Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.
© Organizatorių nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Sveikatai palankaus maisto technologė, ekologiškų maisto produktų sertifikavimo ekspertė, mitybos specialistė ir VšĮ „Sveikatai palankus" direktorė Raminta Bogušienė sako, kad ankstesnėje sveiko maisto piramidėje buvo galima rasti ir saldumynų, ir baltos duonos (batono), o daržovių buvo per mažai: „Mūsų parengtoje sveikatai palankaus maisto piramidėje siūlomi viso grūdo produktai, išskirtos ankštinės kultūros, kurios yra puikus augalinių baltymų šaltinis bei akcentuojamas kokybiškų riebalų vartojimas bei maisto gardinimas prieskoniais“.

Taip pat anksčiau nebuvo atkreiptas dėmesys į produktų kokybę. Pasak R. Bogušienės, svarbu teikti pirmenybę ekologiškoms, vietinės kilmės, nacionalinės kokybės ir simboliu „Rakto skylutė“ pažymėtoms žaliavoms.

Maisto produktų pasirinkimas yra dar ne viskas. Svarbu mitybą praturtinti vitaminais, ypač mūsų klimato sąlygomis svarbus mūsų ir mūsų vaikų mityboje vitaminas D, taip pat omega-3 riebalų rūgštys. Į tai turi atkreipti dėmesį tėveliai, maitindami vaikus namuose, nes ugdymo įstaigose maisto papildai draudžiami.

Piramidėje turi atsispindėti pagrindiniai valgymo kultūros principai, nes kalbama apie maisto pasirinkimą, kuris išsaugo sveikatą. Todėl „Sveikatai palankus" piramidėje nurodyta, kad valgymai turi būti reguliarūs, mityba turi būti įvairi, subalansuota ir saikinga. Valgyti reiktų tik prie stalo, pasimėgaujant ir gerai sukramtant. Taigi, piramidėje randame ir pagrindines svarbiausias mitybos taisykles, kurias turi žinoti kiekvienas.

„Džiaugiamės, kad būtent šios mokomosios priemonės atitinka naujausias vaikų maitinimo rekomendacijas. Sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidė ir 6 valgymų lėkštės suderintos su dietologe Kristina Kurganoviene, - sako pašnekovė. - Dažnai girdime įvairių mitų, kad vakare jokiu būdu reikia nevalgyti vaisių ar apskritai reikėtų valgyti tik 2 kartus. Mes pabrėžiame, kad svarbu, ypač vaikui, 3 pagrindiniai valgymai, galimi 2-3 užkandžiai, nurodoma jų procentuotės. Pabrėžiama, kad vakare vaisių rekomenduotina mažiau, o daugiau pirmoje dienos pusėje, bet tikrai nėra taip, kad vaikas vakare negali suvalgyti obuolio“.

Šios edukacinės lėkštės pabrėžia, kad svarbu ne tik kalorijos, t.y., angliavandeniai, baltymai ir riebalai, bet maiste turi būti pakankamai vitaminų, mineralinių medžiagų, mažai cukraus, druskos, nėra sintetinių kancerogeninių medžiagų, maisto priedų (saldiklių, dažiklių, konservantų, skonio ir kvapo stipriklių). Vaikai su maistu negali gauti saldžių gėrimų, tinka tik vanduo arba nesaldinta arbata. Mokymo priemonės parengtos pagal naujausias vaikų maitinimo rekomendacijas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lauko darželio specialistai atskleidžia, kaip rengti vaikus, kad jie nesušaltų

Sniego ir lietaus kelnės – tokias frazes greitai išmoksta gryname ore didžiąją laiko dalį praleidžiantys Lauko darželio vaikai. Du arba trys sluoksniai drabužių, tinkamai parinkti audiniai – ir galima saugiai dūkti sniege ar taškytis po balas. Kelios paprastos sluoksniavimo taisyklės vaikams padeda nesušalti lauke ir neperkaisti įėjus į patalpą.

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.