Šiuolaikinių vaikų žaislai: ar lėlę Barbę pakeis iPAD?

Prieš daugelį metų karaliavusią skudurinę Onutę nukonkuravo lėlė Barbė, kuri nesikeisdama taip pat praranda šiuolaikinių vaikų susidomėjimą. Kokie žaislai šiandien yra populiarūs ir traukia vaikų dėmesį, paaiškės jau lapkričio 6-8 dienomis parodoje „Vaikų šalis", kurioje bus pristatomos karščiausios naujienos.

Psichologė Ramunė Murauskienė įsitikinusi, žaislo pirkimas vaikui - labai atsakingas ir svarbus žingsnis kiekvienai šeimai. Daugelis tėvų rinkdami žaislus savo vaikams net nesusimąsto, ką iš tiesų nuperka ir kokią vėliau įtaką tas žaislas padaro jų atžalai. „Dažnai šiuolaikiniai vaikai geriau už suaugusius moka naudotis išmaniaisiais telefonais, kompiuteriais. Todėl nenuostabu, jog dažnai laiko neturintys tėveliai savo atžalai užimti pasiūlo žaidimą telefone. Informacinės technologijos niekada neleis nuobodžiauti, tačiau leidimas vaikui per anksti pažinti šį pasaulį gali pakenkti jo psichikai. Pažangios technologijos turėtų mums padėti - palengvinti gyvenimą, o ne trukdyti atsakingai auginti vaikus", - tvirtina R. Murauskienė.

Milžinišką įtaką žaislų pasirinkimui, be abejo, daro reklama ir ją lydinti, pardavimus skatinanti rinkodara. Vaikai dažniausiai nori to, ką mato reklamose ar su kuo žaidžia kiti vaikai jo aplinkoje. Kiekvienu pasirinkimo atveju yra svarbi tėvų atsakomybė, sąmoningumas ir supratimas, kad būtent jie visų pirma yra atsakingi už tai, kokį žaislų asortimentą turi jų vaikas, kad jis netaptų visišku žaislų pasirinkimo diktatoriumi. Tėvams dažnai tampa iššūkiu tai, jog reikėtų rasti pusiausvyrą tarp klasikos ir to, kas yra visiškai nauja ir modernu.

Įmonės „Japoko" atstovė Metodija Vidūnaitė sako, kad klasikiniai ir technologiniai žaislai gali puikiai papildyti vienas kitą ir praturtinti vaiko pasaulį. „Nemanau, kad technologiniai žaislai išstums klasikinius. Kaip ir visur, taip ir čia, klasika visada turės savo pirkėją, atspindėdama tam tikras fundamentalias vertybes. Pavyzdžiui, elektroninės knygos. Nors jos ir populiarėja, tačiau niekaip nepakeičia popierinės jų versijos. Taip yra ir su klasikiniais žaislais. Jie visada turės savo vertę ir pirkėją ir, žinoma, vaikus, kurie su jais norės žaisti", - teigia parodos „Vaikų šalis" dalyvės „Japoko" atstovė M. Vidūnaitė.

Ir nors edukacinių žaislų pasirinkimas dar nėra labai madingas mūsų šalyje, tačiau pastebima, kad tėvai pradeda kur kas atsakingiau rinkti žaislus savo atžaloms. Jie suvokia, kad vaikas žaisdamas formuoja ne tik savo vidinį pasaulį, vertybinę sistemą, bet ir kuria mintis, dialogus ir savo ateitį. Psichologė R. Murauskienė pabrėžia, kad tėvai privalo žaislų pagalba padėti savo vaikui atskleisti kūrybinį potencialą, o ne jį slopinti.

„Šiais laikais tėvai stengiasi ieškoti gudresnių žaislų, kurie suteiktų vaikui ne tik smagų žaidimą, bet taip pat atliktų ir edukacinę funkciją, formuotų tam tikrus įgūdžius ar lavintų jo gebėjimus", - pastebi išskirtinių edukacinių žaislų internetinės parduotuvės „Oozuu" direktorius Arūnas Užupis.

Organizatorių nuotr.

Žaislai nuo klasikos iki televizijos herojų

Parodos „Vaikų šalis" metu lankytojams bus pristatomi kruopščiai atrinkti, svarbiausius įgūdžius lavinantys ir ugdymo ekspertų įvertinti žaislai bei žaidimai. Pavyzdžiui, „Japoko" įmonė pristatys novatoriškus ir originalius japonų kompanijos konstrukcinius „LaQ", kurie savo koncepcija bei praktine nauda ir pritaikymu vaikų gyvenimuose neturi ribų kultūrose ir laike. Šie žaislai siekia padėti vaikams visame pasaulyje augti, mokytis ir tiesiog džiaugtis vaikyste, todėl japonai juos plačiai naudoja ir ugdymo įstaigose.

UAB „4 Efektai" parodos lankytojams demonstruos ne tik klasikinius aukštos kokybės prekinių ženklų „Button BLue", „Gulliver" žaislus - tikroviškus, mielus, lengvai prižiūrimus, bet ir tokius, kurių personažus vaikai dažnai mato televizijos ekranuose. „Parodos metu mergaičių dėmesio lauks populiaraus serialo „Winx" herojės - kolekcinės lėlės, mažieji smalsuoliai galės pamatyti slaptojo agento „ŠnipoManija" įrankius. „Robocar Poli" žaidimai vaikams taps geriausiais saugaus eismo mokytojais ir patars kaip elgtis iškilus gaisro pavojui, sušlubavus sveikatai, kaip rūšiuoti atliekas ar paprasčiausiai dirbti darnioje komandoje", - teigia UAB „4 Efektai" Rinkodaros ir marketingo vadovė Laima Mickevičienė.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis