Veiksmingi patarimai, kaip vasarą stiprinti imunitetą

 (3)
Nors vasara asocijuojasi su atostogomis, yra darbelių, kuriuos geriausiai atlikti kaip tik šiuo metu. Vienas jų – vaikų grūdinimas.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja medicinos mokslų daktaras doc. vaistininkas Juozas Vasiliauskas.

Girdėjau ne vieną mamą skundžiantis: „Buvo tikras ligų pavasaris – iš vienos išsikapstome, po kelių dienų į kitą ligą „įpuolame"." Tai patvirtina gydytojai ir vaistininkai – prie jų šiemet driekėsi kaip reta ilgos eilės. Todėl bene svarbiausias šios vasaros darbas – sustiprinti imunitetą ir padėti jam išlikti stipriam. Kaip? Grūdinti vaikus. Nuo ko pradėti? Į šį klausimą knieti atsakyti vienos mamos žodžiais: „Pirmiausia reikia atsikratyti nuolat mus, mamas, graužiančios minties ir baimės: „Oi, sušals, oi, perpūs, oi...""

Masažas

Nubudusio vaiko neskubėkite krapštyti iš lovos. Pamasažuokite: delnais patrinkite ausies kaušelio pakraščius, delniukus, pėdutes. Mažiems vaikams užtenka tai padaryti delnu, vyresnius galima „paglostyti" masažine kempinėle ar pirštinėle. Mažiukams užteks dviejų–keturių minučių, vyresnius masažuokite ilgiau. Delnuose, pėdose yra daug refleksinių taškų, kurie atstovauja tam tikrus vidaus organus. Masažuodami taškus „pamasažuojame" ir organus, juos išjudiname, pageriname kraujotaką. Vyresnius vaikus pratinkime patrinti delną į delną, kai tik turi laiko.

Puikiausias pėdų masažas – pavaikščioti basomis po žolę (trumpai nupjautą), smėlį, akmenukus. Tiesa, kol vaiko pėdutės įpras, pirmiausia basomis leiskite lakstyti šiltą dieną ant įšilusio smėliuko, vėliau basom paleiskite jau ir vėsesnę dieną laiką vis ilgindami. Palakstyti po ryto rasą sveika jau šiek tiek pagrūdintiems vaikams.

Vanduo

Vaikams netinka kontrastinis (karšto ir šalto vandens) dušas, apipylimai lediniu vandeniu ar „įmetimai" į vėsų jūros ar ežero vandenį. Grūdinti vandeniu reikia pradėti drėgnai aptrinant kūną.

Su kūdikiu reikia elgtis ypač švelniai ir atsargiai, todėl pirmiausia pripratinkite sausai aptrinti. Užsimovę švelnią medvilnės pirštinę (ar su medžiagos skiaute) paglostykite rankas, kojas, nugara ir t. t. Po kelių dienų pirštinę ar medžiagos skiautę sudrėkinkite (gerai išgręžkite, kad vanduo nevarvėtų) 35–36 laipsnių temperatūros vandeniu ir apšluostykite kūnelį. Kas antrą dieną temperatūrą mažinkite vienu laipsniu, iki 28 laipsnių. Rankas aptrinkite nuo pirštukų peties link, o kojytes – nuo pėdučių klubo link. Paskui aptrinkite krūtinę, pilvą ir nugarą. Baigusi procedūrą vaikutį sausai nušluostykite.

Tik nuolat taip grūdinamą kūdikį, kai sulaukia 9 mėn., galima apipilti drungnu vandeniu.

Vaikas grūdinasi pliuškendamasis mažame pripučiamajame baseine, kai vanduo prišildytas saulės, taip pat maudydamasis jūroje ir kituose vandens telkiniuose. Tačiau jis turi pats to norėti, maudynės visada turi prasidėti braidymu, apsitrynimu, apsipylimu vandeniu, kad organizmas priprastų prie temperatūros pokyčių. Stebėkite, kad vaikas nesušaltų.

Veiksmingi patarimai, kaip vasarą stiprinti imunitetą
© Vida Press

Grynas oras ir oro vonios

Vasarą vaikai lauke gali išbūti kone visą dieną. Raginkite juos judėti, bėgioti, spardyti kamuolį. Aktyviai judant geriau ventiliuojami plaučiai, kraujas pasiima daugiau deguonies, daugiau jo patenka į visus audinius, smegenis ir t. t.

Rekomenduojama vaiką bent savaitei nuvežti prie jūros, nes oras ten kitoks – „prisotintas" jodo, jūros druskų, švaresnis, nes jame mažiau žiedadulkių, dulkių, sunkiųjų metalų.

Nerenkite vasarą vaiko šilčiau, nei patys esate apsirengę. Net vakarop, kai oras pravėsta, neskubėkite vilkti megztuko ar šiltesnių kelnių. Jei rankos šiltos, vadinasi, viskas gerai, vaikui nešalta.

Oro vonių, kai mažylis išrengiamas nuogai ir jam leidžiama tokiam pabūti, reikia ne tik kūdikiams, bet ir vyresniems vaikams.

Kelių savaičių kūdikiui leisti paplikinėti galima 2–3 min. (kol keičiamos sauskelnės), vėliau kasdien laikas vis ilginamas viena minute, tačiau nuolat stebint, ar ne vėsu. Kūdikiui oro vonios atliekamos esant 22–23 laipsnių temperatūrai. Įpratusį plikinėti kambaryje šiltą nevėjuotą vasaros dieną galima išnešti ir į lauką. Kūdikį švelniai masažuokite, mankštinkite.

1–3 m. vaikams pasimankštinti ar kitaip pajudėti mūvint tik trumpikes sveika esant 18 laipsnių šilumai.

Ar grūdinimas visada duoda rezultatų?

Taip, jei paisoma auksinės taisyklės: pradėti grūdinti galima tik sveiką vaiką, tai daryti reikia kasdien (kai suserga – nustoti, kai pasveiksta – tęsti ) ir pamažu, t. y. pradėti nuo švelnių procedūrų jas nuolat po truputį stiprinant, ilginant. Be to, procedūros turi patikti vaikui, pakelti jam nuotaiką, o ne sugadinti. Grūdindami per prievartą galite sulaukti priešingo nei tikitės rezultato.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

8 įpročiai, kad jūsų vaikai darželyje ar mokykloje nesusirgtų

Mokslo metai – nelengvas laikas ne tik vaikui, bet ir jo tėvams. Kygos, daugybė kanceliarinių prekių, namų darbai. Iš esmės tai – malonūs rūpesčiai, išskyrus vieną – darželyje ir mokykloje prasideda ligos, kuriomis vieni nuo kitų užsikrečia.

5 mitybos specialistės patarimai, ką sveikiausia valgyti vaikams

Vaikai Lietuvoje vis dar mielai valgo dešreles, mielinius ir miltinius blynus, kotletus su riebiais padažais, bulvytes fri ir kitus menkaverčius patiekalus. Taip, jie sotūs, bet ar sveiki?

Dažniausios ligos Lietuvoje, kurias sukelia kirmėlės (3)

Kai tik vaikas ima griežti dantimis, pagalvojame, kad gal jis turi kirmėlių. Ar išties taip yra? Kada duoti vaistų?

Dietologė pataria, kokių vaisių ir daržovių geriausia valgyti vaikams

Dažnas vaikas nemėgsta vaisių ir daržovių, o užkandžiams mieliau renkasi miltinius gaminius. Gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė pataria, kokius vaisius ir daržoves, sultis ir glotnučius geriausia valgyti mažiesiems ir kaip paskatinti jų suvalgyti daugiau.

Iš lūpų į lūpas perduodamos liaudiškos priemonės nuo kosulio (3)

Prasidėjus ligų sezonui, prisimename liaudiškas priemones, kurios padeda mums kovoti su sloga, gerklės skausmu ar kosuliu. Šįkart - apie pastarąjį.

Dietologė dr. Edita Gavelienė – apie dažniausias vaikų mitybos klaidas

Nors tėvai nori palaikyti sveiką savo vaikų gyvenimo būdą, vien intensyvaus sporto ir fizinio aktyvumo nepakanka – neretai vaikams trūksta maistingųjų medžiagų.

Šeimos nuo ligų sezono bėga į šiltus kraštus

Vis daugiau šeimų renkasi atostogauti būtent rudenį ir žiemą, o nuo nemalonumų nors trumpam pasislėpti šiltuosiuose kraštuose. Apie rudens ir žiemos keliones pasakoja kelionių organizatoriaus „Kidy Tour" produkto vadovė Neringa Kurtinaitienė.

Dr. Vaidotas Urbonas: kokią košę valgyti sveikiausia (2)

Per pastaruosius metus ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų tarpe ženkliai išaugo gastroezofaginio refliukso ligos atvejų.

Vaikui skauda, bet ligos nėra: interviu su psichologe, kurį rekomenduojame visiems tėvams

Interviu su psichologe Dovile Jankauskiene apie psichosomatinius sutrikimus, kuomet vaikas skundžiasi, kad jam skauda, tačiau medikai ligos neranda.

Išsamūs odontologės patarimai, kaip prižiūrėti vaikų dantis nuo gimimo

Gyd. vaikų odontologės doc. dr. Vilmos Brukienės patarimai, kaip išsaugoti sveikus vaiko dantis.

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.