Prieš pirkdami vaikams ledų, turite žinoti kai ką svarbaus

 (8)
Ledai - neatsiejamas vasaros desertas, tačiau kaip iš gausybės išsirinkti sveikiausius? Ypač, jei juos perkam patiems mažiausiems valgytojams.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Grietininiai arba pieniniai ledai

Jei į ledus dedami tik pieno riebalai ir baltymai, jie vadinami grietininiais arba pieniniais. Tokių ledų riebumas gali būti nuo 8 iki 2,5 procentų, o jų etiketėse paprastai būna parašyta „Grietininiai ledai". Tokių ledų sudėtyje pieno riebalai negali būti pakeisti augaliniais riebalais.

Riebūs ledai, ant kurių nėra užrašo „Grietininiai" reiškia, kad leduose dalis pieno riebalų pakeista augaliniais riebalais, todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į ledų sudedamųjų dalių sąrašą.

Vaisiniai ledai

Vaisiniai ledai skirstomi į sorbetą ir šerbetą. Sorbetas - tai ledai be riebalų, o šerbeto sudėtyje riebalų paprastai būna iki 2,5 proc. Šie ledai gerai atgaivina karštą dieną, juos gali rinktis tie, kuriems nelabai patinka pienas ar grietinė.

Atkreipkite dėmesį etiketėje, ar vaisiniuose leduose yra vaisių. Gali būti, kad tai tebus vanduo su dažikliu ir kvapikliu.

Prieš pirkdami vaikams ledų, turite žinoti kai ką svarbaus
© Shutterstock nuotr.

Plombyras

Tradiciškai pavadinimas „Plombyras" tapatinamas su riebiais valgomaisiais ledais, tačiau tokiuose leduose pieno riebalai gali būti pakeisti aliejais arba įvairių augalinių riebalų mišiniais, kurie leidžia pagaminti pigesnį produktą.

Šiuo metu didžioji dalis mūsų šalies rinkoje parduodamų ledų pagaminti su augaliniais riebalais. Todėl vartotojai, norėdami pasirinkti ne tik skanų, bet ir didesnės maistinės vertės produktą, turėtų išsinagrinėti informaciją etiketėse apie jų sudėtį.

Bananiniai ledai
Bananiniai ledai
© Fotolia nuotr.

3 TAVO VAIKO išbandyti receptai, kaip pasigaminti ledų namuose:

1. Naminiai ledai per 5 minutes

2. Naminiai ledai iš 1 produkto

3. Jogurto ir sulčių naminiai ledai

Dar 3 idėjos, kaip ledų pasigaminti namuose:

Apelsinų ledai

Reikia: 2 vidutinio dydžio apelsinų.

Išspauskite du apelsinus ir gautas sultis supilkite į specialius ledų gaminimui skirtus indelius. Padėkite sušalti į šaldymo kamerą.

Trintų uogų ledai

Reikia: stiklinės jūsų mėgstamų uogų: gal būti braškės, žemuogės, mėlynės, avietės, šilauogės.

Su plaktuvu ar trintuvu sutrinkite uogas iki vientisos konsistencijos ir supilstykite į ledų gaminimui skirtus indelius. Jeigu uogos labai rūgščios, jas trinant įberkite šaukštelį cukraus.

Jogurto ledai

Reikia: indelio mėgstamo jogurto (gali būti natūralus arba su skoniu).

Jogurtą įėkite į ledams skirtą indelį ir sušaldykite. Kitas būdas: atidarius jogurto indelį, į jį įdėti medinį pagaliuką ir užšaldyti.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

8 įpročiai, kad jūsų vaikai darželyje ar mokykloje nesusirgtų

Mokslo metai – nelengvas laikas ne tik vaikui, bet ir jo tėvams. Kygos, daugybė kanceliarinių prekių, namų darbai. Iš esmės tai – malonūs rūpesčiai, išskyrus vieną – darželyje ir mokykloje prasideda ligos, kuriomis vieni nuo kitų užsikrečia.

Kokį maistą sveikiausia valgyti vaikui: 5 specialistės patarimai

Dešrelės, mieliniai ir miltiniai blynai; kotletai su riebiais padažais; bulvytės fri ir bulviniai patiekalai su padažais; batonas su dešra; saldžios varškytės ir jogurtai; pusryčių dribsniai ir javainių batonėliai; sausainiai ir saldainiai; kompotai ir sulčių gėrimai – tai Lietuvos vaikų valgiaraščio pagrindas.

Dažniausios ligos Lietuvoje, kurias sukelia kirmėlės

Kai tik vaikas ima griežti dantimis, pagalvojame, kad gal jis turi kirmėlių. Ar išties taip yra? Kada duoti vaistų?

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (3)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (2)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.