Veiksmingi patarimai, kaip vasarą stiprinti imunitetą

 (3)
Nors vasara asocijuojasi su atostogomis, yra darbelių, kuriuos geriausiai atlikti kaip tik šiuo metu. Vienas jų – vaikų grūdinimas.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja medicinos mokslų daktaras doc. vaistininkas Juozas Vasiliauskas.

Girdėjau ne vieną mamą skundžiantis: „Buvo tikras ligų pavasaris – iš vienos išsikapstome, po kelių dienų į kitą ligą „įpuolame"." Tai patvirtina gydytojai ir vaistininkai – prie jų šiemet driekėsi kaip reta ilgos eilės. Todėl bene svarbiausias šios vasaros darbas – sustiprinti imunitetą ir padėti jam išlikti stipriam. Kaip? Grūdinti vaikus. Nuo ko pradėti? Į šį klausimą knieti atsakyti vienos mamos žodžiais: „Pirmiausia reikia atsikratyti nuolat mus, mamas, graužiančios minties ir baimės: „Oi, sušals, oi, perpūs, oi...""

Masažas

Nubudusio vaiko neskubėkite krapštyti iš lovos. Pamasažuokite: delnais patrinkite ausies kaušelio pakraščius, delniukus, pėdutes. Mažiems vaikams užtenka tai padaryti delnu, vyresnius galima „paglostyti" masažine kempinėle ar pirštinėle. Mažiukams užteks dviejų–keturių minučių, vyresnius masažuokite ilgiau. Delnuose, pėdose yra daug refleksinių taškų, kurie atstovauja tam tikrus vidaus organus. Masažuodami taškus „pamasažuojame" ir organus, juos išjudiname, pageriname kraujotaką. Vyresnius vaikus pratinkime patrinti delną į delną, kai tik turi laiko.

Puikiausias pėdų masažas – pavaikščioti basomis po žolę (trumpai nupjautą), smėlį, akmenukus. Tiesa, kol vaiko pėdutės įpras, pirmiausia basomis leiskite lakstyti šiltą dieną ant įšilusio smėliuko, vėliau basom paleiskite jau ir vėsesnę dieną laiką vis ilgindami. Palakstyti po ryto rasą sveika jau šiek tiek pagrūdintiems vaikams.

Vanduo

Vaikams netinka kontrastinis (karšto ir šalto vandens) dušas, apipylimai lediniu vandeniu ar „įmetimai" į vėsų jūros ar ežero vandenį. Grūdinti vandeniu reikia pradėti drėgnai aptrinant kūną.

Su kūdikiu reikia elgtis ypač švelniai ir atsargiai, todėl pirmiausia pripratinkite sausai aptrinti. Užsimovę švelnią medvilnės pirštinę (ar su medžiagos skiaute) paglostykite rankas, kojas, nugara ir t. t. Po kelių dienų pirštinę ar medžiagos skiautę sudrėkinkite (gerai išgręžkite, kad vanduo nevarvėtų) 35–36 laipsnių temperatūros vandeniu ir apšluostykite kūnelį. Kas antrą dieną temperatūrą mažinkite vienu laipsniu, iki 28 laipsnių. Rankas aptrinkite nuo pirštukų peties link, o kojytes – nuo pėdučių klubo link. Paskui aptrinkite krūtinę, pilvą ir nugarą. Baigusi procedūrą vaikutį sausai nušluostykite.

Tik nuolat taip grūdinamą kūdikį, kai sulaukia 9 mėn., galima apipilti drungnu vandeniu.

Vaikas grūdinasi pliuškendamasis mažame pripučiamajame baseine, kai vanduo prišildytas saulės, taip pat maudydamasis jūroje ir kituose vandens telkiniuose. Tačiau jis turi pats to norėti, maudynės visada turi prasidėti braidymu, apsitrynimu, apsipylimu vandeniu, kad organizmas priprastų prie temperatūros pokyčių. Stebėkite, kad vaikas nesušaltų.

Veiksmingi patarimai, kaip vasarą stiprinti imunitetą
© Vida Press

Grynas oras ir oro vonios

Vasarą vaikai lauke gali išbūti kone visą dieną. Raginkite juos judėti, bėgioti, spardyti kamuolį. Aktyviai judant geriau ventiliuojami plaučiai, kraujas pasiima daugiau deguonies, daugiau jo patenka į visus audinius, smegenis ir t. t.

Rekomenduojama vaiką bent savaitei nuvežti prie jūros, nes oras ten kitoks – „prisotintas" jodo, jūros druskų, švaresnis, nes jame mažiau žiedadulkių, dulkių, sunkiųjų metalų.

Nerenkite vasarą vaiko šilčiau, nei patys esate apsirengę. Net vakarop, kai oras pravėsta, neskubėkite vilkti megztuko ar šiltesnių kelnių. Jei rankos šiltos, vadinasi, viskas gerai, vaikui nešalta.

Oro vonių, kai mažylis išrengiamas nuogai ir jam leidžiama tokiam pabūti, reikia ne tik kūdikiams, bet ir vyresniems vaikams.

Kelių savaičių kūdikiui leisti paplikinėti galima 2–3 min. (kol keičiamos sauskelnės), vėliau kasdien laikas vis ilginamas viena minute, tačiau nuolat stebint, ar ne vėsu. Kūdikiui oro vonios atliekamos esant 22–23 laipsnių temperatūrai. Įpratusį plikinėti kambaryje šiltą nevėjuotą vasaros dieną galima išnešti ir į lauką. Kūdikį švelniai masažuokite, mankštinkite.

1–3 m. vaikams pasimankštinti ar kitaip pajudėti mūvint tik trumpikes sveika esant 18 laipsnių šilumai.

Ar grūdinimas visada duoda rezultatų?

Taip, jei paisoma auksinės taisyklės: pradėti grūdinti galima tik sveiką vaiką, tai daryti reikia kasdien (kai suserga – nustoti, kai pasveiksta – tęsti ) ir pamažu, t. y. pradėti nuo švelnių procedūrų jas nuolat po truputį stiprinant, ilginant. Be to, procedūros turi patikti vaikui, pakelti jam nuotaiką, o ne sugadinti. Grūdindami per prievartą galite sulaukti priešingo nei tikitės rezultato.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Lauko darželio specialistai atskleidžia, kaip rengti vaikus, kad jie nesušaltų

Sniego ir lietaus kelnės – tokias frazes greitai išmoksta gryname ore didžiąją laiko dalį praleidžiantys Lauko darželio vaikai. Du arba trys sluoksniai drabužių, tinkamai parinkti audiniai – ir galima saugiai dūkti sniege ar taškytis po balas. Kelios paprastos sluoksniavimo taisyklės vaikams padeda nesušalti lauke ir neperkaisti įėjus į patalpą.

Kaip per šalčius tinkamai pasirūpinti savimi ir vaikais

Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai rekomenduoja, kaip elgtis žiemą, kad šalti orai, sniegas ir pūgos kuo mažiau paveiktų įprastą gyvenimą ir netaptų nelaimės priežastimi.

Gydytojo patarimai, kaip rinktis arbatą vaikui

Vaikų ligų gydytojo Algimanto Vingro patarimai, kokios turi būti patiems mažiausiems vaikams skirtos vaistažolių arbatos.

Vienos dienos meniu vaikams: rekomenduoja Raminta Bogušienė

Vaikai turi būti maitinami ne tik tam, kad patenkintume jų fiziologinius poreikius ir sotumą. Pasak sveikos mitybos ekspertės Ramintos Bogušienės, vaiko racionas turi būti įvairus ir sveikatai palankus.

Išvešėjo adenoidai: kaip gydyti ir kada prireikia operacijos

Mano puspenktų metų dukrytei – amžinas kosulys. Kosėja ji jau kokius trejus metus. Nuolat, bet nereguliariai. Nuo kelių kartų per savaitę iki keliasdešimties kartų per vakarą. Gydytoja otorinolaringologė kosulio priežastimi įvardijo išvešėjusius adenoidus.

Vaikas kosėja: kaip jam padėti be vaistų ir ar galima kosintį vesti į darželį

Vaikas pradėjo kosėti. Ką daryti, kad pagerėtų jo savijauta, ar vesti į darželį?

Sunegalavo mažylis – kokios arbatos gali padėti?

Arbatas mes dažniausiai įpratę gerti esant žvarbiems orams, tačiau pavasarį ir vasarą jos ne mažiau tinkamos vartoti. Tačiau kokios arbatos tinka kūdikiams iki vienerių metų?

Geležies stokos mažakraujystė: svarbiausia informacija tėvams

VŠĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filialo „Vaikų ligoninė“ parengta atmintinė tėvams apie geležies stokos mažakraujystę.

Vaikų ligų gydytoja: ar tikrai kuo daugiau vaistų – tuo mažiau ligų?

Gana dažnai tenka pasijusti tarsi turinčiai aiškiaregystės galių: pamačius vaiką ir išgirdus pirmuosius tėvelių žodžius, tolimesnę pasakojimo eigą galiu užbaigti pati.

Vaikas ir odontologas: 5 svarbūs patarimai tėvams

Apsilankymai pas odontologą dažnai kelia nerimą ir baimę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Paskaitykite mūsų parengtus patarimus, kurie palengvins jūsų apsilankymą pas odontologą su vaiku.

Natūrali, nuo ligų sauganti priemonė, kurią rasime kiekvienuose namuose

Dėl savo stipraus kvapo ši Lietuvoje populiari prieskoninė daržovė kadaise buvo vadinama "dvokiančiąja rože". Žiemą česnakai – ne tik nepamainomas maisto prieskonis, bet ir vaistas, kuris saugo nuo ligų.

Raminta Bogušienė – apie svarbiausias mitybos taisykles

Iniciatyva „Sveikatai palankus“ šiandien pristato naujas mokymo priemones tiek vaikams, tiek suaugusiesiems – sveikatai palankaus maisto pasirinkimo piramidę ir 6 valgymų lėkštes.

14 faktų apie gripą bei skiepus

Užkrečiamųjų ligų ir Aids centro specialistai primena svarbiausius faktus apie gripą.

Specialus testas atskleis, ar vaikui reikia antibiotikų

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos reikalų ministerijos (VLK) atkreipia dėmesį, kad 2–7 metų vaikams šeimos gydytojas gali atlikti greitąjį streptokoko antigeno nustatymo testą.

Naudingi patarimai perkantiems mėsą: kuri yra vertingiausia ir sveikiausia

Dažnas savo mitybos neįsivaizduojame be mėsos. Vieniems, tai kasdienis produktas, kitiems – rečiau valgomas. Tiesa, mitybos specialistai pataria mėsa valgyti ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę. Pirmenybę teikti šviežiai mėsa, atkreipti dėmesį į pagrindinius šviežumo rodiklius, būtinai skaityti ženklinimo etiketes bei tinkamai paruošti.