Reklama

Saulės ir laimės vitaminas Pik-Nik sūrio lazdelėse

Vitaminas D vaikams būtinas, – tai žino kiekviena mama, tačiau Lietuvoje jo trūksta beveik 90 proc. vaikų.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ne veltui šis stebukladarys vadinamas saulės vitaminu – beveik visą jį gauname dėl saulės poveikio ir tik 10 proc. – su maistu. Deja, mūsų mitybos įpročiai yra tokie, kad su maistu vitamino D gauname labai mažai. Tad iš kur gauti vitamino D?

D vitamino stygiaus epidemija

Vitamino D stygius – didelė problema visame pasaulyje, labiausiai jo trūksta nuo pusiaujo nutolusiuose kraštuose. Mes patenkame į vitamino D deficito zoną, nes saulėtų dienų ne tiek ir daug, o ir per jas slepiamės po skėčiais ar tepamės saulės kremais. Kas nutinka, kai vitamino D trūksta? Jei žmogus skundžiasi raumenų silpnumu, mėšlungiu, kaulų, kūno skausmai, lėtiniu nuovargiu, nemiga, bloga koncentracija, kūno masės didėjimu, reikėtų pagalvoti apie vitamino D trūkumą. Ilgalaikis vitamino D trūkumas gali paskatinti daugybę ligų: cukrinį diabetą, kaulų lūžius, dantų ligas, širdies ir kraujagyslių ligas, metabolinį sindromą, depresiją, nuotaikų svyravimą, lėtinį nuovargį, autoimunines ligas ir kt.

Vitamino D ypač trūksta vaikams, paaugliams ir vyresnio amžiaus žmonėms.

Išeitis – produktai, praturtinti vitaminu D

Pasaulio mitybos specialistai ir technologai stengiasi išspręsti vitamino D problemą ir juo praturtina maisto produktus. Išsivysčiusiose šalyse vitamino D problema sprendžiama valstybiniu lygiu, skatinama maisto, praturtinto vitaminu D gamyba, todėl ten tėvai neabejodami perka tuos sausus pusryčius, sultis, pieno produktus, kurie praturtinti vitaminu D.

Vienas iš tokių unikalių produktų – sūrio lazdelės, kurias vaikai labai mėgsta. Atlikus „Pik-Nik" sūrio lazdelių maistingumo tyrimą, paaiškėjo, kad jose natūraliu būdu susidaro vitamino D (taip pat ir kalcio, fosforo bei vitamino A). Ir šio vitamino lazdelėse yra ne „pėdsakai", o realus 13µg/100g kiekis. Tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo suvartoti kiekio (100 g sūrio yra 260 proc. vitamino D dienos normos).

Kalcis ir vitaminas D – tobulas duetas sūrio lazdelėse

Vitaminas D ir kalcis – neatsiejamas duetas, nes tik tuomet, kai organizme pakanka vitamino D, kaulų statybininkai – kalcis bei fosforas – padeda formuotis kauliniam audiniui. Jei valgysime daug kalcio ir fosforo turinčių produktų, tačiau trūks vitamino D, norimo efekto nebus...

Vartojant vitaminu D praturtintus pieno produktus, nušaunami du zuikiai – vienu metu gaunama piene esančio kalcio ir sykiu – šį kalcį padedančio įsisavinti D vitamino.

Sūrio lazdelėje – sveikatos užtaisas

Dažniausiai patys sveikiausi produktai nėra labai skanūs... Mamos dalinasi patirtimi, kaip pripratinti prie brokolių ar kruopų. Kalbant apie sūrio lazdeles, – jokių gudrybių nereikia, nes vaikai plėšomas sūrio lazdeles labai mėgsta. Tai idealus užkandis tarp valgymų, puikūs pusryčiai. 100 g sūrio lazdelių yra:

Kalcis. 660mg/100g – tai atitinka 82,5 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Fosforas. 350mg/100g – tai atitinka 50 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Vitaminas D. 13µg/100g – tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo paros kiekio.


Užsakymo nr.: PT_72655082

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?