltu rūbu.

Pradėti grūdinti vaiką galima nuo paprasčiausių dalykų, pavyzdžiui, mokant jį plautis rankas. Išmokykite, kad grįžus iš lauko, darželio, parduotuvės būtina plautis rankas. Be to, plaunant rankas, pamažu mažinkite vandens temperatūrą, kol iš čiaupo bėgs drungnas vanduo. Kitas žingsnis - kontrastinis dušas maudantis (šiltesnis/šaltesnis vanduo).

Vaiko imunitetui itin svarbus yra dienos režimas - pakankamai išsimiegoti, laiku gultis vakare.

7 mitybos taisyklės, kurios padeda išlaikyti stiprų imunitetą

Kad vaikas turėtų stiprų imunitetą, svarbu tinkama mityba. Štai kelios svarbiausios taisyklės.

Valgyti dažnai, o ne kartą per dieną

Idealu, jei vaikas valgo 5-6 kartus per dieną. Pasirūpinkite sveikais užkandžiais į mokyklą ir maistingais pusryčiais bei vakariene.

Neskubinkite valgančio vaiko

Svarbu, kad vaikas valgydamas neskubėtų ir sukramtytų maistą, tokiu atveju virškinimo sistema nebus pernelyg apkraunama ir vaiko organizmas geriau pasisavins vitaminus bei mineralines medžiagas.

5 vaisių ir daržovių taisyklė

Per dieną vaikas turi gauti 5 skirtingus vaisius ar daržoves. Sveikiausia - žalius, neapdorotus, jei nepavyksta, į šį skaičių galima įskaičiuoti ir virtus, garintus ar troškintus.

Pakankamai skysčių

Pasibaigus vasarai ir karštiems orams, vaikai (kaip ir suaugusieji, beje), ima mažiau vartoti skysčių. Tai klaida, svarbu visais metų laikais gerti pakankamai vandens ir kitų gėrimų. Vaikų mityboje renkantis gėrimus pirmenybę teikite vandeniui, šviežių vaisių sultims, naminiams kompotams ir kitiems gėrimams, kuriuose nedaug cukraus.

Nesveikiems saldumynams - ne

Atsisakykite nesveikų saldumynų, kuriuose apstu konservantų, stabilizatorių. Taip pat gazuotų gėrimų, saldainių, menkaverčių konditerinių gaminių. Jei norite vaiką palepinti skanėstu, pasiūlykite jam džiovintų vaisių ar iškepkite sveikuoliškų sausainių. (Receptą galite rasti čia.)

Mėsa - saikingai

Mėsoje esančios naudingosios medžiagos būtinos augančiam vaiko organizmui, tačiau tai nereiškia, kad ją reikia valgyti du kartus per dieną. Gydytojai sutaria, jog vaikai per savaitę mėsos turėtų valgyti 3-4 kartus. Nepamirškite žuvies, taip pat augalinės kilmės produktų, kuriuose daug baltymų - varškės, kiaušinių, ankštinių.

Kuo sveikesnis maistas

Stenkitės, kad vaiko valgiaraštyje būtų kuo mažiau riebaus, kepto, aštraus maisto - majonezo, kečupo, stiprios juodos arbatos ir pan. Pirmenybę teikite pilno grūdo patiekalams, košėms, neriebiai žuviai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (1)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.

Vaikų chirurgai: gali būti, kad ateityje apendicitui gydyti užteks tabletės

Vaikų chirurgai, susirinkę Vaikų ligoninėje organizuotoje konferencijoje, aptarė vaikų ūminių chirurginių ligų diagnostiką, gydymą ir perspektyvas.

Gydytoja: ką daryti, jei užklupo kosulys

Turbūt nėra dienos, kada nekosėtumėme. Dažniausiai mes taip įpratę prie kosulio, kad net nepastebime. Kai jau kosulys tampa pastebimas, ypač vaikams, tik tuomet sunerimstame – ir vėl jis susirgo... Ir vėl mums reikės keisti savo planus, nes reikės slaugyti sergantį vaiką...

Gydytoja dietologė: kasdien turime suvalgyti ne mažiau 400 g daržovių ir 300 g vaisių (1)

Vaisiai ir daržovės, sultys ir glotnučiai – svarbi gerai subalansuotos mitybos dalis, tiek kaip pagrindinis patiekalas, pavyzdžiui, pusryčiai, tiek ir kaip užkandis dienos metu.

Gydytoja – apie žuvų taukų svarbą vaikų sveikatai

Šiuolaikiniams vaikams tenka daugybė įvairiausių iššūkių, o juos įveikti nėra paprasta – vis daugiau informacijos vaikai gauna naudodamiesi naujomis technologijomis, jų miego laikas per pastaruosius 20 metų sutrumpėjo valanda, jie vis mažiau bendrauja su bendraamžiais, tėvais ir seneliais, mažiau sportuoja ir žaidžia lauke, jiems žymiai daugiau greito ir nesveiko maisto pagundų.

Atlėpusios vaiko ausys: kada reikia operuoti?

Atlėpusios ausys – tai dažniausiai pasitaikanti įgimta ausų deformacija.

9 gėrimai užklupus peršalimo ligoms

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, verta nepamiršti ir liaudies medicinos - arbatų, šiltų gėrimų, kompresų ir vonelių. Jūsų dėmesiui – 9 gėrimų receptai, kuriuos pravartu žinoti susirgus.

5 priežastys, kodėl vaikai dažnai serga (2)

Nuolatinių peršalimų priežastimi gali tapti alergija, ėduonis ar net netinkama apranga. Kaip išvengti ligų, pataria pediatrai.

Kuo šiandien apsiavęs jūsų vaikas: specialistų patarimai kiekvienai šeimai

„Rūpinamės nupirkti kokybiškus batus, negailime jiems pinigų, nors darganotą dieną su jais vaikas nueina labai trumpą atstumą – nuo namų iki mašinos ir nuo šios – iki darželio, o apie tai, ką avės aštuonias valandas darželyje, ilgai nemąstome: „Bet ką!" Skaitytojos pastabos negalėjome praleisti pro ausis. Taigi, ką avi darželinukai?

Gydytoja alergologė: specifinę imunoterapiją geriausia pradėti rudenį ir žiemą

Pasak Vaikų ligoninės gydytojos alergologės ir klinikinės imunologės Neringos Stirbienės, ne visi, kurie yra patyrę sunkių alerginių reakcijų dėl bičių, vapsvų, širšių ar kitų plėviasparnių vabzdžių įgėlimo, yra girdėję, kad gyventi be baimės padeda specifinė imunoterapija, dėl kurios į gydytojus reikėtų kreiptis ne atėjus šiltajam sezonui, o būtent dabar – rudenį ir žiemą.