Ligų sezonas prasidėjo: kaip nepasiduoti virusams

 (11)
„Antra savaitė mokykloje, o sūnus jau susirgęs namie“. „Pasiėmiau nedarbingumo lapelį, nes susirgo dukrytė ir neturiu su kuo jos palikti“. Tokie ir panašūs nusiskundimai šiomis dienomis - daugelio tėvų kasdienybė. Kaip gi rudenį apsaugoti vaikus nuo peršalimo ligų?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!


Kodėl vaikai rudenį ima sirgti?

Tai, kad rudenį vaikai serga dažniau, negu vasarą, akivaizdu ir įrodinėti nereikia. Kodėl taip nutinka, yra keletas priežasčių. Štai jos:

  • Rudenį tėvai stengiasi vaikus šiltai aprengti, ir šie, daug judėdami, tiesiog sušyla, suprakaituoja, o papūtus vėjui - peršala.

  • Netinkama vaiko apranga. Rudenį oras gali būti apgaulingas - ryte apniukę ir purškia lietus, o dieną- šviečia saulė. Netinkamai aprengtas ryte vaikas rizikuoja arba peršalti, arba perkaisti.

  • Vaikai po vasaros būna įpratę gerti šaltą vandenį ir kitus gėrimus, valgyti ledus. Jeigu jie ir rudenį lauke geria šaltus skysčius, rizikuoja peršalti gerklę.

  • Vaikai pradeda eiti po atostogų į mokyklą ir darželį, todėl turi progą „apsikeisti" bakterijomis ir virusais su kitais vaikais.

  • Ugdymo įstaigose patiriamas stresas silpnina imunitetą. Tai galioja ne tik darželinukams ar pirmokams, o taip pat ir vyresnio amžiaus mokyklinukams.

  • Vaiko organizmas nespėja prisitaikyti prie staigios orų kaitos: šilta/šalta/vėjuota/lyja.

Ką galime padaryti, kad mūsų vaikai rudenį nesirgtų

Rudenį ir kitu šaltuoju metų laiku vaikai mažiau būna gryname ore, todėl jų organizmo gynybinės funkcijos šiek tiek sumažėja ir nespėja kovoti su virusais ir bakterijomis. Todėl tėvai turėtų pasirūpinti, kad jų vaikas kiek įmanoma daugiau turėtų progos pakvėpuoti grynu oru, kad pakankamai fiziškai judėtų, o jei nėra galimybės eiti pasivaikščioti kasdien, reguliariai vėdinkite namus. Dėmesio – vėdinant namus venkite skersvėjo!

Dar viena namuose tykanti grėsmė mažųjų sveikatai - sausas patalpų oras. Išsausėjus gleivinėms dėl pernelyg sauso patalpų oro, nosiaryklė tampa ne tokia atspari baciloms.

Grūdinimas: niekada ne per vėlu

Grūdinti vaikų niekada ne per vėlu, net ir rudenį. Pirmiausia - neprirenkite vaikų per daug. Apranga neturi varžyti vaikų judesių, o jiems judant lauke svarbu, kad vaikai neperkaistų. Rinkitės natūralaus pluošto rūbus, geriau aprengti vaiką keliais sluoksniais ir prireikus vieną nurengti, negu aprengti vienu šiltu rūbu.

Pradėti grūdinti vaiką galima nuo paprasčiausių dalykų, pavyzdžiui, mokant jį plautis rankas. Išmokykite, kad grįžus iš lauko, darželio, parduotuvės būtina plautis rankas. Be to, plaunant rankas, pamažu mažinkite vandens temperatūrą, kol iš čiaupo bėgs drungnas vanduo. Kitas žingsnis - kontrastinis dušas maudantis (šiltesnis/šaltesnis vanduo).

Vaiko imunitetui itin svarbus yra dienos režimas - pakankamai išsimiegoti, laiku gultis vakare.

7 mitybos taisyklės, kurios padeda išlaikyti stiprų imunitetą

Kad vaikas turėtų stiprų imunitetą, svarbu tinkama mityba. Štai kelios svarbiausios taisyklės.

Valgyti dažnai, o ne kartą per dieną

Idealu, jei vaikas valgo 5-6 kartus per dieną. Pasirūpinkite sveikais užkandžiais į mokyklą ir maistingais pusryčiais bei vakariene.

Neskubinkite valgančio vaiko

Svarbu, kad vaikas valgydamas neskubėtų ir sukramtytų maistą, tokiu atveju virškinimo sistema nebus pernelyg apkraunama ir vaiko organizmas geriau pasisavins vitaminus bei mineralines medžiagas.

5 vaisių ir daržovių taisyklė

Per dieną vaikas turi gauti 5 skirtingus vaisius ar daržoves. Sveikiausia - žalius, neapdorotus, jei nepavyksta, į šį skaičių galima įskaičiuoti ir virtus, garintus ar troškintus.

Pakankamai skysčių

Pasibaigus vasarai ir karštiems orams, vaikai (kaip ir suaugusieji, beje), ima mažiau vartoti skysčių. Tai klaida, svarbu visais metų laikais gerti pakankamai vandens ir kitų gėrimų. Vaikų mityboje renkantis gėrimus pirmenybę teikite vandeniui, šviežių vaisių sultims, naminiams kompotams ir kitiems gėrimams, kuriuose nedaug cukraus.

Nesveikiems saldumynams - ne

Atsisakykite nesveikų saldumynų, kuriuose apstu konservantų, stabilizatorių. Taip pat gazuotų gėrimų, saldainių, menkaverčių konditerinių gaminių. Jei norite vaiką palepinti skanėstu, pasiūlykite jam džiovintų vaisių ar iškepkite sveikuoliškų sausainių. (Receptą galite rasti čia.)

Mėsa - saikingai

Mėsoje esančios naudingosios medžiagos būtinos augančiam vaiko organizmui, tačiau tai nereiškia, kad ją reikia valgyti du kartus per dieną. Gydytojai sutaria, jog vaikai per savaitę mėsos turėtų valgyti 3-4 kartus. Nepamirškite žuvies, taip pat augalinės kilmės produktų, kuriuose daug baltymų - varškės, kiaušinių, ankštinių.

Kuo sveikesnis maistas

Stenkitės, kad vaiko valgiaraštyje būtų kuo mažiau riebaus, kepto, aštraus maisto - majonezo, kečupo, stiprios juodos arbatos ir pan. Pirmenybę teikite pilno grūdo patiekalams, košėms, neriebiai žuviai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?