Ligų sezonas prasidėjo: kaip nepasiduoti virusams

 (11)
„Antra savaitė mokykloje, o sūnus jau susirgęs namie“. „Pasiėmiau nedarbingumo lapelį, nes susirgo dukrytė ir neturiu su kuo jos palikti“. Tokie ir panašūs nusiskundimai šiomis dienomis - daugelio tėvų kasdienybė. Kaip gi rudenį apsaugoti vaikus nuo peršalimo ligų?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!


Kodėl vaikai rudenį ima sirgti?

Tai, kad rudenį vaikai serga dažniau, negu vasarą, akivaizdu ir įrodinėti nereikia. Kodėl taip nutinka, yra keletas priežasčių. Štai jos:

  • Rudenį tėvai stengiasi vaikus šiltai aprengti, ir šie, daug judėdami, tiesiog sušyla, suprakaituoja, o papūtus vėjui - peršala.

  • Netinkama vaiko apranga. Rudenį oras gali būti apgaulingas - ryte apniukę ir purškia lietus, o dieną- šviečia saulė. Netinkamai aprengtas ryte vaikas rizikuoja arba peršalti, arba perkaisti.

  • Vaikai po vasaros būna įpratę gerti šaltą vandenį ir kitus gėrimus, valgyti ledus. Jeigu jie ir rudenį lauke geria šaltus skysčius, rizikuoja peršalti gerklę.

  • Vaikai pradeda eiti po atostogų į mokyklą ir darželį, todėl turi progą „apsikeisti" bakterijomis ir virusais su kitais vaikais.

  • Ugdymo įstaigose patiriamas stresas silpnina imunitetą. Tai galioja ne tik darželinukams ar pirmokams, o taip pat ir vyresnio amžiaus mokyklinukams.

  • Vaiko organizmas nespėja prisitaikyti prie staigios orų kaitos: šilta/šalta/vėjuota/lyja.

Ką galime padaryti, kad mūsų vaikai rudenį nesirgtų

Rudenį ir kitu šaltuoju metų laiku vaikai mažiau būna gryname ore, todėl jų organizmo gynybinės funkcijos šiek tiek sumažėja ir nespėja kovoti su virusais ir bakterijomis. Todėl tėvai turėtų pasirūpinti, kad jų vaikas kiek įmanoma daugiau turėtų progos pakvėpuoti grynu oru, kad pakankamai fiziškai judėtų, o jei nėra galimybės eiti pasivaikščioti kasdien, reguliariai vėdinkite namus. Dėmesio – vėdinant namus venkite skersvėjo!

Dar viena namuose tykanti grėsmė mažųjų sveikatai - sausas patalpų oras. Išsausėjus gleivinėms dėl pernelyg sauso patalpų oro, nosiaryklė tampa ne tokia atspari baciloms.

Grūdinimas: niekada ne per vėlu

Grūdinti vaikų niekada ne per vėlu, net ir rudenį. Pirmiausia - neprirenkite vaikų per daug. Apranga neturi varžyti vaikų judesių, o jiems judant lauke svarbu, kad vaikai neperkaistų. Rinkitės natūralaus pluošto rūbus, geriau aprengti vaiką keliais sluoksniais ir prireikus vieną nurengti, negu aprengti vienu šiltu rūbu.

Pradėti grūdinti vaiką galima nuo paprasčiausių dalykų, pavyzdžiui, mokant jį plautis rankas. Išmokykite, kad grįžus iš lauko, darželio, parduotuvės būtina plautis rankas. Be to, plaunant rankas, pamažu mažinkite vandens temperatūrą, kol iš čiaupo bėgs drungnas vanduo. Kitas žingsnis - kontrastinis dušas maudantis (šiltesnis/šaltesnis vanduo).

Vaiko imunitetui itin svarbus yra dienos režimas - pakankamai išsimiegoti, laiku gultis vakare.

7 mitybos taisyklės, kurios padeda išlaikyti stiprų imunitetą

Kad vaikas turėtų stiprų imunitetą, svarbu tinkama mityba. Štai kelios svarbiausios taisyklės.

Valgyti dažnai, o ne kartą per dieną

Idealu, jei vaikas valgo 5-6 kartus per dieną. Pasirūpinkite sveikais užkandžiais į mokyklą ir maistingais pusryčiais bei vakariene.

Neskubinkite valgančio vaiko

Svarbu, kad vaikas valgydamas neskubėtų ir sukramtytų maistą, tokiu atveju virškinimo sistema nebus pernelyg apkraunama ir vaiko organizmas geriau pasisavins vitaminus bei mineralines medžiagas.

5 vaisių ir daržovių taisyklė

Per dieną vaikas turi gauti 5 skirtingus vaisius ar daržoves. Sveikiausia - žalius, neapdorotus, jei nepavyksta, į šį skaičių galima įskaičiuoti ir virtus, garintus ar troškintus.

Pakankamai skysčių

Pasibaigus vasarai ir karštiems orams, vaikai (kaip ir suaugusieji, beje), ima mažiau vartoti skysčių. Tai klaida, svarbu visais metų laikais gerti pakankamai vandens ir kitų gėrimų. Vaikų mityboje renkantis gėrimus pirmenybę teikite vandeniui, šviežių vaisių sultims, naminiams kompotams ir kitiems gėrimams, kuriuose nedaug cukraus.

Nesveikiems saldumynams - ne

Atsisakykite nesveikų saldumynų, kuriuose apstu konservantų, stabilizatorių. Taip pat gazuotų gėrimų, saldainių, menkaverčių konditerinių gaminių. Jei norite vaiką palepinti skanėstu, pasiūlykite jam džiovintų vaisių ar iškepkite sveikuoliškų sausainių. (Receptą galite rasti čia.)

Mėsa - saikingai

Mėsoje esančios naudingosios medžiagos būtinos augančiam vaiko organizmui, tačiau tai nereiškia, kad ją reikia valgyti du kartus per dieną. Gydytojai sutaria, jog vaikai per savaitę mėsos turėtų valgyti 3-4 kartus. Nepamirškite žuvies, taip pat augalinės kilmės produktų, kuriuose daug baltymų - varškės, kiaušinių, ankštinių.

Kuo sveikesnis maistas

Stenkitės, kad vaiko valgiaraštyje būtų kuo mažiau riebaus, kepto, aštraus maisto - majonezo, kečupo, stiprios juodos arbatos ir pan. Pirmenybę teikite pilno grūdo patiekalams, košėms, neriebiai žuviai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.

10 faktų apie kiaušinius: ar visus žinojote?

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistai pristato 10 svarbiausių faktų apie kiaušinius.

„Slapti pirkėjai“ ragaus ne tik ligoniams, bet ir darželinukams bei mokiniams tiekiamo maisto

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai tikrins ne tik ligoniams, bet ir mokiniams tiekiamą maistą.

Arbatos kūdikiams ir mažyliams, kad jie augtų sveiki

Pasitelkus žinomo Lietuvos pediatro doc. Algimanto Vingro žinias bei patirtį, sukurtos kūdikiams ir mažyliams subalansuotos, specialios receptūros GURGIO, PUKSIO, KNIURKIO, ŽVARBIO arbatėlės.

Kur ir kaip tinkamai laikyti vaistus namuose

Vonios spintelėje. Miegamajame, komodoje prie lovos. Viename iš virtuvėje esančių stalčių. Dėžutėje ant lentynos. Tai - kelios dažniausios vietos, kur žmonės laiko vaistus. Tačiau vaistai - ne saldainiai, kad juos būtų galima laikyti bet kur, bet kaip, bet kokiomis sąlygomis. Ką vertėtų žinoti?

Kai vaiko organizmui ima trūkti skysčių

Įvairios augalų dalys (lapai, žiedai, šaknys, vaisiai) buvo ir tebėra vartojamos nuo gilios senovės. Ir nors mokslui nuolat tobulėjant sukuriama vis efektyvesnių vaistų, vaistažolės, kaip gamtos dovanos žmogui, vis dar išlaiko savo vertę.

„Šlykštukai“ – žaislai iš nuodų?

Viešojoje erdvėje plintanti „pasidaryk pats“ mada gaminti žaislus, vadinamus išmaniuoju plastilinu ar šlykštukais (angliškai slime) iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nekaltai.