Reklama

Saulės ir laimės vitaminas Pik-Nik sūrio lazdelėse

Vitaminas D vaikams būtinas, – tai žino kiekviena mama, tačiau Lietuvoje jo trūksta beveik 90 proc. vaikų.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ne veltui šis stebukladarys vadinamas saulės vitaminu – beveik visą jį gauname dėl saulės poveikio ir tik 10 proc. – su maistu. Deja, mūsų mitybos įpročiai yra tokie, kad su maistu vitamino D gauname labai mažai. Tad iš kur gauti vitamino D?

D vitamino stygiaus epidemija

Vitamino D stygius – didelė problema visame pasaulyje, labiausiai jo trūksta nuo pusiaujo nutolusiuose kraštuose. Mes patenkame į vitamino D deficito zoną, nes saulėtų dienų ne tiek ir daug, o ir per jas slepiamės po skėčiais ar tepamės saulės kremais. Kas nutinka, kai vitamino D trūksta? Jei žmogus skundžiasi raumenų silpnumu, mėšlungiu, kaulų, kūno skausmai, lėtiniu nuovargiu, nemiga, bloga koncentracija, kūno masės didėjimu, reikėtų pagalvoti apie vitamino D trūkumą. Ilgalaikis vitamino D trūkumas gali paskatinti daugybę ligų: cukrinį diabetą, kaulų lūžius, dantų ligas, širdies ir kraujagyslių ligas, metabolinį sindromą, depresiją, nuotaikų svyravimą, lėtinį nuovargį, autoimunines ligas ir kt.

Vitamino D ypač trūksta vaikams, paaugliams ir vyresnio amžiaus žmonėms.

Išeitis – produktai, praturtinti vitaminu D

Pasaulio mitybos specialistai ir technologai stengiasi išspręsti vitamino D problemą ir juo praturtina maisto produktus. Išsivysčiusiose šalyse vitamino D problema sprendžiama valstybiniu lygiu, skatinama maisto, praturtinto vitaminu D gamyba, todėl ten tėvai neabejodami perka tuos sausus pusryčius, sultis, pieno produktus, kurie praturtinti vitaminu D.

Vienas iš tokių unikalių produktų – sūrio lazdelės, kurias vaikai labai mėgsta. Atlikus „Pik-Nik" sūrio lazdelių maistingumo tyrimą, paaiškėjo, kad jose natūraliu būdu susidaro vitamino D (taip pat ir kalcio, fosforo bei vitamino A). Ir šio vitamino lazdelėse yra ne „pėdsakai", o realus 13µg/100g kiekis. Tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo suvartoti kiekio (100 g sūrio yra 260 proc. vitamino D dienos normos).

Kalcis ir vitaminas D – tobulas duetas sūrio lazdelėse

Vitaminas D ir kalcis – neatsiejamas duetas, nes tik tuomet, kai organizme pakanka vitamino D, kaulų statybininkai – kalcis bei fosforas – padeda formuotis kauliniam audiniui. Jei valgysime daug kalcio ir fosforo turinčių produktų, tačiau trūks vitamino D, norimo efekto nebus...

Vartojant vitaminu D praturtintus pieno produktus, nušaunami du zuikiai – vienu metu gaunama piene esančio kalcio ir sykiu – šį kalcį padedančio įsisavinti D vitamino.

Sūrio lazdelėje – sveikatos užtaisas

Dažniausiai patys sveikiausi produktai nėra labai skanūs... Mamos dalinasi patirtimi, kaip pripratinti prie brokolių ar kruopų. Kalbant apie sūrio lazdeles, – jokių gudrybių nereikia, nes vaikai plėšomas sūrio lazdeles labai mėgsta. Tai idealus užkandis tarp valgymų, puikūs pusryčiai. 100 g sūrio lazdelių yra:

Kalcis. 660mg/100g – tai atitinka 82,5 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Fosforas. 350mg/100g – tai atitinka 50 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Vitaminas D. 13µg/100g – tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo paros kiekio.


Užsakymo nr.: PT_72655082

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.