Reklama

Saulės ir laimės vitaminas Pik-Nik sūrio lazdelėse

Vitaminas D vaikams būtinas, – tai žino kiekviena mama, tačiau Lietuvoje jo trūksta beveik 90 proc. vaikų.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ne veltui šis stebukladarys vadinamas saulės vitaminu – beveik visą jį gauname dėl saulės poveikio ir tik 10 proc. – su maistu. Deja, mūsų mitybos įpročiai yra tokie, kad su maistu vitamino D gauname labai mažai. Tad iš kur gauti vitamino D?

D vitamino stygiaus epidemija

Vitamino D stygius – didelė problema visame pasaulyje, labiausiai jo trūksta nuo pusiaujo nutolusiuose kraštuose. Mes patenkame į vitamino D deficito zoną, nes saulėtų dienų ne tiek ir daug, o ir per jas slepiamės po skėčiais ar tepamės saulės kremais. Kas nutinka, kai vitamino D trūksta? Jei žmogus skundžiasi raumenų silpnumu, mėšlungiu, kaulų, kūno skausmai, lėtiniu nuovargiu, nemiga, bloga koncentracija, kūno masės didėjimu, reikėtų pagalvoti apie vitamino D trūkumą. Ilgalaikis vitamino D trūkumas gali paskatinti daugybę ligų: cukrinį diabetą, kaulų lūžius, dantų ligas, širdies ir kraujagyslių ligas, metabolinį sindromą, depresiją, nuotaikų svyravimą, lėtinį nuovargį, autoimunines ligas ir kt.

Vitamino D ypač trūksta vaikams, paaugliams ir vyresnio amžiaus žmonėms.

Išeitis – produktai, praturtinti vitaminu D

Pasaulio mitybos specialistai ir technologai stengiasi išspręsti vitamino D problemą ir juo praturtina maisto produktus. Išsivysčiusiose šalyse vitamino D problema sprendžiama valstybiniu lygiu, skatinama maisto, praturtinto vitaminu D gamyba, todėl ten tėvai neabejodami perka tuos sausus pusryčius, sultis, pieno produktus, kurie praturtinti vitaminu D.

Vienas iš tokių unikalių produktų – sūrio lazdelės, kurias vaikai labai mėgsta. Atlikus „Pik-Nik" sūrio lazdelių maistingumo tyrimą, paaiškėjo, kad jose natūraliu būdu susidaro vitamino D (taip pat ir kalcio, fosforo bei vitamino A). Ir šio vitamino lazdelėse yra ne „pėdsakai", o realus 13µg/100g kiekis. Tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo suvartoti kiekio (100 g sūrio yra 260 proc. vitamino D dienos normos).

Kalcis ir vitaminas D – tobulas duetas sūrio lazdelėse

Vitaminas D ir kalcis – neatsiejamas duetas, nes tik tuomet, kai organizme pakanka vitamino D, kaulų statybininkai – kalcis bei fosforas – padeda formuotis kauliniam audiniui. Jei valgysime daug kalcio ir fosforo turinčių produktų, tačiau trūks vitamino D, norimo efekto nebus...

Vartojant vitaminu D praturtintus pieno produktus, nušaunami du zuikiai – vienu metu gaunama piene esančio kalcio ir sykiu – šį kalcį padedančio įsisavinti D vitamino.

Sūrio lazdelėje – sveikatos užtaisas

Dažniausiai patys sveikiausi produktai nėra labai skanūs... Mamos dalinasi patirtimi, kaip pripratinti prie brokolių ar kruopų. Kalbant apie sūrio lazdeles, – jokių gudrybių nereikia, nes vaikai plėšomas sūrio lazdeles labai mėgsta. Tai idealus užkandis tarp valgymų, puikūs pusryčiai. 100 g sūrio lazdelių yra:

Kalcis. 660mg/100g – tai atitinka 82,5 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Fosforas. 350mg/100g – tai atitinka 50 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Vitaminas D. 13µg/100g – tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo paros kiekio.


Užsakymo nr.: PT_72655082

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.

Kelionė su atžalomis: vaikų gydytoja pataria, kaip pasiruošti atostogoms užsienyje

Užsienyje su atžalomis atostogaujančios šeimos vasarą dvigubai dažniau patiria rimtus iššūkius dėl vaikų sveikatos ar nelaimingų atsitikimų. Draudikai atkreipia dėmesį, kad užsienyje vaikai dažniausiai kenčia nuo žarnyno virusų, ūmių peršalimų, alerginių reakcijų ir traumų.

Ką reikia žinoti perkant uogas?

Kas dažnam lietuviui svarbiausia renkantis uogas? Žinoma, kad kilmė. Labai dažnai turguje pardavėjų klausiama – lietuviškos ar lenkiškos braškės? Bet ar tik tai svarbu renkantis uogas? „Sveikatai palankus" eksperčių komanda pataria vartotojams atkreipti dėmesį į daugiau kriterijų.

Braškių ir žemuogių savybės, apie kurias girdėjo ne visi (5)

Braškes ir žemuoges mėgstame daugelis, o ar žinote, kokių tiksliai naudingųjų medžiagų jose yra ir nuo kada galima pasmaližiauti vaikams?

Skaniosios uogos, apie kurių naudą žino ne visi (+RECEPTAS) (3)

Šiuo metu soduose rausta trešnės ir vyšnios. Kokių naudingųjų savybių jos turi?