Naujas tyrimas atskleidė, kurią valandą iš tiesų turi eiti miegoti vaikai

 (68)
Naujas tyrimas parodė, jog anksti migdant vaikus, gerėja ne tik jų sveikata, bet ir mamų psichologinė būklė.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!

Pervargę tėvai, nebežinantys, kaip rasti pusiausvyrą darbų ir buities rutinoje, gali pabandyti anksčiau guldyti vaikus miegoti. Vaikai, kurie eina miegoti anksčiau, būna sveikesni, o jų mamų psichologinė būklė paprastai būna geresnė, teigiama naujausio tyrimo išvadose.

„Tad, brangios mamos ir tėčiai, migdydami vaikus anksčiau, pasirūpinsite ne tik jų sveikata. Savo taip pat", - pranešime rašo tyrimui vadovavęs Jonas Quachas iš Murdocho vaikų tyrimų instituto Melburne (Australija).

J. Quacho ir jo kolegų teigimu, „guldyti anksti" reiškia, kad 20:30 vaikai turėtų jau miegoti.

Labai svarbu, kad tokiu metu jau miegotų pradinių klasių moksleiviai, nes jų organizme didžiausias melatonino - hormono, kuris padeda vaiko smegenims nusiraminti ir užmigti - kiekis būna apie 20:00, sako pediatrė iš Sietlo dr. Wendy Sue Swanson, rašanti tinklaraštį „The Seattle mama Doc".

„Mes žinome, kad miegas būtinas mūsų psichinei sveikatai, svarbus mūsų nuotaikai. Mes žinome, kad nuo miego trukmės ir kokybės priklauso vaikų elgesys ir gebėjimas save kontroliuoti", - sakė W. Swanson portalui „Today Parents".

„Jei vaikai eina miegoti anksti, mama turi laiko pailsėti, atlikti būtinus buities darbus, kad nenukentėtų namų rutina."

Tyrimo rezultatai pagrįsti vaikų ir tėvų apklausa, vykdyta tyrimo „Growing Up in Australia" („Augti Australijoje") pagrindu. Šiame tyrime 2004 metais pradėta stebėti tūkstančiai Australijos šeimų, kurios apklausiamos kas dvejus metus.

Tyrime panaudota informacija, surinkta apklausus tėvus, kai jų vaikams buvo 4-5 metai, vėliau, kai jiems buvo 6-7, ir galiausiai kai jie sulaukė 8-9 metų.

Išanalizavę tyrimo duomenis apie miegą ir gyvenimo būdą, tyrėjai išsiaiškino, kad vaikai, kurie anksti eina miegoti, yra sveikesni, jų gyvenimo kokybė geresnė, lyginant su kitais vaikais, be to, jų mamų psichologinė būklė taip pat geresnė.

Šie rezultatai pasitvirtino nepriklausomai nuo to, kiek vaikai miegojo - svarbiausia, kad jie eidavo miegoti anksti.

Tyrimo išvados buvo pateiktos praeitą mėnesį Melburne vykusioje konferencijoje „Sleep DownUnder 2015".

JAV Nacionalinis miego fondas rekomenduoja ikimokyklinio amžiaus vaikams miegoti 10-13 valandų, o mokyklinio amžiaus vaikams - 9-11 valandų.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.