Paaiškėjo, kiek kartų per dieną sveikiausia valgyti vaikams

 (2)
Kiek kartų per dieną valgo jūsų vaikai: laikotės griežtesnės tvarkos valgyti pusryčius, pietus ir vakarienę? O gal jūsų mažylis iš tų, kur užkandžiauja visą dieną šį bei tą, ir yra neaišku, kada jo pietūs ar vakarienė?
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kiek kartų valgyti yra sveikiausia?

Suomijos Universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kiek kartų per dieną yra sveikiausia valgyti vaikams. Rezultatai yra tokie, kad optimaliausia yra, kai vaikas valgo penkis kartus per dieną: pusryčius, pietus, vakarienę bei du kartus užkandžiauja.

Jeigu šeima laikosi tokio mitybos plano, vaikai auga turėdami tinkamiausią jų amžiui kūno masės indeksą. Jeigu praleidžiamas nors vienas valgymas, valgoma nereguliariai, didėja tikimybė, kad vaikai turės didesnį svorį, negu vidutinis.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kaip gimsta milžinai: sunkiausi 2013 metų kūdikiai
Aistė Jasaitytė - Čeburiak - apie didžiausią savo metų atradimą

Tyrime dalyvavo 4000 vaikų nuo gimimo iki 16 metų. Vaikai, kurie maitindavosi nereguliariai, praleisdavo vieną iš valgymų, turėjo poilinkį į didesnį kūno svorį.

Mokslininkai neabejoja, kad mityba yra vienas iš svarbiausių veiksnių, turinčių įtakos vaikų nutukimui, o ir apskritai, jo sveikatai. Todėl jei tėvai nori savo vaikus matyti sveikus ir protingus, jie turi pratinti juos valgyti reguliariai.

Taip, taip, protingus! Štai Adelaide universiteto mokslininkai (Australija) jau anksčiau yra paskelbę, jog vaikai, kurie ankstyvoje vaikystėje valgė sveiką maistą, gali turėti šiek tiek didesnį intelekto koeficientą (IQ), nei tie, kurių maistas nebuvo sveikas.

Kaip maistas susijęs su vaiko protu?

Tyrimo autorė dr. Lisa Smithers stebėjo daugiau nei 7000 vaikų nuo pusės iki aštuonių metų amžiaus. Mokslininkė atrado, kad egzistuoja koreliacija tarp vaiko mitybos ir jo intelekto koeficiento. 

Vaikai buvo iš labai skirtingų socialinių sluoksnių ir valgė labai įvairų maistą, tačiau maitinęsi namuose gamintu, sveiku maistu su daug daržovių ir vaisių, paaugę rodė kiek didesnius intelektinius gebėjimus nei tie, kurie nuo nuo ankstyvos vaikystės valgė specialiai vaikams paruoštą maistą (tyrelės ir pan.), anksti pradėjo valgyti greitą maistą arba pusfabrikačius.

IQ įtakos taip pat turėjo ir tai, ar vaikas buvo maitinamas krūtimi. „Vaikai, kuriems nuo ankstyvo amžiaus buvo nevengiama duoti daug šokolado, sausainių, ledinukų, įvairių saldžiųjų gėrimų ir bulvių traškučių sulaukę aštuonerių rodė bent 2 balais mažesnį intelekto koeficientą“, - teigė tyrimo autorė.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (2)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Maisto produktas, kurio ypatingą poveikį sveikatai patvirtino naujausias tyrimas (21)

Kiaušiniai pastebimai spartina mažų vaikų augimą. Tokios išvadą skelbia naujausio tyrimo rezultatai.

Kaip užkirsti kelią dantukų gedimui? (1)

Dantų priežiūros svarba yra nenuginčijama, tačiau kaip nepadaryti esminių klaidų?

9 būdai, kaip vasarą stiprinti mažylio sveikatą

Žiemą tėvams neretai kyla rūpesčių dėl to, kad atžala yra neatspari ligoms, dažnai suserga. Tačiau ne veltui sakoma, kad žiemai ruoštis reikia vasarą.

Gerklės skausmas vasarą neatostogauja

Saulė, atostogos, maudynės ir gerklės skausmas, peršalimas atrodo nesuderinami dalykai. Tačiau gerklės skausmas kaip netikėtas svečias gali užklupti ir vasarą. Vaikų gydytojai perspėja, kad peršalti daug lengviau pirmaisiais šiltojo sezono mėnesiais, kai saulė jau kaitina, o vėjas dar žvarbus.

SOS! Vaikas nenori miegoti pietų miego

Vaikus į darželius leidžiantys tėvai neretai susiduria su vaiko pietų miego problema: vaikai, ypač vyresni negu 4 metų, nebenori miegoti pietų miego.

9 paslaptys, padėsiančios vaikus pripratinti prie įvairesnio maisto

Ne viena mažametį auginanti mama skundžiasi, kad vaikas nevalgus, išrankus, renkasi tik kelis įprastus patiekalus. O kaip įsiūlyti kitus? Kaip pripratinti vaiką prie įvairesnės ir sveikesnės mitybos?

Kodėl kakavą rekomenduojama gerti labiau rytais

Ar visada kakava – sveikatai palankus produktas vaikams?