Ligų sezonas prasidėjo: kaip nepasiduoti virusams

 (11)
„Antra savaitė mokykloje, o sūnus jau susirgęs namie“. „Pasiėmiau nedarbingumo lapelį, nes susirgo dukrytė ir neturiu su kuo jos palikti“. Tokie ir panašūs nusiskundimai šiomis dienomis - daugelio tėvų kasdienybė. Kaip gi rudenį apsaugoti vaikus nuo peršalimo ligų?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!


Kodėl vaikai rudenį ima sirgti?

Tai, kad rudenį vaikai serga dažniau, negu vasarą, akivaizdu ir įrodinėti nereikia. Kodėl taip nutinka, yra keletas priežasčių. Štai jos:

  • Rudenį tėvai stengiasi vaikus šiltai aprengti, ir šie, daug judėdami, tiesiog sušyla, suprakaituoja, o papūtus vėjui - peršala.

  • Netinkama vaiko apranga. Rudenį oras gali būti apgaulingas - ryte apniukę ir purškia lietus, o dieną- šviečia saulė. Netinkamai aprengtas ryte vaikas rizikuoja arba peršalti, arba perkaisti.

  • Vaikai po vasaros būna įpratę gerti šaltą vandenį ir kitus gėrimus, valgyti ledus. Jeigu jie ir rudenį lauke geria šaltus skysčius, rizikuoja peršalti gerklę.

  • Vaikai pradeda eiti po atostogų į mokyklą ir darželį, todėl turi progą „apsikeisti" bakterijomis ir virusais su kitais vaikais.

  • Ugdymo įstaigose patiriamas stresas silpnina imunitetą. Tai galioja ne tik darželinukams ar pirmokams, o taip pat ir vyresnio amžiaus mokyklinukams.

  • Vaiko organizmas nespėja prisitaikyti prie staigios orų kaitos: šilta/šalta/vėjuota/lyja.

Ką galime padaryti, kad mūsų vaikai rudenį nesirgtų

Rudenį ir kitu šaltuoju metų laiku vaikai mažiau būna gryname ore, todėl jų organizmo gynybinės funkcijos šiek tiek sumažėja ir nespėja kovoti su virusais ir bakterijomis. Todėl tėvai turėtų pasirūpinti, kad jų vaikas kiek įmanoma daugiau turėtų progos pakvėpuoti grynu oru, kad pakankamai fiziškai judėtų, o jei nėra galimybės eiti pasivaikščioti kasdien, reguliariai vėdinkite namus. Dėmesio – vėdinant namus venkite skersvėjo!

Dar viena namuose tykanti grėsmė mažųjų sveikatai - sausas patalpų oras. Išsausėjus gleivinėms dėl pernelyg sauso patalpų oro, nosiaryklė tampa ne tokia atspari baciloms.

Grūdinimas: niekada ne per vėlu

Grūdinti vaikų niekada ne per vėlu, net ir rudenį. Pirmiausia - neprirenkite vaikų per daug. Apranga neturi varžyti vaikų judesių, o jiems judant lauke svarbu, kad vaikai neperkaistų. Rinkitės natūralaus pluošto rūbus, geriau aprengti vaiką keliais sluoksniais ir prireikus vieną nurengti, negu aprengti vienu šiltu rūbu.

Pradėti grūdinti vaiką galima nuo paprasčiausių dalykų, pavyzdžiui, mokant jį plautis rankas. Išmokykite, kad grįžus iš lauko, darželio, parduotuvės būtina plautis rankas. Be to, plaunant rankas, pamažu mažinkite vandens temperatūrą, kol iš čiaupo bėgs drungnas vanduo. Kitas žingsnis - kontrastinis dušas maudantis (šiltesnis/šaltesnis vanduo).

Vaiko imunitetui itin svarbus yra dienos režimas - pakankamai išsimiegoti, laiku gultis vakare.

7 mitybos taisyklės, kurios padeda išlaikyti stiprų imunitetą

Kad vaikas turėtų stiprų imunitetą, svarbu tinkama mityba. Štai kelios svarbiausios taisyklės.

Valgyti dažnai, o ne kartą per dieną

Idealu, jei vaikas valgo 5-6 kartus per dieną. Pasirūpinkite sveikais užkandžiais į mokyklą ir maistingais pusryčiais bei vakariene.

Neskubinkite valgančio vaiko

Svarbu, kad vaikas valgydamas neskubėtų ir sukramtytų maistą, tokiu atveju virškinimo sistema nebus pernelyg apkraunama ir vaiko organizmas geriau pasisavins vitaminus bei mineralines medžiagas.

5 vaisių ir daržovių taisyklė

Per dieną vaikas turi gauti 5 skirtingus vaisius ar daržoves. Sveikiausia - žalius, neapdorotus, jei nepavyksta, į šį skaičių galima įskaičiuoti ir virtus, garintus ar troškintus.

Pakankamai skysčių

Pasibaigus vasarai ir karštiems orams, vaikai (kaip ir suaugusieji, beje), ima mažiau vartoti skysčių. Tai klaida, svarbu visais metų laikais gerti pakankamai vandens ir kitų gėrimų. Vaikų mityboje renkantis gėrimus pirmenybę teikite vandeniui, šviežių vaisių sultims, naminiams kompotams ir kitiems gėrimams, kuriuose nedaug cukraus.

Nesveikiems saldumynams - ne

Atsisakykite nesveikų saldumynų, kuriuose apstu konservantų, stabilizatorių. Taip pat gazuotų gėrimų, saldainių, menkaverčių konditerinių gaminių. Jei norite vaiką palepinti skanėstu, pasiūlykite jam džiovintų vaisių ar iškepkite sveikuoliškų sausainių. (Receptą galite rasti čia.)

Mėsa - saikingai

Mėsoje esančios naudingosios medžiagos būtinos augančiam vaiko organizmui, tačiau tai nereiškia, kad ją reikia valgyti du kartus per dieną. Gydytojai sutaria, jog vaikai per savaitę mėsos turėtų valgyti 3-4 kartus. Nepamirškite žuvies, taip pat augalinės kilmės produktų, kuriuose daug baltymų - varškės, kiaušinių, ankštinių.

Kuo sveikesnis maistas

Stenkitės, kad vaiko valgiaraštyje būtų kuo mažiau riebaus, kepto, aštraus maisto - majonezo, kečupo, stiprios juodos arbatos ir pan. Pirmenybę teikite pilno grūdo patiekalams, košėms, neriebiai žuviai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.

Vaikų ligos ir tėvų baimės: gydytojos mintys, į kurias verta įsiklausyti

Nuolat tenka girdėti tėvus sakant – „aš bijau…“, „bijome, kad „nenusileistų žemyn“ kosulys“, bijome meningokokinės infekcijos, bijome skiepų ar apskritai „bijome, kad vaikui gali kažkas bloga atsitikti“. Regis baimė yra nuolatinis tėvų, ypač auginančių mažamečius vaikus, palydovas.